Ubezpieczenie OC/Casco

Data: 2015-07-19 19:59:16
Autor: Piotr Kosewski
Ubezpieczenie OC/Casco
On 2015-07-19 00:09, Jawi wrote:
Jako, 偶e obecnie poruszam si臋 po mie艣cie wy艂膮cznie rowerem, to
zastanawiam si臋 na ubezpieczeniem.
Ale na razie pr贸bowa艂em wyliczy膰 sk艂adk臋 w cuk i proamie bo tam s膮
on-line kalkulatory.

AC si臋 zupe艂nie nie op艂aca.
NNW raczej koniecznie (w og贸le warto mie膰...).
Co do OC to pytanie brzmi: czy warto szuka膰 jakiego艣 specjalnego na
rower?
Og贸lne OC w 偶yciu prywatnym cz臋sto obejmuje typowe zdarzenia mo偶liwe
w ruchu. Pewnie: s膮 niskie limity, wi臋c jak kogo艣 zabijesz, to b臋dziesz
mia艂 problem. Ale jak komu艣 urwiesz lusterko, to takie OC mo偶e za艂atwi膰
spraw臋 (sprawd藕 warunki).

Je艣li nie masz OC w 偶yciu prywatnym, to kup tak czy inaczej. :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-07-19 20:18:36
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 2015-07-19 o 19:59, Piotr Kosewski pisze:
On 2015-07-19 00:09, Jawi wrote:
[...]

Trzeba wzi膮膰 pod uwag臋 dwie sprawy przy por贸wnywaniu "OC w 偶yciu
prywatnym", czy "OC w pakiecie bezpieczny rowerzysta":

- OC w 偶yciu prywatnym dzia艂a tylko w 偶yciu prywatnym, a OC rowerowe - w
ka偶dej je藕dzie rowerowej (wa偶ne na przyk艂ad dla kurier贸w rowerowych,
kt贸rzy je偶d偶膮 tak偶e w zwi膮zku ze swoj膮 prac膮 zawodow膮)

- OC w 偶yciu prywatnym zazwyczaj ma jakie艣 franszyzy integralne (typy
100-300z艂), wi臋c cz臋sto za to "st艂uczone lusterko" b臋dziemy p艂aci膰 z
w艂asnej kieszeni, a OC rowerowe nie ma franszyzy w og贸le

Jednak偶e przy zakupie OC na wy偶sze kwoty (100 tys. - 1 mln) cena OC jest
podobna w pakiecie rowerowym, jak i w OC og贸lnym w 偶yciu prywatnym
(por贸wnuj臋 produkty PZU), wi臋c w贸wczas op艂aca si臋 kupi膰 OC og贸lne, bo
dzia艂a na wi臋cej zdarze艅 z 偶ycia prywatnego, a nie tylko na jazd臋 rowerem.

NNW w pakiecie bezpieczny rowerzysta jest rzeczywi艣cie fajn膮 opcj膮,
opr贸cz uszczerbku na zdrowiu, p艂ac膮 te偶 diet臋 szpitaln膮 (do 100z艂 za
dzie艅 pobytu w szpitalu), koszty leczenia (leki, opatrunki, protezy) do
10% sumy ubezpieczenia. Co do zasady za t臋 cen臋 lepszej opcji na rynku
si臋 raczej nie znajdzie.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-20 20:52:09
Autor: Piotr Kosewski
Ubezpieczenie OC/Casco
On 2015-07-19 20:18, Liwiusz wrote:
[...]

Nie jestem o tym przekonany. Masz pod rek膮 jakie艣 warunki ubezpieczenia?
To nie jest ubezpieczenie korporacyjne tylko prywatne. My艣l臋, 偶e ryzyka
zwi膮zane z prac膮 s膮 wy艂膮czone.

- OC w 偶yciu prywatnym zazwyczaj ma jakie艣 franszyzy integralne (typy
100-300z艂), wi臋c cz臋sto za to "st艂uczone lusterko" b臋dziemy p艂aci膰 z
w艂asnej kieszeni, a OC rowerowe nie ma franszyzy w og贸le

Franszyza aka udzia艂 w艂asny to limit dzia艂aj膮cy w drug膮 stron臋.
Ubezpieczyciel pokrywa koszt naprawy, je艣li szkoda przekracza t臋
warto艣膰. Czyli nie musi pokrywa膰 drobnej mas贸wki.
I to jest bardzo dobre rozwi膮zanie dla rowerzyst贸w, bo powoduj膮 szkody
bardzo rzadko. Ile tych przys艂owiowych lusterek urwiesz w 偶yciu? Jedno?
Trzy?
Jak urwiesz jakie艣 tanie za 100 z艂, to raz w 偶yciu zap艂acisz i Ci to
domowego bud偶etu nie zmasakruje.

Ale mo偶esz mie膰 pecha i trafisz na lusterko w wypasionym Mercedesie,
a serwis wystawi rachunek na kilka tysi臋cy z艂otych i to Ci臋 zaboli,
je艣li jeste艣 - na potrzeby przyk艂adu - przeci臋tnym Polakiem zarabiaj膮cym
kilka tysi臋cy, z po艂ow膮 kredytu hipotecznego do sp艂acenia.

Przyk艂ad z aktualnego cennika dla Mercedesa CLA:
- Karbonowe obudowy lusterek bocznych: 5 889 z艂
Czyli jedno prawie 3 kafle i na pewno si臋 porysuje przy kolizji, a tego
si臋 NIE NAPRAWIA.

[...]

OC w 偶yciu prywatnym kupuje si臋 przede wszystkim do szk贸d w mieszkaniu,
czyli cho膰by tego sztandarowego przyk艂adu, jakim jest zalanie s膮siada z
do艂u. Dlatego je艣li kto艣 nie ma, to niech po prostu wy艂o偶y te 100 z艂
rocznie, bo po co ryzykowa膰 finansowanie komu艣 remontu za 50 tysi臋cy?

Co nie zmienia faktu, 偶e dobrze dobrane ubezpieczenie za艂atwi te偶
kwesti臋 roweru i r贸偶ne inne.

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-07-20 22:00:26
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 2015-07-20 o 20:52, Piotr Kosewski pisze:
On 2015-07-19 20:18, Liwiusz wrote:
[...]

A co do tego ma "koropracja"? To nie jest ubezpieczenie firmy, tylko
ubezpieczenie osoby fizycznej. A ta, w ubezpieczeniu PZU Bezpieczny
Rowerzysta, mo偶e zarobkowo je藕dzi膰 na rowerze i nie ma w zwi膮zku z tym
wy艂膮czenia w warunkach.

Chcesz OWU, masz ;)
https://www.pzu.pl/c/document_library/get_file?uuid=6424dac5-3704-4d0d-bb96-b8d22aa7dd5f&groupId=10172

[...]

Czy co艣 innego odczyta艂e艣 z mojego cytatu???

[...]

Niech no ci臋 dobrze zrozumiem - "dobrze" jak ubezpieczenie nie p艂aci za
100z艂, oraz a contrario "nie dobrze" je艣li ubezpieczenie p艂aci za 100z艂?
Coraz mniej zaczynam ci臋, Piotrze, rozumie膰 ;)

Odno艣nie pyta艅 "ile razy" - na pewno cz臋艣ciej urw臋 lusterko za 100 ni偶
zrobi臋 szk贸d na 50 tysi臋cy.

[...]

呕e si臋 tak spytam - co chcia艂e艣 nam przez to przekaza膰? ;)

OC w 偶yciu prywatnym kupuje si臋 przede wszystkim do szk贸d w mieszkaniu,

To 偶e nie widzisz innych potencjalnych szk贸d jak "w mieszkaniu" to ju偶
nie moja wina :)

czyli cho膰by tego sztandarowego przyk艂adu, jakim jest zalanie s膮siada z
do艂u. Dlatego je艣li kto艣 nie ma, to niech po prostu wy艂o偶y te 100 z艂
rocznie, bo po co ryzykowa膰 finansowanie komu艣 remontu za 50 tysi臋cy?

Akurat je艣li chodzi o zalanie to si臋 zdziwisz - orzecznictwo jest takie,
偶e je艣li nie by艂o winy (tylko na przyk艂ad p臋k艂a rura, urwa艂 si臋 w臋偶yk w
pralce itp. - takim zdarzeniom nie przypisuje si臋 nawet winy nieumy艣lnej
lokatorowi) to roszczenia do zalewaj膮cego nie ma. Poczytaj o: "klauzula
w臋偶yk".

Co nie zmienia faktu, 偶e dobrze dobrane ubezpieczenie za艂atwi te偶
kwesti臋 roweru i r贸偶ne inne.

Ot贸偶 to.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-20 23:00:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Ubezpieczenie OC/Casco
On Mon, 20 Jul 2015, Liwiusz wrote:

W dniu 2015-07-20 o 20:52, Piotr Kosewski pisze:
I to jest bardzo dobre rozwi眤anie dla rowerzyst體, bo powoduj szkody
bardzo rzadko. Ile tych przys硂wiowych lusterek urwiesz w 縴ciu? Jedno?
Trzy?
Jak urwiesz jakie tanie za 100 z, to raz w 縴ciu zap砤cisz i Ci to
domowego bud縠tu nie zmasakruje.

Niech no ci dobrze zrozumiem - "dobrze" jak ubezpieczenie nie p砤ci za
100z, oraz a contrario "nie dobrze" je秎i ubezpieczenie p砤ci za 100z?

  IMO dobrze. Dobrze zrozumia砮 ;)

Coraz mniej zaczynam ci, Piotrze, rozumie ;)

  Nie wiem czemu, to ma sens.

  Zauwa, 縠 wyp砤ta wynagrodzenia to r體nie koszt, "koszt obs硊gi"
縠 tak powiem.
  Ponadto to w砤秐ie drobnych zdarze jest sporo, i to one powoduj
podbicie kwoty ubezpieczenia.

  Sk砤dnik體 jest kilka - machni阠ie r阫 i wyp砤canie odszkodowa
"na g阞" sko馽zy si masowymi wy硊dzeniami (przepraszam za tak
ma潮 wiar w cz硂wieka), czyli znacznie podnosi koszt ubezpieczenia,
a wysy砤nie kogo 縠by sprawdzi szkod rz阣u 100z, c罂, te tanio
nie wychodzi.
  Ponadto *ZUPEY* brak odpowiedzialno禼i materialnej skutkuje
my秎eniam "dobra, godzin strac, ale nic nie zap砤c", czyli
nieuwa縜niem w砤秐ie na te drobne szkody :>

  I teraz hint numeru: *statystycznie*, ubezpieczenie si *nigdy*
nie op砤ca!
  Mo縧iwo舵 *nie*ubezpieczenia tych *drobnych* szk骴 pozwala
do舵 istotnie zmniejszy wysoko舵 p砤conych sk砤dek.
  Je秎i wi阠 mowa o szkodzie, kt髍ej naprawa jak to Piotr uj背
"bud縠tu nie zmasakruje", to summa summarum jej nieubezpieczenie
jest OPCALNE!

  Na .samochody ten temat z rzadka si przewija, i jak najbardziej
BYLIBY ch阾ni na tak wersj OC (w tej chwili ustawa nie pozwala).

Odno秐ie pyta "ile razy" - na pewno cz甓ciej urw lusterko za 100 ni
zrobi szk骴 na 50 tysi阠y.

  I dlatego za "ubezpieczenie od 0" zap砤cisz 2 razy dro縠j.
  Co najmniej.
  Nie, nie 縜rtuj - tak wychodzi硂 ze statystyk przytaczanych na ..samochody (dobra, mowa by砤 o kwotach rz阣u 1000 czy 2000,
w kategorii "s硊czki parkingowe").

  Tak w og髄e, to najwi阫szym problemem OC na rower jest to, 縠 NIE MA
oferty na takie OC skonstruowane *tak jak dla samochodu*.

  Czyli z wielokrotno禼i kwoty dla szk骴 osobowych.

  Prawdopodobie駍two spowodowania czyjego kalectwa jest nik砮 - ale
w砤秐ie OD TEGO mia硂by sens si ubezpieczy!

  I ubezpieczenia o takiej konstrukcji szukam od lat - i nie znajduj,
te kt髍e znalaz砮m, to by硑 "europejskie" ubezpieczenia, dost阷ne
wy潮cznie dla student體 w jakich europejskich projektach.

  Je秎i przy OC samochodowym wsp蟪czynnik szk骴 osobowych jest
co x5 czy x7 (nie pami阾am), dla roweru (ze wzgl阣u na nik砮
prawdopodobie駍two) mia砨y sens x10 czy x20.
  Ale po prostu NIE MA. I ju.

  Nie mam poj阠ia, czy na zachodzie jest to wymuszone przepisami,
czy ubezpieczalniom chcia硂 si policzy t statystyk (w潮cznie
z jednym zabitym przez dwa lata :>), ale *co* powoduje, 縠
"tam" takie ubezpieczenia s, a u nas nie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-20 23:15:39
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 2015-07-20 o 23:00, Gotfryd Smolik news pisze:

 I teraz hint numeru: *statystycznie*, ubezpieczenie si臋 *nigdy*
nie op艂aca!

Bo ubezpieczenie nie polega na tym, aby zarobi膰. Ubezpieczenie polega na
kupieniu "艣wi臋tego spokoju".

Czy op艂aca si臋 pokr臋ci膰 na karuzeli w weso艂ym miasteczku? Jak nic,
wychodzi bilans pieni臋偶ny ujemny!

Odno艣nie pyta艅 "ile razy" - na pewno cz臋艣ciej urw臋 lusterko za 100 ni偶
zrobi臋 szk贸d na 50 tysi臋cy.

 I dlatego za "ubezpieczenie od 0" zap艂acisz 2 razy dro偶ej.

To ja jednak wol臋 zap艂aci膰 8z艂 na rok i mie膰 od 0 ni偶 4z艂 na rok i mie膰
od 100 ;)

 Tak w og贸le, to najwi臋kszym problemem OC na rower jest to, 偶e NIE MA
oferty na takie OC skonstruowane *tak jak dla samochodu*.

 Czyli z wielokrotno艣ci膮 kwoty dla szk贸d osobowych.

Ju偶 o tym dyskutowali艣my. Maksymalna suma OC w 偶yciu prywatnym na 1
polisie do 2 mln z艂. Ale jak zbierzesz tych polis 10, to ju偶 masz limity
na osoby takie jak w samochodowym OC i 5 razy wi臋ksze limity na maj膮tek ;)

Pozostaje tylko kwestia ceny i wy偶szej ni偶 statystyczna "nieop艂acalno艣ci".

--
Liwiusz

Data: 2015-07-21 07:51:21
Autor: JDX
Ubezpieczenie OC/Casco
On 2015-07-20 23:15, Liwiusz wrote:
[...]

Tylko raz w 偶yciu korzysta艂em z ubezpieczenia - bra艂em udzia艂 w st艂uczce
(samochod贸w) nie spowodowanej przeze mnie. To by艂 1999 albo 2000 rok.
Tak si臋 te偶 sk艂ada艂o, 偶e by艂em wtedy w trakcie budowy domu i pilnie
potrzebowa艂em kasy. Wi臋c w ramach "艣wi臋tego spokoju" ubezpieczalnia
wyp艂aci艂a mi kas臋 po miesi膮cu a nie po 2 czy, powiedzmy, g贸ra 7 dniach.
Ubezpieczalnie s膮 szybkie w pobieraniu sk艂adek, ale wyp艂atami ju偶 nie.
Jeszcze sobie przypomnia艂em - niedawno zmar艂 mi ojciec i pomaga艂em matce
w za艂atwianiu wyp艂aty kasy z jakiego艣 艣miesznego ubezpieczenia po ojcu.
Na zdrowy rozum taka sprawa powinna by膰 za艂atwiona "od r臋ki", czy偶 nie?
Jest akt zgonu wystawiono przez USC, jest cia艂o zakopane na cmentarzu.
Ale nie, na wyp艂at臋 kasy ubezpieczalnia ma 30 dni. 艁askawcy wyp艂acili po
2 tygodniach. Tak wi臋c nie przesadzaj z tym kupowaniem "艣wi臋tego spokoju".

W ka偶dym razie ja nie kupuj臋 偶adnych ubezpiecze艅, je艣li prawo mnie do
tego nie zmusza. OK, mog臋 jeszcze zrozumie膰 ubezpieczenie domu bo np.
jego spalenie prawie ka偶dego powa偶nie zaboli, ale IMO kupowanie
jakiegokolwiek ubezpieczenia "rowerowego" jest zwyk艂膮 g艂upot膮 i
wyrzucaniem pieni臋dzy w b艂oto.

Data: 2015-07-21 16:49:58
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 2015-07-21 o 07:51, JDX pisze:
On 2015-07-20 23:15, Liwiusz wrote:
[...]

A te "powiedzmy" to sk膮d? 30 dni to akurat normalny ustawowy termin.

Ubezpieczalnie s膮 szybkie w pobieraniu sk艂adek, ale wyp艂atami ju偶 nie.

Z cyklu "nie wiem, ale si臋 wypowiem". Ubezpieczenie wyp艂aci艂o ci
odszkodowanie w ustawowym terminie. Jak ty nie zap艂acisz sk艂adki, to
minie wiele tygodni, a cz臋sto miesi臋cy, zanim ubezpieczyciel
wypowiedzia艂by umow臋. To tyle w temacie "s膮 szybkie w pobieraniu sk艂adek".

Jeszcze sobie przypomnia艂em - niedawno zmar艂 mi ojciec i pomaga艂em matce
w za艂atwianiu wyp艂aty kasy z jakiego艣 艣miesznego ubezpieczenia po ojcu.
Na zdrowy rozum taka sprawa powinna by膰 za艂atwiona "od r臋ki", czy偶 nie?

Nie, przepisy to inaczej reguluj膮.

Jest akt zgonu wystawiono przez USC, jest cia艂o zakopane na cmentarzu.
Ale nie, na wyp艂at臋 kasy ubezpieczalnia ma 30 dni. 艁askawcy wyp艂acili po
2 tygodniach. Tak wi臋c nie przesadzaj z tym kupowaniem "艣wi臋tego spokoju".

Jeste艣 naprawd臋 艣mieszny. Z ubezpieczenia komunikacyjnego wyp艂acili ci
kas臋 w ustawowym terminie. Z ubezpieczenia na 偶ycie 2 tygodnie
wcze艣niej. Ale nie, tobie si臋 wydaje, 偶e w korporacji zatrudniaj膮cej
setki os贸b i obracaj膮cej setkami milion贸w zrealizowanie przelewu to
kwestia trzech klikni臋膰 i 5 minut. To nie mbank na prywatnym koncie.

[...]

Spalenie domu ci臋 zaboli, ale ju偶 kalectwo, czy cho膰by nieobecno艣膰 przez
miesi膮c w pracy z uwagi na szpital - nie. Masz bardzo "ciekawy" ogl膮d na
艣wiat. Podejrzewam 偶e po pierwszym wi臋kszym wypadku "na ciele" zmienisz
perspektywy.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-21 13:03:14
Autor: WS
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu wtorek, 21 lipca 2015 16:50:09 UTC+2 u縴tkownik Liwiusz napisa:

 czy cho鎎y nieobecno舵 przez
miesi眂 w pracy z uwagi na szpital - nie.

Majac normalna umowe o prace niewiele zaboli...

Podejrzewam 縠 po pierwszym wi阫szym wypadku "na ciele" zmienisz perspektywy.

Ja zmienilem ;)

Kiedyc "przez przypadek", znaczy niedoczytanie placac za OC zaplacilem tez NNW (standardowo przysylaja 2 druki - wypelniony za OC+NNW i drugi, ktory mozna wypelnic wlasnoreczniena samo OC) i mialem wypadek na motocyklu (nie z mojej winy). Majac juz to NNW zglosilem szkode, mialem tez ubezpieczenie na zycie (grupowe z firmy), skladki (juz nie pamietam dokladnie) dosc podobne, rzedu 30-40PLN/mc
Tylko sumy ubezpieczenie sie troche roznily ;)
Z "firmowego" dostalem po milej wizycie u lekarza 5kPLN, z NNW PZU po rozmowie z jakims "pajacem" 400PLN

Wiec sie nauczylem ;) od tego czasu nigdy nie doplacam do NNW przy OC WS

Data: 2015-07-21 13:07:06
Autor: WS
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu wtorek, 21 lipca 2015 22:03:16 UTC+2 u縴tkownik WS napisa:
(juz nie pamietam dokladnie) dosc podobne, rzedu 30-40PLN/mc

pozno juz ;) 30-40 to bylo, tylko NNWw PZU / rok, w pracy na miesiac ;)
sumy ubezp. rzedu 6kPLN i 100 (200?) kPLN

ale i tak cienko wypada to NNW

WS

PS. a przy ubezp. za pobyt w szpitalu dobrze przeczytac OWU (przy innych tez) - jest sporo wylaczen (np. udzial w zawodach), i oczywiscie max czas pobytu

Data: 2015-07-21 23:34:20
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 2015-07-21 o 22:07, WS pisze:
W dniu wtorek, 21 lipca 2015 22:03:16 UTC+2 u偶ytkownik WS napisa艂:
(juz nie pamietam dokladnie) dosc podobne, rzedu 30-40PLN/mc

pozno juz ;) 30-40 to bylo, tylko NNWw PZU / rok, w pracy na miesiac ;)
sumy ubezp. rzedu 6kPLN i 100 (200?) kPLN

ale i tak cienko wypada to NNW

No tak. Nie do艣膰, 偶e por贸wnujesz ubezpieczenie ze sk艂adk膮 30z艂 rocznie
do 360z艂 rocznie (szczeg贸艂, prawda?), to:

?

??

???

Nie pami臋tam.

6 tys.

200 tys.???

warunki?

Kto by si臋 przejmowa艂.

Ocenianie ubezpieczenia po cenie - to takie polskie.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-21 23:24:37
Autor: WS
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu wtorek, 21 lipca 2015 23:34:31 UTC+2 u縴tkownik Liwiusz napisa:
W dniu 2015-07-21 o 22:07, WS pisze:
> W dniu wtorek, 21 lipca 2015 22:03:16 UTC+2 u縴tkownik WS napisa:
> (juz nie pamietam dokladnie) dosc podobne, rzedu 30-40PLN/mc
> sumy ubezp. rzedu 6kPLN i 100 (200?) kPLN

No tak. Nie do舵, 縠 por體nujesz ubezpieczenie ze sk砤dk 30z rocznie
do 360z rocznie (szczeg蟪, prawda?), to:

bylo to ~10 lat temu, OWU juz nie znajde, ale z tego co pamietam suma "firmowego" byla 100, w wypadku smierci + "cos tam" razy 2 czyli 200

warunki?

Po wypadku sprawdzalem i w tym NNW (OC) nie bylo nic wiecej niz w moim

Ocenianie ubezpieczenia po cenie - to takie polskie.
Wg mnie nie kalkulowalo sie, chocby to, ze suma ub. niska... nawet doszedlem do wniosku po wszystkich tych "zalatwianaich", ze gdybym wiedzial jak to bedzie wygladalo i ile czasu zmarnuje dla 400PLN to bym najzwyczajniej nie zglaszal

WS

PS. Tego juz zupelnie nie pamietam, ale calkiem mozliwe, ze to NNW dotyczylo tylko szkod podczas uzytkowania pojazdu (???), a wtedy to juz calkowita porazak w porownaniu z ub. na zycie

Data: 2015-07-22 08:28:35
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 2015-07-22 o 08:24, WS pisze:
W dniu wtorek, 21 lipca 2015 23:34:31 UTC+2 u偶ytkownik Liwiusz napisa艂:
[...]

W wypadku 艣mierci 100 tysi臋cy, w wypadku 艣mierci NNW - 200 tysi臋cy.
Mia艂e艣 zatem ubezpieczenie na 偶ycie, z innymi sk艂adkami, a por贸wnujesz
do ubezpieczenia maj膮tkowego (samo NNW) z mniejszymi sk艂adkami...

[...]

Ale to wina ubezpieczenia, czy tego, 偶e kupi艂e艣 tanie ubezpieczenie na
艣mieszn膮 sum臋?

[...]

No rzeczywi艣cie, "pora偶ka", 偶e ubezpieczenie dzia艂a wtedy, kiedy ma
dzia艂a膰 :O

Por贸wnujesz s贸l z cukrem i narzekasz 偶e s艂ona...

--
Liwiusz

Data: 2015-07-22 01:15:31
Autor: WS
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 秗oda, 22 lipca 2015 08:28:46 UTC+2 u縴tkownik Liwiusz napisa:

No rzeczywi禼ie, "pora縦a", 縠 ubezpieczenie dzia砤 wtedy, kiedy ma
dzia砤 :O

Por體nujesz s髄 z cukrem i narzekasz 縠 s硂na...

przesadzasz lub czytac ze zrozumieniem nie potrzafisz ;)

NNW (OC) ubezpieczalo to, co zawiera sie w ub. na zycie (no dobra, z jednym wyjatkiem - szkody u pasazerow), a kosztowalo (proporcjonalnie do sumy ubezpieczenia) jednak wiecej.

Czyli nie sol z cukrem, tylko tanszy cukier z drogim cukrem kiepskiej jakosci ;)

Po prostu uwazam, ze kupowanie takich ubezpieczen na niskie sumy (a takie sa w defaultowych pakietach z OC)to tylko strata pieniedzy.
Stosunkowo drogo, a wyplaty z nich sa tak niskie, ze szkoda lazic i zalatwiac wszystko (marnujac pol dnia, jakies oplaty za parking...)

WS

Data: 2015-07-22 10:43:21
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 2015-07-22 o 10:15, WS pisze:
Po prostu uwazam, ze kupowanie takich ubezpieczen na niskie sumy (a
takie sa w defaultowych pakietach z OC)to tylko strata pieniedzy.

Zn贸w por贸wnujesz r贸偶ne rzeczy - NNW chroni ka偶dego u偶ytkownika
samochodu, twoje pracownicze NNW jest tylko twoim pracowniczym. I na
pewno jest ta艅sze, bo jest kupowane w grupie i na dobrze wynegocjowanych
warunkach. Cho膰 je艣li rzeczywi艣cie kosztuje 30z艂 za rok (a nie 30z艂 za
miesi膮c) to ma do艣膰 niski zakres obj臋tych ryzyk.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-22 01:55:05
Autor: WS
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 秗oda, 22 lipca 2015 10:43:33 UTC+2 u縴tkownik Liwiusz napisa:
W dniu 2015-07-22 o 10:15, WS pisze:
> Po prostu uwazam, ze kupowanie takich ubezpieczen na niskie sumy (a
takie sa w defaultowych pakietach z OC)to tylko strata pieniedzy.

Zn體 por體nujesz r罂ne rzeczy - NNW chroni ka縟ego u縴tkownika
samochodu, twoje pracownicze NNW jest tylko twoim pracowniczym. I na
pewno jest ta駍ze, bo jest kupowane w grupie i na dobrze wynegocjowanych
warunkach. Cho je秎i rzeczywi禼ie kosztuje 30z za rok (a nie 30z za
miesi眂) to ma do舵 niski zakres obj阾ych ryzyk.

Napisalem juz poprawke wczoraj, ze ~30/miesiac oczywiscie, tylko usiluje  powiedziec, ze 1/12  tej sumy ub. jest wyzsza, niz suma NNW - czyli:
1. tansze
2. zawiera w sobie ub. od tych samych ryzyk co NNW
3. pasazer - tu jest roznica , ale na moto jezdze glownie sam, a w razie "W" z pasazerem powinno dla niego moje OC dzialac (?), na rowerze chyba tez samemu sie glownie jezdzi (?)
4. to NNW jesli tylko w czasie uzywania pojazdu (juz nie pamietam czy tak bylo!) dziala w moim przypadku kilkanacie godzin na tydzien w sezonie, ub. na zycie zawsze

Czyli reasumujac - jesli kupowac ubezpieczenie, to kase z NNW warto przeznaczyc na ub. na zycie - daje znacznie wiecej za mniejsze pieniadze!

WS

z mojej strony EOT, kazdy kupuje to, co lubi ;)

Data: 2015-07-21 23:31:45
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 2015-07-21 o 22:03, WS pisze:
W dniu wtorek, 21 lipca 2015 16:50:09 UTC+2 u偶ytkownik Liwiusz napisa艂:

[...]

Co艣 motasz, na pewno za NNW do OC nie p艂aci艂e艣 360-480z艂 rocznie.

To znaczy m贸g艂by艣 p艂aci膰 - w贸wczas zamiast sumy ubezpieczenia 5-20
tysi臋cy mia艂by艣 jakie艣 360 - 480 tysi臋cy.

I w贸wczas na pewno nie mia艂by艣 odszkodowania 400z艂, bo ju偶 sam 1%
uszczerbku na zdrowiu od 360 tys. to 3600z艂.

Tak wi臋c kolejna, za przeproszeniem, opowie艣膰 "z dupy" :(

--
Liwiusz

Data: 2015-07-21 18:29:13
Autor: JDX
Ubezpieczenie OC/Casco
On 2015-07-21 16:49, Liwiusz wrote:
[...]
A te "powiedzmy" to sk膮d? 30 dni to akurat normalny ustawowy termin.
Bo ubezpieczalnia potrzebuje troch臋 czasu na swoj膮 papierologi臋. Wi臋c
niech ma te kilka dni.

Jeste艣 naprawd臋 艣mieszny. Z ubezpieczenia komunikacyjnego wyp艂acili ci
kas臋 w ustawowym terminie. Z ubezpieczenia na 偶ycie 2 tygodnie
wcze艣niej.
Nie to ty jeste艣 艣mieszny gadaj膮c o jakim艣 ustawowym terminie. Czy owa
ustawa m贸wi, 偶e ubezpieczyciel musi wyp艂aci膰 kas臋 po 30 dniach czy te偶
nie p贸藕niej ni偶 po 30 dniach? Bo w ciemno obstawiam 偶e to drugie. Wobec
tego dlaczego ubezpieczalnia w sprawach oczywistych nie wyp艂aca kasy po
3 dniach? W ka偶dym razie: produkt mi si臋 nie podoba to go nie kupuj臋.

Ale nie, tobie si臋 wydaje, 偶e w korporacji zatrudniaj膮cej
setki os贸b i obracaj膮cej setkami milion贸w zrealizowanie przelewu to
kwestia trzech klikni臋膰 i 5 minut.
A co mnie to?

[...]
A od czego s膮 oszcz臋dno艣ci? Poza tym g艂臋boko wierz臋 w eutanazj臋, kt贸ra
niestety jest nielegalna w naszym kochanym kraju. No ale od czego s膮
wycieczki do Szwajcarii? :-D

Data: 2015-07-23 19:47:12
Autor: Piotr Kosewski
Ubezpieczenie OC/Casco
On 2015-07-21 18:29, JDX wrote:
[...]

Bo op艂aca jej si臋 przechowa膰 got贸wk臋 przez 27 dni. Cho膰by ze wzgl臋du
na oprocentowanie, cho膰 w przypadku ubezpieczycieli powod贸w jest
wi臋cej.
To tak偶e obni偶a cen臋 ubezpieczenia. Ustawodawca zmieni termin wyp艂aty z
30 na 3 dni i ceny zupe艂nie magicznie wzrosn膮 (minimalnie, ale jednak).

Pracowa艂e艣 kiedy艣 w jakiej艣 wi臋kszej firmie? Znasz jakiego艣 ksi臋gowego?
Naprawd臋 nigdy nie spotka艂e艣 si臋 z tym, 偶e wszelkie rachunki itp.
op艂aca si臋 w ostatniej chwili?

A od czego s膮 oszcz臋dno艣ci? Poza tym g艂臋boko wierz臋 w eutanazj臋, kt贸ra
niestety jest nielegalna w naszym kochanym kraju. No ale od czego s膮
wycieczki do Szwajcarii? :-D

呕eby mie膰 oszcz臋dno艣ci, trzeba oszcz臋dza膰 przez jaki艣 czas.
Ubezpieczasz si臋 na 30 lat, ale szkoda mo偶e Ci si臋 wydarzy膰 3 dni przed
ko艅cem polisy (i wyp艂acisz z oszcz臋dno艣ci) lub 3 dni po jej podpisaniu
(i b臋dziesz musia艂 wzi膮膰 kredyt). Czujesz r贸偶nic臋?

Kupuj膮c ubezpieczenie zrzucasz to ryzyko na ubezpieczyciela.

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-07-22 01:43:05
Autor: Gotfryd Smolik news
Ubezpieczenie OC/Casco
On Mon, 20 Jul 2015, Liwiusz wrote:

 I dlatego za "ubezpieczenie od 0" zap砤cisz 2 razy dro縠j.

To ja jednak wol zap砤ci 8z na rok i mie od 0 ni 4z na rok i mie
od 100 ;)

  Kiedy w Twoich cenach brakuje "wi阠ej ni zera" ;>

 Tak w og髄e, to najwi阫szym problemem OC na rower jest to, 縠 NIE MA
oferty na takie OC skonstruowane *tak jak dla samochodu*.

 Czyli z wielokrotno禼i kwoty dla szk骴 osobowych.

Ju o tym dyskutowali秏y. Maksymalna suma OC w 縴ciu prywatnym na 1
polisie do 2 mln z. Ale jak zbierzesz tych polis 10, to ju masz limity
na osoby takie jak w samochodowym OC i 5 razy wi阫sze limity na maj眛ek ;)

Pozostaje tylko kwestia ceny

  I to JEST problem.
  Bo nie da si kupi ubezpieczenia "osobowego" na 1 milion, sensownie
skalkulowanego, za "materialne" na milion wychodzi naprawd drogo.

i wy縮zej ni statystyczna "nieop砤calno禼i".

  W efekcie rowerzysta je糳zi NIEUBEZPIECZONY.

  Um體my si, 縠 wi阫szo舵 grupowicz體 sta na samoch骴 - sta wi阠
ich r體nie na pokrycie szkody z "rowerowego materialnego"
ubezpieczenia (dobra, ze znaczn szkod dla "bud縠tu domowego",
ale jednak).
  Natomiast je秎i szkoda osobowa *dla wi阫szo禼i* oznacza katastrof
i *nie da si* od niej ubezpieczy (nie p砤c眂 ubezpieczenia wy縮zego
ni przy samochodzie, kt髍y jest ZNACZNIE bardziej "szkodliwy osobowo"),
to problem niestety jest du縴. Tylko rzadki.
  I - rzek砨ym "jak zwykle' - okazuje si, 縠 w co bardziej cywilizowanych
krajach ten problem JEST rozwi眤any.
  Od dost阷no禼i OC o "konstrukcji samochodowej" po przeniesienie
odszkodowania na OC bior眂ych udzia w wypadku pojazd體 mechanicznych
(bez wzgl阣u na sprawc), bodaj w Szwajcarii.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-23 19:49:59
Autor: Piotr Kosewski
Ubezpieczenie OC/Casco
On 2015-07-20 23:15, Liwiusz wrote:
To ja jednak wol臋 zap艂aci膰 8z艂 na rok i mie膰 od 0 ni偶 4z艂 na rok i mie膰
od 100 ;)

Z t膮 r贸偶nic膮, 偶e je艣li za "od 100" p艂acisz 4 z艂, to za "od 0" pr臋dzej
zap艂acisz 80 ni偶 8 z艂...

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-07-23 20:32:40
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
On 2015-07-20 23:15, Liwiusz wrote:
To ja jednak wol臋 zap艂aci膰 8z艂 na rok i mie膰 od 0 ni偶 4z艂 na rok i mie膰
od 100 ;)

Z t膮 r贸偶nic膮, 偶e je艣li za "od 100" p艂acisz 4 z艂, to za "od 0" pr臋dzej
zap艂acisz 80 ni偶 8 z艂...

To teraz przeprowad藕 rozumowanie w drug膮 stron臋 ("ile mo偶e kosztowa膰 "od
100z艂") przy za艂o偶eniu, 偶e "od 0" kosztuje 8z艂 ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-07-24 09:50:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Ubezpieczenie OC/Casco

On 2015-07-20 23:15, Liwiusz wrote:
To ja jednak wol zap砤ci 8z na rok i mie od 0 ni 4z na rok i mie
od 100 ;)

Z t r罂nic, 縠 je秎i za "od 100" p砤cisz 4 z, to za "od 0" pr阣zej
zap砤cisz 80 ni 8 z...

To teraz przeprowad rozumowanie w drug stron ("ile mo縠 kosztowa "od
100z") przy za硂縠niu, 縠 "od 0" kosztuje 8z ;)

  Brakuje wiedzy ile wynosi "koszt sta硑" zwi眤any z samym faktem
podpisania umowy i pilnowania kwit體.
  Po przyj阠iu 縠 3 z wyjdzie pewnie 3,20 ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-24 10:05:59
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco

On 2015-07-20 23:15, Liwiusz wrote:
[...]

 Brakuje wiedzy ile wynosi "koszt sta艂y" zwi膮zany z samym faktem
podpisania umowy i pilnowania kwit贸w.
 Po przyj臋ciu 偶e 3 z艂 wyjdzie pewnie 3,20 ;)

I o to chodzi艂o - skoro jest 3,20z艂 vs. 8z艂, to nieprawd膮 musi by膰
twierdzenie Kosewskiego, 偶e zale偶no艣膰 jest "4z艂 vs. 80z艂".

--
Liwiusz

Data: 2015-07-29 23:03:08
Autor: Piotr Kosewski
Ubezpieczenie OC/Casco
On 2015-07-24 10:05, Liwiusz wrote:
I o to chodzi艂o - skoro jest 3,20z艂 vs. 8z艂, to nieprawd膮 musi by膰
twierdzenie Kosewskiego, 偶e zale偶no艣膰 jest "4z艂 vs. 80z艂".

Mo偶esz jeszcze wyja艣ni膰, czemu? :o

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-07-30 08:31:48
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
On 2015-07-24 10:05, Liwiusz wrote:
I o to chodzi艂o - skoro jest 3,20z艂 vs. 8z艂, to nieprawd膮 musi by膰
twierdzenie Kosewskiego, 偶e zale偶no艣膰 jest "4z艂 vs. 80z艂".

Mo偶esz jeszcze wyja艣ni膰, czemu? :o

Musia艂bym powt贸rzy膰 to co napisa艂em ;) Skoro JEST 3,20z艂 z franszyz膮 i
8z艂 bez franszyzy, to NIE JEST tak, 偶e jest 4z艂 z franszyz膮 i 80z艂 bez
franszyzy.

A przypominam Twoj膮 tez臋: "dobrze, 偶e jest franszyza, bo inaczej
ubezpieczenie za 4z艂 kosztowa艂oby 80z艂".

--
Liwiusz

Data: 2015-07-30 21:45:27
Autor: Piotr Kosewski
Ubezpieczenie OC/Casco
On 2015-07-30 08:31, Liwiusz wrote:
[...]

Bo mog艂oby tyle kosztowa膰. Czego znowu nie ogarniasz?

Pomi艅my koszty i prowizje.
Ubezpieczyciel wycenia, 偶e - 偶eby wyj艣膰 na 0 - musi za ubezpieczenie z
franszyz膮 wzi膮膰 4 z艂, a za takie bez franszyzy 80 z艂.
Co tu jest niemo偶liwe Twoim zdaniem?

Tworzenie takiego rozumowania, jakie Ty zaproponowa艂e艣 (8 z艂 bez f.,
a 3.2 z艂 z f., bo koszty itp. - czyli na pewno nie 4 vs 100) jest
przynajmniej matematycznie zabawne.

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-07-30 21:49:54
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 2015-07-30 o 21:45, Piotr Kosewski pisze:
On 2015-07-30 08:31, Liwiusz wrote:
[...]

Sam nie ogarniasz. Przyk艂ad z 偶ycia "4z艂 vs 8z艂" dowodzi w艂a艣nie, 偶e nie
mo偶e (nierynkowe by艂oby) kosztowa膰 80z艂. Innymi s艂owy - tw贸j przyk艂ad
"oj ile by to kosztowa艂o" jest z ty艂ka.

Pomi艅my koszty i prowizje.
Ubezpieczyciel wycenia, 偶e - 偶eby wyj艣膰 na 0 - musi za ubezpieczenie z
franszyz膮 wzi膮膰 4 z艂, a za takie bez franszyzy 80 z艂.
Co tu jest niemo偶liwe Twoim zdaniem?

To, oporniaku ;), 偶e w praktyce ten ubezpieczyciel sprzedaje te
ubezpieczenie za 8z艂, a nie za twoje 80z艂.

Tworzenie takiego rozumowania, jakie Ty zaproponowa艂e艣 (8 z艂 bez f.,
a 3.2 z艂 z f., bo koszty itp. - czyli na pewno nie 4 vs 100) jest
przynajmniej matematycznie zabawne.

A co jest "matematycznie zabawnego" w pokazywaniu istniej膮cych w
rzeczywisto艣ci ofert? (8z艂 bez franszyzy).

To tw贸j przyk艂ad jest 艣mieszny, bo od razu falsyfikowalny przez rynek,
czego niestety nie zauwa偶asz.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-23 19:38:02
Autor: Piotr Kosewski
Ubezpieczenie OC/Casco
On 2015-07-20 22:00, Liwiusz wrote:
[...]

Przejrza艂em do艣膰 pobie偶nie OWU "Bezpiecznego rowerzysty" w PZU.
Rzeczywi艣cie nie widz臋 tu wy艂膮czenia w zwi膮zku z u偶ytkowaniem roweru
w pracy. Jest za to do艣膰 du偶o innych ciekawych wy艂膮cze艅, o kt贸rych nie
chce mi si臋 rozpisywa膰 (polecam rzuci膰 okiem, je艣li kto艣 my艣li o tej
polisie).
W ka偶dym razie jest to istotna r贸偶nica w por贸wnaniu do OC w 偶yciu
prywatnym, kt贸re oczywi艣cie nie dotyczy zdarze艅 powsta艂ych w trakcie
dzia艂alno艣ci zarobkowej (niekoniecznie zwi膮zanej z umow膮 o prac臋, o czym
warto pami臋ta膰...).

W OWU jest za to do艣膰 wyra藕ne wy艂膮czenie s艂u偶bowego mienia, wi臋c
je艣li np. w wyniku kolizji zniszczysz s艂u偶bowego laptopa, to PZU Ci
tego nie pokryje. Je艣li zniszczysz prywatnego, to dostaniesz
odszkodowanie. Oczywi艣cie nie b臋dzie odszkodowania za zniszczony towar
w przypadku kurier贸w.

[...]

Moim zdaniem 艣redni koszt lusterka w przeci臋tnym samochodzie z rocznika
2015 istotnie przekracza 300 z艂, wi臋c podejrzewa艂em, 偶e rozumiesz to w
z艂膮 stron臋 - 偶e ubezpieczyciel nie pokrywa szk贸d powy偶ej jakiej艣
warto艣ci, co dla wielu os贸b jest znacznie bardziej intuicyjne.

Niech no ci臋 dobrze zrozumiem - "dobrze" jak ubezpieczenie nie p艂aci za
100z艂, oraz a contrario "nie dobrze" je艣li ubezpieczenie p艂aci za 100z艂?
Coraz mniej zaczynam ci臋, Piotrze, rozumie膰 ;)

Bardzo dobrze.
Szkod臋 wart膮 100 z艂 ka偶dy Kowalski mo偶e pokry膰 z bie偶膮cej got贸wki - taki
wydatek go nie zrujnuje.
Je艣li w艂膮czymy takie szkody do zakresu ubezpieczenia, to bardzo
podniesiemy jego cen臋. G艂贸wnie dzi臋ki tej franszyzie "Bezpieczny
rowerzysta" jest do艣膰 tanim produktem.

呕e si臋 tak spytam - co chcia艂e艣 nam przez to przekaza膰? ;)

Ca艂y czas to samo.
1) Ubezpieczenia za 100 z艂 nie warto kupowa膰, je艣li 艣rednio rzecz
bior膮c raz w roku powodujesz szkod臋 za 100 z艂.
2) Ubezpieczenie za 100 z艂 raczej warto kupi膰, je艣li raz w 偶yciu
(np. przez 50 lat) spowodujesz szkod臋 za 5000 z艂.
3) Ubezpieczenie za 100 z艂 z ca艂膮 pewno艣ci膮 warto kupi膰, je艣li
statystycznie podczas tych 50 lat spowodujesz 0,01 szkody za p贸艂 miliona
z艂otych.

We wszystkich 3 sytuacjach wychodzisz statystycznie "na zero", ale
nie w "wychodzeniu na zero" chodzi w ubezpieczeniach (oczywi艣cie
od strony ubezpieczonego).

[...]

Przepychanie si臋 na wiedz臋 o ubezpieczeniach, orzeczeniach i zasadach
ich likwidacji uwa偶am za bezcelowe. Nie id藕 t膮 drog膮... :D

Oczywi艣cie naczyta艂e艣 si臋 w internecie o klauzyli w臋偶ykowej (wiem, 偶e
wiele os贸b si臋 m膮drzy na ten temat). Naczyta艂e艣 si臋 i uwierzy艂e艣,
a wszystko dlatego, 偶e nie rozumiesz, co tak naprawd臋 daje Ci
ubezpieczenie.

Przeczyta艂e艣 w internecie, 偶e ubezpieczyciel pewnie i tak odrzuci
takie roszczenie, bo oka偶e si臋, 偶e w臋偶yk po prostu p臋k艂 losowo
- bo 藕le wykonany, bo co艣tam. I to oczywi艣cie mo偶e by膰 prawda.
To, o czym zapominasz, to idea klauzuli w臋偶ykowej. Ubezpieczyciel
BIERZE NA SIEBIE roszczenie poszkodowanego, czyli tak偶e jego
likwidacj臋: koszty ekspertyzy, koszty przysz艂ych spraw s膮dowych i tak
dalej.

Nie kupisz klauzuli - Twoja sprawa. Sam b臋dziesz musia艂 znale藕膰
rzeczoznawc臋. Sam b臋dziesz musia艂 za艂atwia膰 wszystkie formalno艣ci i sam
b臋dziesz musia艂 stawia膰 si臋 w s膮dzie. Jaki to jest koszt? :)
W skrajnie optymistycznym przypadku: kilku dni urlopu i nerw贸w (je艣li
uda Ci si臋 zepchn膮膰 wszystkie koszty finansowe na zalanego).
W przypadku pesymistycznym (cho膰 wci膮偶 zak艂adaj膮cym, 偶e s膮d b臋dzie
po Twojej stronie): potencjalnie wysokie koszty, miesi膮ce przepychania
si臋 w s膮dach z s膮siadem z do艂u oraz do偶ywotni膮 nienawi艣膰 kogo艣, kogo
(przynajmniej do przeprowadzki) mo偶esz codziennie spotka膰 i kto wie,
gdzie mieszkasz. :D

Klauzula w臋偶ykowa w PZU (w wi臋kszo艣ci firm nie trzeba za ni膮 dop艂aca膰)
kosztuje raptem 30 z艂.
Warto? Ka偶dy ocenia sam. :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-07-23 20:31:20
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 2015-07-23 o 19:38, Piotr Kosewski pisze:

[...]

Ale my tu o OC dyskutujemy, a nie o ubezpieczeniu baga偶u.

[...]

Odwa偶na teza ;)

[...]

Ot贸偶 to. Bierze na siebie dla 艣wi臋tego spokoju i dla spokoju klienta. Bo
tak normalnie m贸g艂by nie wyp艂aci膰, i co wa偶ne w tej sprawie - sam
pozwany nie mia艂by skutecznego roszczenia o zap艂at臋 do tego偶 "sprawcy".

--
Liwiusz

Data: 2015-07-24 09:47:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Ubezpieczenie OC/Casco
On Thu, 23 Jul 2015, Liwiusz wrote:

W dniu 2015-07-23 o 19:38, Piotr Kosewski pisze:

[...o klauzuli w昕ykowej...]

Przeczyta砮 w internecie, 縠 ubezpieczyciel pewnie i tak odrzuci
takie roszczenie, bo oka縠 si, 縠 w昕yk po prostu p阫 losowo
- bo 糽e wykonany, bo co秚am. I to oczywi禼ie mo縠 by prawda.
To, o czym zapominasz, to idea klauzuli w昕ykowej. Ubezpieczyciel
BIERZE NA SIEBIE roszczenie poszkodowanego, czyli tak縠 jego
likwidacj: koszty ekspertyzy, koszty przysz硑ch spraw s眃owych i tak
dalej.

Ot罂 to. Bierze na siebie dla 秝i阾ego spokoju i dla spokoju klienta. Bo
tak normalnie m骻砨y nie wyp砤ci,

  Panowie, pogubi砮m si.

  Mowa o OC czy o ubezpieczeniu mienia?

  O ubezpieczycielu tego komu w昕yk p阫, czy tego kogo zala硂?

  I na deser, czy tak klauzula tam jest czy nie?
(bo co mi ten "秝i阾y spok骿" nie pasuje do metod dzia砤nia
ubezpieczalni, wi阠 zaczyna mi wychodzi, 縠 Liwiusz pisze
o ubezpieczniu *maj眛kowym* - a nie OC - i 縠 mowa o konkretnej
klauzuli, a nie miesi眂u dobroci dla ubezpieczonych!)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-24 10:04:18
Autor: Liwiusz
Ubezpieczenie OC/Casco
W dniu 2015-07-24 o 09:47, Gotfryd Smolik news pisze:

Ot贸偶 to. Bierze na siebie dla 艣wi臋tego spokoju i dla spokoju klienta. Bo
tak normalnie m贸g艂by nie wyp艂aci膰,

 Panowie, pogubi艂em si臋.

 Mowa o OC czy o ubezpieczeniu mienia?

OC.

 O ubezpieczycielu tego komu w臋偶yk p臋k艂, czy tego kogo zala艂o?

Kogo zala艂o.

 I na deser, czy tak klauzula tam jest czy nie?
(bo co艣 mi ten "艣wi臋ty spok贸j" nie pasuje do metod dzia艂ania
ubezpieczalni, wi臋c zaczyna mi wychodzi膰, 偶e Liwiusz pisze
o ubezpieczniu *maj膮tkowym* - a nie OC - i 偶e mowa o konkretnej
klauzuli, a nie miesi膮cu dobroci dla ubezpieczonych!)

Mo偶e by膰, mo偶e nie by膰 ;) Domy艣lnie sprawca zalania za p臋kni臋ty w臋偶yk
nie odpowiada, wi臋c nie ma jego odpowiedzialno艣ci, wi臋c s膮siad zostaje
bez odszkodowania (czy to od ubezpieczyciela, czy to od sprawcy), co
powoduje niesnaski s膮siedzkie i narzekania na "z艂ego ubezpieczyciela",
wi臋c niekt贸rzy ubezpieczyciele uznali, 偶e lepiej takie niezasadne
roszczenia wyp艂aca膰.

--
Liwiusz

Ubezpieczenie OC/Casco