Ubezpieczenia AC i OC i utrata zniżek

Data: 2011-09-02 23:16:04
Autor: BAREK
Ubezpieczenia AC i OC i utrata zniżek
Dzień Dobry/Wieczór,
Zakładając, że jako osoba fizyczna do użytku prywatnego i w prowadzonej działalności gospodarczej mam zarejestrowane kilka samochodów, jak jest z utratą zniżek, kiedy dojdzie do jakiejś szkody/czy to OC czy AC?
Czy są jakieś możliwości rozzielenia poszczególnych samochodów?
--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2011-09-03 11:13:20
Autor: Cavallino
Użytkownik "BAREK" <barek@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:4e614796$1news.home.net.pl...
[...]

Tak.
Działalność przerzucić do spółki kapitałowej.
Przyda się nie tylko w przypadku samochodów.

Data: 2011-09-05 18:05:10
Autor: J.F.
Ubezpieczenia AC i OC i utrata zni¿ek
Dnia Sat, 3 Sep 2011 11:13:20 +0200, Cavallino napisa³(a):
U¿ytkownik "BAREK" <barek@plusnet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Zak³adaj±c, ¿e jako osoba fizyczna do u¿ytku prywatnego i w prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej mam zarejestrowane kilka samochodów, jak jest z utrat± zni¿ek, kiedy dojdzie do jakiej¶ szkody/czy to OC czy AC?
Czy s± jakie¶ mo¿liwo¶ci rozzielenia poszczególnych samochodów?

Tak.
Dzia³alno¶æ przerzuciæ do spó³ki kapita³owej.
Przyda siê nie tylko w przypadku samochodów.

Tylko ze potemn padna dwa pytania:
-czy dla samochodow firmowych sa w ogole jakies znizki za bezszkodowosc ?  (sa, widzialem, aczkolwiek roznie moze byc)

-co sie dzieje jak jedno auto ma wypadek ?

A odpowiedz ciagle ta sama:
a) ubezpieczyc w roznych firmach,
b) skupic sie na zarabianiu a nie na groszowym cieciu kosztow :-)

J.

Data: 2011-09-05 16:17:14
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2011-09-02 23:16, BAREK pisze:
[...]
tak, rozwiÄ…zania sÄ… dwa:
1. każde auto = inny ubezpieczyciel,
2. wybierasz ubezpieczyciela, który nie kasuje zniżek na wszystkie auta. wbrew pozorom są tacy, np. alianz. Ale ta oferta potrafi się zmieniać w co roku, więc trzeba to śledzić.
My w firmie łączymy oba rozwiązania, korzystamy z usług biura pośrednictwa, które wyszukuje dla nas ofertę ubezpieczycieli. Jest to droższe niż direct, ale przy większej liczbiei aut jest wygodne.

Data: 2011-09-05 16:41:39
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w.wrodarczyk@wp.pl> napisał w wiadomości news:

PS> Spółka kapitałowa powoduje wyższe składki za ubezpieczenie.

Niekoniecznie.
Zależy od ubezpieczyciela.

Data: 2011-09-05 19:16:40
Autor: J.F.
Ubezpieczenia AC i OC i utrata zniżek
Dnia Mon, 05 Sep 2011 16:17:14 +0200, Wojciech Wrodarczyk napisa³(a):
tak, rozwi±zania s± dwa:
1. ka¿de auto = inny ubezpieczyciel,
2. wybierasz ubezpieczyciela, który nie kasuje zni¿ek na wszystkie auta. wbrew pozorom s± tacy, np. alianz. Ale ta oferta potrafi siê zmieniaæ w co roku, wiêc trzeba to ¶ledziæ.

Z Allianz to ostroznie. Moze i znizek nie kasuje, ale zaswiadczenia o
bezszkodowosci wydaje na wszyskie auta naraz.

I glupio moze wygladac - niby zadnej szkody nie spowodowales, a tu dluga
lista wypadkow, bo np na 10 autach moze sie uzbierac :-)

J.

Data: 2011-09-05 18:34:56
Autor: A5tu5
Ubezpieczenia AC i OC i utrata zniżek
W tym kraju jest tak, że jeśli chodzi o wyssanie z Ciebie kasy, to oczywiście OC jest na każdy samochód który posiadasz jako osoba fizyczna lub prowadząca własną jednoosobową działalność.

Jednak jeśli przychodzi co do czego (np. do szkody z Twojej winy) tracisz zniżki na wszystkich samochodach u teoretycznie wszystkich ubezpieczycieli.

Tak to wygląda w teorii, bo w praktyce możesz lawirować wśród różnych ubezpieczycieli i nie przyznawać się do jakichkolwiek stłuczek, oczywiście wcześniej przy podpisywaniu umowy OC nie wyrażając zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych na potrzeby weryfikacji Twojej historii szkód wśród innych ubezpieczycieli bla bla bla... niemniej jednak chciałem zwrócić uwagę na fakt, że w tym kraju jest moim zdaniem zdrowo niezdrowo (przynajmniej jeśli chodzi o OC komunikacyjne).

Pozdrawiam!

--
A5tu5
www.ebos.pl

Data: 2011-09-05 17:38:45
Autor: kamil
Ubezpieczenia AC i OC i utrata zni¿ek
On 05/09/2011 17:34, A5tu5 wrote:
W tym kraju jest tak, ¿e je¶li chodzi o wyssanie z Ciebie kasy, to
oczywi¶cie OC jest na ka¿dy samochód który posiadasz jako osoba fizyczna
lub prowadz±ca w³asn± jednoosobow± dzia³alno¶æ.

Wymienisz jakie¶ kraje, w których nie trzeba mieæ polisy na ka¿dy posiadany samochód?

Jednak je¶li przychodzi co do czego (np. do szkody z Twojej winy)
tracisz zni¿ki na wszystkich samochodach u teoretycznie wszystkich
ubezpieczycieli.

Tak to wygl±da w teorii, bo w praktyce mo¿esz lawirowaæ w¶ród ró¿nych
ubezpieczycieli i nie przyznawaæ siê do jakichkolwiek st³uczek,
oczywi¶cie wcze¶niej przy podpisywaniu umowy OC nie wyra¿aj±c zgody na
przetwarzanie Twoich danych osobowych na potrzeby weryfikacji Twojej
historii szkód w¶ród innych ubezpieczycieli bla bla bla... niemniej
jednak chcia³em zwróciæ uwagê na fakt, ¿e w tym kraju jest moim zdaniem
zdrowo niezdrowo (przynajmniej je¶li chodzi o OC komunikacyjne).

Co jest niezdrowego w odbieraniu zni¿ek ludziom stwarzaj±cym zagro¿enie? Mo¿e jeszcze pijakowi zabroniæ tylko jazdy tym samochodem, w którym go przy³apali?

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-09-05 19:30:13
Autor: A5tu5
Ubezpieczenia AC i OC i utrata zni¿ek
"Wymienisz jakie¶ kraje, w których nie trzeba mieæ polisy na ka¿dy
posiadany samochód?"

Jutro siê odniosê do tego, natomiast...:

"Co jest niezdrowego w odbieraniu zni¿ek ludziom stwarzaj±cym zagro¿enie?
Mo¿e jeszcze pijakowi zabroniæ tylko jazdy tym samochodem, w którym go
przy³apali?"

Nic, w³a¶nie o to chodzi, ¿e zni¿ki traci nie kierowca, tylko w³a¶ciciel samochodu. Oznacza to nic innego, jak to, ¿e je¿eli po¿yczysz samochód znajomemu lub pracownikowi, który Twoim samochodem spowoduje kolizjê z w³asnej winy, to kto traci zni¿ki... ? Id±c dalej, w³a¶ciciel samochodu nie musi mieæ nawet prawa jazdy (uprawnieñ), st±d uwa¿am, ¿e niesprawiedliwa jest odpowiedzialno¶æ finansowa (i czasem prawna) wobec firm ubezpieczeniowych za szkody osób trzecich, nawet, je¿eli szkoda dokonywana jest przedmiotem Twojej w³asno¶ci.
Takie jest moje zdanie.

--
A5tu5
www.ebos.pl

Data: 2011-09-06 08:23:50
Autor: szufla
Ubezpieczenia AC i OC i utrata zni¿ek
Wymienisz jakie¶ kraje, w których nie trzeba mieæ polisy na ka¿dy posiadany samochód?

Brazylia :P

sz.

Ubezpieczenia AC i OC i utrata zniżek