Ubezpieczenie w Link4 - gdzie haczyk?

Data: 2011-09-13 22:24:10
Autor: MM
Ubezpieczenie w Link4 - gdzie haczyk?
Zbliża się czas odnowienia ubezpieczenia auta OC+AC, chodzę po tych  kalkulatorach i generalnie ceny powiedzmy są podobne, jednak w L4 podstawę  wyliczył mi bardzo korzystną, co prawda brakuje mi paru opcji (np  Assistance na Europę, ubezpieczenie szyb) w kalkulatorze, ale wydaje mi  się że jak się to doda to i tak cena będzie atrakcyjna.

Na co zwrócić uwagę przy AC (udział własny, amortyzacja części, wariant  warsztat - to wiem)
Czy jest problem, aby wydali np zieloną kartę - ile to u nich kosztuje?

Gdzie jest haczyk? - tylko nie piszcie że przy wypłacie odszkodowania :)

Data: 2011-09-14 07:50:27
Autor: huri_khan
Dnia Tue, 13 Sep 2011 22:24:10 +0200, MM napisał(a):

[...]

Wykonywanie napraw w ASO na oryginalnych częściach.
Samochód zastępczy na cały czas naprawy.

Ja mając te dwie rzeczy jako priorytet najtaniej wyszło w PZU. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2011-09-14 09:45:56
Autor: MM
Dnia 14-09-2011 o 07:50:27 huri_khan <spam@spam.pl> napisał(a):

Wykonywanie napraw w ASO na oryginalnych częściach.
Samochód zastępczy na cały czas naprawy.

Ja mając te dwie rzeczy jako priorytet najtaniej wyszło w PZU.

Mi w PZU wyszło prawie 4 tyś

W L4 bez udziału własnego, opcja warsztat, wyszło ok 2,4.

Później był mBank ~3tyś, reszta to tak ok 3,5.

Generali to chyba chciał nawet ponad 5 tyś

Pakiety OC + AC

W kalkulatorze L4 brakuje mi lepszego Assistance, ubezpieczenia szyb  (takie oferowali kiedyś) i to chyba wszystko. Wydaje mi się że cena by  była grubo poniżej 3 tyś za "wypas".

Różnica w cenie kolosalna - to nie jest 100-300 zł różnicy.

Data: 2011-09-14 14:10:16
Autor: huri_khan
Dnia Wed, 14 Sep 2011 09:45:56 +0200, MM napisał(a):

[...]

Ale czy opcja warsztat pozwala na ASO czy na warsztaty wybrane przez L4 ?

Data: 2011-09-14 09:16:33
Autor: kapec
Ubezpieczenie w Link4 - gdzie haczyk?

Czy jest problem, aby wydali np zieloną kartę - ile to u nich kosztuje?

Zielona karte dostaje sie do OC a nie do AC

Gdzie jest haczyk? - tylko nie piszcie że przy wypłacie odszkodowania :)

To przede wszystkim. Poczytaj opinie ludzi, ktorzy mieli do czynienia z ubezpieczalniami i na tej podstawie wybierz ta wlasciwa. Aaa... i sprawdz od jakiej wartosci auta masz liczone AC i jaka jest wg nich utrata warosci.
kapec

Data: 2011-09-14 10:31:16
Autor: MM
Dnia 14-09-2011 o 09:16:33 <kapec@op.pl> napisał(a):

Czy jest problem, aby wydali np zieloną kartę - ile to u nich kosztuje?

Zielona karte dostaje sie do OC a nie do AC

Tak wiem, ale gdzieś czytałem że jakiś ubezpieczyciel chciał pieniędzy za  wydanie takiej karty...

Data: 2011-09-15 07:12:46
Autor: Link Cztery
On Sep 14, 10:31 am, MM <kontogr...@gazeta.pl> wrote:
Dnia 14-09-2011 o 09:16:33 <ka...@op.pl> napisa (a):

> Zielona karte dostaje sie do OC a nie do AC

Tak wiem, ale gdzie czyta em e jaki ubezpieczyciel chcia pieni dzy za  wydanie takiej karty...

MM,  zakres polis AC jest zróżnicowany, a zróżnicowanie uzależnione od
ceny.
Nie oznacza to jednak, że niższa cena AC = mniejszy zakres, więcej
wyłączeń etc.
Oprócz wymienionych przez ciebie czynności, przed zawarciem umowy na
polisę odwiedź naszą stronę (dział "Pobierz pliki i OWU") i zapoznaj
się z zakresem polisy, tj.:
- sumą ubezpieczenia,
- obowiązkami ubezpieczonego
- czy jest zapis o minimalnej wysokości szkody, która może zostać
usunięta
Wspomniana przez Ciebie Zielona Karta będzie dołączana gratisowo do
pakietu OC+AC, musisz ją jedynie aktywować przed wyjazdem.

Jeśli miałbyś dodatkowe pytania, zachęcam do kontaktu ze mną poprzez
oficjalny blog Link4.

Data: 2011-09-14 21:16:35
Autor: PM
Ubezpieczenie w Link4 - gdzie haczyk?
?>> Gdzie jest haczyk? - tylko nie piszcie że przy wypłacie odszkodowania :)

ostatnio likwidowano mi szkodę w ramach ubezpieczenia szyb z L4
szkodę zgłosiłem w poniedziałek, samochód podstawiłem we wtorek  (mogłem wybrać 1 z 3 warsztatów) i w ten sam dzień odebrałem.
minimalną ilość (a może liczbę?) dokumentów wypełniłem w warsztacie wymiany szyb.

Data: 2011-09-15 16:34:52
Autor: Arek
Ubezpieczenie w Link4 - gdzie haczyk?
W dniu 2011-09-13 22:24, MM pisze:

[...]
Gdzie jest haczyk? - tylko nie piszcie że przy wypłacie odszkodowania :)

L4 raczej nie jest instytucją charytatywną, więc haczyk musi być.

Przykład, naprawa z AC, wycena TU: 1500PLN, wycena ASO: 6000PLN.

Obie wyceny oczywiście chore jedna za wysoka druga za niska. Z tego co wiem, w przypadku L4 nie naprawisz w dowolnym ASO bezgotówkowo, być może dzięki temu maja niższe koszty, więc mogą sobie pozwolić na niższe stawki.

A.

Data: 2011-09-20 06:17:51
Autor: Link Cztery
On Sep 15, 4:34 pm, Arek <a...@abc.pl> wrote:
> [...]

dzięki temu maja niższe koszty, więc mogą sobie pozwolić na niższe stawki.

Arek, uprościłeś sprawę. Jak to na ogół w takich sytuacjach bywa,
wszystko zależy od tego jakiego rodzaju polisę AC sobie wykupimy.
Niemal każdy ubezpieczyciel rozróżnia dwa rodzaje likwidacji szkód.
Kierowca może dokonać wyboru, z którego rodzaju chce skorzystać. W
jednym przypadku, naprawa będzie odbywała się z wykorzystaniem części
o stopniu zużycia zbliżonym do tego, w jakim był samochód przed
wypadkiem, a w drugim przypadku naprawa odbędzie się z użyciem nowych
części. Zapis o tym jakie części zostaną użyte przy likwidacji szkody
ZAWSZE widnieje w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, które - w
przypadku Link4 - udostępniane są non stop do pobrania z naszej strony
internetowej.

W razie dodatkowych pytań zachęcam do odwiedzenia bloga Link4.
Znajdziecie tam zakładkę kontaktową.

Data: 2011-09-21 12:02:05
Autor: 4CX250
Użytkownik "Link Cztery" <link4yt@gmail.com> napisał w wiadomości news:5d0e5497-73ce-4756-8e51-5ac50f215dc7o15g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

Gdzie haczyk w wyborze? Przecież proste i logiczne że każdy wybierze z użyciem części nowych. Szkoda tylko że przeważnie nie oryginalnych a tylko jakiś zastępczych.

Marek

Data: 2011-09-21 12:23:44
Autor: MZ
W dniu 2011-09-21 12:02, 4CX250 pisze:

Gdzie haczyk w wyborze? Przecież proste i logiczne że każdy wybierze z
użyciem części nowych. Szkoda tylko że przeważnie nie oryginalnych a
tylko jakiś zastępczych.
Haczyk tkwi w wielkości składki i ograniczeniach. Nie wiem dokładnie jak
L4 ale w innych które kiedyś sprawdzałem naprawa na nowych częściach
podnosiła składkę o kilkadziesiąt procent. Dodatkowo przy aucie starszym
niż 5 lat nie było możliwości wybrania opcji "na nowych" tylko zawsze na
"zamortyzowanych".
--
MZ

Data: 2011-09-21 22:18:49
[...]