Ubezwłasnowolnienie i opiekun prawny

Data: 2010-02-24 09:04:20
Autor: buddha
Ubezwłasnowolnienie i opiekun prawny
Witam,

pytanie skierowane jest do osób, które miały osobiście do czynienia z
wymienionym w temacie problemem. Chciałbym zostać opiekunem prawnym
mojego pradziadka (98l.). Mam odpowiednie zaświadczenie lekarskie o
jego stanie zdrowia psychicznego, jednak z tego co słyszałem sąd może
zalecić dodatkowe badanie przez biegłego (komisję?).

Jestem ciekaw jaki jest przebieg takiego badania? W szczególności
interesuje mnie w jaki sposób osoba o ograniczonej możliwości
decydowania o sobie jest informowana przez sąd lub biegłego o
dotyczącym jej postępowaniu.

Wolałbym na przykład, aby używano sformułowania "przyznanie opiekuna
prawnego" niż "ubezwłasnowolnienie". Obawiam się, że słysząc o
ubezwłasnowolnieniu itp. dziadek poczuje niechęć i brak zaufania do
sprawy, która ma służyć jego dobru.

Data: 2010-02-24 12:51:58
Autor: witek
buddha wrote:
[...]

jeli dziadek jest na tyle sprawny, ze rozumie co sie kolo niego dzieje niech ci podpisze pelnomocnictwo.
Bedziesz mogl wystepowac w jego imieniu a dziadek nie bedzie czul niecheci.

Data: 2010-02-24 12:09:44
Autor: buddha
On 24 Lut, 19:51, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
buddha wrote:
> [...]

> interesuje mnie w jaki spos b osoba o ograniczonej mo liwo ci
> decydowania o sobie jest informowana przez s d lub bieg ego o
> dotycz cym jej post powaniu.

> Wola bym na przyk ad, aby u ywano sformu owania "przyznanie opiekuna
> prawnego" ni "ubezw asnowolnienie". Obawiam si , e s ysz c o
> ubezw asnowolnieniu itp. dziadek poczuje niech i brak zaufania do
> sprawy, kt ra ma s u y jego dobru.

jeli dziadek jest na tyle sprawny, ze rozumie co sie kolo niego dzieje
niech ci podpisze pelnomocnictwo.
Bedziesz mogl wystepowac w jego imieniu a dziadek nie bedzie czul niecheci.

ok, dziękuję

Ubezwłasnowolnienie i opiekun prawny