Ubezpieczenie kredyty hipotecznego

Data: 2010-12-30 22:38:42
Autor: wsk125
Ubezpieczenie kredyty hipotecznego
Witam,

Mam problem, proszę o radę.

W związku z zaciągniętym kredytem hipotecznym, jako rodzic samotnie
wychowujący dziecko zobligowany zostałem przez Bank do ubezpieczenia
kredytu na wypadek śmierci.

Kredyt denominowany (EUR) po przeliczeniu na PLN ~300tys zł.

Bank przedstawił mi ofertę firmy z którą współpracuje w zakresie
ubezpieczeń - miesięczny koszt ubezpieczenia kredytu to ~70,00zł.

Rocznie będzie to prawie 1000zł za ubezpieczenie... I tu pytanie - czy
dostępne są takie produkty które łączą ubezpieczenie na życie z
oszczędzaniem ?

Przychodzi mi tu na myśli IKE... Czy dobrze?

Reasumując - szukam produktu, który jednocześnie ubezpieczył by mi
kredyt, a po jego spłacie środki przeznaczone na ubezpieczenie mogłyby
(chociaż w części) być mi zwrócone. Ważne jest, aby składka miesięczna
wynosiła max, 200zł no i gwarantowana suma wypłaty odszkodowania w
przypadku śmierci pokryła zaciągnięty kredyt.

A może są tradycyjne ubezpieczenia na życie z niższą (niż moja) składką?

--
pozdrawiam,
marcin - wrocław

Data: 2010-12-30 23:07:28
Autor: george

"wsk125" <marcinczu_wytnijto_@poczta.onet.pl> wrote in message news:ifiu50$d69$1news.onet.pl...
[...]

oferowane Tobie ubezpieczenie jest bardzo tanie w porównaniu z innymi dostępnymi "ubezpieczeniami" na życie (włącznie z tymi z planami oszczędzania). Proponuje zadzwonić gdziekolwiek i dowiedzieć sie jaka bedzie składka miesięczna dla kwoty 300k.

Koszt pronowanego przez bank ubezpieczenia to zaledwie 0,28% rocznie...( 12 x 70 =  840 / 300k)
Z mojego doswiadczenia mogę powiedzieć ze firmy zewnętrzne zaproponują składkę  coś około min 1% rocznie czyli jakies 3k (za samo ubezpieczenie na życie, jesli chciałbyś "oszczędzić" prz okazji w jakimś planie to jeszcze więcej).

Jeśli znajdziesz taniej, napisz.

Ubezpieczenie kredyty hipotecznego