Ubezpieczenie zdrowotne legitymacja ubezpieczeniowa

Data: 2009-12-17 18:38:36
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Ubezpieczenie zdrowotne legitymacja ubezpieczeniowa
http://bankier.tv/video/Koniec-z-legitymacjami-50208.html

Koniec z legitymacjami
Bankier.TV, 2009-12-17 16:00
Od 1 stycznia 2010 roku nie będą już wydawane legitymacje ubezpieczeniowe,
które potrzebne nam były podczas wizyty u lekrza. O tym dlaczego i co to
zmieni w sytuacji pacjenta mówi dla Bankier.TV ekspert.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow_k_Warszawy_20070930-32.php

Data: 2009-12-17 18:56:34
Autor: MZ
W dniu 2009-12-17 18:38, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
[...]

Zapomniałeś dodać, że teraz trzeba będzie co miesiąc pobierać od
pracodawcy zusowski druk RMUA. W praktyce wolałem jednak pieczątki,
załatwiało się to w 10 sek (u mnie w firmie jest babka która się tylko
tym zajmowała i procedura była błyskawiczna) a teraz trzeba czekać po
kilka minut na odkopanie koperty z "paskiem" (którego do tej pory w
zasadzie nie brałem). Ogólnie jak to w Polsce, pomysł dobry a wyszło jak
zwykle.

MZ

Data: 2009-12-17 10:37:42
Autor: SzalonyKapelusznik
On 17 Gru, 18:56, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
 Ogólnie jak to w Polsce, pomysł dobry a wyszło jak
zwykle.

MZ

Pomysl dobry? Przerzucenie funkcji ktora powinien posiadac system na
uzytkownikow systemu? Blyskawicznie to by bylo jakby przy rejestracji
pani wklepywala to w komputer i pokazaywala sie jej informacja. Mamy
XXI wiek, a oni wymyslaja biurokratyczna fanaberie rodem z lat 60.

Data: 2009-12-18 19:58:59
Autor: Imiennika
> [...]

pani wklepywala to w komputer i pokazaywala sie jej informacja. Mamy
XXI wiek, a oni wymyslaja biurokratyczna fanaberie rodem z lat 60.

Internetowy system ?
login i hasło, aby haker mógł sobie czytać kto ubezpiezony ?

Data: 2009-12-18 21:36:06
Autor: mvoicem
(18.12.2009 19:58), Imiennika wrote:
[...]

A po co hasło? I w ogóle po co login? System zwracający tak/nie po
wklepaniu PESELu lub NIPu...

p. m.

Data: 2009-12-19 06:18:31
Autor: spp
W dniu 2009-12-18 21:36, mvoicem pisze:

Internetowy system ?
login i hasło, aby haker mógł sobie czytać kto ubezpiezony ?

A po co hasło? I w ogóle po co login? System zwracający tak/nie po
wklepaniu PESELu lub NIPu...

A ja nie życzę sobie aby każdy mógł wiedzieć czy jestem ubezpieczony czy nie.

--

  spp

Data: 2009-12-19 09:16:19
Autor: mvoicem
(19.12.2009 06:18), spp wrote:
[...]

No dobrze. To PESEL lub NIP dla wszystkich, a dla Spp , bo dużą głowę ma
i dużo potrafi zapamiętać, po prostu unikalny identyfikator znany tylko
Spp.

p. m.

Data: 2009-12-18 23:35:52
Autor: Ludek Vasta
Imiennika wrote:
[...]

Właśnie otrzymałem pismo od mojej czeskiej kasy chorych, że mi przygotowali nową kartę EKUZ, którą należy posługiwać się i podczas wizyt u lekarza w Czechach i za granicą. Na karcie jest jest podany adres internetowy, gdzie należy wprowadzić numer karty i system od razu poda, czy ubezpieczenie zdrowotne jest ważne, czy płacę składki. Patrz www.vzp.cz/EHIC

Nie trzeba więc żadnego loginu ani hasła.

Ludek

Data: 2009-12-17 19:18:05
Autor: gazebo
Użytkownik MZ napisał:
[...]

u mnie podbicie zwiazane z wysylka trwalo do 2 tygodni, przestalem wysylac bo nie moglem sobie na to pozwolic

--
bla

Data: 2009-12-17 21:04:58
Autor: WAM
Ubezpieczenie zdrowotne legitymacja ubezpieczeniowa
On Thu, 17 Dec 2009 18:56:34 +0100, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
wrote:

W praktyce wolałem jednak pieczątki,
załatwiało się to w 10 sek (u mnie w firmie jest babka która się tylko
tym zajmowała
To jest pierwsza do zwolnienia? :)
Likwidacja stanowiska pracy "specjalista ds przystawiania pieczatek w
legitymacjach".
Zreszta legitymacje mialy zachowac waznosc do wyczerpania tylko nowych
nie bedzie.

WAM
--
Ostatnie miejsca na Sylwestra 2009!
http://www.nadmorze.pl/sylwester-nad-morzem - Może nad morze?

Data: 2009-12-18 14:17:45
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hgdrch$6jn$1news.onet.pl...
[...]

Tylko zapominasz o dwóch "szczegółach" -  od 1998 r pracodawca ma OBOWIĄZEK dostarczać ci RMUA co miesiąc. Powien robić to za poświadczeniem odbioru, w swoim własnym interesie. Nie możesz isę tłumaczyć w przychodni, że ci nie dał - powinieneś w takiej sytuacji zgłosić się do ZUS, PIP albo i do sądu pracy. Ilu dzięki takiemu zabiegowi odpadnie z kolejki w przychodzi? Ilu pracodawców spełnia ten obowiązek regularnie?
Poza tym - CO DO CH*JA WAFLA babkę w przychodznianym okienku obchodzą moje zarobki, aprzeceiż info o takowych znajduje sie na tym druku!

Druga sprawa - "pasek" to nie to samo co RMUA, RMUA zawiera trochę więcej informacji i z reguły jest formatu A4.

--
Yogi(n)

Ubezpieczenie zdrowotne legitymacja ubezpieczeniowa