Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   "Ubijaki" - jakie i czy wybrać?

"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?

Data: 2009-04-28 20:41:28
Autor: PeJot ( home)
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Bartosz Derleta pisze:

Po kilku ciekawszych i mniej przygodach nadszedł czas na kolejny, tym razem już bardziej świadomy wybór - (właściwie) pierwsze pedały zatrzaskowe. Na co dzień jeżdżę dość łagodne XC, nieco asfaltu, dużo szutru, ale bez niczego ekstremalnego, czasem planuję wziąć udział w jakimś maratonie. Bardzo mnie zainteresował system Crank Brothers o nazwie Egg Beaters - i właściwie jestem skłonny go nabyć, chciałbym jednak zapytać, czy warto dopłacać do wersji C, czy lepiej pozostać przy wersji MXR?
....

Ja sobie świadomie odpuściłem ubijaki, gdy okazało się że blok jest mosiężny, szybko się zużywa i kosztuje niemało ( nie wiem jak jest teraz ). A kupiłem ostatecznie PD-M 540.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-28 20:42:42
Autor: Bartosz Derleta
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
PeJot ( home) pisze:

Ja sobie świadomie odpuściłem ubijaki, gdy okazało się że blok jest mosiężny, szybko się zużywa i kosztuje niemało ( nie wiem jak jest teraz ). A kupiłem ostatecznie PD-M 540.

powiem szczerze, że po zasięgnięciu jeszcze kilku opinii, coraz bardziej zaczynam się przekonywać do tych 540... ;)

--
Pozdrawiam,
Bartosz Derleta

Data: 2009-04-28 20:49:30
Autor: Solar
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Bartosz Derleta pisze:

powiem szczerze, że po zasięgnięciu jeszcze kilku opinii, coraz bardziej zaczynam się przekonywać do tych 540... ;)

Miałem 515 i po ponad 10kkm w trudnych warunkach poszły do ludzi, nie wykazując właściwie żadnych luzów. Obecne 520 po ponad 10kkm mają minimalny luz, ale działają normalnie.
Jeśli padną, kupię najprawdopodobniej właśnie 540.

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424
"Kto obcuje z kobietami, narażony jest na skalanie swojego ducha, tak samo, jak ten, co idzie przez ogień, narażony jest na poparzenie stóp."
                                               św. Franciszek z Asyżu

Data: 2009-04-28 21:23:44
Autor: Fiji
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
[28.04.2009 20:42] Bartosz Derleta wrote:
powiem szczerze, że po zasięgnięciu jeszcze kilku opinii, coraz bardziej
zaczynam się przekonywać do tych 540... ;)

A przypadkiem mam takie do sprzedania ;)
Jako potencjalnego klienta namawiałbym Cię na 540, lekko używane, w
świetnym stanie ;)
Jako kolegę rowerzystę - do cranków. Tylko cranków.

Data: 2009-04-29 08:13:46
Autor: ...::QRT::...
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Dnia Tue, 28 Apr 2009 20:42:42 +0200, Bartosz Derleta napisał(a):

PeJot ( home) pisze:

Ja sobie świadomie odpuściłem ubijaki, gdy okazało się że blok jest mosiężny, szybko się zużywa i kosztuje niemało ( nie wiem jak jest teraz ). A kupiłem ostatecznie PD-M 540.

powiem szczerze, że po zasięgnięciu jeszcze kilku opinii, coraz bardziej zaczynam się przekonywać do tych 540... ;)

Tak sie zastanawiam czy zakup 540 naprawde mam sens? Kosztują 50% niż 520 i jesli nawet bedą miały 2x wiekszy przebieg niż 520 (w co wątpię) to trzeba doliczyć do ceny ich eksploatacji dodatkową parę bloków. Wychodzi w sumie na jedno, wiecej kasy trzeba wyłożyć na "dzień dobry" a działają przecież identycznie. Ponad to jak sie znudzą, czy stwierdzisz ze to "jednak nie to" wówczas wtopa mniejsza. Poza tym jeden z grupowiczów mocno na 540 narzekał twierdząc iż sie mu oś pokruszyła bo można je odkręcać tylko imbusem, gniazdo mają na wiekszy klucz przez co oś jest bardziej wydrążona i ma bardziej cienkie scianki.    --
www.warszawski.info

Data: 2009-04-29 08:33:15
Autor: artek
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
....::QRT::... wrote:

Tak sie zastanawiam czy zakup 540 naprawde mam sens?
Kosztują 50% niż 520 i jesli nawet bedą miały 2x wiekszy przebieg niż
520 (w co wątpię) to trzeba doliczyć do ceny ich eksploatacji
dodatkową parę bloków.
Wychodzi w sumie na jedno, wiecej kasy trzeba wyłożyć na "dzień
dobry" a działają przecież identycznie. Ponad to jak sie znudzą, czy
stwierdzisz ze to "jednak nie to" wówczas wtopa mniejsza.

może dla większości to niezbyt istotny niuans - 540 są ciut lżejsze (niecałe 50g).
dla mnie wazniejsze to możliwość rozkręcania zwykłym kluczem, bez jakiś tam specjalnych narzędzi. żeby nie było, że to niepotrzebne - po miesiącu czy dwóch od założenia nowej pary 540 musiałem rozkręcać jeden z pedałów - nabrał luzu. w 520-kach bez kluczyka byłoby cudowanie ...

--
artek

Data: 2009-04-29 08:52:33
Autor: ...::QRT::...
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Dnia Wed, 29 Apr 2009 08:33:15 +0200, artek napisał(a):

może dla większości to niezbyt istotny niuans - 540 są ciut lżejsze (niecałe 50g).

tak - to może być pewien argument :)

dla mnie wazniejsze to możliwość rozkręcania zwykłym kluczem, bez jakiś tam specjalnych narzędzi. żeby nie było, że to niepotrzebne - po miesiącu czy dwóch od założenia nowej pary 540 musiałem rozkręcać jeden z pedałów - nabrał luzu. w 520-kach bez kluczyka byłoby cudowanie ...

ja mam kluczyk (groszowa sprawa, nabyłem przy okazj innych zakupów w
cykloturze) do 520 ale: jak je rozbierałem miały luz (po 15kkm) ale tego luzu nie daje sie
skasować. Wiec tak naprawde - kluczyk wcale nie jest potrzebny. Poprostu tych pedałów sie nie serwisuje a jezdzi do czasu kiedy sie
rozsypią albo bloki do końca wytrą - co sie pewnikiem zbiegnie w czasie :).  --
www.warszawski.info

Data: 2009-04-29 11:44:21
Autor: Wojtas
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
....::QRT::... pisze:

Poprostu tych pedałów sie nie serwisuje a jezdzi do czasu kiedy sie

No nie wiem. Wszystko zależy od tego jaki trafisz egzemplarz. Ja kasowałem luzy już po 1.5 kkm. Tak więc kluczyk jest raczej potrzebny. Inna sprawa, że jak się porządnie skontruje nakrętki wewnątrz, to luz pojawi się po naprawdę dość dużym dystansie.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

"Bujać - to my, panowie szlachta!"

Data: 2009-04-29 09:07:20
Autor: PeJot
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
....::QRT::... pisze:

Poza tym jeden z grupowiczów mocno na 540 narzekał twierdząc iż sie mu oś pokruszyła bo można je odkręcać tylko imbusem, gniazdo mają na wiekszy klucz przez co oś jest bardziej wydrążona i ma bardziej cienkie scianki.   

Być może to o mnie chodzi, swego czasu narzekałem że 540 mają dziurę na inbus i to dosyć gruby, co oznacza mały przekrój materiału osi. Przy wadze użytkownika powyżej średniej może to mieć znaczenie. Sporo firm wprowadza ograniczenia wagowe użytkownika dla mocniej wychudzonych komponentów, ale 540 takowego ograniczenia nie mają. Po roku użytkowania nie ma problemów, może dlatego że o tym zapomniałem :) Fakt użycia *tylko* inbusa zamiast typowej 15 do odkręcania pedałów mnie nie przeraża, choć mało wprawny śrubkarz, który zaatakuje pedał kiepskiej jakości narzędziem może mieć prawdziwe kłopoty.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona