Ubezpieczenia RP3: 60% marży zakładów ubezpieczeniowych

Data: 2015-09-24 07:33:58
Autor: A. Filip
Ubezpieczenia RP3: 60% marży zakładów ubezpieczeniowych
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Prawie-10-tysiecy-oszustw-ubezpieczeniowych-wykrytych-w-2014-r-7279140.html
> [...]
| odszkodowań i składek na łączną kwotę przekraczającą 160 mln zł. Podobnie jak w
| latach poprzednich, najczęściej dotyczyły one ubezpieczeń komunikacyjnych.
| Polska Izba Ubezpieczeń opublikowała właśnie raport o przestępczości
| ubezpieczeniowej w 2014 roku. Badaniem wykrywalności przestępczości
| ubezpieczeniowej w Polsce zostały objęte wszystkie zakłady ubezpieczeń
| działające na polskim rynku. – W 2014 roku branża [ubezpieczeniowa – red.]
| zebrała ok. 55 mld zł składek i wypłaciła ok. 34 mld zł odszkodowań i

1) 55 mld składek przy 34 mld wypłat to 60% marży.
2) 160 mln z 34 mld to 0.5%
3) Ile spraw w sądach i na jaką kwotę przegrały z klientami zakłady
   ubezpieczeniowe (nie udało im się oszukać)?

--
A. Filip
Dzień ma oczy, noc ma uszy.  (Przysłowie angielskie)

Data: 2015-09-24 08:46:21
Autor: masti
Ubezpieczenia RP3: 60% mary zakadw ubezpieczeniowych
A. Filip wrote:

1) 55 mld skadek przy 34 mld wypat to 60% mary.

we ty si doucz co to jest mara i nie kompromituj si wicej

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-09-24 14:02:23
Autor: A. Filip
masti <gone@to.hell> pisze:
A. Filip wrote:

1) 55 mld składek przy 34 mld wypłat to 60% marży.

weź ty się doucz co to jest marża i nie kompromituj się więcej

Z punktu płacenia klienta marża firmy ubezpieczeniowej to jest różnica między
zebranymi od klientów składkami a wypłacanymi klientom odszkodowaniami.

Chcesz to użyj *innego* zwrotu do określenia jakim (zbyt) wielkim kosztem dla
płacących składki firmy ubezpieczeniowe rozkładają ryzyko na ubezpieczanych
albo wskaż pozycje które nie bilansują się co rok.

--
A. Filip
Sto dzikich kaczek podrywa się nie dlatego, że jedna zakwakała, lecz dlatego,

Data: 2015-09-24 12:41:37
Autor: masti
A. Filip wrote:

masti <gone@to.hell> pisze:
A. Filip wrote:

1) 55 mld skadek przy 34 mld wypat to 60% mary.

we ty si doucz co to jest mara i nie kompromituj si wicej

Z punktu pacenia klienta mara firmy ubezpieczeniowej to jest rnica midzy
zebranymi od klientw skadkami a wypacanymi klientom odszkodowaniami.

ROTFL

Data: 2015-09-24 15:02:43
Autor: A. Filip
masti <gone@to.hell> pisze:
A. Filip wrote:

masti <gone@to.hell> pisze:
A. Filip wrote:

[...]

Czyli twój punkt śmiania się z klientów zakładów ubezpieczeniowych leży gdzie w
zakładach ubezpieczeniowych?

--
A. Filip
Na ustach miód, a w sercu lód.  (Przysłowie niemieckie)

Data: 2015-09-24 14:54:06
Autor: masti
A. Filip wrote:

masti <gone@to.hell> pisze:
A. Filip wrote:

masti <gone@to.hell> pisze:
A. Filip wrote:

[...]

Chcesz to uyj *innego* zwrotu do okrelenia jakim (zbyt) wielkim kosztem dla
paccych skadki firmy ubezpieczeniowe rozkadaj ryzyko na ubezpieczanych
albo wska pozycje ktre nie bilansuj si co rok.

ROTFL

Czyli twj punkt miania si z klientw zakadw ubezpieczeniowych ley gdzie w
zakadach ubezpieczeniowych?

a po polsku?

Data: 2015-09-24 14:34:54
Autor: macso
Ubezpieczenia RP3: 60% marży zakładów ubezpieczeniowych

Użytkownik "A. Filip"

[...]

taa, a  umowy zawierają się same, składki się płaci przez intenet, a rozliczenie szkód roią ochotnicy

macso

Data: 2015-09-24 14:59:31
Autor: A. Filip
Ubezpieczenia RP3: 60% marży/narzutu zakładów ubezpieczeniowych
"macso" <macso@itede.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip"

[...]

Dla ciebie zdzieranie na to aż 60% ekstra wygląda w porządku?
Bo dla mnie _na pierwszy rzut oka_ wygląda to jak bezczelnie zdzieranie skóry
albo "sprawność działania" zaiste godną gospodarki centralnie planowanej według
potępieńczej mitologii kapitalizmu wolnorynkowego.

Może miałbyś szansę mnie przekonać rozbijając "narzut" na poszczególne
kategorie ubezpieczeń ze wskazaniem że tam gdzie składki i wypłaty są wysokie
"procentowy narzut" jest bardzo wyraźnie niższy.  Tylko że wtedy wyjdzie w
jakich kategoriach ubezpieczeń jest jeszcze wyższy niż te uśrednione 60% :-)

--
A. Filip
Tysiąc razy powiedz słowo „miód”, może twoje usta staną się słodsze.

Data: 2015-09-24 16:44:23
Autor: macso
[...]

a ty po Giertychowej maturze jesteś?
60% ktrym szermujesz to udział wypłat w przychodach brutto.
przychód brutto to 21 mld a to "tylko" 38 % .
to po pierwsze
a po drugie to są ubezpieczenia i zawze jest konieczna rezerwa.
więc już tak nie szalej.
podajesz dane dla całej branży , a to też nie jest ok.
ubezpieczenia komunikacyjne, a ubezpieczenia na życie to całkiem inna bajka.

macso

Data: 2015-09-24 17:04:54
Autor: A. Filip
Ubezpieczenia RP3: 60% marży/narzutu zakładów ubezpieczeniowych
"macso" <macso@itede.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip"
[...]

Po pierwsze VAT w POlsce to ciągle dalej 23%.
Po drugie _pobieżne_ przeszukanie netu sugeruje że ubezpieczenia są zwolnione z
VAT. [1]
Po trzecie chcesz mnie przekonać a nie bić pianę to podaj oszacowanie rezerwy
na rozkładanie ryzyka na wiele lat (np. na powodzie/susze/oberwania chmury "stulecia").

Ubezpieczyciele nie nauczyli się jak przedstawiać swoje usługi nie jako
zdzieranie skóry?  Widać zdzierają jeszcze zbyt mało by zatrudnić _fachowców_
do _całościowego_ promowania wizerunku.

[1] http://leasingmonitor.com/vat-od-ubezpieczen-koniec-watpliwosci/

--
A. Filip
Kto jest długo cierpliwy, ten osiąga pomyślność, a kto się spieszy, ten się potyka.

Data: 2015-09-24 21:13:21
Autor: macso
Ubezpieczenia RP3: 60% marży/narzutu zakładów ubezpieczeniowych

Użytkownik "A. Filip" <

> [...]

| rzucili się gromadnie na obłożenie podatkiem VAT ubezpieczeń, które jako
| samoistna usługa są zwolnione z tej daniny,

  nie pomogło łopatologicznie to będzie koparkologicznie

1. nic o VAT nie pisałem,
2. rozszerzę woją wypowiedź o   działania arytmetyczne

a ty po Giertychowej maturze jesteś?
60% którym szermujesz to udział wypłat w przychodach brutto.
 (  34/55 = 0,6181  = 61,81%)
 przychód brutto to 21 mld
 ( 55-34 = 21)
a to "tylko" 38 % .
 (21/55 =0,3818 = 38,18 %

i to jescze nie jest zysk ( czy marża jak to nazywasz)
od tego należy odliczyć koszty działalności.

co do Twoich życzeń

Nie jestem aktuariuszem, a nawet gdybym był to i tak nie podałbym, bo każda firma  ubezpieczeniowa
głęboko strzeże swoich tajemnic.

Wyjaśnie ci łopatologicznie , może wystarczy.

Obliczając sklądkę ubezpieczenia na życie uwzględnia się wiek bezpieczonego, sta zdrowia i oczekiwaną długość życia.
Statystycznie wygląda to tak że ci który przeżyli soją polisę składają się na wypłatę dla tych któzy owego statystycznego
wieku nie dożyli. W przypadku jakiejś epidemii, megakatastrofy itp umiera ponadnormatywna liczba ludzi i wypłaty
nagle muszą być większe niż wychodziło z grafika. Skłądek w tył nie da się juz podnieść, ale żeby nie splajtować trzeba
mieć rezerwę i każda firma taką tworzy.

macso

Data: 2015-09-24 21:43:22
Autor: A. Filip
Ubezpieczenia RP3: 60% marży/narzutu zakładów ubezpieczeniowych
"macso" <macso@itede.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip" <

> [...]

każda firma  ubezpieczeniowa
głęboko strzeże swoich tajemnic.

Wyjaśnie ci łopatologicznie , może wystarczy.

Wyjaśnię ci łopatologicznie z punktu płacenia o człowieku widać mający bardzo
inny  siedzenia:
"Idealny" ubezpieczyciel pobierałby tyle składek ile wypłacałby odszkodowań.
W świecie realnym ubezpieczyciel ma koszty działalności _i zysk_.
[ Koszty działalności mogą zawierać koszty (re)asekuracji na wypadek
"epidemii/powodzi stulecia" ].

To ile procent składki są większe od wypłacanych odszkodowań _dla klienta_
określa o ile realny ubezpieczyciel jest odległy od idealnego, czy jest firmą
czepiącą *rozsądny* zysk z rozkładania ryzyka po rozsądnych kosztach czy
bezwstydnym zdziercą.  IMHO z punktu płacenia klienta lepszym punktem
odniesienia są wypłacane odszkodowania niż pobierane składki.  Bo agent
ubezpieczeniowy to miły facet jak pobiera składkę i "niekoniecznie miły" jak ma
wypłacać odszkodowanie.  Z punktu płacenia klienta koszty ubezpieczyciela i
jego zyski to *straty* przy przekładaniu składek na odszkodowania.

[...]

Wiec jak chcesz mnie przekonać inaczej niż misjonarz nawracający *na wiarę* to
spróbuj oszacować te koszty rozkładania ryzyka ubezpieczyciela ze względu na
zdarzenia wyjątkowe na wiele lat albo np. podaj lata w których zebrane składki
były w RP3 bardzo wyraźnie niższe od wypłaconych odszkodowań.

Procent prowizji od ubezpieczenia dla "akwizytora" które pary razy podawano
publicznie (np. przy sprawach o korupcję) bywał na poziomie który dla mnie
zakładania *rozsądnych* kosztów ubezpieczycieli oduczył.

--
A. Filip
Język nie ma kości, która by podczas mówienia kłamstwa dziurawiła podniebienie.

Data: 2015-09-25 00:10:39
Autor: macso
[...]

i jako idealny ymagałby od pracowników żeby żyli powietrzem.
wiesz, przestań już. dość się omieszyłeś, więc skończ już te popisy

[...]

a zapłacisz mi za to?
ja nie m problemu z ubezpieczycielami a mam czyba z 10 umów

Procent prowizji od ubezpieczenia dla "akwizytora" które pary razy podawano
publicznie (np. przy sprawach o korupcję) bywał na poziomie który dla mnie
zakładania *rozsądnych* kosztów ubezpieczycieli oduczył.

o czym ty do mnie rozmawiasz?

a może załóż taką idealną firmę ubezpieczeniową i tam się realizuj'

macso

Data: 2015-09-25 00:21:59
Autor: A. Filip
Ubezpieczenia RP3: 60% marży/narzutu zakładów ubezpieczeniowych
"macso" <macso@itede.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip" <
[...]
[...]
<masco-wyciął> W świecie realnym ubezpieczyciel ma koszty działalności _i
zysk_. </masco-wyciał>

i jako idealny ymagałby od pracowników żeby żyli powietrzem.
wiesz, przestań już. dość się omieszyłeś, więc skończ już te popisy

Jak chcesz "dyskutować" tak przycinając cytaty to wal się na drzewo.
Over & out.

--
A. Filip
Nie ma pomyślności grupy wybranych, kiedy lud jest zepsuty.  (Przysłowie arabskie)

Data: 2015-09-25 14:17:29
Autor: macso
Ubezpieczenia RP3: 60% marży/narzutu zakładów ubezpieczeniowych

Użytkownik "A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał w wiadomości news:anfi+uasbuaj25f-f9o4@wp.eu...
"macso" <macso@itede.pl> pisze:
Użytkownik "A. Filip" <
[...]
[...]

wreszcie jakaś merytoryczna odpowiedź

macso

ps

niepotrzebne cytaty sie wycina łosiu

Ubezpieczenia RP3: 60% marży zakładów ubezpieczeniowych