[Półfinał] "Ubijaki" - ja kie i czy wybrać?

Data: 2009-05-02 11:40:49
Autor: Bartosz Derleta
[Półfinał] "Ubijaki" - ja kie i czy wybrać?
A więc...

tak się jakoś śmiesznie złożyło, że nie padło ani na ubijaki (jednak na początek to drogie to-to, a poza tym znajomi jeżdżący niezbyt amatorsko mi to odradzali na start), ani na shimano. Wziąłem time'y atac (nie alium). a wygląda to-to tak:

http://derleta.com/pub/time.jpg

To chyba jakieś średniowieczne pedały, sprzedawca twierdził że już 'trochę' u nich leżały. biorąc pod uwagę, że kosztowały mnie jedyne 149 peelen (nie tyle, ile na zdjeciu) - wtopa czy nie?

Chciałbym również podziękować wszystkim za dotychczasową dyskusję i cenne porady.

* Półfinał - bo finał będzie, jak się dowiem czy skapiłem ;)

--
Pozdrawiam,
Bartosz Derleta

Data: 2009-05-02 15:38:48
Autor: amrac
Bartosz Derleta pisze:
[...]

Brat ma takie - pedryle dobre, jeździłem na starszych (bez takich nakrętek aluminiowych) do niedawana a zdjąłem tylko dlatego, że przetarł się jeden pręt po jakiś 0,05 Mkm. Dodam, że teraz mam dwa komplety aliumów (z różnych roczników ale nie te najnowsze). Nie dałeś może jakoś specjalnie mało ale na pewno będziesz zadowolony, twoje kolana też. Na jakieś 10 lat masz spokój z tym elementem roweru:P

Data: 2009-05-02 15:43:38
Autor: chary
amrac wrote:
Brat ma takie - pedryle dobre, jeździłem na starszych (bez takich
nakrętek aluminiowych) do niedawana a zdjąłem tylko dlatego, że
przetarł się jeden pręt po jakiś 0,05 Mkm. [...]

Czy Wy sie nie posuwacie do granic absurdu z tymi jednostkami? Czy Twoim zdaniem jest to takie czytelne?

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

"Nauka nigdy nikomu nie zaszkodzila.
Prawie nigdy.
I prawie nikomu"

Data: 2009-05-03 02:06:30
Autor: amrac
chary pisze:
amrac wrote:
[...]

Widać nie czytujesz moich postów i nie zauważyłeś ironii w powyższym.

Data: 2009-05-03 01:43:53
Autor: chary
amrac wrote:
chary pisze:
amrac wrote:
[...]

Przepraszam, czytuje dorywczo i najwyrazniej mi umknelo ;-)

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

"For most Germans, Prague is only a few hours away by fast tank"

Data: 2009-05-02 18:59:46
Autor: kml

Użytkownik "Bartosz Derleta" <bartosh92@fotka.pl> napisał w wiadomości news:gth4j6$ut$1atlantis.news.neostrada.pl...

* Półfinał - bo finał będzie, jak się dowiem czy skapiłem ;)

Finał :) Używam timeów od 2006 i w tej chwili chcę sobie dokupić drugi komplet żeby mieć ten sam system w 2 rowerach. U mnie powoli zaczynam myśleć o przeserwisowaniu pedziów ale popycha mnie do tego ciekawość a nie konieczność. Jak będziesz eksperymentował z blokami to _UWAŻAJ_ na ustawienie z dużym luzem, ja nie byłem w stanie się wypiąć w żaden sposób :)

Time'y są naprawdę ok. A w błocie bardzo ok.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-05-02 19:35:05
Autor: Bartosz Derleta
[Półfinał] "Ubijaki" - ja kie i czy wybrać?
kml pisze:

Finał :)

się jeszcze okaże ;)

Refleksja po 40 km bardzo lajtowej przejażdżki (połowa asfalt, połowa szutry i wyboje, bez cudów, śr. tempo ~20 km/h, Vmax 65 km/h) celem zapoznania się i oswojenia z tym wynalazkiem.

Na plus:
- można dość obszernie machać piętą na boki
- fajnie się wpina jak się już człowiek przyzwyczai
- lajtowa granica awaryjnego wypięcia (zaliczyłem tylko jedną glebę stojąc w miejscu z własnej głupoty :P)

Na minus:
- nie wiem czy to norma, ale muszę bardzo wykręcić nogę, żeby się wypiąć. Kąt dochodzi tak "na oko" (wiem, chłop tak umarł...) do 45 st.
- bardzo niewielki, ale wyczuwalny luz (? - subiektywne wrażenie, nie wiem czy to norma, czy "ten typ tak ma", czy to coś ze mną nie teges... nie miałem do tej pory do czynienia z takimi wynalazkami)
- różne odgłosy (tak, wiem, kwalifikuję się do leczenia ;p)

jeśli ten powyższy luz się nie będzie powiększał, to będzie finał ;) a jeśli odpukać będzie cyrk, to pewnie pójdę w shitmano - chociaż jeśli time'y to przeżytek, to to już jest w ogóle passé *...

--
Pozdrawiam,
Bartosz Derleta

* no bo przecież ponoć od kilku lat na topie są ubijaczki...

Data: 2009-05-02 20:30:58
Autor: kml

Użytkownik "Bartosz Derleta" <bartosh92@fotka.pl> napisał w wiadomości news:gti0q4$p3v$1nemesis.news.neostrada.pl...

- lajtowa granica awaryjnego wypięcia (zaliczyłem tylko jedną glebę stojąc w miejscu z własnej głupoty :P)

Norma ;D

Na minus:
- nie wiem czy to norma, ale muszę bardzo wykręcić nogę, żeby się wypiąć. Kąt dochodzi tak "na oko" (wiem, chłop tak umarł...) do 45 st.

Zmień ustawienie bloków, to jest dokładnie to o czym pisałem wcześniej - ja nie byłem w stanie tak jeździć.

- bardzo niewielki, ale wyczuwalny luz (? - subiektywne wrażenie, nie wiem czy to norma, czy "ten typ tak ma", czy to coś ze mną nie teges... nie miałem do tej pory do czynienia z takimi wynalazkami)

Olać ale obserwować. U mnie luz jest minimalny i to po jakim czasie.

- różne odgłosy (tak, wiem, kwalifikuję się do leczenia ;p)

:)

[...]

IMO, małe szanse co by ten luz rósł w siłę. W tej cenie to wyrwałeś te pedzie to jeździj aż zdechną i się niczym nie przejmuj a potem za dłuuuuugo się okaże, że to był naprawde dobry wybór.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-05-02 21:11:45
Autor: Bartosz Derleta
W dniu 2009-05-02 20:30, kml pisze:

zaliczyłem tylko jedną glebę stojąc w miejscu z własnej głupoty :P)

Norma ;D

myślałem, że to raczej niezbyt normalne, że tylko jedna ;p

Zmień ustawienie bloków, to jest dokładnie to o czym pisałem wcześniej -
ja nie byłem w stanie tak jeździć.

w tej chwili mam bloki , o tak (nie śmiać się z butów, budżetówka decathlon, w chwili kupna znałem jeszcze tylko cyklo gdzie mają jedynie sidi od 400pln wzwyż ;p):
http://derleta.com/pub/bloki.jpg - czyli dosc mocno do przodu. najpierw miałem mniej więcej na środku, ale tak samo było się cięzko wypiac. Uprzedzając - nie, nie jestem masochistą, nie zamieniłem stronami bloków... ;)

[...]

trochę mnie to martwi, będę to miał na oku, ale raczej nie miał tendencji do powiększania się. W razie czego - uznają mi to w sklepie?

- różne odgłosy (tak, wiem, kwalifikuję się do leczenia ;p)

:)

tzn. norma? ;)

IMO, małe szanse co by ten luz rósł w siłę. W tej cenie to wyrwałeś te
pedzie to jeździj aż zdechną i się niczym nie przejmuj a potem za
dłuuuuugo się okaże, że to był naprawde dobry wybór.

:D

mam też taką nadzieję i się pocieszam, że co najwyzej to zajadę i kupie nastepne, oby nieprędko...

--
Pozdrawiam,
Bartosz Derleta

Data: 2009-05-02 21:27:21
Autor: kml

Użytkownik "Bartosz Derleta" <bartosh92@fotka.pl> napisał w wiadomości news:gti6fc$2oo$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Ja w pierwszej chwili myślałem, że właśnie zamieniłeś bo takie ustawienie sprawia że prędzej można nogę w kolanie skręcić niż się wypiąć, ale skoro nie to musisz się przyzwyczaić a ponieważ to Twoje 1sze spdy to wrażenie jest spotęgowane :)

Olać ale obserwować. U mnie luz jest minimalny i to po jakim czasie.

trochę mnie to martwi, będę to miał na oku, ale raczej nie miał tendencji do powiększania się. W razie czego - uznają mi to w sklepie?

Zapomnij o tym i ciesz się z nowych pedziów. Praktycznie zawsze jest jakiś luz a gdyby coś się działo to trzeba rozebrać pedały i ew interweniować. Dam sobię rękę uciąć, że nikt Ci luzu nie uzna i usłyszysz, że jest to normalny objaw i w tym wypadku sklep będzie miał rację. Patrząc na moje Time Z po 3 latach to ten luz jest nieomalże fabryczny i prędzej bym się spodziewał że Ci się te pedały znudzą niż je zajeździsz.

tzn. norma? ;)

Nop :)

mam też taką nadzieję i się pocieszam, że co najwyzej to zajadę i kupie nastepne, oby nieprędko...

O ile Twóje pedzie nie są opętane siłą nieczystę to na pewno nie będzie to prędko :D

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-05-02 21:51:22
Autor: Bartosz Derleta
[Półfinał] "Ubijaki" - ja kie i czy wybrać?
W dniu 2009-05-02 21:27, kml pisze:

8<===-- -

Wielkie dzięki za odpowiedź ;)

może się wypowiem, jak zjadę trochę więcej niż Gliwice naokoło, żeby mieć jakieś miarodajne obserwacje :)

tak z innej beczki - co to za model? usiłuję znaleźć o tych pedałach jakiekolwiek informacje, jednak szukając po pudełkowym oznaczeniu (pd-ti002) nic nie ma (pomijając już fakt, że w ogóle o pedałach Time'a to za dużo informacji nie ma...).

--
Pozdrawiam,
Bartosz Derleta

Data: 2009-05-02 22:22:00
Autor: kml

Użytkownik "Bartosz Derleta" <bartosh92@fotka.pl> napisał w wiadomości news:gti8pm$59j$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Szukaj w recenzjach na mtbr, zapewne jakiś starszy model. Na stronie time'a znajdziesz rysunek jak one wyglądają w "przekroju" (exploited view) i to w zasdzie wszystko co Ci potrzeba do szczęścia. Ew możesz do Time'a napisać z prośbą o identyfikację ale ch g w czy Ci w ogóle odpiszą <lol>

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-05-02 23:18:11
Autor: Bartosz Derleta
[Półfinał] "Ubijaki" - ja kie i czy wybrać?
W dniu 2009-05-02 22:22, kml pisze:

Widziałem tę stronę już, to była jedyna, gdzie znalazłem to-to
[http://www.mtbr.com/cat/drivetrain/Pedal/time/atac-pedal/PRD_352539_135crx.aspx], ale żadnych schematów ani nic nie mogę namierzyć. Pech, jak coś trzeba będzie rozkręcać (w co wątpie), to po prostu będę musiał zapamiętać gdzie co było ;)

--
Pozdrawiam,
Bartosz Derleta

Data: 2009-05-03 07:05:34
Autor: kml

Użytkownik "Bartosz Derleta" <bartosh92@fotka.pl> napisał w wiadomości news:gtidsf$b9v$1nemesis.news.neostrada.pl...

Pech, jak coś trzeba
będzie rozkręcać (w co wątpie), to po prostu będę musiał zapamiętać gdzie co było ;)

Nii, idź na stronę time i zobaczysz, że aktualne modele są takie same tylko wygląd nieco inny. Tam masz rysunek przekrojowy i wszystko co potrzebne do szczęścia na nim jest :)

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

[Półfinał] "Ubijaki" - ja kie i czy wybrać?