Ubezpieczenie zdrowotne a dziecko

Data: 2011-07-06 11:29:06
Autor: NEURON
Ubezpieczenie zdrowotne a dziecko
Witam,
Musze z dzieckiem isc do lekarza. Moja zona wlasnie stracila status bezrobotnego, gdyz nie "odhaczyla sie) w UP
W przychodni obecnie wymagaja potwierdzenia ostatniej wplaty ZUS.
Moje pytanie: Jesli zona nie moze przedstawic w/w dokumentu ani zaswiadczenia z UP czy potwierdzenie mojej wplaty wystarczy? Czy trzeba dokonac jeszcze jakis formalnosci aby dziecko podlegalo mojemu ubezpieczeniu?

pozdr
NEURON

Data: 2011-07-06 11:36:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-07-06 11:29, NEURON pisze:
[...]

Teoretycznie dziecko do 18 r. ż. jest objęte bezpłatną opieką zdrowotną z mocy ustawy, ale przychodnie różnie do tego podchodzą. W razie czego można się powołać na art. 2-1-3:

Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
z dnia 27 sierpnia 2004

art. 2
1. Do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych na zasadach określonych w ustawie mają prawo:

1) osoby objęte powszechnym - obowiązkowym i dobrowolnym ubezpieczeniem zdrowotnym, zwane dalej "ubezpieczonymi",

2) inne, niż ubezpieczeni, osoby posiadające obywatelstwo polskie i posiadające miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które spełniają kryterium dochodowe, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 i Nr 99, poz. 1001), co do których nie stwierdzono okoliczności, o której mowa w art. 12 tej ustawy, na zasadach i w zakresie określonych dla ubezpieczonych

3) inne, niż wymienione w pkt 1 i 2, osoby posiadające obywatelstwo polskie i posiadające miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które nie ukończyły 18. roku życia lub są w okresie ciąży, porodu i połogu

- zwane dalej "świadczeniobiorcami".

2. Osobom nieposiadającym obywatelstwa polskiego, innym niż świadczeniobiorcy, świadczenia zdrowotne udzielane są na zasadach określonych w przepisach odrębnych i umowach międzynarodowych.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-06 13:10:00
Autor: AT
Ubezpieczenie zdrowotne a dziecko

> Teoretycznie dziecko do 18 r. ¿. jest objête bezp³atn± opiek± zdrowotn±
z mocy ustawy, ale przychodnie ró¿nie do tego podchodz±. W razie czego mo¿na siê powo³aæ na art. 2-1-3:

Ostatnio jad±c z 3 miesiêcznym dzieckiem do kardiologa
nie chcieli nas przyj±c, dziecko ubezpieczone pod ¯onê,
mia³a aktualne ubezpieczenie, przyjêli,  ale Kardiolog
powiedzia³,. ze nie zrobi echa serca, i doskonale pewnie wiemy dlaczego
zaskoczyl nas i powiedzia³
bo nie macie druku ZCNA.

Pojecha³em i za³atwi³em nastêpnego dnia, ale wizyte dopiero za miesi±c umówi³.

Potraktowa³ nas z gory, rzucaj±c tekstami, nieznajomo¶c prawanie nie zwalnia z jego nieznajomo¶ci.

Nie mog³em doszukac na na stronach nfz, czy faktycznie tak jest z tym ZCNA, jednak w firmie
uzyskalem info, ze do 3miesiêcy powinni przyj±c dziecko na ubezpieczenie matki i nigdy nikt nie mial z tym problemu

przeciez do 2giego miesi±ca zycia przyjmowali, to co temu odwali³o?
Dro¿±c temat sprawdzilismy, okaza³o siê ze ten kardiolog jest w³a¶cicielem tej kliniki.

Data: 2011-07-06 13:20:40
Autor: NEURON
W dniu 06-07-2011 13:10, AT pisze:
> [...]

umówi³.

Potraktowa³ nas z gory, rzucaj±c tekstami, nieznajomo¶c prawanie nie zwalnia

nieznajomosc prawa ale chyba lekarza ... :)wspolczuje

Data: 2011-07-07 08:44:26
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Ubezpieczenie zdrowotne a dziecko
W dniu 06.07.2011 13:10, AT pisze:
Ostatnio jad�c z 3 miesi�cznym dzieckiem do kardiologa
nie chcieli nas przyj�c

Skoro jechali do kardiologa z małym dzieckiem, to nie dziwota, że nie
chcieli was przyjąć. Byli zwyczajnie zajęci i mieli ważną sprawę do
załatwienia.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Ubezpieczenie zdrowotne a dziecko