UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ruchu drogowym.

Data: 2011-05-13 20:31:09
Autor: artnow
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ruchu drogowym.
Ju偶 za kilka dni w 偶ycie wchodz膮 nowe przepisy daj膮ce nowe prawa dla rowerzyst贸w.

Ze szczeg贸艂ami proponuj臋 zapozna膰 si臋 tutaj:
http://bit.ly/jxUst4

Im wi臋cej os贸b b臋dzie je zna艂o, tym wi臋cej nieszcz臋艣膰 b臋dzie mo偶na unikn膮膰.

artnow

Data: 2011-05-13 21:31:20
Autor: DoQ
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
W dniu 13-05-2011 20:31, artnow pisze:

Ze szczeg蟪ami proponuj zapozna si tutaj:
http://bit.ly/jxUst4
Im wi阠ej os骲 b阣zie je zna硂, tym wi阠ej nieszcz甓 b阣zie mo縩a unikn辨.

Ciekawe kiedy rowerzy禼i, podobnie jak inni uczestnicy dr骻 b阣 _musieli_ zna przepisy.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2011-05-13 21:38:24
Autor: Jacek Maciejewski
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Dnia Fri, 13 May 2011 21:31:20 +0200, DoQ napisa(a):

Ciekawe kiedy rowerzy禼i, podobnie jak inni uczestnicy dr骻 b阣 _musieli_ zna przepisy.

Ciekawe czemu tego zarzutu nie stawiasz pieszym? :) Te poruszaja si po
drogach, mo縠 wprowadzi wzorem "prawa jazdy" - prawo chodu" ? :)
--
Jacek

Data: 2011-05-13 21:38:33
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-13 21:31, DoQ pisze:
[...]

A od kiedy to inni uczestnicy ruchu _musz盻 zna przepisy?

Shrek.

Data: 2011-05-13 21:45:26
Autor: DoQ
W dniu 13-05-2011 21:38, Shrek pisze:

Ciekawe kiedy rowerzy禼i, podobnie jak inni uczestnicy dr骻 b阣
_musieli_ zna przepisy.
A od kiedy to inni uczestnicy ruchu _musz盻 zna przepisy?

O zaczyna si - lobby rowerowe. Chc mie pe硁e prawa na jezdni, ale ogarn辨 przepisy i dosta na to kwit ju nie 砤ska.

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-05-13 23:10:15
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-13 21:45, DoQ pisze:
[...]

Po pierwsze 縜dne lobby rowerowe.

Po drugie od kiedy do _posiadania_ PJ posiadacze _musz盻 zna przepisy - z naciskiem na czas tera糿iejszy? Bo domy秎am si, ze chodzi ci o PJ?

Po trzecie czy naprawd uwa縜sz, 縠 縠by zda PJ _trzeba_ zna przepisy?

Po czwarte czy piesi i skuterzy禼i musz mie PJ?

Po piate spora cz甓 cyklist體 zna PoRD lepiej niz niejeden kierowca (co nie znaczy 縠 si stosuje - podobnie zreszt jak reszta uczestnik體 ruchu)

Waln背e jak 硑sy grzywk, i gadanie o masonach i lobby cyklist體 tego nie zmieni.

Shrek.

Data: 2011-05-13 22:44:47
Autor: to
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
begin Shrek
Po piate spora cz臋艣膰 cyklist贸w zna PoRD lepiej niz niejeden kierowca (co
nie znaczy 偶e si臋 stosuje - podobnie zreszt膮 jak reszta uczestnik贸w
ruchu)

Rowerzy艣ci w przyt艂aczaj膮cej wi臋kszo艣ci znaj膮 jedynie w艂asn膮 odm贸偶d偶on膮 interpretacj臋 kilku wybranych przepis贸w. Du偶a cz臋艣膰 z nich zachowuje si臋 na ulicy jak w ma艂py w zoo na przyk艂ad s膮dz膮c, 偶e machni臋cie g贸rn膮 ko艅czyn膮 daje im pierwsze艅stwo w kierunku, w kt贸ry postanowili w艂a艣nie jecha膰. Przy czym im dro偶sze gatki i rower tym wi臋kszy g艂upek, zazwyczaj.

Data: 2011-05-14 08:21:19
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-14 00:44, to pisze:
[...]

R贸wnowa偶niki argument贸w, w dodatku z wycieczkami osobistymi.

EOT.

Shrek.

Data: 2011-05-14 16:20:02
Autor: to
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
begin Shrek
R贸wnowa偶niki argument贸w, w dodatku z wycieczkami osobistymi.

Gdzie tu masz jakie艣 wycieczki?

Data: 2011-05-14 10:31:01
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
to pisze:
[...]

Forma Twojej wypowiedzi, epitety, generalizowanie sk艂aniaj膮 do s膮du, 偶e jeste艣 zwyczajnie uprzedzony do rowers贸w.

Domy艣lam si臋, 偶e zwracasz uwag臋 wy艂膮cznie na tych, kt贸rzy co艣 przeskrobi膮, nie zauwa偶asz masy rowerzyst贸w jad膮cych zgodnie z przepisami. I st膮d takie opinie wyg艂aszasz.

Ale aby wydawa膰 s膮dy, wypada si臋 tematowi przyjrze膰, a nie rzuca膰 og贸lniki.

Z moich obserwacji wynika, 偶e zdecydowana wi臋kszo艣膰  kierowc贸w, motocyklist贸w, pieszych i rowerzyst贸w to normalni, uprzejmi u偶ytkownicy dr贸g. Ale w艣r贸d nich zdarzaj膮 si臋 niestety debile i st膮d negatywne opinie o ww grupach.

Seco

Data: 2011-05-14 15:17:41
Autor: jerzu
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
On Sat, 14 May 2011 10:31:01 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki
<pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> wrote:

Z moich obserwacji wynika, 縠 zdecydowana wi阫szo舵  kierowc體, motocyklist體, pieszych i rowerzyst體 to normalni, uprzejmi u縴tkownicy dr骻. Ale w秗骴 nich zdarzaj si niestety debile i st眃 negatywne opinie o ww grupach.

Ta, a w jednym z w眛k體 to pisz, 縠 motocykli禼i s cacy, a puszkarze
be. To jak to jest?

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-05-14 16:31:55
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-14 15:17, jerzu pisze:
[...]

Zasadniczo z tego, 縠 砤twiej 糳糱硂 w cudzym oku, ni belk w swoim.

Shrek.

Data: 2011-05-14 00:25:15
Autor: DoQ
W dniu 13-05-2011 23:10, Shrek pisze:

O zaczyna si - lobby rowerowe. Chc mie pe硁e prawa na jezdni, ale
ogarn辨 przepisy i dosta na to kwit ju nie 砤ska.
Po pierwsze 縜dne lobby rowerowe.

Tia. Jeste jednym z wielu co ma chyba subskrypcj s硂wa "ROWER" w usenecie, bo zjawiasz si natychmiast gdy kto je pu禼i w eter.

Po piate spora cz甓 cyklist體 zna PoRD lepiej niz niejeden kierowca (co
nie znaczy 縠 si stosuje - podobnie zreszt jak reszta uczestnik體 ruchu)

Podobnie jak wi阫szo舵 spo砮cze駍twa zna si na awiacji i energetyce j眃rowej.

Waln背e jak 硑sy grzywk, i gadanie o masonach i lobby cyklist體 tego
nie zmieni.

Ziew... Bartosz je糳zi na rowerze i jako kuma o co chodzi, bez tej durnej solidarno舵i dwuko硂wej (anaologicznie do motocyklist體).

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-05-14 08:20:03
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-14 00:25, DoQ pisze:

Tia. Jeste jednym z wielu co ma chyba subskrypcj s硂wa "ROWER" w
usenecie, bo zjawiasz si natychmiast gdy kto je pu禼i w eter.

Nie. Jestem jednym z tych co maj rower i wkurza mnie jak kto u縴wa niskolataj眂ych kwantyfikator體 imputuj眂 mi r罂ne dziwne zachowania. Co widzisz diwnego w tym, 縠 na tematy oko硂rowerowe wypowiadaj si ludzie u縴waj眂y na codzie rower體? A kto mia砨y si wypowiada? Lotnicy?

[...]

I kierowc體 na PoRD.

[...]

痑dna tam solidarno舵. A teraz napisz jakim cudem doszed砮, 縠 kierowcy _musz盻 zna PoRD? Nie znaj i wida to cho鎎y na bezkolizyjnych skr阾ach - zmienia si czerwona strza砶a na 矿硉, potem zielon, a kierownik najpierw czai si przed torami tramwajowymi, potem przed drug jezdni, a na ko馽u przed przej禼iem? Jak to wyja秐isz jak nie tym, 縠 nie ma poj阠ia o tym, tr骿kolorowe strza砶i oznaczaj przejazd bezkolizyjny?

Shrek.

Data: 2011-05-14 12:55:01
Autor: DoQ
W dniu 14-05-2011 08:20, Shrek pisze:
[...]

No tak "縜dna tam solidarno舵"...

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-05-14 13:20:43
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-14 12:55, DoQ pisze:

[...]

A co ma solidarno舵 do tego, 縠 ty twierdzisz, 縠 ja nie znam przepis體... bo mam rower.

BTW masz w domu akwarium? ;)

Shrek.

Data: 2011-05-14 15:25:02
Autor: DoQ
W dniu 14-05-2011 13:20, Shrek pisze:

A co ma solidarno舵 do tego, 縠 ty twierdzisz, 縠 ja nie znam
przepis體... bo mam rower.

Dobrze ju dobrze. Wszyscy rowerzy禼i doskonale znaj i stosuj przepisy PoRD. Ponadto ka縟y rower wyposa縪ny jest w niezb阣ne o秝ietlenie, a ka縟y blachosmrodziarz to potencjalny morderca dwuko硂wca.

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-05-14 16:30:27
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-14 15:25, DoQ pisze:
[...]

Szczerze m體i辨 - w dupie mam twoje insynuacje - fantazjuj dalej.

Shrek.

Data: 2011-05-14 17:43:57
Autor: DoQ
W dniu 14-05-2011 16:30, Shrek pisze:

Szczerze m體i辨 - w dupie mam twoje insynuacje - fantazjuj dalej.

W dupie to masz sztyc, a nie jakie insynuacje.

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-05-14 16:19:43
Autor: to
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
begin DoQ
Szczerze m贸wi膮膰 - w dupie mam twoje insynuacje - fantazjuj dalej.

W dupie to masz sztyc臋, a nie jakie艣 insynuacje.

To by wiele wyja艣nia艂o... ;)

Data: 2011-05-14 18:27:22
Autor: DoQ
W dniu 14-05-2011 18:19, to pisze:

Szczerze m體i辨 - w dupie mam twoje insynuacje - fantazjuj dalej.
W dupie to masz sztyc, a nie jakie insynuacje.
To by wiele wyja秐ia硂... ;)

W ciekawy spos骲 rower+sztyca+odbyt wywo砤砤 u niego przyjemne skojarzenia seksu analnego...

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2011-05-15 08:22:05
Autor: MadMan
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Dnia Sat, 14 May 2011 18:27:22 +0200, DoQ napisa(a):

W ciekawy spos骲 rower+sztyca+odbyt wywo砤砤 u niego przyjemne skojarzenia seksu analnego...

Ciekawe rzeczy mi阣zy wierszami czytasz :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-05-14 18:18:15
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-14 17:43, DoQ pisze:
W dniu 14-05-2011 16:30, Shrek pisze:

Szczerze m體i辨 - w dupie mam twoje insynuacje - fantazjuj dalej.

W dupie to masz sztyc, a nie jakie insynuacje.

Eot. Nie interesuj mnie twoje fantazje analne na temat facet體.

Shrek.

Data: 2011-05-14 17:05:52
Autor: to
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
begin Shrek
Szczerze m贸wi膮膰 - w dupie mam twoje insynuacje - fantazjuj dalej.

W dupie to masz sztyc臋, a nie jakie艣 insynuacje.

Eot. Nie interesuj膮 mnie twoje fantazje analne na temat facet贸w.

Dlaczego personifikujesz sztyc臋?

Data: 2011-05-14 18:23:45
Autor: DoQ
W dniu 14-05-2011 18:18, Shrek pisze:

Szczerze m體i辨 - w dupie mam twoje insynuacje - fantazjuj dalej.
W dupie to masz sztyc, a nie jakie insynuacje.
Eot. Nie interesuj mnie twoje fantazje analne na temat facet體.

Dziwna reakcja, tym bardziej 縠 sam pochwali砮 si zawarto禼i swojego odbytu.

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-05-13 21:43:10
Autor: gacek
On 2011-05-13 21:31, DoQ wrote:
[...]

tak, tak,bo kierowcy to wszyscy i wszystkie znaj...

gacek

Data: 2011-05-13 22:04:50
Autor: DoQ
W dniu 13-05-2011 21:43, gacek pisze:

Ciekawe kiedy rowerzy禼i, podobnie jak inni uczestnicy dr骻 b阣
_musieli_ zna przepisy.
tak, tak,bo kierowcy to wszyscy i wszystkie znaj...

Czyli co proponujesz? Likwidacj uprawnie i styl dowolny?

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-05-13 23:10:52
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-13 22:04, DoQ pisze:
[...]

A ty co proponujesz?

Shrek.

Data: 2011-05-14 00:29:42
Autor: DoQ
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
W dniu 13-05-2011 23:10, Shrek pisze:

Czyli co proponujesz? Likwidacj uprawnie i styl dowolny?
A ty co proponujesz?

Karta rowerowa, zapoznanie si z PoRD w szkole podstawowej/gimanzjum i zdanie egzaminu? To chyba nie jest takie skomplikowane?

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-05-14 01:07:49
Autor: Kazimierz Uromski
On 14.05.2011 00:29, DoQ wrote:
W dniu 13-05-2011 23:10, Shrek pisze:

Czyli co proponujesz? Likwidacj臋 uprawnie艅 i styl dowolny?
A ty co proponujesz?

Karta rowerowa, zapoznanie si臋 z PoRD w szkole podstawowej/gimanzjum i
zdanie egzaminu? To chyba nie jest takie skomplikowane?

I tak w szkole jest. Jest "wychowanie komunikacyjne" w ramach jednego z przedmiot贸w (par臋 lat temu by艂a to technika vel ZPT), egzamin - zazwyczaj na boisku szkolnym i dokument dla m艂odzie艅ca.

Je艣li kto艣 nie zda w szkole to policja (warszawska przynajmniej) organizuje te偶 dodatkowo egzaminy - +/- raz w miesi膮cu w ciep艂ym sezonie.

Data: 2011-05-14 08:23:02
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-14 00:29, DoQ pisze:
[...]

Nie jest i co wi阠ej tak to chyba wygl眃a. A potem wi阫szo舵 rowerzyst體 robi prawko na motory i samochody.

Shrek.

Data: 2011-05-13 22:06:27
Autor: aro333
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Wiesz co, w zdecydowanej wiekszo禼i rowerzy禼i (no mo縠 tacy od 18 do 50 lat) maja prawojazdy jak i samoch骴 na w砤sno禼. Ci natomiast ktorzy tak gorliwie krytykuja rowerzyst體, raczej sami od  parunastu lat nie siedzieli na rowerze a juz o jezdzie nim po miescie to wogole kosmos.Zasada jest jedna , przynajmniej ja ja staram sie przestrzega , jad rowerem uwa縜m na samochody - jad samochodem uwa縜m na rowery.
Sk眃 ten podzia na my i wy?Aaaa s jeszcze oni czyli piesi, zapomnialem.

Data: 2011-05-13 23:13:23
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-13 22:06, aro333 pisze:
[...]

O trafi砮 w sedno, (no mo縠 z tym samochodem na w砤sno舵 troszke przesadzi砮, ale ojciec, m笨, 縪na cz阺to ma, wi阠 je縟勘).

Shrek.

Data: 2011-05-13 23:22:16
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
DoQ pisze:
[...]

Witaj. To by nie by硂 g硊pie, aby pod koniec gimnazjum - okolice 16 roku 縴cia, dzieciaki mia硑 obowi眤kowe zaliczenie z pewnego zakresu PORD.
Wtedy rowerzy禼i, piesi i co wa縩iejsze, motowowerzy禼i i skuterzy禼i mieli by jakie poj阠ie o przepisach. Z pewno禼i by硂 by to bardziej przydatne w 縴ciu ni cykl rozwojowy sosny, lokalizacja kopalni w阦la brunatnego, funkcje trygonometryczne lub inne wynalazki.

Okazuje si, 縠 w 2007 roku piesi spowodowali 6912 wypadk體 w kt髍ych
zgin瓿o 1105 os骲 a 5946 os骲 zosta硂 rannych.
Dla por體nania, rowerzy禼i w 2007 roku spowodowali 2299 wypadk體 w
kt髍ych zgin瓿y 243 osoby a 2139 zosta硂 rannych.

Piesi powoduj wi阠ej wypadk體, mimo, 縠 piesi zazwyczaj trzymaj sie poza drogami. St眃 pomys, aby r體nie piesi znali przepisy. Oczywi禼ie bior眂 pod uwag og髄n liczb pieszych i rowers體, ci drudzy s bardziej gro糿i

Domy秎am si, 縠 wi阫szo舵 ww ofiar to sami sprawcy tych wypadk體. Jak kto g硊pi, to si w砤duje pod samoch骴. Czy na piechot, czy z rowerem.
Ale szkoda os骲, zapewne g丑wnie kierowc體, kt髍zy nie byli w stanie unikn辨 tego wypadku i musz z tym 縴. Nie doczekawszy si naprawy szk骴.

A chore jest, 縠 uko馽zone 18 lat wystarczy, aby p阣zi 50 km/h po mie禼ie ci昕kawym skuterem.

Mam nadziej, ze si jasno wyrazi砮m, nie pozostawiaj眂 miejsca na czepianie si. Ale jak kto chce 砤pa za s硂wa, droga wolna. Nie obiecuj, 縠 b阣 czepialskie posty czyta i odpowiada ;->

BTW, PJ posiadam, mam tez OC na rower :-)

Pozdrawiam

Seco

Data: 2011-05-13 16:17:35
Autor: WS
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
On 13 Maj, 23:22, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:
Wtedy rowerzy ci, piesi i co wa niejsze, motowowerzy ci i skuterzy ci
mieli by jakie poj cie o przepisach.

Okazuje si , e w 2007 roku piesi spowodowali 6912 wypadk w w kt rych
zgin o 1105 os b a 5946 os b zosta o rannych.
Dla por wnania, rowerzy ci w 2007 roku spowodowali 2299 wypadk w w
kt rych zgin y 243 osoby a 2139 zosta o rannych.

Tylko co z tego wynika? Przeciez zalozenie, ze spowodowali wypadek bo
nie znali przepisow jest calkowicie bezsensowne... pewnie nawet spora
czesc z nich ma PJ...

A chore jest, e uko czone 18 lat wystarczy, aby p dzi 50 km/h po
mie cie ci kawym skuterem.

Wg mnie po zniesieniu PJ na samochody, motocykle... nic by sie nie
zmienilo... Jesli ktos chce znac przepisy to je zna, jesli nie chce to
nie zna (ale takich ludzi praktycznie nie ma...) - samo zdanie
egzaminu na PJ jest trywialne (zwlaszcza czesc teoretyczna) i
wlasciwie o niczym nie swiadczy...

To, ze rowerzysci i piesi olewaja przepisy wynika nie z ich
nieznajomosci, ale raczej anonimowosci (brak tablic ;) ) i poczucia
calkowitej bezkarnosci. Zeby daleko nie szukac sam jezdzac rowerem tak
robie ;), tzn. jade tak, jak mi najwygodniej zwracajac uwage tylko na
to, zeby nie stresowac kierowcow za bardzo (np. przejazd na czerwonym
gdy ktos sie zbliza do skrzyzowania), no i oczywiscie zwracam uw. na
swoje bezpieczenstowo (np. jesli da sie jechac pustym chodnikiem, to
jade...) i do tej pory, a to juz kilka dekad minelo ;) NIKT nigdy sie
"nie przyczepil"...

WS

PS. jesli w poblizu pojawia sie np. policja, to pamiec o przepisach
jakpos wszystkim wraca ;)

Data: 2011-05-14 11:30:36
Autor: MiKhau
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Witam
To, ze rowerzysci i piesi olewaja przepisy wynika nie z ich
nieznajomosci, ale raczej anonimowosci (brak tablic ;) ) i poczucia
calkowitej bezkarnosci.

Ojj, ale to wlasnie piesi, rowerzysci i motocyklisci ponosza najciezsze konsekwencje kolizji z samochodem.
To, ze ma poczucie bezkarnosci i "prawa" czy "pierwszenstwa" nie zwolni go z wielomiesiecznej rehabilitacji
(w najlepszym wypadku...hmm wypadku) po pr骲ie udowadniania swych... praw.
Jak to bylo? "Cmentarze sa pelne tych, co mieli pierwszenstwo przejazdu"
A duza czesc potracen pieszych odbywa sie na pasach. Z wlasnych obserwacji - bo nie rozgladnie sie, nie przystanie, nie oceni, czy auto ma szanse zahamowac...
Traktuja pasy jako przedluzenie chodnika bedac de facto goscmi na drodze:)
Nie dbajac o wlasne wszak interesy - zdrowie, zycie...

Pzdr
MH

Data: 2011-05-13 23:49:15
Autor: cbnet
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Kiedy, w czasach PRL-u, kart rowerow otrzymywa硂 si
w podstaw體ce po zaliczeniu stosownego kursu oraz egzaminu
na zaj阠iach w szkole.

Tak wi阠 by砨y to powr髏 do tego co ju funkcjonowa硂 dawniej.

--
CB

U縴tkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisa w wiadomo禼i news:iqk7ea$9vo$1inews.gazeta.pl...

Data: 2011-05-14 00:04:01
Autor: aro333
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Hmmm wiesz co , tylko wtedy 99 procent zdawala tak jak i PJ. A obecnie ... u syna w szkole (1 klasa gimnazjum) do egzaminu przystapilo ok 100 osob, zda硂 chyba ok 10. Nie ma 縠 boli ,jak przy PJ. Z jednej strony to dobrze ale z drugiej mamy mase malolatow na drogach  nie majacych pojecia o przepisach. Dlaczego jest tak ma砤 zdawalno禼, pech czy slabe szkolenie?

Data: 2011-05-14 00:18:11
Autor: cbnet
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Chodzi硂 mi tylko o sam ide.
Nie jest nowa.

A dlaczego tak ma硂 zdaje?
Bo ludzie si zmienili?
Bo ci co szkol nie nadaj si do tego?
Bop ci co egzaminuj robi to aby jak najwi阠ej kasiory
natrzepa do kieszeni?
Bo 秝iat schodzi na psy?

:)

--
CB

U縴tkownik "aro333" <aro333@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:iqk9rr$gv8$1inews.gazeta.pl...

Data: 2011-05-14 06:42:47
Autor: Micha艂G
W dniu 2011-05-14 00:04, aro333 pisze:
Hmmm wiesz co , tylko wtedy 99 procent zdawala tak jak i PJ. A obecnie ... u
syna w szkole (1 klasa gimnazjum) do egzaminu przystapilo ok 100 osob, zda艂o
chyba ok 10. Nie ma 偶e boli ,jak przy PJ. Z jednej strony to dobrze ale z
drugiej mamy mase malolatow na drogach  nie majacych pojecia o przepisach.
Dlaczego jest tak ma艂a zdawalno艣c, pech czy slabe szkolenie?

  z tego samego powodu z jakiego s膮 偶enuj膮ce wyniki z ka偶dego innego egzaminu. Indolencja ucz膮cych i totalne lenistwo i tumiwisizm zdaj膮cych. Nie zda艂- i co mu zrobisz?

mic

Data: 2011-05-14 10:50:59
Autor: artnow
W dniu 2011-05-13 23:49, cbnet pisze:
Kiedy, w czasach PRL-u, kart rowerow otrzymywa硂 si
w podstaw體ce po zaliczeniu stosownego kursu oraz egzaminu
na zaj阠iach w szkole.

Tak wi阠 by砨y to powr髏 do tego co ju funkcjonowa硂 dawniej.

To, ze dawniej, to nie znaczy, ze by硂 z砮.

artnow

Data: 2011-05-14 00:20:38
Autor: DoQ
W dniu 13-05-2011 23:22, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

[...]

O widzisz, dwuko硂wiec z peda砤mi a m眃rze gadasz... :)

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-05-14 09:09:19
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
DoQ pisze:
[...]

Panie, normalnie wypas :-)

Seco

Data: 2011-05-14 06:37:21
Autor: J.F.
On Fri, 13 May 2011 23:22:16 +0200,  Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
Witaj. To by nie by硂 g硊pie, aby pod koniec gimnazjum - okolice 16 roku 縴cia, dzieciaki mia硑 obowi眤kowe zaliczenie z pewnego zakresu PORD.

A nie ma "wychowania komunikacyjnego" jeszcze w podstawowce ? J.

Data: 2011-05-14 09:02:38
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
J.F. pisze:
[...]

Chyba jest, ale od秝ie縠nie informacji na zaliczenie chyba by nie by硂 g硊pie. Szczeg髄nie w bardziej kumatym wieku.

Seco

Data: 2011-05-14 08:25:40
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-13 23:22, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Okazuje si, 縠 w 2007 roku piesi spowodowali 6912 wypadk體 w kt髍ych
zgin瓿o 1105 os骲 a 5946 os骲 zosta硂 rannych.
Dla por體nania, rowerzy禼i w 2007 roku spowodowali 2299 wypadk體 w
kt髍ych zgin瓿y 243 osoby a 2139 zosta硂 rannych.

Nale縴 r體nie doda, 縠 wi阫szo舵 (nie tak znowu przyt砤czaj眂) wypadk體 z udzia砮m rowerzyst體 spowodowali jednak inni uczestnicy ruchu.

Shrek.

Data: 2011-05-14 10:54:46
Autor: artnow
W dniu 2011-05-14 08:25, Shrek pisze:
Nale縴 r體nie doda, 縠 wi阫szo舵 (nie tak znowu przyt砤czaj眂)
wypadk體 z udzia砮m rowerzyst體 spowodowali jednak inni uczestnicy ruchu.

Dla przyk砤du w dzi:
959 Wypadk體 z udzia砮m rowerzyst體, a tylko 33% z ich winy.

artnow

Data: 2011-05-14 18:30:23
Autor: Cavallino
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
U縴tkownik "artnow" <artnow@lodz.home.pl> napisa w wiadomo禼i news:4dce435a$1news.home.net.pl...
[...]

Grupy CI si r體nie pozaj眂zkowa硑?
Albo zaczynasz pisa o samochodach, albo wyjazd na inn.
PLONK WARNING !!!!

Data: 2011-05-14 00:03:41
Autor: Tomasz Pyra
[...]

A sk眃 pomys 縠 rowerzy禼i nie musz, a "inni uczestnicy" musz?

Data: 2011-05-14 06:35:27
Autor: Micha艂G
[...]

Ciekawe kiedy rowerzy艣ci, podobnie jak inni uczestnicy dr贸g b臋d膮
_musieli_ zna膰 przepisy.

przecie偶 musz膮 jak ka偶dy uczestnik ruchu, pieszy te偶 - nie musz膮 tylko mie膰 dokumentu na to....

Mic

Data: 2011-05-14 11:48:37
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Powitanko,

Ciekawe kiedy rowerzy禼i, podobnie jak inni uczestnicy dr骻 b阣
_musieli_ zna przepisy.

Niekoniecznie, moze wystarczylaby 1 godzina fizyki z wzoroami na energie i moment pedu, porownanie mas roweru i samochodu i jasne przedstawienie kto jest Sprite, a kto pragnienie;-)
Moze jakis film albo pokaz z manekinem co sie dzieje w czasie zderzenia z rowerzysta.
Choc z drugiej strony czesc rowerzystow jest niereformowalna i ma te sama tendencje co zboczency - musza paradowac, chwalic sie swoimi dewiacjami i za wszelka cene narzucac innym swoje poglady. Przyklad: jazda po drodze pelnej samochodow obok... sciezki rowerowej. Ale na takich nie pomoze ani przemawianie do rozsadku, ani obowiazek zdania egzaminu. Natura jednak jest brutalna i nie przedluza gatunku ani wspomnianych zboczencow, ani opisanych rowerzystow.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma潮 szkodliwo舵 spo砮czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro縠k)

Data: 2011-05-14 13:01:43
Autor: DoQ
W dniu 14-05-2011 11:48, Pawel "O'Pajak" pisze:

[...]

Tu winna jest r體nie policja, totalnie olewaj tego typu zachowania - przecie nie postrasz rowerzysty punkcikami...

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-05-14 13:27:54
Autor: Jacek Maciejewski
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Dnia Sat, 14 May 2011 11:48:37 +0200, Pawel "O'Pajak" napisa(a):

Przyklad: jazda po drodze pelnej samochodow obok... sciezki rowerowej

Drobiazg taki - w tym kraju 95% tzw. 禼ie縠k rowerowych nie nadaje si do
u縴tku.  Po szczeg蟪y zapraszam na pl.rec.rowery, dobrze zyska szersz
perspektyw :)
Wr骳i砮m niedawno z d硊giej trasy rowerowej przez Europ. Jedyny kraj gdzie
禼ie縦i rowerowe s OK to Germania i to raczej zachodnia.  Tam mniej wi阠ej
60% 禼ie縠k jest do u縴tku. Troch znajdzie si we Francji a reszta Europy
jest na podobnym etapie co my.
--
Jacek

Data: 2011-05-14 15:16:52
Autor: DoQ
[...]

Czyli mog je糳zi samochodem po chodniku, je秎i r體noleg砤 do niego jezdnia b阣zie dziurawa?

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-05-14 15:22:27
Autor: jerzu
On Sat, 14 May 2011 15:16:52 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

Czyli mog je糳zi samochodem po chodniku, je秎i r體noleg砤 do niego jezdnia b阣zie dziurawa?

Przecie ja tak robi od dawna. Co w tym dziwnego.

Data: 2011-05-14 15:25:50
Autor: DoQ
W dniu 14-05-2011 15:22, jerzu pisze:

Czyli mog je糳zi samochodem po chodniku, je秎i r體noleg砤 do niego
jezdnia b阣zie dziurawa?
Przecie ja tak robi od dawna. Co w tym dziwnego.

W sumie racja, szkoda felg - od dzi te tak b阣 je糳zi :)

Pozdrawiam
Pawe

Data: 2011-05-14 15:49:02
Autor: Kazimierz Uromski
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ru chu drogowym.
On 14.05.2011 15:16, DoQ wrote:

Drobiazg taki - w tym kraju 95% tzw. 艣cie偶ek rowerowych nie nadaje si臋 do
u偶ytku. Po szczeg贸艂y zapraszam na pl.rec.rowery, dobrze zyska膰 szersz膮
perspektyw臋 :)

Czyli mog臋 je藕dzi膰 samochodem po chodniku, je艣li r贸wnoleg艂a do niego
jezdnia b臋dzie dziurawa?

Dop贸ki liczba dziurawych dr贸g jest na tyle niedu偶a, 偶e w wi臋kszo艣ci da si臋 znale藕膰 alternatyw臋 - korzysta膰 nale偶y z tej mo偶liwo艣ci. I atakowa膰 g艂upich urz臋das贸w, kt贸rzy now膮 drog臋 otwieraj膮 w gorszym stanie ni偶 10+ letnia r贸wnoleg艂a obok.

Tako偶 je偶d偶臋 po stolicy, problematyczne staj膮 si臋 jedynie ulice spe艂niaj膮ce model "d艂uga i prosta jak trasa 艂azienkowska" pokroju Modli艅skiej, gdzie _wybi贸rczo_ stoj膮 B-9, r贸wnie wybi贸rczo obecne s膮 chodniki oznakowanie C-13/16. Trasa 艁azienkowska zreszt膮 te偶 spe艂nia ten model - wybi贸rcze B-9 i C-13/16, na kt贸re dosta膰 i wydosta膰 da si臋 wy艂膮cznie po schodach i tylko wiedz膮c o nich wcze艣niej.

HintLista:
DDR[iP]=droga dla rower贸w [i pieszych]
B-9- zakaz ruchu rower贸w
C-13 - DDR
C-13/16 - DDRiP

Data: 2011-05-14 16:16:50
Autor: to
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
begin Jacek Maciejewski
Drobiazg taki - w tym kraju 95% tzw. 艣cie偶ek rowerowych nie nadaje si臋
do u偶ytku.  Po szczeg贸艂y zapraszam na pl.rec.rowery, dobrze zyska膰
szersz膮 perspektyw臋 :)

Komentarz i艣cie debilny, 99% 艣cie偶ek jest w zupe艂nie przyzwoitym stanie i psim obowi膮zkiem rowerzysty jest z nich korzysta膰. Oczywi艣cie mo偶na sobie wyobrazi膰 lepsze 艣cie偶ki, podobnie jak lepsze drogi i lepsze wszystko. Ale to nie uprawnia pedalarza do blokowania ruchu, bo mu akurat tak wygodnie. Takie zachowanie to typowy przyk艂ad lajkrowego odm贸偶d偶enia.

Wr贸ci艂em niedawno z d艂ugiej trasy rowerowej przez Europ臋. Jedyny kraj
gdzie 艣cie偶ki rowerowe s膮 OK to Germania i to raczej zachodnia.  Tam
mniej wi臋cej 60% 艣cie偶ek jest do u偶ytku. Troch臋 znajdzie si臋 we Francji
a reszta Europy jest na podobnym etapie co my.

Najwyra藕niej "tak ma by膰", a Twoje oczekiwania s膮 dziwne. Szczeg贸lnie w obliczu faktu, 偶e na budow臋 艣cie偶ek sk艂adaj膮 si臋, nie wiedzie膰 czemu, wszyscy podatnicy, a s艂u偶膮 one garstce os贸b g艂贸wnie do rekreacji.

Data: 2011-05-14 20:42:47
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ruchu drogowym.
to pisze:
begin Jacek Maciejewski

[...]

Chyba nie porusza艂e艣 si臋 na rowerze po drogach dla rower贸w. Zdarzaj膮 si臋 w Warszawie dobre drogi rowerowe, ale niestety zdecydowana wi臋kszo艣膰 dr贸g dla rower贸w jest naje偶ona debilnymi wymys艂ami pseudoin偶ynier贸w.
Mimo to, rowerzy艣ci poruszaj膮 si臋 g艂贸wnie po tych nie najlepszych drogach rowerowych a nie jak uwa偶asz po ulicy. A jad膮 po kiepskich drogach rowerowych trafiaj膮c na kraw臋偶niki, s艂upki, latarnie, nag艂y koniec drogi dla rower贸w na trawniku i mas臋 innych podobnych kwiatk贸w

[...]

I znowu wychodzi Twoja ignorancja i uprzedzenie. Znowu posuwasz si臋 do jaki艣 niefortunnych okre艣le艅 o pedalarzach czy odm贸偶dzeniu, ma艂pach i lajkrach.

Dzi艣 je藕dzi艂em chwil臋 na rowerze po Warszawie, d艂u偶ej poza Warszaw膮. Specjalnie liczy艂em rowerzyst贸w na drogach dla rower贸w. Na 178 rowerzyst贸w, kt贸rzy poruszali si臋 po drogach dla rower贸w (Sikorskiego, KEN, Ciszewskiego, fragment Przycz贸艂kowej) widzia艂em 2 (dw贸ch) kt贸rzy jechali po ulicy wzd艂u偶 ci膮gu pieszo/rowerowego w al. Sikorskiego.

Wi臋c chyba Twoje zacietrzewienie jest mocno przesadzone, przynajmniej w kwestii poruszania si臋 po jezdni kiedy obok jest DDR.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2011-05-14 19:02:21
Autor: to
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
begin Bartosz 'Seco' Suchecki
[...]

Porusza艂em si臋. Zdecydowanie lepiej odpowiadaj膮 potrzebom rower贸w, ni偶 drogi i ulice potrzebom samochod贸w. Relatywna jako艣膰 艣cie偶ek rowerowych jest du偶o lepsza ni偶 ulic i dr贸g.

[...]

Ponad 1% to bardzo du偶o. Oblicz ile takiemu debilowi zajmie przejechanie ca艂ej tej trasy i ile zamieszania w tym czasie narobi. A 艣cie偶ka wzd艂u偶 KEN jest zupe艂nie przyzwoita, je藕dzi艂em ni膮 wielokrotnie, spokojnie da艂o si臋 utrzymywa膰 pr臋dko艣膰 ok. 30 km/h.

Data: 2011-05-14 21:48:43
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
to pisze:
[...]

Co艣 kr臋cisz :-) Jecha艂e艣 kiedy艣 wzd艂u偶 Witosa i Sikorskiego od Bethovena do Anody? Niby ci膮g pieszo-rowerowy ale 11 (jedena艣cie) razy ci膮g si臋 urywa i przepisy nakazuj膮 przeprowadzi膰 rower przez przej艣cie dla pieszych. To ma by膰 ta lepsza jako艣膰?
Samochody jad膮 spokojnie na wprost po r贸wnym, szerokim asfalcie.

A mo偶e Jana Pawa II i nier贸wna DDR z kraw臋偶nikami lata z jednej strony ulicy na drug膮. Trzeba kluczy膰 i po dwa razy sta膰 na czerwonym swietle na ka偶dym skrzy偶owaniu.
Samochody jad膮 po r贸wnym szerokim asfalcie.

Belwederska za Spacerow膮 i Sobieskiego za Doln膮. Piesi, parkuj膮ce samochody, przystanki autobusowe. A obok niezbyt r贸wne, ale 3 pasy dla samochod贸w.

Mo偶na mno偶y膰 takie przyk艂ady z DC. To ma by膰 ta relatywna jako艣膰?

[...]

Ponad 1% to bardzo du偶o.

Niemal wi臋kszo艣膰... ;-> No ale skoro 1% to bardzo du偶o to si臋 nie dziwi臋, ze tak generalizujesz i wyzywasz od pedalarzy :-)

  Oblicz ile takiemu debilowi zajmie przejechanie
ca艂ej tej trasy i ile zamieszania w tym czasie narobi.

Na Sikorskiego a w艂a艣ciwie ju偶 w Dolinie akurat jest szeroko i 偶adnego zamieszania nie narobi. Kwestia odrobiny umiej臋tno艣ci kierowc贸w.
Pomijam ju偶, 偶e ten odcinek by艂 dzi艣 zamkni臋ty dla ruchu z powodu wypadku na Rzymowskiego.

  A 艣cie偶ka wzd艂u偶
KEN jest zupe艂nie przyzwoita, je藕dzi艂em ni膮 wielokrotnie, spokojnie da艂o si臋 utrzymywa膰 pr臋dko艣膰 ok. 30 km/h.

Ona daje rad臋. Ma kilka b艂臋d贸w (kraw臋zniki, zakr臋ty 90 stopni przy Ciszewskiego, przeplatanie z chodnikiem, piesi i stragany przy Do艂ku) ale faktycznie mo偶na jecha膰 i 35 sporymi odcinkami. A i tak dla samochod贸w s膮 2 pasy r贸wnego asfaltu bez pieszych, rowerzyst贸w itd.

Tam dzi艣 偶adnego rowersa nie widzia艂em na ulicy.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2011-05-15 01:10:03
Autor: to
[...]

Przepis nakazuj膮cy prowadzi膰 rower na przej艣ciu dla pieszych jest debilny. Wystarczy艂oby napisa膰, ze rowerzysta ma ust膮pi膰 pierwsze艅stwa pieszym i samochodem i porusza膰 si臋 z niewielk膮 pr臋dko艣ci膮. Wi臋kszo艣膰 rowerzyst贸w ten nakaz olewa i s艂usznie.

Samochody jad膮 spokojnie na wprost
po r贸wnym, szerokim asfalcie.

Z 1/4 pr臋dko艣ci maksymalnej albo stoj膮 w korku. Rower i tak ma lepiej.

[...]

Z 1/4 pr臋dko艣ci maksymalnej.

Belwederska za Spacerow膮 i Sobieskiego za Doln膮. Piesi, parkuj膮ce
samochody, przystanki autobusowe. A obok niezbyt r贸wne, ale 3 pasy dla
samochod贸w.

Widzia艂e艣 kiedy艣 korek na tej 艣cie偶ce rowerowej?

Mo偶na mno偶y膰 takie przyk艂ady z DC. To ma by膰 ta relatywna jako艣膰?

Tak, oceniaj膮c jako艣膰 relatywnie nale偶y odnie艣膰 j膮 do wykorzystania mo偶liwo艣ci danego pojazdu. Przeci臋tna 艣cie偶ka rowerowa pozwala wykorzysta膰 mo偶liwo艣ci roweru w podobnym stopniu, co droga szybkiego ruchu bez limitu pr臋dko艣ci (do inteligentnych inaczej -- tak, wiem, 偶e czego艣 takiego nie ma).

Niemal wi臋kszo艣膰... ;-> No ale skoro 1% to bardzo du偶o to si臋 nie
dziwi臋, ze tak generalizujesz i wyzywasz od pedalarzy :-)

Wystarczy jeden taki dure艅 na kwadrans i ju偶 ruch jest mocno przyblokowany.

[...]

呕eby jecha膰 rowerem po Rzymowskiego to ju偶 w og贸le trzeba by膰 niespe艂na rozumu. Zamieszania robi to mn贸stwo i jest niebezpieczne.

[...]

A kto powiedzia艂, 偶e 艣cie偶ka rowerowa ma i艣膰 prosto jak strza艂a, 偶eby bezm贸zgi mog艂y zapieprza膰 40 km/h przez przej艣cia?

Data: 2011-05-15 09:24:41
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
to pisze:
[...]

Na ww ci膮gu olewam i jad臋 przez pasy. Tylko robi臋 to wolno i hamuj臋 jak samoch贸d chce skr臋ci膰. A jak samoch贸d mnie puszcza, przejmie dzi臋kuj臋 i jad臋. Da s臋, tylko trzeba odrobiny pomy艣lunku z ka偶dej strony.

Samochody jad膮 spokojnie na wprost
po r贸wnym, szerokim asfalcie.

Z 1/4 pr臋dko艣ci maksymalnej albo stoj膮 w korku. Rower i tak ma lepiej.

To dobre warunki dla samochodu w mie艣cie to ulice pozwalaj膮ce jecha膰 200 km/h?

Jak nie ma korka (a przez wi臋kszo艣膰 doby korka tam nie ma) samoch贸d jedzie z normaln膮, lub nadmiern膮 pr臋dko艣ci膮. Wi臋c ma lepiej ni偶 rower m贸wi膮c prosto.

A korki to jest kwestia nadmiernej liczby samochod贸w a nie jako艣ci ulic.

Jako艣膰 DDR nie jest du偶o lepsza jak napisa艂e艣. Jako艣膰 i rozwi膮zania techniczne DDR s膮 duo gorsze ni偶 ulic.

A to, 偶e rower jest bardzo cz臋sto du偶o lepszym rozwi膮zaniem ni偶 samoch贸d, to racja. Ciesze si臋, 偶e to widzisz.

[...]

Rowerzysta na kluczenie wytraca mas臋 czasu. Bez sensu. A ograniczenie z 200 do 50 km/h jednak ma jakie艣 podstawy

[...]

Na tamtym odcinku niejednokrotnie trzeba wyhamowa膰 do zera z powodu pieszych. A korek to nie kwestia jako艣ci DDR czy ulicy. Bywaj膮 ulice po kilka pas贸w w jedn膮 stron臋, i tak stoj膮.

[...]

Odnosz臋 wra偶enie, ze du偶o bardziej blokuj膮 samochodowi szachi艣ci ruszaj膮c spod 艣wiate艂, lub Ci blokuj膮cy skrzy偶owania bo nie zd膮偶膮 zjecha膰. Ale to 1% rowerzyst贸w jest problemem...

[...]

A jak rowerzysta ma przejecha膰 na wprost? Dolina/Rzymowskiego? Przez
Al. Lotnik贸w cz tachaj膮c rower po schodach do przej艣cia podziemnego?
A nigdy na 3 pasmowej ulicy nie widzia艂em zamieszania z powodu 1 rowerzysty. Zdecydowana wi臋kszo艣膰 kierowc贸w jest ogarni臋ta i potrafi go wyprzedzi膰.

[...]

Nudny jeste艣 z tymi epitetami.

A DDR ma i艣膰 mo偶liwie prosto, bez kluczenia aby rowerzysta wytraca艂 na zakr臋ty mo偶liwie ma艂o czasu a w efekcie m贸g艂 jecha膰 wolniej przez przejazdy dla rower贸w.

Proponuj臋 powoli EOT.

Data: 2011-05-16 10:52:59
Autor: Artur\(m\)
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ruchu drogowym.

U偶ytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iqnv3s$dbt$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ty tak robisz, ale popatrz na rowerzyst贸w kt贸rzy chc膮 zd膮偶y膰 na
"p贸藕nym pomara艅czowym". Patrz膮 odruchowo na 艣wiat艂a
i dodaj膮 "w peda艂y". Kierowca na pasach spodziewa si臋
(prawid艂owo czy nie) pr臋dko艣ci przechodnia. Nie widzi w odleg艂o艣ci
paru metr贸w od przej艣cia nikogo to wolno jedzie...
A tu taki, co po przej艣ciach na rowerze...
Dla mnie jazda po pasach to proszenie si臋 o k艂opoty.

Artur(m)

Data: 2011-05-14 22:08:38
Autor: krzysiek
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Dnia Sat, 14 May 2011 19:02:21 +0000, to napisa艂(a):

Porusza艂em si臋. Zdecydowanie lepiej odpowiadaj膮 potrzebom rower贸w, ni偶
drogi i ulice potrzebom samochod贸w. Relatywna jako艣膰 艣cie偶ek rowerowych
jest du偶o lepsza ni偶 ulic i dr贸g.

tak sobie czytam ten watek, czytam... i nie wytrzyma艂em.

Gda艅sk, w przeciwie艅stwie do Warszawy,  ma opini臋 miasta najbardziej przyjaznego rowerzystom w Polsce a ostatnio przez remonty i przygotowania do EURO takze i mega zakorkowanego.
Poruszam sie po nim od wielu lat zar贸wno samochodem jak i rowerem i nawet bior膮c pod uwag臋 pierwsze zdanie, mog臋 z ca艂膮 stanowczo艣ci膮 stwierdzi膰, 偶e twierdzenie, 偶e infrastruktura rowerowa lepiej odpowiada u偶ytkownikom rower贸w ni偶 drogowa kierowcom to jest totalny bullshit.

Co wi臋cej - po Warszawie o wiele lepiej si臋 je藕dzi samochodem ni偶 po Gda艅sku oraz po Warszawie o wiele gorzej je藕dzi sie rowerem ni偶 po Gda艅sku - przerabia艂em to ostatnio we wszystich mo偶liwych kombinacjach.

Tak wi臋c wybacz,ale powt贸rz臋 jeszcze raz - to co napisa艂es to kompletne pieprzenie.

--
krzy艣ko

Data: 2011-05-14 22:21:03
Autor: to
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
begin krzysiek
[...]

Nie pisz臋 o infrastrukturze tylko o jako艣ci istniej膮cych 艣cie偶ek (TAM GDZIE S膭). Gdyby艣 tak, zamiast przesadnie si臋 ekscytowa膰, spr贸bowa艂 skupi膰 si臋 na czytaniu, to prawdopodobnie osi膮gn膮艂 by艣 lepsze usenetowe efekty.

Data: 2011-05-14 23:22:37
Autor: krzysiek
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Dnia Sat, 14 May 2011 22:21:03 +0000, to napisa艂(a):

[...]

To co napisalem tycy si臋 tak偶e jako艣ci DDR贸w tam, gdzie one s膮.
mam pi臋kny przyk艂ad z w艂asnego osiedla - nowa DDR z idealnie g艂adkiego, czerwonego asfaltu. jako艣膰 wzorowa - i co z tego, skoro jad膮c ni膮 mam na odcinku 500m 5 niebezpiecznych przejazd贸w (wyjazdy z posesji ze s艂ab膮 widoczno艣ci膮) i musz臋 zmienic w po艂owie stron臋 ulicy. Przydatno艣膰 komunikacyjna 偶adna.
Nikt z tej DDR nie korzysta - poza dzie膰mi na rolkach...
D艂ugo by pisa膰....

Data: 2011-05-15 01:01:57
Autor: to
[...]

A ulice? Przez p贸艂 dnia s膮 w og贸le nie przejezdne z 偶adn膮 sensown膮 pr臋dko艣ci膮, przez pozosta艂e p贸艂 mo偶esz legalnie osi膮gn膮膰 na nich 1/4 pr臋dko艣ci maksymalnej samochodu i co chwil臋 musisz stawa膰 na 藕le ustawionych 艣wiat艂ach.

Wyobra藕 sobie 艣cie偶k臋 rowerow膮 po kt贸rej w najlepszym razie mo偶esz jecha膰 5-10 km/h, a zazwyczaj musisz wr臋cz prowadzi膰 rower. Wtedy b臋dzie to por贸wnywalne do jako艣ci przeci臋tnej ulicy z punktu widzenia samochod贸w. 99% 艣cie偶ek pozwala na znacznie wi臋cej.

Data: 2011-05-15 07:34:16
Autor: krzysiek
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Dnia Sun, 15 May 2011 01:01:57 +0000, to napisa艂(a):

[...]

A jak kupisz sobie Veyrona, to nagle sie oka偶e,偶e na prawie wszystkich drogach Europy *legalnie* osi膮gniesz najwy偶ej 1/4 pr臋dko艣ci max samochodu - to nie jest 偶aden argument. :)

Przed chwil膮 m贸wilismy o jako艣ci dr贸g, a nie o nat臋偶eniu ruchu na nich. To s膮 jednak osobne, niepowi膮zane kwestie. Niemieckie autobahny sa dobrej jakosci, a przecie偶 te偶 sa na nich czasem wielogodzinne korki.

mam na osiedlu ulic臋, na kt贸rej nie ma 艣wiate艂, nie ma nigdy kork贸w i fizycznie moge po niej jecha膰 z max dozwolona pr臋dk艣ci膮 a nawet 2x wi臋ksza - co nie zmenia faktu, 偶e ulica jest beznadziejna, bo z krzywych p艂yt.

Por贸wnajmy warunki jazdy przy braku innych pojazd贸w i nagle sie oka偶e, 偶e na 99.99% dr贸g/ulic mo偶na jechac samochodem z max dozwolon膮 przepisami na tym odcinku pr臋dko艣ci膮.

Wyobra藕 sobie 艣cie偶k臋 rowerow膮 po kt贸rej w najlepszym razie mo偶esz
jecha膰 5-10 km/h, a zazwyczaj musisz wr臋cz prowadzi膰 rower.

nie musze sobie wyobra偶a膰, bo znam kilka takich miejsc, w艂aczaj膮c w to per艂y architektury z zakr臋tami pod k膮tem prostym i schodami(!)

to por贸wnywalne do jako艣ci przeci臋tnej ulicy z punktu widzenia
samochod贸w.

Przeci臋tnej czy ekstremalnie 藕le zrobionej/wykonanej? A skoro ju偶 o ekstremalnych przypadkach piszemy - musia艂e艣 kiedy艣 wyj艣c z samochodu i u偶y膰 wyci膮garki/przepcha膰 (odpowiednik przeniesienia roweru), 偶eby pojechac dalej, bo inaczej sie nie da艂o? (hint: nie m贸wimy o rajdach offroad ale o drodze/ulicy w mie艣cie podczas dobrych warunk贸w atmosferycznych)

--
krzysiek

Data: 2011-05-15 21:57:33
Autor: MadMan
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Dnia 15 May 2011 01:01:57 GMT, to napisa(a):

Wyobra sobie 禼ie縦 rowerow po kt髍ej w najlepszym razie mo縠sz jecha 5-10 km/h, a zazwyczaj musisz wr阠z prowadzi rower. Wtedy b阣zie to por體nywalne do jako禼i przeci阾nej ulicy z punktu widzenia samochod體. 99% 禼ie縠k pozwala na znacznie wi阠ej.

A teraz wyobra sobie ulic na kt髍ej co kilometr musisz wysiada z
samochodu i przepycha go 10 metr體, po czym mo縠sz wsi倍 i jecha
dalej. Okazyjnie napotkasz na koniec drogi, gdzie powiniene dokona
teleportacji na drog znajduj眂 si 3 metry dalej. Tak wygl眃a wi阫szo舵 polskich dr骻 dla rower體. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-05-14 23:30:44
Autor: Karol Y
[...]

Nie przesadzajmy, a przez Dani albo Holandi jecha?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2011-05-14 13:37:43
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-05-13, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

[...]

A co za r罂nica? Wa縩e, 縠by je糳zili zgodnie z nimi.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kie砪zewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-05-14 22:26:29
Autor: niusy.pl
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.

U縴tkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com>

A piesi kiedy ?

Data: 2011-05-16 09:30:17
Autor: Andrzej wa
W dniu 13.05.2011 21:31, DoQ pisze:
[...]

Ale od dawna musz. Wiedzia砨y, gdyby sam je zna.

Data: 2011-05-16 11:36:46
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-05-16 09:30, Andrzej wa pisze:

Ciekawe kiedy rowerzy禼i, podobnie jak inni uczestnicy dr骻 b阣
_musieli_ zna przepisy.

Ale od dawna musz. Wiedzia砨y, gdyby sam je zna.

Ani kierowcy, ani inni uczestnicy ruchu nie musz zna przepis體.

W og髄no禼i nikt nie musi zna prawa, 潮cznie z prawnikami.
(A tylko czasami, niekt髍zy, musz wykaza si umiej阾no禼i
zdania jakiego testu czy egzaminu).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowa縩e,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w cz甓ci

Data: 2011-05-13 21:44:49
Autor: to
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
begin artnow
(...)

Czym si臋 kierowa艂e艣 pisz膮c "przepis贸w" wielk膮 liter膮?

Data: 2011-05-13 22:56:00
Autor: Adam Szewczak
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ruchu drogowym.

U偶ytkownik "artnow" <artnow@lodz.home.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4dcd78f2$1news.home.net.pl...
[...]

-- Pozdrawiam

artnow

    Tego jakos nie bardzo rozumiem, do konca. W sensie nie mozna zajechac rowerzyscie drogi.

    Rowerzysta jad膮cy na wprost ma pierwsze艅stwo przed pojazdem skr臋caj膮cym.

    Innymi s艂owy, je艣li rowerzysta i samoch贸d poruszaj膮 si臋 po r贸wnoleg艂ych do siebie drogach, a w pewnym momencie samoch贸d b臋dzie chcia艂 skr臋ci膰, przecinaj膮c drog臋 rowerzysty, to wtedy MUSI on ust膮pi膰 pierwsze艅stwa rowerzy艣cie.

PZDr
Adam

Data: 2011-05-14 11:01:26
Autor: artnow
W dniu 2011-05-13 22:56, Adam Szewczak pisze:
[...]

A co tu rozumie膰?
Tu masz wyt艂umaczone obrazkowo:
http://bit.ly/mR9DPA
http://bit.ly/iXG1eU

Artur Nowacki
GG:9855
Skype: artur_nowacki
http://www.artnow.com.pl/

Data: 2011-05-15 20:55:51
Autor: z
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ru chu drogowym.
artnow pisze:

http://bit.ly/iXG1eU

B臋d膮 z tego niez艂a jaja
Szkoda tylko 偶e zanim "w艂adza" si臋 okrakiem z tego przepisu wycofie ucierpi bezsensownie tylu rowerzyst贸w.

Data: 2011-05-15 12:05:53
Autor: climbus
On May 15, 8:55爌m, z <zch280...@gazeta.pl> wrote:
artnow pisze:

>http://bit.ly/iXG1eU

B阣 z tego niez砤 jaja
Szkoda tylko 縠 zanim "w砤dza" si okrakiem z tego przepisu wycofie
ucierpi bezsensownie tylu rowerzyst體.

Rowerzy禼i cierpi przez brak jasnego uregulowania tej kwestii.
G丑wnie na drogach dla rower體. Nowa ustawa to prostuje.

Data: 2011-05-15 21:19:11
Autor: z
climbus pisze:

Rowerzy禼i cierpi przez brak jasnego uregulowania tej kwestii.
G丑wnie na drogach dla rower體. Nowa ustawa to prostuje.

I bardzo dobrze niech prostuje

Ale t sytuacj si absolutnie nie zgadzam
http://bit.ly/iXG1eU

Data: 2011-05-15 12:23:19
Autor: climbus
On May 15, 9:19爌m, z <zch280...@gazeta.pl> wrote:
climbus pisze:

> Rowerzy禼i cierpi przez brak jasnego uregulowania tej kwestii.
> G丑wnie na drogach dla rower體. Nowa ustawa to prostuje.

I bardzo dobrze niech prostuje

Ale t sytuacj si absolutnie nie zgadzamhttp://bit.ly/iXG1eU

Czemu?

Jasno jest napisane, 縠 rowerzysta nie mo縠 wyprzedzi samochodu.

Data: 2011-05-15 21:36:43
Autor: z
climbus pisze:

Czemu?

Jasno jest napisane, 縠 rowerzysta nie mo縠 wyprzedzi samochodu.

Rowerzy禼ie nie wolno wyprzedza je秎i widzi kierunkowskaz a kierowca musi mu ust眕i wi阠 b阣 stali do usranej ...
To ju jest wystarczaj眂y pow骴 縠by ten przepis skre秎i.

Data: 2011-05-15 12:45:38
Autor: climbus
On May 15, 9:36爌m, z <zch280...@gazeta.pl> wrote:
climbus pisze:

> Czemu?

> Jasno jest napisane, 縠 rowerzysta nie mo縠 wyprzedzi samochodu.

Rowerzy禼ie nie wolno wyprzedza je秎i widzi kierunkowskaz a kierowca
musi mu ust眕i wi阠 b阣 stali do usranej ...

Nie b阣. Kierowca musi si upewni, 縠 nie jest wyprzedzany i w潮czy
kierunkowskaz. Identyczna jest sytuacja z normalnym wyprzedzaniem z
lewej. Kierowca przed wyprzedzaniem musi si upewni, czy nie jest
wyprzedzany a wyprzedzaj眂y nie mo縠 wyprzedzi samochodu, kt髍y
sygnalizuje zamiar wyprzedzania. I jako sobie kierowcy z tym radz.

To ju jest wystarczaj眂y pow骴 縠by ten przepis skre秎i.

Data: 2011-05-15 22:00:26
Autor: Kazimierz Uromski
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ru chu drogowym.
On 15.05.2011 21:45, climbus wrote:
On May 15, 9:36 pm, z<zch280...@gazeta.pl>  wrote:
climbus pisze:

Czemu?

Jasno jest napisane, 偶e rowerzysta nie mo偶e wyprzedzi膰 samochodu.

Rowerzy艣cie nie wolno wyprzedza膰 je艣li widzi kierunkowskaz a kierowca
musi mu ust膮pi膰 wi臋c b臋d膮 stali do usranej ...

Nie b臋d膮. Kierowca musi si臋 upewni膰, 偶e nie jest wyprzedzany i w艂膮czy膰
kierunkowskaz. Identyczna jest sytuacja z normalnym wyprzedzaniem z
lewej. Kierowca przed wyprzedzaniem musi si臋 upewni膰, czy nie jest
wyprzedzany a wyprzedzaj膮cy nie mo偶e wyprzedzi膰 samochodu, kt贸ry
sygnalizuje zamiar wyprzedzania. I jako艣 sobie kierowcy z tym radz膮.

Dok艂adnie. Z tym wyprzedzaniem z prawej tak naprawd臋 nic si臋 nie zmieni, po prostu co艣 co cykli艣ci robi膮 nielegalnie staje si臋 legalne. Czy upierdzielaj膮 tysi膮ce lusterek dziennie? Nie zauwa偶y艂em...

Podobnie z pierwsze艅stwem na przejazdach - KW o tym m贸wi od '68, rowerzy艣ci jak nie wje偶d偶ali "na pa艂臋" na przejazdy tak wje偶d偶a膰 nie b臋d膮 - bo to oni s膮 g艂贸wnie zagro偶eni. Ci kt贸rzy przy konfliktach wyklinali wyklina膰 b臋d膮, niezale偶nie od tego czy z siode艂ka czy z fotela "golfa tr贸jki".

A proces cywilizacji relacji mi臋dzy grupami uczestnik贸w ruchu drogowego biegnie sobie ca艂y czas do艣膰 powoli, niezale偶nie od przepis贸w.

Data: 2011-05-15 21:42:58
Autor: J.F.
On Sun, 15 May 2011 21:36:43 +0200,  z wrote:
[...]

Tak samo bedzie jak 4 samochody podjada do skrzyzowania rownorzednego
- i co, skreslic czy poprawic ? A tu ? Nie beda stali, samochod nie chcac zajechac drogi zatrzyma sie,
a wtedy mozna go ominac :-)

J.

Data: 2011-05-15 21:52:31
Autor: Kazimierz Uromski
On 15.05.2011 21:42, J.F. wrote:
[...]

To ju偶 jest wystarczaj膮cy pow贸d 偶eby ten przepis skre艣li膰.

Tak samo bedzie jak 4 samochody podjada do skrzyzowania rownorzednego
- i co, skreslic czy poprawic ?

A tu ? Nie beda stali, samochod nie chcac zajechac drogi zatrzyma sie,
a wtedy mozna go ominac :-)

Dok艂adnie (:
Wystarczy po prostu nie wyprzedza膰 cyklisty po to, by 1m przed nim zacz膮膰 hamowa膰 i skr臋ca膰, a zamiast tego lekko zwolni膰 chwil臋 wcze艣niej i skr臋ci膰 za nim.
Je艣li za艣 si臋 go wyprzedzi i zwalnia 20m przed nim, to na skrzy偶owaniu b臋dzie si臋 maksymalnie z prawej (cz臋艣ciowo ju偶 skr臋ciwszy), a cyklista wyprzedzi/ominie Ci臋 z lewej.

Data: 2011-05-16 13:33:21
Autor: z
Kazimierz Uromski pisze:

[...]

Tak to by wygl膮da艂o w idealnym 艣wiecie gdy cyklista nie stanie obok samochodu przed 艣wiat艂ami a kierowca raczy go zauwa偶y膰.
Niestety nie 偶yjemy w idealnym 艣wiecie a ten przepis b臋dzie tylko stwarza艂 wi臋cej niebezpiecznych sytuacji. Wiadomo dla kogo bardziej niebezpiecznych

Data: 2011-05-24 15:46:26
Autor: ivaldir
[...]

Tu masz 100% racji. Ostatnio m贸g艂bym mie膰 zdarzenie podchodz膮ce pod ten przepis, ja rusza艂em ze 艣wiate艂 (dopiero za艣wieci艂o si臋 zielone), a wyprzedzi艂 mnie rozp臋dzony rowerzysta (艣mign膮艂 wzd艂u偶 stoj膮cych samochod贸w z prawej, a 艣wiat艂o poprostu mu podpasowa艂o). Gdybym skr臋ca艂 w prawo to go艣cia mia艂bym na miejscu pasa偶era.
Z drugiej strony, trudno powiedzie膰 jak rowerzysta zachowa艂by si臋 gdyby widzia艂 w艂膮czony kierunkowskaz (a nie by艂, bo jecha艂em prosto). No i jakbym skr臋ca艂 to pewnie stan膮艂bym bli偶ej kraw臋dzi, a wtedy raczej zabrak艂oby mu miejsca 偶eby tak swobodnie i z du偶膮 pr臋dko艣ci膮 mnie wyprzedza膰.
Tak czy inaczej uwa偶am tak jak Ty, 偶e z powodu tego przepisu b臋dzie sporo wypadk贸w.

ivaldir

Data: 2011-05-15 22:03:19
Autor: Bydl
On 2011-05-15 20:55:51 +0200, z <zch280672@gazeta.pl> said:

Szkoda tylko 縠 zanim "w砤dza" si okrakiem z tego przepisu wycofie

Co zrobi i jak?
;>>>

--
Bydl

Data: 2011-05-15 22:04:41
Autor: MadMan
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ru chu drogowym.
Dnia Sun, 15 May 2011 20:55:51 +0200, z napisa(a):

http://bit.ly/iXG1eU

B阣 z tego niez砤 jaja
Szkoda tylko 縠 zanim "w砤dza" si okrakiem z tego przepisu wycofie ucierpi bezsensownie tylu rowerzyst體.

Slajd jest dezinformuj眂y, rowerzysta oczywi禼ie nie musi nikomu tu
ust阷owa - w ko馽u jedzie prosto. I jest to ju uregulowane w Konwencji
Wiede駍kiej. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-05-14 02:47:28
Autor: BQB
W dniu 2011-05-13 20:31, artnow pisze:
[...]

Kieruj膮cy rowerem mo偶e wyprzedza膰 inne
ni偶 rower powoli jad膮ce pojazdy z ich prawej
strony.

Co znaczy powoli?

Data: 2011-05-13 23:05:36
Autor: WS
On 14 Maj, 06:45, Micha矴 <grodm...@wp.pl> wrote:

> Co znaczy powoli?

wolniej od niego

biorac pod uwage, ze wyprzedzanie pojazdow jadacych szybciej od niego
jest raczej dosc trudne ;) oraz to, ze ustawodawca nie zezwolil
rowerzescie na wyprz. wszystkich pojazdow z prawej strony mozna
domniemywac, ze "powoli" nie znaczy "wszystko co sie da" ;)

WS

Data: 2011-05-16 11:46:16
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-05-14 06:45, Micha艂G pisze:

Kieruj膮cy rowerem mo偶e wyprzedza膰 inne
ni偶 rower powoli jad膮ce pojazdy z ich prawej
strony.

Co znaczy powoli?

wolniej od niego

Powinni dopisa膰 偶e nie wolno mu wyprzedza膰 tych jad膮cych szybciej
od niego oraz r贸wno z nim. Tak dla jasno艣ci i prostoty.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci

Data: 2011-05-14 11:01:56
Autor: artnow
[...]

To znaczy wolniej ni偶 rower.

Artur Nowacki
GG:9855
Skype: artur_nowacki
http://www.artnow.com.pl/

Data: 2011-05-14 16:18:25
Autor: to
[...]

Nie, to nie znaczy wolniej ni偶 rower, bo wtedy nie by艂oby tego zastrze偶enia.

Data: 2011-05-14 19:04:06
Autor: Kazimierz Uromski
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ruchu drogowym.
On 14.05.2011 18:18, to wrote:
begin artnow

[...]

Przepisy tego nie precyzuj膮, ja bym to rozumia艂 jako "na tyle wolniej od rowerzysty, 偶e wyprzedzenie go przez tego rowerzyst臋 b臋dzie do艣膰 szybkie".
Rowerzysta 25km/h samoch贸d 15km/h - mo偶na
Rowerzysta 20km/h samoch贸d 18km/h - nie mo偶na

Data: 2011-05-16 11:49:19
Autor: Jakub Witkowski
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ruchu drogowym.
W dniu 2011-05-14 19:04, Kazimierz Uromski pisze:
On 14.05.2011 18:18, to wrote:
begin artnow

[...]

Dzi臋ki, 偶e sprecyzowa艂e艣 niejasne poj臋cie "powoli" poprzez oczywiste "do艣膰 szybkie" :)

Data: 2011-05-14 08:24:44
Autor: Big Jack
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
W wiadomo禼i
*artnow* napisa(-a):

Ju za kilka dni w 縴cie wchodz nowe przepisy daj眂e nowe prawa dla
rowerzyst體.

Ze szczeg蟪ami proponuj zapozna si tutaj:
http://bit.ly/jxUst4

"Dotychczas wolno by硂 z prawe strony wyprzedza tylko stoj眂e pojazdy"
Rozczuli砮m si tym zdaniem :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-05-14 11:03:21
Autor: artnow
W dniu 2011-05-14 08:24, Big Jack pisze:

"Dotychczas wolno by硂 z prawe strony wyprzedza tylko stoj眂e pojazdy"
Rozczuli砮m si tym zdaniem :D

OK chodzi Ci o to, ze wtedy to nie jest wyprzedzanie, tylko omijanie?
80% i tak tego nie rozr罂nia.

Artur Nowacki
GG:9855
Skype: artur_nowacki
http://www.artnow.com.pl/

Data: 2011-05-14 12:10:47
Autor: Big Jack
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
W wiadomo禼i
*artnow* napisa(-a):

OK chodzi Ci o to, ze wtedy to nie jest wyprzedzanie, tylko omijanie?
80% i tak tego nie rozr罂nia.

Dok砤dnie o to mi chodzi. Ale problem jest g酬bszy, bo je秎i b阣zie
wolno tylko wyprzedza, to niech kt髍y kolarz spr骲uje omija korek...
wypisz, wymaluj
http://www.zajawkowo.pl/film/6385/korek-jest-dla-wszystkich-- -czyli-sposob-na-motocykliste/

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-05-14 23:41:45
Autor: Karol Y
[...]

Ja na pysk體k zd笨y砮m ju odpowiedzie, 縠 Pan/Pani przecie te mo縠 zostawi samoch骴 i jecha rowerem. Ale robi si powoli ju coraz cieplej i stanie w s硂neczku mo縠 niestety prowokowa coraz wi阠ej takich zachowa ;-/

--
Mateusz Bogusz

Data: 2011-05-14 13:56:04
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Witam serdecznie.

Niech sobie lobby rowerowe robi co chce. Sam je縟筷 na rowerze kilka kkm. w
sezonie i mam lobby w g酬bokim powa縜niu. Wi阠ej szkody robi ni korzy禼i dla
rowerzyst體. Zupe硁ie jak: "ekolodzy" dla przyrody.
Nie zamierzam korzysta z nowego prawa.
Ju widz now alejk na cmentarzu: "Dla rowerzyst體, kt髍zy mieli pierwsze駍two
przed skr阠aj眂 ci昕ar體k albo autobusem", bo kierowca osob體ki to jeszcze ma
szans takiego strace馽a zobaczy. O ile jest w miar ogarni阾y.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Data: 2011-05-14 05:40:57
Autor: climbus
On May 14, 1:56爌m, newsartmediaWYTNI...@op.pl wrote:
[...]

Typowe. I kto tu m體i o zale縩o禼i przestrzegania przepis體 przez
rowerzyst體 od posiadania przez nich prawa jazdy?

Nie ma takiej zale縩o禼i. Przepisy 砤mi na r體ni posiadaj眂y i
nieposiadaj眂y prawo jazdy.

Ju widz now alejk na cmentarzu: "Dla rowerzyst體, kt髍zy mieli pierwsze駍two
przed skr阠aj眂 ci昕ar體k albo autobusem", bo kierowca osob體ki to jeszcze ma
szans takiego strace馽a zobaczy. O ile jest w miar ogarni阾y..

Jako kierowcy ci昕ar體ek i autobus體 w zachodniej Europie nie maj z
tym problemu. Je縠li kierowca autobusu nie jest w stanie zapanowa nad
pojazdem nie powinien si podejmowa prowadzenia tego typu pojazd體.

Data: 2011-05-14 15:15:03
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-14 13:56, newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:

Nie zamierzam korzysta z nowego prawa.

Lol - b阣ziesz mia pierwsze駍two, kierowca si zatrzyma a ty b阣ziesz sta jak dupa;) Mo縩a i tak.

Shrek.

Data: 2011-05-15 08:28:01
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
Witam ponownie.

Lol - b阣ziesz mia pierwsze駍two, kierowca si zatrzyma a ty b阣ziesz sta jak dupa;) Mo縩a i tak.
Mylisz si ogrze.
Kiedy dobrze si zastanowisz, by mo縠 uda Ci si znale兼 w砤禼iw odpowied?

Je秎i chodzi za o kierowc體 du縴ch aut (na zachodzie Europy tak縠) to maj oni
problemy z zauwa縠niem nawet aut osobowych w takiej sytuacji. Wystarczy poczyta
statystyki jakich wypadk體 wzrost nast眕i np. w UK, po otwarciu granic? Tam
najwyra糿iej to wida z powodu zwi阫szonego ruchu aut, z kierownic po
niew砤禼iwej stronie.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Data: 2011-05-15 08:53:41
Autor: Shrek
W dniu 2011-05-15 08:28, newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:

Lol - b阣ziesz mia pierwsze駍two, kierowca si zatrzyma a ty b阣ziesz
sta jak dupa;) Mo縩a i tak.
Mylisz si ogrze.
Kiedy dobrze si zastanowisz, by mo縠 uda Ci si znale兼 w砤禼iw odpowied?

Jak si dobrze zastanowisz, to prawdopodobnie zamiast:

"Nie zamierzam korzysta z nowego prawa."

chcia砮 napisa:

"Nie zamierzam egzekwowa pierwsze駍twa z nowego prawa".

I s硊sznie, bo piersze駍two nie s硊縴 do egzekwowania, a ust阷owania. Zw砤szcza na rowerze i per pedes. Paranoiczne za硂縠nie, 縠 po硂wa kierowc體 chce cie zabi bardzo dobrze si np sprawdza przy przeje縟zaniu przez przejazdy dla rower體 (r體nie te ze 秝iat砤mi).

Shrek.

Data: 2011-05-15 21:15:11
Autor: z
[...]

Dobrze m體i.
To si nie uda i przyniesie wi阠ej szkody ni po縴tku.
Intencje mo縠 i szczytne ale nie do zrealizowania w obecnych realiach

Data: 2011-05-16 13:40:02
Autor: artnow
W dniu 2011-05-15 21:15, z pisze:
To si nie uda i przyniesie wi阠ej szkody ni po縴tku.
Intencje mo縠 i szczytne ale nie do zrealizowania w obecnych realiach

Ale czemu? nie s眃z, 縠by nasi polscy kierowcy byli a takimi debilami, 縠by nie byli w stanie tego ogarn辨.

Artur Nowacki artnow
GG:9856
Skype: artur_nowacki
http://www.artnow.com.pl/

Data: 2011-05-16 13:53:50
Autor: Cavallino
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
U縴tkownik "artnow" <artnow@lodz.home.pl> napisa w wiadomo禼i news:4dd10d4c$1news.home.net.pl...
W dniu 2011-05-15 21:15, z pisze:
[...]

Kolejny wojuj眂y pedalarz.
PLONK

Data: 2011-05-15 06:54:30
Autor: Lew2
On 13 Maj, 20:31, artnow <art...@lodz.home.pl> wrote:
[...]

Nigdy nie pozwol mojemu dziecku na jazd po jezdni rowerem zw砤szcza
w du縴m mie禼ie. Podobnie sam nie je縟筷 rowerem bo nie jestem
samob骿c. Rowerem je縟筷 tylko po polnych drogach oraz w parkach..
Ewentualnie po chodniku.
1) Przepisy, nawet te zmienione nie gwarantuj 縜dnego bezpiecze駍twa
rowerzy禼ie (nawet zak砤daj眂 utopjnie, 縠 kto je przestrzega).
2) 痑dne przepisy, ani stare ani nowe nie s przestrzegane. (tzn.
pomijam marginalny 1 % kierowc體 w samochodach z liter "L").

To tyle. Bezpieczniej samochodem.

Data: 2011-05-15 11:39:00
Autor: climbus
On May 15, 3:54爌m, Lew2 <walde...@hotmail.com> wrote:
> [...]

2) 痑dne przepisy, ani stare ani nowe nie s przestrzegane. (tzn.
pomijam marginalny 1 % kierowc體 w samochodach z liter "L").

I to jest b酬dne ko硂. Samochodem bezpieczniej dlatego coraz wi阠ej
os骲 je糳zi samochodami i jest jeszcze mniej bezpiecznie.

Od kierowc體 samochod體 w du縠j cz甓ci zale縴 czy jazda rowerem b阣zie
bezpieczna. Chcecie aby Wasze dzieci by硑 bezpieczne, sami zachowujcie
si na drogach odpowiedzialnie.

Oczywi禼ie rowerzy禼i te powinni uczy si i przestrzega przepis體 i
odpowiedzialno禼i.

Data: 2011-05-15 12:23:39
Autor: Lew2
On 15 Maj, 20:39, climbus <clim...@gmail.com> wrote:

> [...]

I to jest b酬dne ko硂. Samochodem bezpieczniej dlatego coraz wi阠ej
os骲 je糳zi samochodami i jest jeszcze mniej bezpiecznie.
Ale ja tego ko砤 nie przerw. W samochodzie jest bezpieczniej na
rowerze. W mie禼ie co najwy縠j zgniot blach, a ubezpieczyciel
wyp砤ci. Na rowerze w najlepszym wypadku z砤mi nog a mo縠 by
gorzej.

Od kierowc體 samochod體 w du縠j cz甓ci zale縴 czy jazda rowerem b阣zie
bezpieczna. Chcecie aby Wasze dzieci by硑 bezpieczne, sami zachowujcie
si na drogach odpowiedzialnie.
Powt髍z to zdanie 20 mln kierowc體.

Oczywi禼ie rowerzy禼i te powinni uczy si i przestrzega przepis體 i
odpowiedzialno禼i.- Ukryj cytowany tekst -
Znam przepisy i co z tego? Nie zrozumia砮 co napisa砮m w punkcie 1).
Przepisy nie gwarantuj bezpiecze駍twa, bo s 糽e u硂縪ne. Zreszt
dlatego nikt nie ma do nich szacunku, a jako禼i nie odbiegaj od
reszty polskiego prawa. Ja tego nie zmieni, ani nie zamierzam z tym
walczy. Korzystam z samochodu, a nie roweru. I tyle.

Data: 2011-05-15 12:36:39
Autor: climbus
On May 15, 9:23爌m, Lew2 <walde...@hotmail.com> wrote:

Ale ja tego ko砤 nie przerw. W samochodzie jest bezpieczniej na
rowerze. W mie禼ie co najwy縠j zgniot blach, a ubezpieczyciel
wyp砤ci. Na rowerze w najlepszym wypadku z砤mi nog a mo縠 by
gorzej.

Ka縟y mo縠 do硂縴 trzy grosze do przerwania tego ko砤. Wystarczy
zwraca uwag na rowerzyst體 a powoli dojdzie si do lepszych
rezultat體. Z roku na rok jest coraz lepiej. Powoli ale lepiej. Czym
wi阠ej rowerzyst體 na drogach tym bezpieczniej.

> Od kierowc體 samochod體 w du縠j cz甓ci zale縴 czy jazda rowerem b阣zie
> bezpieczna. Chcecie aby Wasze dzieci by硑 bezpieczne, sami zachowujcie
> si na drogach odpowiedzialnie.

Powt髍z to zdanie 20 mln kierowc體.

D硊ga droga przed nami ;)

> [...]

reszty polskiego prawa. Ja tego nie zmieni, ani nie zamierzam z tym
walczy. Korzystam z samochodu, a nie roweru. I tyle.

Korzystaj (tw骿 wyb髍) ale przestrzegaj przepis體 oraz stosuj dobre
praktyki. Aby inni byli bezpieczniejsi.

Data: 2011-05-15 12:14:09
Autor: ar
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ruchu drogowym.
U偶ytkownik "artnow"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:4dcd78f2$1@news.home.net.pl...

[...]

Zastanawia mnie sytuacja nast臋puj膮ca:
Jad臋 samochodem i chce skr臋ci膰 w przecznic臋 w prawo. Jad臋 wolno, bo tylko tak pozwalaj膮 warunki.
Skr臋caj膮c w prawo powinienem ust膮pi膰 rowerzy艣cie, kt贸ry jedzie r贸wnolegle do mnie, np. po r贸wnoleg艂ej 艣cie偶ce rowerowej.
Ale co z rowerzyst膮, kt贸ry jedzie tym samym pasem ruchu, co ja? Jedzie szybciej ni偶 ja. Zgodnie z nowymi przepisami wolno mu mnie wyprzedzi膰 z prawej strony. Ale w momencie, gdy ja skr臋cam w prawo, to znajduj臋 si臋 na skrzy偶owaniu. B臋dzie to wi臋c wyprzedzanie na skrzy偶owaniu, czego robi膰 nie wolno.
Jak zatem interpretowa膰 przepisy, gdy taki delikwent (odpuka膰) znalaz艂 by si臋 na prawych drzwiach mojego auta?

--
ar

Data: 2011-05-16 13:41:17
Autor: artnow
W dniu 2011-05-15 12:14, ar pisze:

[...]

On nie mo偶e Ci臋 wyprzedza膰, Ty musisz mu ust膮pi膰. Jak ust臋pujesz, to si臋 zatrzymujesz, a wtedy on nie wyprzedza, tylko omija.

Artur Nowacki artnow
GG:9856
Skkype: artur_nowacki
http://www.artnow.com.pl/

Data: 2011-05-16 05:09:12
Autor: WS
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
On 16 Maj, 13:41, artnow <art...@lodz.home.pl> wrote:

On nie mo縠 Ci wyprzedza, Ty musisz mu ust眕i. Jak ust阷ujesz, to si
zatrzymujesz, a wtedy on nie wyprzedza, tylko omija.

tylko w takim wypadku powinni uchwalic jeszcze zmiane w przepisie:

Art. 23. 2. przy omijaniu zachowa bezpieczny odst阷 od omijanego
pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody, a w razie potrzeby
zmniejszy pr阣ko舵; omijanie pojazdu sygnalizuj眂ego zamiar skr阠enia
w lewo mo縠 odbywa si tylko z jego prawej strony;

tzn. dopisac na wszelki wypadek "omijanie pojazdu sygnalizuj眂ego
zamiar skr阠enia w prawo mo縠 odbywa si tylko z jego prawej
strony;"  ;)

a tak powaznie, to skrecajac w prawo nalezy dla wlasnego
bezpieczenstwa jechac na tyle blisko prawej krawedzi jezdni, zeby
zaden jednoslad sie tam nie zmiescil (pomijajajc juz nakaz jazdy
blisko krawedzi...)

WS

Data: 2011-05-16 14:21:34
Autor: Cavallino
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis體 w prawie o ruchu drogowym.
U縴tkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisa w wiadomo禼i news:

[...]

Dok砤dnie o to chodzi - niech ewentualny pr骲uj眂y wpada na tylny zderzak, wtedy sytuacja jest bardziej jednoznaczna.

Data: 2011-05-16 15:12:29
Autor: z
WS pisze:

[...]

I tej wersji si trzymajmy a b阣ziemy wszyscy zdrowsi.

UWAGA ! ! ! Zmiana Przepis贸w w prawie o ruchu drogowym.