Ubezpieczenie OC - gdzie?

Data: 2009-05-12 16:05:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ubezpieczenie OC - gdzie?
Panie Andrzej W., prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gubnb7$iov$1mx1.internetia.pl> przy ul....

Może ktoś robił rozpoznanie rynku i może coś podpowiedzieć?

To ja się podepnę. Nie orientujecie się jak to jest z Euro>26? Czy jest tam
OC na rower?

Data: 2009-05-12 16:41:04
Autor: MadMan
Ubezpieczenie OC - gdzie?
Dnia Tue, 12 May 2009 16:05:10 +0200, Marek 'marcus075' Karweta
napisał(a):

To ja się podepnę. Nie orientujecie się jak to jest z Euro>26? Czy jest tam
OC na rower?

OC jest na szkody które wyrządzisz ty, nieważne czy na rowerze czy w
inny sposób. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-05-12 17:58:11
Autor: ToMasz
Ubezpieczenie OC - gdzie?
napisał(a):

To ja się podepnę. Nie orientujecie się jak to jest z Euro>26? Czy jest tam
OC na rower?

OC jest na szkody które wyrządzisz ty, nieważne czy na rowerze czy w
inny sposób.
nie do końca. OC w życiu prywatnym na 100% nie obejmuje czasu w pracy i
na 100% nie obejmuje jazdy samochodem. Pytanie co z rowerem? Tego sie
trzeba dowiadywać za każdym razem. Co gorsze, dziecko _z rowerem_ na
placu zabaw może byc objęte ubezpieczeniem, a nastolatek z kartą
rowerową na drodze publicznej już nie. W aliansie (potwierdzone tylko
telefonicznie) w OC wchodzi jazda po drogach publicznych. Co
najważniejsze to tylko 80zł na _rodzine_ / rok.....

ToMasz

Data: 2009-05-12 18:27:30
Autor: Andrzej W.
Ubezpieczenie OC - gdzie?
ToMasz pisze:

nie do końca. OC w życiu prywatnym na 100% nie obejmuje czasu w pracy i
na 100% nie obejmuje jazdy samochodem.

Troszkę inaczej, nie obejmuje szkód powstałych w ramach wykonywanej pracy a nie w czasie pracy, co do samochodu to nie obejmuje jakichkolwiek szkód objętych obowiązkowym ubezpieczeniem.

Pytanie co z rowerem? Tego sie
trzeba dowiadywać za każdym razem. Co gorsze, dziecko _z rowerem_ na
placu zabaw może byc objęte ubezpieczeniem, a nastolatek z kartą
rowerową na drodze publicznej już nie.

Z tych regulaminów co dziś czytałem, jeśli działasz zgodnie z prawem to masz ubezpieczenie.
Jeśli nastolatek nie ma prawa poruszać się po drodze publicznej, a właśnie na niej uszkadza komuś auto, to jest problem, jeśli zaś ma kartę rowerową, jest trzeźwy, nie naćpany i nie jedzie autostradą pod prąd jest objęty ochroną.

W aliansie (potwierdzone tylko
telefonicznie) w OC wchodzi jazda po drogach publicznych. Co
najważniejsze to tylko 80zł na _rodzine_ / rok.....

PZU - 56 PLN na _rodzinę_ / rok / 50 tyś.
Hestia 35 PLN na _rodzinę_ / rok / 50 tyś.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-05-13 16:30:09
Autor: amrac
Ubezpieczenie OC - gdzie?
Andrzej W. pisze:

[...]

No hola! Zgodnie z Twoją teorią oznaczałoby to, że jeśli prowadzę samochód to nie potrzebuje na niego OCa wystarczy mi np karta ISIC! Trochę to w sumie nie konsekwentne, to tak jakby trzeba było mieć OC na każdy "pojazd" jakim się może jeździć, np jeśli spowoduje szkodę hulajnogą albo dźwigiem (zakłądając że wszystko zgodnie z prawem czyli mam uprawnienia/badania jestem trzeźwy itp). A potrzebne OC na młotek? Gdzie leży granica abstrakcji? Może na pl.rec.prawo?:)

Data: 2009-05-13 21:37:00
Autor: Andrzej W.
Ubezpieczenie OC - gdzie?
amrac pisze:
Andrzej W. pisze:

[...]

Cześć, albo Ty nie zrozumiałeś mnie, albo ja nie rozumiem o co Tobie chodzi, nie przyznaje się zupełnie do poglądów które mi przypisujesz.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-05-14 20:34:15
Autor: Gotfryd Smolik news
Ubezpieczenie OC - gdzie?
On Wed, 13 May 2009, amrac wrote:

Andrzej W. pisze:

[...]

  Nielogiczność Twojego wywodu wynika z tego, że zakres ubezpieczenia
od odpowiedzialności cywilnej o którym mowa jest UMOWNY.
  To strony decydują czy jazda na wrotkach jest objęta umową czy nie.

  Zaś to, że standardowym zapisem w dobrowolnych OC jest iż "nie
obejmuje szkód które z mocy przepisów objęte powinny być
ubezpieczeniem obowiązkowym" to OSOBNA sprawa.
  Zakazu nie ma.

A potrzebne OC na młotek? Gdzie leży granica abstrakcji? Może na pl.rec.prawo?:)

  Nie, w treści umowy.
  Jak w umowie będzie zapis iż "umowa jednocześnie obejmuje obowiazkowe
ubezpieczenie OC samochodów" to będzie obejmowała.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-13 23:53:09
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Ubezpieczenie OC - gdzie?
Dnia 12.05.2009 18:27 użytkownik Andrzej W. napisał :
ToMasz pisze:
[...]

Jeśli działasz zgodnie z prawem, to po co Ci OC?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-05-14 00:54:54
Autor: Andrzej W.
Ubezpieczenie OC - gdzie?
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

Jeśli działasz zgodnie z prawem, to po co Ci OC?

Wpełzamy już powoli w semantykę...
Czy jeżeli zerwie Ci się linka w hamulcu i walniesz w zadek jakieś auto to jest to według Ciebie skutek działania niezgodnego z prawem?
Wiesz, jeśli chciałbym to wyrazić tak precyzyjnie by Cię zadowolić to musiał bym przepisać całą strony z tych regulaminów a nie napisać jeden krótki akapit.
Myślę, że przy czytaniu wiadomości na grupach przydaje się umiejętność kontekstowej ich interpretacji a co najważniejsze odrobina dobrej woli.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-05-14 20:39:58
Autor: Gotfryd Smolik news
Ubezpieczenie OC - gdzie?
On Thu, 14 May 2009, Andrzej W. wrote:

Mikołaj "Miki" Menke pisze:

Jeśli działasz zgodnie z prawem, to po co Ci OC?

Wpełzamy już powoli w semantykę...

  :)
  Ale IMVHO rozpędziłeś się w określeniu "zgodnie z prawem".
  OC obejmuje więcej - oprócz opisanego przez Ciebie przypadku
(zdarzenia bez winy, a tylko z odpowiedzialnością) obejmuje
również zdarzenia bez winy UMYŚLNEJ.

Myślę, że przy czytaniu wiadomości na grupach przydaje się umiejętność kontekstowej ich interpretacji a co najważniejsze odrobina dobrej woli.

  Czemu nie zaprzeczam :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-15 08:29:32
Autor: MichałG
Ubezpieczenie OC - gdzie?

Mikołaj "Miki" Menke pisze:

[...]

bo rozróznienie winy nieumyślnej od 'bezwiny' to zadanie niewykonalne... ;-)

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-05-12 16:42:05
Autor: Dominik Mirowski
Ubezpieczenie OC - gdzie?
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" napisał :

Może ktoś robił rozpoznanie rynku i może coś podpowiedzieć?
To ja się podepnę. Nie orientujecie się jak to jest z Euro>26? Czy jest tam
OC na rower?

http://euro26.pl/public/filemanager/file/Pliki/dokumenty/warunki/OWU_Sport_pl.pdf

Nie jest sprecyzowany zakres rzeczowy ani miejscowy czyli OC obejmuje wszystkie zdarzenia, które wystąpią w trakcie jego trwania - przy tym szkody rzeczowe tylko do 10k euro.

--
Dominik

Data: 2009-05-12 16:52:43
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ubezpieczenie OC - gdzie?
Panie Dominik Mirowski, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:guc2bq$qki$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

Dzięki wielkie!

Ubezpieczenie OC - gdzie?