Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela

Data: 2009-11-15 13:41:00
Autor: Cezar
Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:hdked1$543$1news.onet.pl...
Witam,

Mam używany motocykl. Poprzedni właściciel miał OC, ja po tygodniu od zakupu wykupiłem OC u konkurencji.

Teraz stary ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty jakichś rat z umowy, która nie przeze mnie była zawierana. Poinformowałem go pisemnie o zmianie ubezpieczyciela, ale chyba nie poczuł się przekonany.

Co radzicie zrobić?
Miałem podobną sytuację z samochodem. Kupiłem od gościa samochód i on mnie
poprosił że bym napisał mu wypowiedzenie OC a on złoży do firmy bo chce kasę
za nie. Tak też zrobiłem napisałem i mu zostawiłem wypowiedzenie i zawarłem
nowa umowę OC.Po nowym roku (stare OC było od 01.01 do 31.12) dostałem
wezwanie do zapłaty tego OC które niby wypowiedziałerm i zaraz potem
wezwanie do zapłaty zaległej drugej raty za to OC. Zadzwoniłem tez do gościa
od którego kupiłem samochód z pytaniem co sie dzieje na co on powiedział że
nie zdążył i wogule nie czuje się winny bo ja kupiłem samochód i OC razem z
nim i tyle. ale pogrzebałem w warunkach OC i znalazłem tam punkt że
ubezpieczenia OC nie przedłuża się jeżeli nie była opłacona składka i na to
się też powołałem w piśmie i sprawa była załatwiona. Nauczka do dziś jeżeli
nie chcesz mieć problemów to zawsze wypowiadaj OC nie ważne czy ktoś ci
obiecał że wypowie czy nie. Poczytaj dokładnie Ogólne warunki Ubezpieczenia
OC. tu masz na przykładzie Generali ale wszystkie firmy opierają sie na tych
samych. z tego wynika że powinieneś zapłacić zaległe składki lecz na kolejny
okres już Coi nie powinni przedłużyć
par 11 pkt 7

7. Jeżeli Ubezpieczający nie opłaci składki, pierwszej raty lub składki
uzupełniającej w terminie

30 dni od dnia będącego początkiem okresu ubezpieczenia lub początkiem
okresu obowiązywania

zmian, to wniosek uznaje się za niebyły i w celu dokonania ubezpieczenia lub
zmian

w umowie ubezpieczenia Ubezpieczający zobowiązany jest do złożenia nowego
wniosku.

10. Wygaśnięcie, wypowiedzenie lub odstąpienie od umowy ubezpieczenia nie
zwalnia Ubezpieczającego

z obowiązku zapłaty składki za okres, w którym Generali udzielało ochrony
ubezpieczeniowej

CEZAR

Data: 2009-11-16 09:59:17
Autor: ..:maniek:..
Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela
ja dodam swoje 3 grosze - po moich sprawach w PZU, Warcie i HDI

7. Jeżeli Ubezpieczający nie opłaci składki, pierwszej raty lub składki
uzupełniającej w terminie

zgodnie z ustawa i regulaminami ubezpieczalni : nie oplacenie kolejnej raty NIE PRZYRYWA UBEZPIECZENIA!!! umowa zawierana jest na rok i jesli nie oplacimy kolejnej raty to nas obciaza procentami (dokladnie nie pamietam ale gowniane te procenty jakies). Umowe mozna skrocic w 2 przypadkach : sprzedazy(lub kradziezy) oraz zlomowania. Nastepna rzecza jest uniewaznienie/przerwanie umowy. Dzieje sie tak gdy nie oplacimy "kolejnej (2-giej)nowej umowy" - chodzi o to ze zgodnie z ustawa UMOWA na kolejny rok przedluza sie SAMA!! (jesli nie wypowiemy) ale jesli nie oplacimy tej "nowo zawartej z automatu umowy" to ona niby rok trwa, ale juz na kolejny 2-rok nie bedzie automatycznie przedluzona i wtedy nam wygasa - nie mamy ciaglosci i TU zwraca sie do UFG ze mamy brak ciaglosci.
PS.kiedys zapomnialem w PZU oplacic II raty (oni zapomnieli sie upomniec:-) i tak czas lecial az minelo 1,5roku! w ostatnim dniu ledwie zdazylem zaplacic caly zalegly rok z procentami+nowa rate, tak ze poltora roku PZU nie otrzymalo odemnie ani grosza a umowa wciaz byla wazna!!!

Jesli chodzi o wypowiadanie umowy :
1. sprzedajacy MA OBOWIAZEK poinformowac TU o zbyciu!
2. Kupujacy jesli chce zmienic ubezpieczyciela to ma 30 dni od KUPNA na POINFORMOWANIE TU o zerwaniu UMOWY i zmianie ubezpieczyciela!!! 3. w przypadku kiedy kupimy pojazd SPRZEDAJACY MA OBOWIAZEK DAC NAM POLISE OC ale moze sie zdazyc tak ze da nam tylko "potwierdzenie zawarcia umowy OC" bez pokwitowan oplaty kolejnych rat - wtedy to POPRZEDNI wlasciciel ma OBOWIAZEK uiscic poprzednie raty +rate z ktorej wynika 30dniowy okres na czas naszego ewentualnego wypowiedzenia umowy - taki mialem przypadek kilka dni temu w warcie. Jesli jednak bysmy nie sprawdzili u ubezpieczyciela czy sa jakies zaleglosci w ratach i nie wyglosili umowy to zgodnie z ustawa obowiazki po tych 30dniach przechodza na nas i to MY(nowi wlasciele) MUSIMY zaplacic ZALEGLOSCI!!!    --

Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela