Ubezpieczenie - gdzie?

Data: 2017-04-22 12:50:25
Autor: LEPEK
Ubezpieczenie - gdzie?
W dniu 20.04.2017 o 18:27, EZ pisze:

Ponadto nie wiem czy warto dalej płacić za AC. Do tej pory
idea była taka, że warto, bo po kupieniu kolejnego samochodu
będą zniżki (mam maksymalne zniżki na OC i AC). Ale wobec
tak wysokiej opłaty za OC, nie wiem czy nadal warto.
Co o tym myślicie?

Po pierwsze myślę, że powinieneś sam przeliczyć biorąc pod uwagę plany, za jaki czas zamierzasz kupić nowy, droższy samochód i płacić za niego AC i ile wynosi ewentualna różnica w składce z/bez zniżek w porównaniu do opłacania składek AC za obecny samochód.

Ponadto weź pod uwagę, że twój obecny samochód wart jest coś koło 10-12.000 zł. Przy szkodzie likwidowanej z AC ubezpieczyciel zawsze najpierw liczy, czy nie jest to aby szkoda całkowita i ZAWSZE liczy to na podstawie nowych części i robocizny w ASO. Jak się nie trudno domyśleć w takim samochodzie praktycznie zawsze wyjdzie szkoda całkowita (jedne drzwi + błotnik i voila). Jak już ubezpieczyciel uzna, że jest to rzeczywiście szkoda całkowita, to oceni wartość "wraku" (samochodu z uszkodzeniami) i odda ci różnicę. Czyli prawie nic, a już na pewno mniej niż 1/3 tego, co wyliczyli to oceny naprawy do celów szkody całkowitej, bo podeprze się ofertami zakupu od złomiarzy, a ceny samochodów uszkodzonych w średnim wieku nie odbiegają wiele od cen samochodów nieuszkodzonych. I staniesz przed wyborem: wziąć odszkodowanie i sprzedać im "wrak" (ale będziesz musiał kupić co innego - wiemy jak trudno jest trafić coś dobrego), albo weźmiesz odszkodowanie w celu naprawy, ale to ledwo wystarczy na używane części. A nie zapominaj, że kilka stów wydałeś na składkę, pewnie masz jakiś udział własny pomniejszający dodatkowo wypłatę, zniżki i tak stracisz...
Podsumowując - ja bym nie kupował AC, chyba że samo kradzieżowe, jak znajdziesz.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm