UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.

Data: 2011-05-13 22:56:00
Autor: Adam Szewczak
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.

Użytkownik "artnow" <artnow@lodz.home.pl> napisał w wiadomości news:4dcd78f2$1news.home.net.pl...
Już za kilka dni w życie wchodzą nowe przepisy dające nowe prawa dla rowerzystów.

Ze szczegółami proponuję zapoznać się tutaj:
http://bit.ly/jxUst4

Im więcej osób będzie je znało, tym więcej nieszczęść będzie można uniknąć.

-- Pozdrawiam

artnow

    Tego jakos nie bardzo rozumiem, do konca. W sensie nie mozna zajechac rowerzyscie drogi.

    Rowerzysta jadÄ…cy na wprost ma pierwszeÅ„stwo przed pojazdem skrÄ™cajÄ…cym.

    Innymi sÅ‚owy, jeÅ›li rowerzysta i samochód poruszajÄ… siÄ™ po równolegÅ‚ych do siebie drogach, a w pewnym momencie samochód bÄ™dzie chciaÅ‚ skrÄ™cić, przecinajÄ…c drogÄ™ rowerzysty, to wtedy MUSI on ustÄ…pić pierwszeÅ„stwa rowerzyÅ›cie.

PZDr
Adam

Data: 2011-05-14 11:01:26
Autor: artnow
W dniu 2011-05-13 22:56, Adam Szewczak pisze:
    Tego jakos nie bardzo rozumiem, do konca. W sensie nie mozna
zajechac rowerzyscie drogi.

    Rowerzysta jadÄ…cy na wprost ma pierwszeÅ„stwo przed pojazdem
skręcającym.

    Innymi sÅ‚owy, jeÅ›li rowerzysta i samochód poruszajÄ… siÄ™ po
równoległych do siebie drogach, a w pewnym momencie samochód będzie
chciał skręcić, przecinając drogę rowerzysty, to wtedy MUSI on ustąpić
pierwszeństwa rowerzyście.

A co tu rozumieć?
Tu masz wytłumaczone obrazkowo:
http://bit.ly/mR9DPA
http://bit.ly/iXG1eU

Artur Nowacki
GG:9855
Skype: artur_nowacki
http://www.artnow.com.pl/

Data: 2011-05-15 20:55:51
Autor: z
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ru chu drogowym.
artnow pisze:

http://bit.ly/iXG1eU

Będą z tego niezła jaja
Szkoda tylko że zanim "władza" się okrakiem z tego przepisu wycofie ucierpi bezsensownie tylu rowerzystów.

Data: 2011-05-15 12:05:53
Autor: climbus
On May 15, 8:55 pm, z <zch280...@gazeta.pl> wrote:
artnow pisze:

>http://bit.ly/iXG1eU

Bêd± z tego niez³a jaja
Szkoda tylko ¿e zanim "w³adza" siê okrakiem z tego przepisu wycofie
ucierpi bezsensownie tylu rowerzystów.

Rowerzy¶ci cierpi± przez brak jasnego uregulowania tej kwestii.
G³ównie na drogach dla rowerów. Nowa ustawa to prostuje.

Data: 2011-05-15 21:19:11
Autor: z
climbus pisze:

Rowerzy¶ci cierpi± przez brak jasnego uregulowania tej kwestii.
G³ównie na drogach dla rowerów. Nowa ustawa to prostuje.

I bardzo dobrze niech prostuje

Ale t± sytuacj± siê absolutnie nie zgadzam
http://bit.ly/iXG1eU

Data: 2011-05-15 12:23:19
Autor: climbus
On May 15, 9:19 pm, z <zch280...@gazeta.pl> wrote:
climbus pisze:

> Rowerzy¶ci cierpi± przez brak jasnego uregulowania tej kwestii.
> G³ównie na drogach dla rowerów. Nowa ustawa to prostuje.

> [...]

Czemu?

Jasno jest napisane, ¿e rowerzysta nie mo¿e wyprzedziæ samochodu.

Data: 2011-05-15 21:36:43
Autor: z
climbus pisze:

Czemu?

Jasno jest napisane, ¿e rowerzysta nie mo¿e wyprzedziæ samochodu.

Rowerzy¶cie nie wolno wyprzedzaæ je¶li widzi kierunkowskaz a kierowca musi mu ust±piæ wiêc bêd± stali do usranej ...
To ju¿ jest wystarczaj±cy powód ¿eby ten przepis skre¶liæ.

Data: 2011-05-15 12:45:38
Autor: climbus
On May 15, 9:36 pm, z <zch280...@gazeta.pl> wrote:
climbus pisze:

> Czemu?

> Jasno jest napisane, ¿e rowerzysta nie mo¿e wyprzedziæ samochodu.

Rowerzy¶cie nie wolno wyprzedzaæ je¶li widzi kierunkowskaz a kierowca
musi mu ust±piæ wiêc bêd± stali do usranej ...

Nie bêd±. Kierowca musi siê upewniæ, ¿e nie jest wyprzedzany i w³±czyæ
kierunkowskaz. Identyczna jest sytuacja z normalnym wyprzedzaniem z
lewej. Kierowca przed wyprzedzaniem musi siê upewniæ, czy nie jest
wyprzedzany a wyprzedzaj±cy nie mo¿e wyprzedziæ samochodu, który
sygnalizuje zamiar wyprzedzania. I jako¶ sobie kierowcy z tym radz±.

To ju¿ jest wystarczaj±cy powód ¿eby ten przepis skre¶liæ.

Data: 2011-05-15 22:00:26
Autor: Kazimierz Uromski
On 15.05.2011 21:45, climbus wrote:
On May 15, 9:36 pm, z<zch280...@gazeta.pl>  wrote:
climbus pisze:

Czemu?

Jasno jest napisane, że rowerzysta nie może wyprzedzić samochodu.

Rowerzyście nie wolno wyprzedzać jeśli widzi kierunkowskaz a kierowca
musi mu ustąpić więc będą stali do usranej ...

Nie będą. Kierowca musi się upewnić, że nie jest wyprzedzany i włączyć
kierunkowskaz. Identyczna jest sytuacja z normalnym wyprzedzaniem z
lewej. Kierowca przed wyprzedzaniem musi się upewnić, czy nie jest
wyprzedzany a wyprzedzający nie może wyprzedzić samochodu, który
sygnalizuje zamiar wyprzedzania. I jakoÅ› sobie kierowcy z tym radzÄ….

Dokładnie. Z tym wyprzedzaniem z prawej tak naprawdę nic się nie zmieni, po prostu coś co cykliści robią nielegalnie staje się legalne. Czy upierdzielają tysiące lusterek dziennie? Nie zauważyłem...

Podobnie z pierwszeństwem na przejazdach - KW o tym mówi od '68, rowerzyści jak nie wjeżdżali "na pałę" na przejazdy tak wjeżdżać nie będą - bo to oni są głównie zagrożeni. Ci którzy przy konfliktach wyklinali wyklinać będą, niezależnie od tego czy z siodełka czy z fotela "golfa trójki".

A proces cywilizacji relacji między grupami uczestników ruchu drogowego biegnie sobie cały czas dość powoli, niezależnie od przepisów.

Data: 2011-05-15 21:42:58
Autor: J.F.
On Sun, 15 May 2011 21:36:43 +0200,  z wrote:
[...]

Tak samo bedzie jak 4 samochody podjada do skrzyzowania rownorzednego
- i co, skreslic czy poprawic ? A tu ? Nie beda stali, samochod nie chcac zajechac drogi zatrzyma sie,
a wtedy mozna go ominac :-)

J.

Data: 2011-05-15 21:52:31
Autor: Kazimierz Uromski
On 15.05.2011 21:42, J.F. wrote:
[...]

To już jest wystarczający powód żeby ten przepis skreślić.

Tak samo bedzie jak 4 samochody podjada do skrzyzowania rownorzednego
- i co, skreslic czy poprawic ?

A tu ? Nie beda stali, samochod nie chcac zajechac drogi zatrzyma sie,
a wtedy mozna go ominac :-)

Dokładnie (:
Wystarczy po prostu nie wyprzedzać cyklisty po to, by 1m przed nim zacząć hamować i skręcać, a zamiast tego lekko zwolnić chwilę wcześniej i skręcić za nim.
Jeśli zaś się go wyprzedzi i zwalnia 20m przed nim, to na skrzyżowaniu będzie się maksymalnie z prawej (częściowo już skręciwszy), a cyklista wyprzedzi/ominie Cię z lewej.

Data: 2011-05-16 13:33:21
Autor: z
Kazimierz Uromski pisze:

[...]

Tak to by wyglądało w idealnym świecie gdy cyklista nie stanie obok samochodu przed światłami a kierowca raczy go zauważyć.
Niestety nie żyjemy w idealnym świecie a ten przepis będzie tylko stwarzał więcej niebezpiecznych sytuacji. Wiadomo dla kogo bardziej niebezpiecznych

Data: 2011-05-24 15:46:26
Autor: ivaldir
[...]

Tu masz 100% racji. Ostatnio mógłbym mieć zdarzenie podchodzące pod ten przepis, ja ruszałem ze świateł (dopiero zaświeciło się zielone), a wyprzedził mnie rozpędzony rowerzysta (śmignął wzdłuż stojących samochodów z prawej, a światło poprostu mu podpasowało). Gdybym skręcał w prawo to gościa miałbym na miejscu pasażera.
Z drugiej strony, trudno powiedzieć jak rowerzysta zachowałby się gdyby widział włączony kierunkowskaz (a nie był, bo jechałem prosto). No i jakbym skręcał to pewnie stanąłbym bliżej krawędzi, a wtedy raczej zabrakłoby mu miejsca żeby tak swobodnie i z dużą prędkością mnie wyprzedzać.
Tak czy inaczej uważam tak jak Ty, że z powodu tego przepisu będzie sporo wypadków.

ivaldir

Data: 2011-05-15 22:03:19
Autor: Bydlê
On 2011-05-15 20:55:51 +0200, z <zch280672@gazeta.pl> said:

Szkoda tylko ¿e zanim "w³adza" siê okrakiem z tego przepisu wycofie

Co zrobi i jak?
;>>>

--
Bydlê

Data: 2011-05-15 22:04:41
Autor: MadMan
UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ru chu drogowym.
Dnia Sun, 15 May 2011 20:55:51 +0200, z napisa³(a):

http://bit.ly/iXG1eU

Bêd± z tego niez³a jaja
Szkoda tylko ¿e zanim "w³adza" siê okrakiem z tego przepisu wycofie ucierpi bezsensownie tylu rowerzystów.

Slajd jest dezinformuj±cy, rowerzysta oczywi¶cie nie musi nikomu tu
ustêpowaæ - w koñcu jedzie prosto. I jest to ju¿ uregulowane w Konwencji
Wiedeñskiej. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.