Ubezpieczenie w Hestii - problem?

Data: 2012-10-26 04:29:00
Autor: Lucky
Ubezpieczenie w Hestii - problem?
Witam,
Ubezpieczylem "dom w budowie" w hestii. Dodatkowo wykupilem ubezpieczenie okien od kradziezy. Niestety nie wczytalem sie w OWU a tam znalazlem:
"2) poza wymogami opisanymi powyżej w pkt 1) - drzwi zewnętrzne domu jednorodzinnego zawierające w swej konstrukcji elementy szklane muszą być zabezpieczone w sposób uniemożliwiający wejście lub otwarcie w tych drzwiach zamka przez otwór wybity w szybie,"

Czyli jesli moje drzwi zew maja male przeszklenie to ubezpieczenie jest niewazne? Nizej w OWU jest:
"4. Jeżeli Ubezpieczony nie dopełnił obowiązków wymienionych w ust. 1 i 3 z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa, Ergo Hestia odmawia wypłaty odszkodowania w całości lub w odpowiedniej części w zależności od tego, w jakim stopniu niedopełnienie tych obowiązków miało wpływ na powstanie szkody"

Zastanawiam sie, jak to sie ma do okien. Tzn, jesli sa okna z szyba to przeciez zlodziej moze wejsc przez okno, wiec przeszklenie w drzwiach nie ma znaczenia i nie ma wplywu na powstanie szkody.
Jak wyglada moja sytuacja i co zrobic aby sie nie przyczepili w razie szkody? Zamienic drzwi na pelne, zamurowac okna???
Dzieki.

Data: 2012-10-26 06:44:44
Autor: witek
Lucky wrote:
[...]

Po prostu jak ci wejdą do domu przez wybicie szybki w drzwiach i otwarcie zamka od środka to ci Hestia nic nie zapłaci.

[...]

pewnie nijak.
Wyrwałeś z kontekstu a prawdopodobnie te dwa punkty odnosza sie do kradziezy z włamaniem.

  Tzn, jesli sa okna z szyba to przeciez zlodziej moze wejsc przez okno, wiec przeszklenie w drzwiach nie ma znaczenia i nie ma wplywu na powstanie szkody.

jak wejdą przez okno.
A punkt mowi wyraznie, ze chodzi o wejscie przez drzwi.

Jak wyglada moja sytuacja i co zrobic aby sie nie przyczepili w razie szkody? Zamienic drzwi na pelne, zamurowac okna???

kupic takie drzwi, gdzie po wybiciu szyby nie da sie siegnac do zamka.
Lub miec taki zamek, którego nie da sie otworzyć od środka bez klucza.
Ewentualnie wstawic sobie alarm.

a tak przy okazji czy to ubezpieczenie okien od kradziezy nie dotyczy momentu w którym okna stoją jeszcze niewstawione porządnie i można je po prostu wynieść bez wielkiej rozruby.

Data: 2012-10-26 04:53:56
Autor: lukasz.wojtow
Ubezpieczenie w Hestii - problem?
On Friday, October 26, 2012 12:44:45 PM UTC+1, witek wrote:

Lub miec taki zamek, kt�rego nie da sie otworzy� od �rodka bez klucza.

Tez tak myslalem w pierwszej chwili, ale teraz nie jestem pewien. Zauwaz, ze tam jest "lub" - "wejscie lub otwarcie". Oczywiscie zamek jest taki, ze nie da sie otworzyc bez klucza nawet od srodka, ale wg warunkow wystarczy sama mozliwosc wejscia przez przeszklenie. Nie wiem kto by wchodzil przez ciasne przeszklenie znajdujace sie w gornej czesci drzwi, ale czy to moze dac hestii podstawy do odmowy wyplaty?

Data: 2012-10-26 13:37:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-10-26 13:29, Lucky pisze:
[...]

Jeśli wszedł przez okno, to oszklone drzwi nie przyczyniły się do powstania szkody.

--
Liwiusz

Data: 2012-10-26 13:55:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.10.2012 13:29, Lucky pisze:

Czyli jesli moje drzwi zew maja male przeszklenie to ubezpieczenie jest niewazne?

Jeśli masz zamki pozwalające na otworzenie drzwi bez użycia klucza, to tak.

Zastanawiam sie, jak to sie ma do okien.

Nijak.

Tzn, jesli sa okna z szyba to przeciez zlodziej moze wejsc przez okno,
wiec przeszklenie w drzwiach nie ma znaczenia i nie ma wplywu na powstanie szkody.

Ma. Przez okno trudniej się wynosi i głupio to wygląda, jak ktoś
przełazi przez okno (jeśli koniecznie potrzebujesz uzasadnienia innego
niż "tak jest w umowie").

Data: 2012-10-26 06:11:22
Autor: lukasz.wojtow
Ubezpieczenie w Hestii - problem?
On Friday, October 26, 2012 12:55:45 PM UTC+1, Andrzej Lawa wrote:

Je�li masz zamki pozwalaj�ce na otworzenie drzwi bez u�ycia klucza, to tak.
Nie mam. Zamkow sie nie otworzy od wew bez klucza. Tylko, ze w OWU jest "lub" - "wejscie lub otwarcie". To sugeruje, ze sama mozliwosc wejscia wystarczy. Mam racje?

Data: 2012-10-26 11:13:10
Autor: witek
Ubezpieczenie w Hestii - problem?
lukasz.wojtow@gmail.com wrote:
Mam racje?

zmniejsz szybe.

Data: 2012-10-26 11:58:22
Autor: lukasz.wojtow
Ubezpieczenie w Hestii - problem?
On Friday, October 26, 2012 5:13:11 PM UTC+1, witek wrote:

zmniejsz szybe.

Tak. Przyspawam kawalek blachy do drzwi (akurat dobrze, ze drzwi metalowe) i wstawie mniejsza szybke.
:-))))))

Ubezpieczenie w Hestii - problem?