UWAGA: od 1 czerwca mniej możliwości na przew óz roweru pociągami TLK

Data: 2012-05-23 16:29:40
Autor: Paweł Pontek
UWAGA: od 1 czerwca mniej możliwości na przew óz roweru pociągami TLK
Witajcie!

Jak pewnie zauważyliście nasz prestiżowy przewoźnik kolejowy, wychodząc na przeciw (chyba trzeba to potraktować dosłownie) swoim klientom wprowadza obowiązkową rezerwację miejsc w b. wielu pociągach TLK.

http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/aktualnosci/1-czerwca-pelna-rezerwacja-miejsc-w-68-kolejnych-pociagach-tlk.html

Oczywiście dla turystów jest to poważne ograniczenie dostępu. Jeszcze bardziej dla turystów z rowerami bo ... jak wiadomo, pociągiem TLK z pełną obowiązkową rezerwacją miejsc, kiedy pociąg nie jest wyposażony w wagon dostosowany do przewozu rowerów, roweru przewieźć nie wolno.

http://intercity.pl/pl/site/niezbednik-podroznego/przewoz-rowerow-rzeczy-i-zwierzat/przewoz-rowerow.html

Wbrew pozorom takich pociągów i to w popularnych pod względem turystycznym relacji jest całkiem sporo.

http://intercity.pl/pl/dokumenty/Wykaz%20poci%C4%85g%C3%B3w%20TLK%20z%20wagonami%20do%20przewozu%20rower%C3%B3w%20oraz%20niepe%C5%82nosprawnych%20w%20RJ%202011-2012%20wa%C5%BCny%20od%2011.12.2011.pdf

Uważajcie zatem podczas planowania swoich wycieczek bo możecie się nadziać, tak, jak to miało miejsce w przypadku "Biletu Podróżnika".

http://intercity.pl/pl/dokumenty/Wykaz%20poci%C4%85g%C3%B3w%20TLK%20z%20wagonami%20do%20przewozu%20rower%C3%B3w%20oraz%20niepe%C5%82nosprawnych%20w%20RJ%202011-2012%20wa%C5%BCny%20od%2011.12.2011.pdf

(patrz rozdz. 3 pkt. 4)

Pozdrawiam,
PABLO

Data: 2012-05-23 15:32:24
Autor: piecia aka dracorp
UWAGA: od 1 czerwca mniej mo¿liwo¶ci na przewóz roweru poci±gami TLK
Ostatnio chyba właśnie wracałem TLK z Wejherowa do Koszalina. Ogólnie gdybym jechał w obie strony pociągiem to koszt byłby taki sam jakbym jechał sam autem.

A teraz jeszcze ucinają. Dziękuję takiemu przewoźnikowi. Współczuję tylko ludziom którzy nie mają wyboru.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-23 08:44:40
Autor: Krzysztof Babij
UWAGA: od 1 czerwca mniej mo¿liwo¶ci na przewóz roweru poci±gami TLK
On 23 Maj, 17:32, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
Ostatnio chyba w³a¶nie wraca³em TLK z Wejherowa do Koszalina. Ogólnie
gdybym jecha³ w obie strony poci±giem to koszt by³by taki sam jakbym
jecha³ sam autem.

A teraz jeszcze ucinaj±. Dziêkujê takiemu przewo¼nikowi. Wspó³czujê tylko
ludziom którzy nie maj± wyboru.

dok³adnie, planowa³em wycieczkê Szczecin-Berlin rowerem, dojazd z W-wy
do Szczecina poci±giem, niestety bezpo¶redni pasuj±cy poci±g to TLK
oczywi¶cie z obowi±zkiem rezerwacji miejsc bez wagonu rowerowego. No i
suma summarum wybrali¶my objazd okolic kana³u kiloñskiego i dojazd
samochodem:-) We najbli¿szy wtorek ruszamy:-)

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2012-05-29 18:29:44
Autor: Robert Ostrowski
UWAGA: od 1 czerwca mniej mo¿liwo¶ci na przewóz roweru poci±gami TLK
Krzysztof Babij <krzysztof.a.babij@gmail.com> napisa³(a):
dok=B3adnie, planowa=B3em wycieczk=EA Szczecin-Berlin rowerem, dojazd z W-w=
do Szczecina poci=B1giem, niestety bezpo=B6redni pasuj=B1cy poci=B1g to TLK

Mylisz siê. Jest jeszcze iner regio tañszy od TLK. Prowadzi wagon piêtrowy w
którym bez najmniejszego problemu na dolnym pok³adzie na pólkach przewieziesz
rowery. Ja tak przewioz³em 4 rowery i komplet sakw... i konduktor nic
powiedzia³, ¿e zajmowli¶my 3 razy wiêcej miejsc.

Data: 2012-05-23 19:20:44
Autor: Rafa³ Wawrzycki
UWAGA: od 1 czerwca mniej mo¿liwo¶ci na przewóz roweru poci±gami TLK
Dnia 23 maj 2012 w li¶cie
[news:pan.2012.05.23.15.32.25dracorp.one.pl] piecia aka dracorp
[imie.nazwisko@wp.eu] napisa³(a):
A teraz jeszcze ucinaj±. Dziêkujê takiemu przewo¼nikowi.
Wspó³czujê tylko ludziom którzy nie maj± wyboru.

A testowa³ kto¶ z grupowiczów przeloty krajowe (LOT, OTL)? Bo na niektórych trasach to ju¿ teraz siê bardziej op³aca lataæ ni¿ je¼dziæ pekapem. Zw³aszcza je¿eli we¼mie siê pod uwagê czas.

--
Pozdrawiam,
Rafa³ Wawrzycki

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj±c na adres prywatny usuñ WYTNIJ_TO.

Data: 2012-05-23 17:49:05
Autor: piecia aka dracorp
UWAGA: od 1 czerwca mniej mo¿liwo¶ci na przewóz roweru poci±gami TLK
Dnia Wed, 23 May 2012 19:20:44 +0200, Rafał Wawrzycki napisał(a):

A testował ktoś z grupowiczów przeloty krajowe (LOT, OTL)? Bo na
niektórych trasach to już teraz się bardziej opłaca latać niż jeździć
pekapem. Zwłaszcza jeżeli weźmie się pod uwagę czas.

Chyba dalej za drogo i co z rowerem? Po za tym trza mieć blisko lotnisko.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-23 11:37:38
Autor: rmikke
UWAGA: od 1 czerwca mniej mo¿liwo¶ci na przewóz roweru poci±gami TLK
On Wednesday, May 23, 2012 7:49:05 PM UTC+2, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 23 May 2012 19:20:44 +0200, Rafa³ Wawrzycki napisa³(a):

> A testowa³ kto¶ z grupowiczów przeloty krajowe (LOT, OTL)? Bo na
> niektórych trasach to ju¿ teraz siê bardziej op³aca lataæ ni¿ je¼dziæ
> pekapem. Zw³aszcza je¿eli we¼mie siê pod uwagê czas.

Chyba dalej za drogo i co z rowerem? Po za tym trza mieæ blisko lotnisko.

Rowerem mo¿na dojechaæ na lotnisko :D

Ale do samolotu to trzeba go spakowaæ, a spakowany to i dowolnym poci±giem mo¿na.

Data: 2012-05-24 07:08:02
Autor: piecia aka dracorp
UWAGA: od 1 czerwca mniej mo¿liwo¶ci na przewóz roweru poci±gami TLK
Dnia Wed, 23 May 2012 11:37:38 -0700, rmikke napisał(a):

Ale do samolotu to trzeba go spakować, a spakowany to i dowolnym
pociągiem można.

Torba na rower to całkiem dobry pomysł na dłuższą metę. Wówczas bez problemu można nadać rower jako drugi bagaż w autobusie. Inaczej nie przejdzie, no chyba że będzie mało ludzi i będzie pusto w przestrzeni bagażowej.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-24 00:07:21
Autor: Rafa³ Wawrzycki
UWAGA: od 1 czerwca mniej mo¿liwo¶ci na przewóz roweru poci±gami TLK
Dnia 23 maj 2012 w li¶cie
[news:pan.2012.05.23.17.49.07dracorp.one.pl] piecia aka dracorp
[imie.nazwisko@wp.eu] napisa³(a):
Chyba dalej za drogo i co z rowerem? Po za tym trza mieæ blisko
lotnisko.

Gdyby brali niezapakowany, to mo¿na podjechaæ bez pud³a. Do takiego Modlina nie jest znowu tak daleko.

;)

--
Pozdrawiam,
Rafa³ W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak

Data: 2012-05-24 07:06:32
Autor: piecia aka dracorp
UWAGA: od 1 czerwca mniej mo¿liwo¶ci na przewóz roweru poci±gami TLK
Dnia Thu, 24 May 2012 00:07:21 +0200, Rafał Wawrzycki napisał(a):

Gdyby brali niezapakowany, to można podjechać bez pudła. Do takiego
Modlina nie jest znowu tak daleko.

;)
Zależy skąd. Ja do najbliższego lotniska mam 120km. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-29 18:31:58
Autor: Robert Ostrowski
UWAGA: od 1 czerwca mniej mo¿liwo¶ci na przewóz roweru poci±gami TLK
Rafa³ Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisa³(a): lotnisko.

Gdyby brali niezapakowany, to mo¿na podjechaæ bez pud³a.

Wystarczy tylko ofoliowaæ. --

Data: 2012-05-24 17:34:07
Autor: Titus Atomicus
UWAGA: od 1 czerwca mniej mo¿liwo¶ci na przewóz roweru poci±gami TLK
In article <pan.2012.05.23.17.49.07@dracorp.one.pl>,
 piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

> [...]

> pekapem. Zw³aszcza je¿eli we¼mie siê pod uwagê czas.

Chyba dalej za drogo i co z rowerem? Po za tym trza mieæ blisko lotnisko.

Oplata za rower w przypadku linii lotniczych i tak stawia oplacalnosc pod znakiem zapytania...
--
TA

Data: 2012-05-23 16:32:48
Autor: Paweł Pontek
W dniu 2012-05-23 16:29, Paweł Pontek pisze:
Witajcie!

Jak pewnie zauważyliście nasz prestiżowy przewoźnik kolejowy, wychodząc
na przeciw (chyba trzeba to potraktować dosłownie) swoim klientom
wprowadza obowiÄ…zkowÄ… rezerwacjÄ™ miejsc w b. wielu pociÄ…gach TLK.

miało być oczywiście:
http://intercity.pl/pl/dokumenty/Oferty%20promocyjne/Bilet%20Podr%C3%B3%C5%BCnika%20-%20wyci%C4%85g%20z%20TP-IC%202012.pdf

(patrz rozdz. 3 pkt. 4)

Pozdrawiam,
PABLO

Data: 2012-05-24 17:39:52
Autor: Titus Atomicus
UWAGA: od 1 czerwca mniej mo¿liwo¶ci na przewóz roweru poci±gami TLK
In article <jpisap$dgb$1@usenet.news.interia.pl>,
 Pawe(C)(C) Pontek <ppontek@interia.pl> wrote:

Witajcie!

Jak pewnie zauwa¿yli¶cie nasz presti¿owy przewo¼nik kolejowy, wychodz±c na przeciw (chyba trzeba to potraktowaæ dos³ownie) swoim klientom wprowadza obowi±zkow± rezerwacjê miejsc w b. wielu poci±gach TLK.

http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/aktualnosci/1-czerwca-pelna-rezerwacja-mi
ejsc-w-68-kolejnych-pociagach-tlk.html

Oczywi¶cie dla turystów jest to powa¿ne ograniczenie dostêpu. Jeszcze bardziej dla turystów z rowerami bo ... jak wiadomo, poci±giem TLK z pe³n± obowi±zkow± rezerwacj± miejsc, kiedy poci±g nie jest wyposa¿ony w wagon dostosowany do przewozu rowerów, roweru przewie¼æ nie wolno.

Jakims rozwiazaniem jest zakup skladaka.
<http://dahon.pl/index.php?cat=modele_opis&s=20&bike=speed_tr>
Drogo, ale na ebayu bywaja za ok. 2000zl.

Uwa¿ajcie zatem podczas planowania swoich wycieczek bo mo¿ecie siê nadziaæ, tak, jak to mia³o miejsce w przypadku "Biletu Podró¿nika".

A co bylo z 'Biletem Podroznika'?

--
TA

Data: 2012-05-25 05:59:24
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 24 May 2012 17:39:52 +0200, Titus_Atomicus napisał(a):

Jakims rozwiazaniem jest zakup skladaka.
<http://dahon.pl/index.php?cat=modele_opis&s=20&bike=speed_tr>
Drogo, ale na ebayu bywaja za ok. 2000zl.
A po co mi składak? Tylko po to aby go przewieść pociągiem? A potem co?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-25 12:04:48
Autor: Titus Atomicus
UWAGA: od 1 czerwca mniej mozliwosci na przewoz roweru pociagami TLK
In article <pan.2012.05.25.05.59.27@dracorp.one.pl>,
 piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

Dnia Thu, 24 May 2012 17:39:52 +0200, Titus_Atomicus napisa³(a):

> Jakims rozwiazaniem jest zakup skladaka.
> <http://dahon.pl/index.php?cat=modele_opis&s=20&bike=speed_tr>
> Drogo, ale na ebayu bywaja za ok. 2000zl.
A po co mi sk³adak? Tylko po to aby go przewie? pociˆgiem?
Albo samolotem. Albo autobusem.

A potem co?
Potem podobno nim jedziesz jak zwyklym rowerem.
--
TA

Data: 2012-05-28 13:15:26
Autor: Andrzej W.
[...]

Okazało się dodatkowo, że biletu na rower nie da się kupić na stronie Intercity, trzeba udać się do tradycyjnej kasy. Coraz bardziej podobają mi się Koleje Regionalne.

AWa.

Data: 2012-05-28 05:59:30
Autor: rmikke
On Monday, May 28, 2012 1:15:26 PM UTC+2, Andrzej W. wrote:
W dniu 2012-05-23 16:29, Pawe³ Pontek pisze:
> [...]
> na przeciw (chyba trzeba to potraktowaæ dos³ownie) swoim klientom
> wprowadza obowi±zkow± rezerwacjê miejsc w b. wielu poci±gach TLK.

Okaza³o siê dodatkowo, ¿e biletu na rower nie da siê kupiæ na stronie Intercity, trzeba udaæ siê do tradycyjnej kasy. Coraz bardziej podobaj± mi siê Koleje Regionalne.

Nie da siê te¿ kupiæ przez internet biletu na przejazd do 50km. Stawiam piwo temu, kto mnie przekona, ¿e to ma sens.

Data: 2012-05-29 20:31:27
Autor: ppontek
Dzień Dziecka ale ... nie dla dzieci z r owerami - przynajmniej w PKP Intercity.
.... i znowu prestiżowa spółka przewozowa pokazuje, że nie preferuje osób z rowerami:

Jak co roku, w Dniu Dziecka dzieci mogą jeździć za darmo:

http://intercity.pl/pl/dokumenty/Przepisy%20i%20taryfy/Krajowe/dzien%20dziecka%20_2012%20%283%29.pdf

.... ale, nie dzieci z rowerami (patrz rozdział 3 pkt 4).

PABLO

Data: 2012-05-29 13:24:12
Autor: Wilk
Dzieñ Dziecka ale ... nie dla dzieci z rowerami - przynajmniej w PKP Intercity.
On 29 Maj, 20:31, ppontek <ppon...@interia.pl> wrote:
... i znowu presti¿owa spó³ka przewozowa pokazuje, ¿e nie preferuje osób
z rowerami:

Jak co roku, w Dniu Dziecka dzieci mog± je¼dziæ za darmo:

http://intercity.pl/pl/dokumenty/Przepisy%20i%20taryfy/Krajowe/dzien%...

... ale, nie dzieci z rowerami (patrz rozdzia³ 3 pkt 4).

PABLO

Sami pod sob± do³ek kopi±. Postawê PKP i coraz wiêksze ceny biletów
id±ce w parze z coraz gorsz± jako¶ci± us³ug bêd± wykorzystywaæ inni,
przede wszystkim przewozy autobusowe. Jak±¶ alternatyw± s± Przewozy
Regionalne - ale te od pewnego czasu za bardzo siê nie rozwijaj±, nie
przybywa dalekobie¿nych po³±czeñ - kolesie z InterCity pewnie w tym
paluszki tez maczaj±.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

UWAGA: od 1 czerwca mniej możliwości na przew óz roweru pociągami TLK