"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?

Data: 2009-04-28 20:21:51
Autor: ...::QRT::...
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Dnia Tue, 28 Apr 2009 19:45:13 +0200, Bartosz Derleta napisał(a):

Wychodzę z założenia, że nie chcę się bawić w jakieś systemy za ~100 pln, które podziałają mi może 1-2kkm, zwłaszcza że ma to być system możliwie bezobsługowy,

Błedne założenie. Ja to za swoje shimano 520 zapłaciłem jakieś 70 pln a przejechały już ponad
15kkm a i jeszcze troche (jak sadze) mają przed sobą.

Data: 2009-04-28 20:29:33
Autor: Bartosz Derleta
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
....::QRT::... pisze:
[...]

Na temat tego modelu naczytałem się trochę mocno skrajnych opinii - od zachwytów, że po 4kkm "da się jeszcze jeździć", do twierdzących, że luz roboczy, jak mniemam zbyt mały, jest szkodliwy dla kolan. Nie wiem, jak to wychodzi w praktyce, nie wiem czy słusznie - ale na razie mnie nie przekonały.

--
Pozdrawiam,
Bartosz Derleta

Data: 2009-04-28 20:45:31
Autor: ...::QRT::...
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Dnia Tue, 28 Apr 2009 20:29:33 +0200, Bartosz Derleta napisał(a):

...::QRT::... pisze:
[...]

IMO nie ma co cudować. To tylko pedały, na dodatek relatywnie niedrogie.
Czy to sie komu podoba czy nie shimano robi w miarę solidny sprzet za
relatywnie niewilką kasę. A malkontenci sie zawsze znajdą.

Moje 520 mają luz na osi ale nie w niczym praktycznie mi to nie
przeszakadza, bo w czasie jazdy jest nieodczuwalny, a sama jego świadomośc
nie działa mi deprymująco na psychę :) Nie konserwowałem ich praktycznie wcale - ostatnio tylko rozbebeszyłem ale
luzu i tak sie nie dało skasować wiec nasmarowałem skręciłem i tyle. Jak
sie rozpadną albo bloki wytrą do reszty to kupie nowe. Takie same.   A ten luz roboczy to chyba jakaś sciema marketingowa.
Nidgy co prawda nie jezdzilem na innych pedałach ale ani razu nie mialem
odczucia iż przez pedały coś złego mi sie z kolanami dzieje, albo ze
brakuje mi jakoś wiekszej swobody. No ale z drugiej strony ponad 10 lat
przed przesiadka na SPD jezdziłem w noskach wiec mogłem sie nieco
przyzwyczaić iż nie da sie kręcić pydą zbyt swobodnie :)

Data: 2009-04-29 11:36:29
Autor: Wojtas
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
....::QRT::... pisze:

Nie konserwowałem ich praktycznie wcale - ostatnio tylko rozbebeszyłem ale
luzu i tak sie nie dało skasować wiec nasmarowałem skręciłem i tyle. Jak

A to niby dlaczego nie dało się go skasować?

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

"Bujać - to my, panowie szlachta!"

Data: 2009-04-28 21:58:06
Autor: Wojtek
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Bartosz Derleta pisze:

[...]

"LUZ ROBOCZY" jest w nowych SPD taki sam lub nawet większy niż w ubijakach i Timach!!!!!!!!!!
Nie wiem kto wypisuje te bzdury o "luzie roboczym", że jest rzekomo większy w ubijakach... chyba tylko ten, kto nigdy nie miał z nimi nic do czynienia!

Tak ubijak jak i time'y można ustawić na większy kąt wypięcia, ale luz roboczy jest taki sam niezależnie od kąta wypięcia

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-28 22:02:24
Autor: Maciorra
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Wojtek napisał(a):

"LUZ ROBOCZY" jest w nowych SPD taki sam lub nawet większy niż w
ubijakach i Timach!!!!!!!!!!

hmmm... Jeśli Time wypinają mi się po obrocie o 13 st a Shimano o 7 (czy ile to tam
jest) to ja w takim razie nie wiem o czym powyżej jest mowa:)

Dla mnie ten luz to zakres w jakim mozna przekręcać stopę bez wypięcia, mam
rację?

--
Pozdrrawiam
Maciorra

It's a long way to the top!!!

Data: 2009-04-28 22:24:32
Autor: Wojtek
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Maciorra pisze:

[...]

Nie masz racji, luz to jest luz... przekręcając o 13 stopni czy o 17 NAPINASZ SPRĘŻYNĘ i to napięcie wyraźnie czuć w kolanie

Data: 2009-04-28 23:08:49
Autor: amrac
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Wojtek pisze:
Maciorra pisze:

[...]

Te, Ty wogle na timach jeździsz czasem?

Data: 2009-04-29 18:30:32
Autor: Wojtek
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
amrac pisze:

Te, Ty wogle na timach jeździsz czasem?

Nie, powiesiłem sobie na zeszłorocznej choince

Data: 2009-04-28 22:15:48
Autor: Fiji
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
[28.04.2009 21:58] Wojtek wrote:
Bartosz Derleta pisze:

[...]

Wprost przeciwnie - w crankach występuje minimalny luz którego nie ma w
spd - mając zapięty pedał masz możliwość małego ruchu lewo-prawo -
którego może i nie wyczujesz, ale Twoje kolana za niego podziękują.

Data: 2009-04-28 22:18:47
Autor: Bartosz Derleta
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Fiji pisze:
[28.04.2009 21:58] Wojtek wrote:
Bartosz Derleta pisze:

[...]

To powyżej było odnośnie 520 ;)

--
Pozdrawiam,
Bartosz Derleta

Data: 2009-04-28 22:25:45
Autor: Wojtek
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Fiji pisze:

Wprost przeciwnie - w crankach występuje minimalny luz którego nie ma w
spd - mając zapięty pedał masz możliwość małego ruchu lewo-prawo -
którego może i nie wyczujesz, ale Twoje kolana za niego podziękują.

W każdych SPD (tak od dziesięciu lat mniej więcej) jest taki luz! Nawet większy niż w ubijakach i timach które miałem/mam.

Data: 2009-04-28 21:11:02
Autor: Ryszard Mikke
Wojtek <osobisty@pota.onet.pl> napisał(a):
Fiji pisze:

> [...]

W każdych SPD (tak od dziesięciu lat mniej więcej) jest taki luz! Nawet większy niż w ubijakach i timach które miałem/mam.

No nie wiem.

Przed zakupem zatrzasków (wówczas Time) przejechałem się na próbę
w SPD i o ile wynik "jazdy w zatrzaskach" był ogólnie pozytywny
(dało się), o tyle wyraźnie odczuwałem sztywne trzymanie stopy,
którego nie odczuwam anie w Time'ach, ani w Crankach.

UWAGA: mogę być przeczulony, powypadkowy jestem i te parę
stopni i milimetrów luzu może mi robić większą różnicę, niż innym.

rmikke

Data: 2009-04-28 22:36:24
Autor: Solar
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Wojtek pisze:

[...]

Nie. Jemu prawdopodobnie chodzi o to, że w crankach możesz przesuwać minimalnie przód buta lewo-prawo. W SPD możesz tylko machać piętą na boki.

"...osoba ludzka musi wyzbyć się swojego ja, wolnej woli. Odrzuć refleksję i krytycyzm."
                                   św. Escriva de Balaguer y Albas

Data: 2009-04-28 22:40:10
Autor: Wojtek
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Solar pisze:

Nie. Jemu prawdopodobnie chodzi o to, że w crankach możesz przesuwać minimalnie przód buta lewo-prawo. W SPD możesz tylko machać piętą na boki.

Ano, chyba że tak - w timach też występuje... Trudno mi natomiast powiedzieć, czy go odczuwam - przy obciążeniu but i tak siedzi "w miejscu".
Time'y kupiłem właśnie ze względu na eksperymenty kolanowe, opisałem chwilę temu moje odczucia... słowem, w stosunku to SPD rewolucji nie odczułem :(

Data: 2009-04-28 23:10:10
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Dnia 28.04.2009 21:58 użytkownik Wojtek napisał :
Bartosz Derleta pisze:

[...]

Problem wynika z zamiennego używania pojęć "luz roboczy" i "kąt wypięcia". Faktycznie Time'y mają _zerowy_ luz, za to duży kąt wypięcia, odwrotnie jest w SPD. Które rozwiązanie komu pasuje, to już zależy od preferencji, mnie się podoba rozwiązanie z Time'ów.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-04-28 20:34:09
Autor: mmateusz
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
> [...]
15kkm a i jeszcze troche (jak sadze) mają przed sobą.

heh dokładnie, pedały shimano działają po 15-25k km bez rozbierania, więc jak
chcesz coś trwałego to kup 540'tki

opinie na mtbr mówią same za siebie:
http://www.mtbr.com/cat/drivetrain/pedal/PLS_135crx.aspx
nawet biorąc poprawkę na to ze sa to subiektywne opinie, to i tak nawet 520
wypadają lepiej od mxr.

mk

--

"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?