Ubezpieczyciel straszy mnie wezwani ami do zapłaty za OC poprzedniego właśc iciela

Data: 2009-11-13 22:23:00
Autor: jarek pudelko
Ubezpieczyciel straszy mnie wezwani ami do zapłaty za OC poprzedniego właśc iciela
Czesc

Ja mialem troszke odwrotna sytuacje.
Sprzedalem moto z OC w hmm... HDI Asekuracja chyba.
Zgodnie z ktoryms tam paragrafem o obowiazkowym OC poinformowalem ich o sprzedazy pojazdu. Najpierw mailowo - nigdzie nie pisalo, ze trzeba przedstawiac jakies dokumenty - potem na prosbe Pana z BOK'u wyslalem im listem poleconym ksero umowy kupna-sprzedazy.
Pan z BOK'u powiedzial mi rowniez, ze mam OBOWIAZEK wypowiedziec u nich umowe OC sprzedanego pojazdu. Ja tego nie zrobilem, bo kolejny paragraf mowi o tym, ze w momencie sprzedazy wszystkie prawa i obowiazki wynikajace z umowy ubezpieczenia przechodza na nabywce. Moim zdaniem skoro na NABYWCE przeszlo prawo wypowiedzenia umowy to ja tego zrobic nie moge i nie robie. Zobaczymy co z tego wyniknie :)

--
japu

Data: 2009-11-13 23:38:49
Autor: Damork
Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłat y za OC poprzedniego właściciela
Na mównicę wtargnął "jarek pudelko", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i
ryknął:

Pan z BOK'u powiedzial mi rowniez, ze mam OBOWIAZEK wypowiedziec u nich umowe OC sprzedanego pojazdu.

Oj coś ten pan chyba pieprzy jak potłuczony.
Przy sprzedaży skutera nie raczyłem poinformować o tym radosnym fakcie
ubezpieczyciela, nie wiem co robił nabywca, ale PiZedjU zażyczyło sobie
żebym im dalej płacił. Grzecznie zaproponowałem żeby się ganiali, do tego
żeby to zrobili wystarczyło przedstawić im umowę którą sobie odnotowali i
tyle. O żadnym wypowiadaniu przeze mnie mowy nie było.
 --
Pozdrawiam Piotr Mockałło
http://www.osiatkowania.pl

Data: 2009-11-14 02:58:47
Autor: jeszua
On 13 Lis, 23:38, Damork <damorkUSUN...@wp.pl> wrote:
Oj coś ten pan chyba pieprzy jak potłuczony.
Przy sprzedaży skutera nie raczyłem poinformować o tym radosnym fakcie
ubezpieczyciela, nie wiem co robił nabywca,

no, to nie wiem kto tu ... jak potluczony  ;P
wlasciciel ma obowiazek powiadomienia TU o sprzedazy pojazdu. kropka
--
jeszua
ck krakoff

Data: 2009-11-14 15:48:54
Autor: Hinek
Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela
Użytkownik "jeszua" <jeszua@gmail.com> napisał

wlasciciel ma obowiazek powiadomienia TU o sprzedazy pojazdu. kropka

Nie ma. Polise OC oddajesz razem z pojazdem. Dalej martwi sie
nowy wlasciciel.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2009-11-14 16:06:53
Autor: Damork
Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłat y za OC poprzedniego właściciela
Na mównicę wtargnął "Hinek", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

Użytkownik "jeszua" <jeszua@gmail.com> napisał

wlasciciel ma obowiazek powiadomienia TU o sprzedazy pojazdu. kropka

Nie ma. Polise OC oddajesz razem z pojazdem. Dalej martwi sie
nowy wlasciciel.

Otóż właśnie według TU sprzedający też powinien poinformować o tym fakcie,
natomiast przynajmniej PZU nic nie wydziwiało na temat wypowiadania umowy -
to zdecydowanie leży po stronie kupującego o ile nie chce kontynuować
współpracy z ubezpieczycielem. W opisanym wcześniej przypadku HDI
przegięło.

--
Pozdrawiam Piotr Mockałło
http://www.osiatkowania.pl

Data: 2009-11-14 17:50:22
Autor: Jacot
"Hinek" <hinek@autograf.pl.invalid> wrote:

Nie ma. Polise OC oddajesz razem z pojazdem. Dalej martwi sie
nowy wlasciciel.

A wez zajrzyj w ustawe i nie pieprz.
Art 32.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2009-11-14 23:38:46
Autor: jeszua
On 14 Lis, 17:50, Jacot <ja...@meostrada.pl> wrote:
"Hinek" <hi...@autograf.pl.invalid> wrote:
>Nie ma. Polise OC oddajesz razem z pojazdem. Dalej martwi sie
>nowy wlasciciel.

A wez zajrzyj w ustawe i nie pieprz.
Art 32.

hehehe... tak to jest, jak ktos wie ze gdzies dzwonia, tylko nie
bardzo ma pojecie w ktorym kosciele. przekazanie polisy i jej
ewentualna ciaglosc (jesli nabywca nie wypowie) nie ma nic wspolnego z
obowiazkiem powiadomienia ubezpieczyciela o sprzedazy. mylisz
powiadomienie z wypowiedzeniem, ot co

BTW istnieje rowniez obowiazek powiadomienia wydzialu komunikacji o
sprzedazy w ciagu 30 dni. tyle, ze za to nie ma AFAIK zadnych sankcji
- jedynie moze sie pojawic problem, gdyby nowy wlasciciel nie
zarejestrowal (pewnie do wyjasnienia z wladzami, ale jednak moga sie
czepiac)
--
jeszua
ck krakoff

Data: 2009-11-15 20:36:03
Autor: Jacot
jeszua <jeszua@gmail.com> wrote:

[...]

Jestes pewien, ze we wlasciwym miejscu watku wpiales?;)

BTW istnieje rowniez obowiazek powiadomienia wydzialu komunikacji o
sprzedazy w ciagu 30 dni. tyle, ze za to nie ma AFAIK zadnych sankcji

W ubezpieczeniu sankcji nie ma, konsekwencje moga byc;)
Ogolem odkads mam wrazenie, ze czasy roznych "nieoficjalnych
porozumien" sprzedajacego z kupujacym minely zdecydowanie, zwlaszcza
ze niczemu nie sluza.
Ilez to kosztuje postukac w klawisze, poswiecic te 3,50 od sztuki i
zrobic jak w ksiegach napisano oraz spac spokojnie?
A znany mi jest przypadek, kiedy z powodu wypadku spowodowanego przez
nabywce sprzedajacy popadl w kosztowne klopoty, z podejrzeniem o
falszowanie dokumentow wlacznie, albowiem porownane dwa egzemplarze
tej samej umowy roznily sie data... --
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

Ubezpieczyciel straszy mnie wezwani ami do zapłaty za OC poprzedniego właśc iciela