"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?

Data: 2009-04-28 21:54:09
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Dnia 28.04.2009 19:45 użytkownik Bartosz Derleta napisał :
Witam Szanownych Grupowiczów,

Właściwie to mój pierwszy post tutaj (jakoś zawsze wolałem ograniczyć się do czytania mądrzejszych), więc proszę o wyrozumiałość :)

Po kilku ciekawszych i mniej przygodach nadszedł czas na kolejny, tym razem już bardziej świadomy wybór - (właściwie) pierwsze pedały zatrzaskowe. Na co dzień jeżdżę dość łagodne XC, nieco asfaltu, dużo szutru, ale bez niczego ekstremalnego, czasem planuję wziąć udział w jakimś maratonie. Bardzo mnie zainteresował system Crank Brothers o nazwie Egg Beaters - i właściwie jestem skłonny go nabyć, chciałbym jednak zapytać, czy warto dopłacać do wersji C, czy lepiej pozostać przy wersji MXR? opłaca się wydać te 70 pln na łożyska maszynowe zamiast kulkowych, rok dłuższą gwarancję i nieco lepsze materiały? A może zaproponujecie coś lepszego w tej cenie? Wychodzę z założenia, że nie chcę się bawić w jakieś systemy za ~100 pln, które podziałają mi może 1-2kkm, zwłaszcza że ma to być system możliwie bezobsługowy, łatwy i wytrzymały (odporny na wszelki syf i lamerskie traktowanie).

Dziękuję z góry za wszelkie odpowiedzi,

Daruj sobie ubijaki, chyba, że chcesz mieć problemy. Tak jak Ci mówiono - kup 540 albo 520. Ja osobiście jeżdżę na starych, dobrych Time ATAC, niestety już są nieprodukowane.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-04-28 21:18:45
Autor: Ryszard Mikke
Mikołaj \Miki\ Menke <miki@menek.one.pl> napisał(a):
> [...]

Daruj sobie ubijaki, chyba, że chcesz mieć problemy. Tak jak Ci mówiono - kup 540 albo 520. Ja osobiście jeżdżę na starych, dobrych Time ATAC, niestety już są nieprodukowane.

Jeździłem jakiś rok na Time ATAC Alium (te są nadal produkowane),
i w porównaniu z Crankami trudniej się wpinają. W każdym razie
ja miałem cały czas problemy. Synowi chyba lepiej to idzie ;)

rmikke

Data: 2009-04-28 22:11:53
Autor: Fiji
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
[28.04.2009 21:54] Mikołaj "Miki" Menke wrote:

Daruj sobie ubijaki, chyba, że chcesz mieć problemy. Tak jak Ci mówiono
- kup 540 albo 520. Ja osobiście jeżdżę na starych, dobrych Time ATAC,
niestety już są nieprodukowane.

Jakie problemy miki?

Data: 2009-04-29 10:46:23
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Dnia 28.04.2009 22:11 użytkownik Fiji napisał :
[...]

Takie, o których już tu pisano, ale powtórzę:
- niszczenie butów;
- padające łożyska i ogólnie niska trwałość;
- słabe podparcie.
Nie piszę z własnego doświadczenia, ale z bezpośrednio od znajomych używających ubijaków opinii. Pedał rowerowy to jedna z najbardziej obciążonych części, działają na niego niemal wszystkie możliwe obciążenia i czynniki, do tego ma krytyczne znaczenie dla bezpieczeństwa, stąd mam taką własną teorię, że musi ważyć swoje. Poniżej pewnej wagi zaczynają się kompromisy, coś ucierpi, może to być trwałość, praca czy inne rzeczy i ubijaki MSZ przekroczyły ten poziom.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-04-29 11:38:01
Autor: Pawel X
"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?
Jakie problemy miki?

Takie, o których już tu pisano, ale powtórzę:
- niszczenie butów;
- padające łożyska i ogólnie niska trwałość;
- słabe podparcie.

Łożyska padają w najtańszych Crankach.
Słabego podparcia nie stwierdziłem.
Niskiej trwałości - także.

Z tego, co wymieniłeś to tylko niszczenie butów może być problemem.
Dla mnie niedużym, bo stać mnie na kupno jednej pary butów raz
na dwa lata.

--
Paweł X

"Ubijaki" - jakie i czy wybrać?