Ubezpieczenie NFZ

Data: 2013-08-26 19:20:55
Autor: lu dzik
Ubezpieczenie NFZ
Jak jeszcze poza urzędem pracy, bezrobotna osoba może w tym kraju zostać ubezpieczona?
Nie zanosi się, bym znalazł jakaś normalnę pracę, a comiesięczne dojazdy do PUPu w mieście powiatowym są dla mnie uciążliwe i do niczego tak naprawdę nie służą, poza zapoznaniem się z ofertami typu telemarketing, czy układanie płytek dla osób z grupą inwalidzką.
Na studenta jestem już za stary, mieszkam obecnie u rodziców-stypendystów ZUS, nikt nie może mnie fikcyjnie zatrudnić, przysposobić, zaadoptować czy coś w tym stylu, nie jestem emerytem/rencistą ani inwalidą. Niby istnieje konstytucyjne prawo do bezpłatnej służby zdrowia, ale jak mnie wykreślą w PUP, to nawet gdy mnie coś potrąci na pasach, to nie przyjmą mnie bezpłatnie do szpitala. Na samodzielną opłatę w NFZ mnie nie stać, gdzie mogę się ubezpieczyć, czy MOPS mi pomoże?

Data: 2013-08-26 12:56:41
Autor: witek
Ubezpieczenie NFZ
lu dzik wrote:
Jak jeszcze poza urzędem pracy, bezrobotna osoba może w tym kraju zostać
ubezpieczona?

Moze sie sama ubezpieczyc.

[...]

Ożeń się i niech cię żona dopisze do swojego ubezpieczenia.
Nie wiem na jakich warunkach mógłbyś się dopisać do ubezpieczenia rodziców. Jesli w ogole.
Znajdz prace za granicą i tam sie ubezpiecz.
Po za tym wydaje mi sie, ze mniej uciazliwe jest jedna jezdzenie do urzedu pracy i posiadania ubezpieczenie niz nie jezdzenie i czekani az sobie nogę złamiesz i dostaniesz rachunek do zapłacenia.

Data: 2013-08-26 21:51:58
Autor: lu dzik
Ubezpieczenie NFZ
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:kvg4sp$ngf$3dont-email.me...
lu dzik wrote:
Jak jeszcze poza urzędem pracy, bezrobotna osoba może w tym kraju zostać
ubezpieczona?

Moze sie sama ubezpieczyc.

O tym sposobie to ja wiem i za niego podziękowałem.
Nie mam również żony, ani dzieci, pod których ubezpiecznie mógłbym się podpiać, dlatego szukam innego wyjścia.

Ożeń się i niech cię żona dopisze do swojego ubezpieczenia.
Nie wiem na jakich warunkach mógłbyś się dopisać do ubezpieczenia rodziców. Jesli w ogole.

To obowiązuje raczej studentów i chyba tylko to 26 roku życia.

[...]

Owszem jest uciążliwe, sama wizyta w tym urzędzie to porażka,
poza tym jak odmówie cudownej oferty pracy, to mnie wykreślą w celu poprawienia statystyk bezrobocia, docelowo mam zamiar wyjechać z tego kraju, ale jeszcze parę miesięcy tutaj muszę posiedzieć i nie mogę być bez ubezpieczenia.

Data: 2013-08-26 16:26:23
Autor: witek
Ubezpieczenie NFZ
lu dzik wrote:
[...]

A nie zmienilo sie cos ostatnio?

ze podzilili bezrobotnych na tych przychodzących po prace i tych przychodzących po ubezpieczenie.

Cos ministerstwo obiecywało,  ze nikt bez ubezpieczenia nie zostanie.

Data: 2013-08-27 10:12:29
Autor: lu dzik
Ubezpieczenie NFZ

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:kvgh5u$ngf$10dont-email.me...
lu dzik wrote:
[...]

Tak miało być, ale zamiast wprowadzić przepis, że ubezpieczonym jest każdy posiadacz PESELu, to wprowadzili od nowego roku jakiś EWUŚ, czyli g.... po polsku i jest jak zwykle burdel

Data: 2013-08-27 10:14:39
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-27 10:12, lu dzik pisze:
Tak miało być, ale zamiast wprowadzić przepis, że ubezpieczonym jest
każdy posiadacz PESELu, to wprowadzili od nowego roku jakiś EWUŚ, czyli
g.... po polsku i jest jak zwykle burdel

"Dzięki temu" istnieje pewna grupa osób (na przykład Ty), którym leczenia można legalnie odmówić. Zawsze to jakaś oszczędność dla upadającego systemu.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-27 14:57:59
Autor: lu dzik
Ubezpieczenie NFZ
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kvhn5h$ana$3node1.news.atman.pl...
[...]

Zawsze mogę zapomnieć jak się nazywam i odmówić podania danych, albo że jestem Jarosław Psikuta i co wtedy? do szpitala przyjmą a ucieknę oknem, nie jestem typem co ładuje w siebie 14 promili czy żulem, albo więźniem dla których jakoś zawsze służba zdrowia jest dostępna, więc wsadź sobie w buty swoje neoliberalne mądrości.

Data: 2013-08-27 15:01:25
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-27 14:57, lu dzik pisze:
[...]

W takim przypadku świadczenia nie otrzymasz (być może jest jakaś klauzula w razie "zagrożenia życia").

jestem Jarosław Psikuta i co wtedy? do szpitala przyjmą a ucieknę oknem,

Nie wylegitymujesz się dowodem osobistym Psikutasa, a oświadczać "sobie możesz".

nie jestem typem co ładuje w siebie 14 promili czy żulem, albo więźniem
dla których jakoś zawsze służba zdrowia jest dostępna, więc wsadź sobie

Być może jak zostaniesz dowieziony więźniarką, to zasady przyjęcia do lekarza będą bardziej liberalne.

w buty swoje neoliberalne mądrości.

Och, dopiero tu zauważyłem, że dyskutuję z imbecylem.

--
Liwiusz

Data: 2013-08-27 22:22:37
Autor: grzech
Ubezpieczenie NFZ

Och, dopiero tu zauważyłem, że dyskutuję z imbecylem.

Oderwałeś w końcu wzrok od monitora i spojrzałeś w lustro. Tak trzymaj.

Data: 2013-08-27 22:59:32
Autor: lu dzik
Ubezpieczenie NFZ
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kvi7v7$tm9$1node1.news.atman.pl...
Och, dopiero tu zauważyłem, że dyskutuję z imbecylem.

Jeśli rozmawiasz sam ze sobą, to faktycznie. Zalecam skorzystać z ubezpieczenia, które na pewno masz.

Data: 2013-08-27 06:46:06
Autor: sqlwiel
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-26 21:51, lu dzik pisze:

[...]

No to może weź problem "na klatę", skoro nie chcesz pracować, nie chcesz płacić ubezpieczenia, nawet jeździć do powiatu Ci się nie chce, a z kraju chcesz wyjechać - to po prostu nie choruj?

.... ew. zapisz się do sejmu. Tam jest 460 podobnych pasożytów.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-26 22:17:21
Autor: Gotfryd Smolik news
Ubezpieczenie NFZ
On Mon, 26 Aug 2013, witek wrote:

lu dzik wrote:
Jak jeszcze poza urzędem pracy, bezrobotna osoba może w tym kraju zostać
ubezpieczona?

Moze sie sama ubezpieczyc.

  Fajnie by było, jakby jednak najpierw znalazł dowolny "tytuł" do
ubezpieczenia obowiązkowego.
  Już wyjaśniam:

http://www.nfz.gov.pl/new/index.php?katnr=2&dzialnr=1&artnr=1443

(hint: zajrzeć do wysokości "opłaty dodatkowej za wejście" :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-26 16:26:51
Autor: witek
Ubezpieczenie NFZ

lu dzik wrote:
[...]

a ja nie mowilem, ze bedzie tanio :)

Data: 2013-08-26 23:38:37
Autor: Gotfryd Smolik news
Ubezpieczenie NFZ
On Mon, 26 Aug 2013, witek wrote:

a ja nie mowilem, ze bedzie tanio :)

  Co prawda to prawda :)
  Ale 7500zł (za >10 lat "braku serwisowania")
może na kimś zrobić wrażenie :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-27 01:54:30
Autor: mad78s
Ubezpieczenie NFZ
  Co prawda to prawda :)

  Ale 7500zł (za >10 lat "braku serwisowania")

może na kimś zrobić wrażenie :)

Jak to się ma do art 68. pkt 2 konstytucji, który mówi:

Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne zapewniają równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych.

Data: 2013-08-27 08:22:27
Autor: witek
Ubezpieczenie NFZ
mad78s@gmail.com wrote:
[...]

widzisz, równy oznacza, że bedziesz czekał tyle samo w kolejce i zaplacisz tyle samo za leczenie co inni

tam nie jest napisane, że bedzie darmo lub ze mozliwosc rownego leczenie leczenie nie trzeba zaplacic.

Data: 2013-08-27 23:56:33
Autor: mad78s
Ubezpieczenie NFZ
> [...]

widzisz, równy oznacza, że bedziesz czekał tyle samo w kolejce i zaplacisz tyle samo za leczenie co inni

Nie nie.. Słowa "finansowanej ze środków" publicznych bezwzględnie odnoszą się do "opieki zdrowotnej" a nie do "równego dostępu" ani niczego innego w tym zdaniu. Ja rozumiem, ze ironizujesz, ale jeśli my się godzimy na taką interpretację to jesteśmy w ciemnej d.. czyli właśnie tam gdzie jesteśmy.

tam nie jest napisane, że bedzie darmo lub ze mozliwosc rownego leczenie leczenie nie trzeba zaplacic.

Wg mnie jest.

Data: 2013-08-28 09:02:18
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-28 08:56, mad78s@gmail.com pisze:
tam nie jest napisane, że bedzie darmo lub ze mozliwosc rownego leczenie

>leczenie nie trzeba zaplacic.
Wg mnie jest.

Kurde, uważasz że Konstytucja daje możliwość niepłacenia składki na ubezpieczenie zdrowotne? To byłoby zbyt piękne ;)

--
Liwiusz

Data: 2013-08-28 06:39:23
Autor: mad78s
Ubezpieczenie NFZ
Kurde, uważasz że Konstytucja daje możliwość niepłacenia składki na ubezpieczenie zdrowotne? To byłoby zbyt piękne ;)

Heh.. Tu mnie masz. No ale jakby ją brać dosłownie.. A nie powinniśmy jej brać dosłownie? Doklej do tego "niezależnie od sytuacji majątkowej" i składki na NFZ są niezgodne z konstytucją.

Data: 2013-08-28 06:42:01
Autor: mad78s
Ubezpieczenie NFZ
W dniu środa, 28 sierpnia 2013 15:39:23 UTC+2 użytkownik mad...@gmail.com napisał:
> [...]

> Heh.. Tu mnie masz. No ale jakby ją brać dosłownie.. A nie powinniśmy jej brać dosłownie? Doklej do tego "niezależnie od sytuacji majątkowej" i składki na NFZ są niezgodne z konstytucją.

Chociaż po chwili zastanowienia..
Z konstytucji moim zdaniem wynika, że opłacanie składek nie uzależnia możliwości korzystania z bezpłatnej opieki zdrowotnej. Co raczej prowadzi do wniosku, że te opłaty na stronie NFZ są niezgodne z konstytucją bo wprowadzają zależność pomiędzy wniesieniem jakiejś opłaty a skorzystaniem z "bezpłatnej" opieki zdrowotnej.

Data: 2013-08-28 16:58:41
Autor: ikarek
Ubezpieczenie NFZ
Użytkownik <mad78s@gmail.com> napisał w wiadomości news:640aa518-bd29-4fd3-bdda-f7ce8f4910fagooglegroups.com...

[...]

Moim zdaniem, w pierwszym zdaniu piszesz słusznie, ale potem wyciągasz
złe wnioski.

Konstytucja mówi tylko tyle, że ustawodawca nie może stworzyć prawa,
które by dopuszczało stawianie obywateli w sytuacji, gdzie jedyną
możliwością skorzystania ze świadczeń med. finansowanych (...) było by
zapłacenie jakiejś kwoty. Czyli każdy, nawet ten bez grosza przy duszy,
musi mieć dostęp do tych świadczeń.

I każdy ma - dlatego jest tyle różnych tytułów do ubezpieczenia, żeby
każdy obywatel mógł się na jakiś darmowy "załapać". Samodzielne
opłacanie składki zdrowotnej to jedynie *możliwość* dla chętnych.
Jak komuś się nie chce trudzić chodzeniem do UP i go stać, może
sobie płacić.

Data: 2013-08-28 12:59:03
Autor: mad78s
Ubezpieczenie NFZ
> [...]

opłacanie składki zdrowotnej to jedynie *możliwość* dla chętnych.

Jak komuś się nie chce trudzić chodzeniem do UP i go stać, może

Tylko, że moim zdaniem, do tego, żeby skorzystać z tej bezpłatnej opieki powinien wystarczyć dowód osobisty. Całą armię urzędników opłacamy tylko po to, żeby ludziom skomplikować dostęp do tego co mają zagwarantowane konstytucją. Czy to nie jest trochę pomylone?

Data: 2013-08-29 01:24:49
Autor: ikarek
Ubezpieczenie NFZ

[...]

Trochę jest i nie Ty jeden masz wątpliwości, czy koszty nie przewyższają
zysków. Decydenci zdaje się uważają, że jeśli podatek zdrowotny nie
będzie powiązany sztywno z prawem dostępu do usług medycznych,
to zbyt wielu Polaków wykręci się od jego płacenia.

Data: 2013-08-28 13:01:16
Autor: mad78s
Ubezpieczenie NFZ
> [...]

opłacanie składki zdrowotnej to jedynie *możliwość* dla chętnych.

Jak komuś się nie chce trudzić chodzeniem do UP i go stać, może

No i jeszcze jedna rzecz. Jednak informacja na stronie NFZ przeczy temu co piszesz. W końcu NFZ uzależnia "dopisanie się" po okresie "niebytu" do tego "darmowego ubezpieczenia" opłatą w wysokości nawet 7 tyś. PLN.

Data: 2013-08-29 01:27:53
Autor: ikarek
Ubezpieczenie NFZ
Użytkownik <mad78s@gmail.com> napisał w wiadomości news:1a2ae0d0-6ffe-4c4e-b496-3126bc39947fgooglegroups.com...

[...]

Nie, ponieważ 7k PLN należy do tej samej sfery dobrowolności.
Zamiast płacić taką kwotę, można iść do UP i zarejestrować się
jako bezrobotny albo poszukać innego tytułu do ubezpieczenia
i uzyskać prawo do opieki medycznej za darmo.

Data: 2013-08-27 11:04:55
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-27 10:54, mad78s@gmail.com pisze:
Jak to się ma do art 68. pkt 2 konstytucji, który mówi:

Obywatelom, niezależnie od ich sytuacji materialnej, władze publiczne zapewniają równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych.

Nic tam nie ma o bezpłatności. A warunki są takie same bez względu na sytuację materialną - przecież ;)

--
Liwiusz

Data: 2013-08-27 04:08:24
Autor: mad78s
Ubezpieczenie NFZ
> [...]

Nic tam nie ma o bezpłatności. A warunki są takie same bez względu na sytuację materialną - przecież ;)

To jak rozumiesz sformułowanie "finansowanej ze środków publicznych"?
Jak trzeba za nią płacić to jest finansowana ze środków obywatela..

Data: 2013-08-27 13:10:57
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-27 13:08, mad78s@gmail.com pisze:
[...]

Takiej, że nie płacisz za leczenie, bo płacą za to "środki publiczne". I jest to prawda.

Jak trzeba za nią płacić to jest finansowana ze środków obywatela.

Ze środków publicznych to też jest finansowane przez obywatela. Natomiast zapominasz (wycinasz) najważniejszy fragment konstytucji -

"Warunki i zakres udzielania świadczeń określa ustawa."

--
Liwiusz

Data: 2013-08-27 13:38:37
Autor: sqlwiel
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-27 13:10, Liwiusz pisze:

Natomiast zapominasz (wycinasz) najważniejszy fragment konstytucji -

"Warunki i zakres udzielania świadczeń określa ustawa."

.... i tak jest w przypadku niemal każdej "konstytucyjnej gwarancji". Wystarczy zmienić/uzupełnić ustawę, a do tego wystarczy zwykła koalicyjna większość.

Nie będę już explicite pisał co sobie można taką konstytucją.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-27 23:45:05
Autor: mad78s
Ubezpieczenie NFZ
> Natomiast zapominasz (wycinasz) najważniejszy fragment konstytucji -

> "Warunki i zakres udzielania świadczeń określa ustawa."

Tak, celowo wyciąłem ten fragment. Ale może należałoby zapytać TK czy ustawa może zmieniać sens artykułu konstytucji. Wg mnie nie powinno tak być, ale się zapewne mylę.

... i tak jest w przypadku niemal każdej "konstytucyjnej gwarancji". Wystarczy zmienić/uzupełnić ustawę, a do tego wystarczy zwykła koalicyjna większość.

Nie będę już explicite pisał co sobie można taką konstytucją.

Wygląda na to, że właściwie to jest do d..

Data: 2013-08-27 10:14:24
Autor: lu dzik
Ubezpieczenie NFZ

lu dzik wrote:
[...]

Tak jakbym nie znał tej stronki, nie wiem kto wprowadził te opłaty i czy jest w ogóle jakiś jeleń, który by to zapłacił, przecież do obejścia tegoż wystarczy miesiąc rejestracji w PUP i już się jest ubezpieczonym i "staż" nieubezpieczenia zeruje, poza tym taniej jest założyć DG niż płacić ponad 7000zł, ale jak zwykle urzędnicy w tym kraju to przecież elita narodu.

Data: 2013-08-27 20:52:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Ubezpieczenie NFZ
On Tue, 27 Aug 2013, lu dzik wrote:

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał
 Fajnie by było, jakby jednak najpierw znalazł dowolny "tytuł" do
ubezpieczenia obowiązkowego.
[...]
Tak jakbym nie znał tej stronki, nie wiem kto wprowadził te opłaty i czy jest w ogóle jakiś jeleń, który by to zapłacił, przecież do obejścia tegoż wystarczy miesiąc rejestracji w PUP i już się jest ubezpieczonym

  Toć właśnie to piszę.
  W poście otwierającym wątek było, że NIE MA takiej możliwości, prawda?
  A wtedy otwiera się problem progu wejścia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-27 23:00:52
Autor: lu dzik
Ubezpieczenie NFZ

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1308272051380.2136quad...
[...]

Pytałem co oprócz metod które znam i wymieniłem wchodzi w grę.

Data: 2013-08-27 09:11:13
Autor: Tomasz Kaczanowski
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-26 19:56, witek pisze:
Ożeń się i niech cię żona dopisze do swojego ubezpieczenia.

Jak już po bandzie, to niech się ożeni bogato :P

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2013-08-28 01:24:00
Autor: p47
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-26 19:20, lu dzik pisze:
[...]

Ponieważ autor wątku swoimi bezczelnymi roszczeniami zaśmieca kilka grup wkleję tu mój wcześniejszy post.

Usiłujesz w sposób bezczelny i zuchwały (bo publicznie to ogłaszasz), wyłudzić nienależne ci korzyści.
Opieka medyczna, także świadczona w ramach publicznej służby zdrowia NIE JEST darmowa, sprzęt i praca personelu wszak kosztuje, a każdy z uprawnionych ma prawo do tych świadczeń, bo za nie wcześniej ZAPŁACIŁ (on sam albo członek jego rodziny) w formie wcale niemałych, poniekąd ryczałtowych opłat- składek pobieranych przez ZUS!
Wprawdzie z tych składek , w ramach miłosierdzia społecznego;-) opłacana jest tez opieka medyczna bezrobotnych przy założeniu, ze oni rzeczywiście bez swojej winy nie mają pracy, choć jej aktywnie poszukują. Przez owo aktywne poszukiwanie rozumie się wg.dotychczasowych, chorych przepisów ZALEDWIE comiesięczne pojawianie się w PUP. Natomiast ty ani nie płacisz składki, ani nie robi dla ciebie tego nikt z twojej rodziny, pracy proponowanej w PUP nie chcesz podjąć i nawet nie raczysz tam raz na miesiąc się pojawić.
A zatem dlaczego część moich zarobionych pieniędzy (i każdego innego płacącego składki na ZUS), które muszę wpłacać do ZUS ma być zużyta na pieszczenie się z takim darmozjadem, zamiast np. być spożytkowana na podniesienie jakości świadczeń dla tych do ich odbioru uprawnionych, tj. tych, co je już wcześniej opłacili!?

PS. a w tematyce grupy,- czy czasem porady jak uzyskać świadczenia NFZ nie będąc do tego uprawnionych poprzez obejście przepisów (wyłącznie w tym celu) nie kwalifikują się "pod paragraf"? - w przypadku podobnego narażenia skarbu państwa na straty poprzez obchodzeniem, czy tez wykorzystanie przepisów podatkowych w tym celu odpowiedź byłaby twierdząca, zgodnie z nowymi zmianami wprowadzonymi niedawno przez mgr historii stojącego na czele Min. Finansów..;-)

Data: 2013-08-27 20:16:58
Autor: witek
Ubezpieczenie NFZ
p47 wrote:
[...]

bełkot potłuczonego.

Data: 2013-08-28 15:23:37
Autor: lu dzik
Ubezpieczenie NFZ
Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:521d3510$0$1454$65785112news.neostrada.pl...
Ponieważ autor wątku swoimi bezczelnymi roszczeniami zaśmieca kilka grup wkleję tu mój wcześniejszy post.

Ponieważ rzeczywiście jesteś durniem, nie będę już nawet z Tobą polemizował.
Aha, zgłoś mnie jeszcze do US, bo ostatnio sąsiadomi pomalowałem płot i skosiłem trawę w ogródku, a to wszystko bez odprowadzonych składek, ryzykując przy tym wpadnięcie pod ostrze maszyny, dzięki czemu ewentualną uciętą rękę, musiano by mi przyszyć z odjętych Ci od ust składek, dzięki czemu uszczupliłby się znacznie budżet państwa, a Ty nie mógłbyś spać, a mogłem w tym czasie legalnie tyrać w biedronce, PUP skreśliłby jedną osobę, a życie w kraju byłoby piękniejsze.

Data: 2013-08-28 20:34:07
Autor: p47
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-28 15:23, lu dzik pisze:
[...]

Nie wiążesz planów z "tym krajem", praca ci tu "nie odpowiada", za świadczenia zdrowotne nie płacisz, przepisów nie chcesz przestrzegać, pasożytujesz już tu 30 lat i uważasz, że państwo (czyli inni ) powinni opłacać twoje leczenie.
A to niby dlaczego!?

Data: 2013-08-28 21:12:11
Autor: lu dzik
Ubezpieczenie NFZ
Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:521e4298$0$1468$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie miałem wyboru gdzie się urodzę, ale teraz mogę wybrać gdzie spędzę
resztę życia i z tego skorzystam.
Mam prawo do takiej opieki i po co mi ona potrzebna wyjaśniłem w poście
inicjującym wątek.
Takie świadczenia przysługują każdemu i co za różnica czy przypieczętuje
to PUP, MOPS, ZUS czy nawet MONAR (choć ten przypadek mnie nie dotyczy)
więc wyjaśnij z łaski swojej do czego się wciąż przypierzasz i bredzisz o
jakichś wyłudzeniach podatków z Twoich ciężko zarobionych pieniędzy.

Data: 2013-08-28 21:32:01
Autor: p47
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-28 21:12, lu dzik pisze:
[...]

Nieprawda, takim osobnikom jak ty nie przysługują, czego najprostszym dowodem jest to, że ich nie otrzymujesz!;-)

Aby z nich skorzystać, trzeba wypełnić warunki określone w ustawach itd. Ty ich (na szczęście) nie spełniasz (bo ci się nie chce), a więc przestań tu wypytywać, jak (w sposób fikcyjny) obejść przepisy.

Data: 2013-08-28 21:34:00
Autor: RadoslawF
Ubezpieczenie NFZ
Dnia 2013-08-28 21:12, Użytkownik lu dzik napisał:

[...]

Ja bym ci radził wybrać jakiś inny i bogatszy kraj.
Tam gdzie ludzie są spokojniejsi, bardziej cierpliwi i tak szybko
nikt nie zwróci ci uwagi że jesteś bezczelnym pasożytem.

Pozdrawiam

Data: 2013-08-29 11:41:17
Autor: lu dzik
Ubezpieczenie NFZ
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:kvljbb$b53$1node1.news.atman.pl...
[...]

O jaki mądry się znalazł, wierzący za to w 460 "wybrańców" narodu, którzy to pasożytami nie są, za to jestem ja, chcąc uzyskać coś,
co się konstytucyjnie należy, ale chcę ominąć w tym celu PUP. Gratuluje, stary!
A o to się nie martw, taki kraj istnieje i to tuż za zachodnią rzeką, gdzie dba się o człowieka, a nie pozwala mu wypaść poza nawias, bo nie ma postawionych znajomych,
nie kradnie i nie potrafi cwaniakować.

Data: 2013-08-29 02:49:36
Autor: Kris
Ubezpieczenie NFZ
W dniu czwartek, 29 sierpnia 2013 11:41:17 UTC+2 użytkownik lu dzik napisał:
A o to się nie martw, taki kraj istnieje i to tuż za zachodnią rzeką, gdzie dba się o człowieka, a nie pozwala mu wypaść poza nawias, bo nie ma postawionych znajomych,
nie kradnie i nie potrafi cwaniakować.
To jedź tam szybko. Dla Polski żadna strata jak wyjedziesz.

Data: 2013-08-29 12:07:11
Autor: Tomasz Kaczanowski
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-29 11:41, lu dzik pisze:
[...]

Oni też są (przynajmniej w większości) pasożytami.
A ty chcesz będąc pasożytem ułatwić sobie jeszcze bardziej pasożytowanie. Ponieważ pasożytujesz na tu obecnych, to naturalnym jest, że krytykują Twoją postawę.

No to może tam zacznij pasożytować...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2013-08-29 12:12:36
Autor: sqlwiel
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-29 12:07, Tomasz Kaczanowski pisze:

A o to się nie martw, taki kraj istnieje i to tuż za zachodnią rzeką,
gdzie dba się o człowieka, a nie pozwala mu wypaść poza nawias, bo nie
ma postawionych znajomych,
nie kradnie i nie potrafi cwaniakować.

Przecież (lu dziku) właśnie usilnie próbujesz cwaniakować.

No to może tam zacznij pasożytować...

.... tylko, że tam w pasożytowaniu jest znacznie większa i lepiej wyspecjalizowana/zorganizowana konkurencja. Trudniej się utrzymać na powierzchni.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-29 13:27:20
Autor: lu dzik
Ubezpieczenie NFZ
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:521f1d4f$0$1250$65785112news.neostrada.pl...
Oni też są (przynajmniej w większości) pasożytami.
A ty chcesz będąc pasożytem ułatwić sobie jeszcze bardziej pasożytowanie. Ponieważ pasożytujesz na tu obecnych, to naturalnym jest, że krytykują Twoją postawę.

Kolejny nie potrafiący czytać ze zrozumieniem.
Od początku: mam prawo do ubezpieczenia jak każdy, ale zamiast założyć że wystarczy PESEL, to wprowadzono jakiś EWUŚ i trzeba gdzieś być zgłoszonym do ubezpieczenia.
Chcę zmienić PUP na coś innego, w obecnych warunkach. Nie znalazłem odpowiadającej mi pracy, a oferta z urzędu typu pracownik biedronki czy cieć mi nie odpowiada i żeby wam podnieść ciśnienie jej nie przyjmę, bo sami macie fajne posadki i nie chcielibyście w takich miejscach być pariasami za 6zł/h, tylko cwaniakujecie.
Dalej nie rozumiem co wyłudzam, kogo okłamuje, okradam i wykorzystuję.

Chcę jedynie normalnie żyć.

Data: 2013-08-29 13:39:49
Autor: Tomasz Kaczanowski
Ubezpieczenie NFZ
W dniu 2013-08-29 13:27, lu dzik pisze:
[...]

Nie można zjeść jabłka i mieć jabłka. Więc albo wypełniasz prawem przewidziane obowiązki, albo nie masz ubezpieczenia. Tyle. Prościej się nie da.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Ubezpieczenie NFZ