Ubiór na jesień/zimę

Data: 2009-09-17 19:03:40
Autor: 3P
Ubiór na jesień/zimę
Witam.

Jakie ciuchy polecacie na jesień/zimę na rower. Niestety bardzo łatwo się  przeziębiam i potrzebuje co¶ co by chroniło szyję. Jaki¶ golf czy co¶  takiego.
Mam też problemy z nadmiern± potliwo¶ci±. Może s± jakie¶ specjalne  tkaniny, które jako¶ by mi pomogły w mniejszym poceniu się? Zwłaszcza  teraz jak jest zimniej
nie chciałbym jeĽdzić z mokrymi plecami.

Jestem zupełnie pocz±tkuj±cy i jeżdżę na MTB tylko rekreacyjnie.

Data: 2009-09-17 19:08:44
Autor: Solar
Ubiór na jesień/zimę
3P pisze:

[...]

Definitywnie idzie zima. :)

Poczytaj na mojej stronie. Niestety dobre rzeczy na rower - dobre, znaczy dobrze oddychaj±ce, chroni±ce przed zimnem - nie s± tanie. Za to s± trwałe, więc raz zakupione, starcz± na długo, je¶li nie uszkodzisz ich mechanicznie. I pozwalaj± cieszyć się jazd±, nie przejmuj±c się za bardzo aur±.

"Pierwszym prorokiem był pierwszy nikczemnik, który spotkał grupę frajerów."
                                     Wolter

Data: 2009-09-17 20:54:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ubiór na jesień/zimę
3P bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
Niestety bardzo łatwo się  przeziębiam i potrzebuje co¶ co by chroniło szyję. Jaki¶ golf czy co¶  takiego.

Buff z polarem.
Oj sorry. Chusta tunelowa.
Do kupienia w Horyzoncie.

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-09-18 00:22:35
Autor: szaman
Ubiór na jesień/zimę
Marek 'marcus075' Karweta wytworzył w szalonym umy¶le, a następnie przelał w postać elektroniczn± to, co następuje::

Buff z polarem.
Oj sorry. Chusta tunelowa.
Do kupienia w Horyzoncie.

Albo identyczna za 10PLN na giełdzie narciarskiej na ceglanej.

Data: 2009-09-18 11:31:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ubiór na jesień/zimę
szaman bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):

Pewnie Horyzont tam kupuje hurtowo. ;-)

Data: 2009-09-17 21:16:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Ubiór na jesień/zimę
On Thu, 17 Sep 2009, 3P wrote:

Witam.

Jakie ciuchy polecacie na jesień/zimę na rower. Niestety bardzo łatwo się przeziębiam i potrzebuje co¶ co by chroniło szyję. Jaki¶ golf czy co¶ takiego.

  Mi wychodzi, że zdecydowanie nie.
  Jak szyję - to szal albo co¶ podobnego.
  Jak idzie o przeziębienia, to pilnowanie się, aby "wypu¶cić" ciepło
kiedy *zaczynasz* się nagrzewać.
  Osobi¶cie ubieram się "nierowerowo" :|, tyle, że *musi* dawać się
łatwo zdj±ć poszczególne czę¶ci stroju.

Mam też problemy z nadmiern± potliwo¶ci±.

  Jak dopu¶cisz, żeby się spocić kiedy jest zimno, to IMO masz
przechlapane. Należy *wcze¶niej* wł±czyć chłodzenie ;)

Zwłaszcza teraz jak jest zimniej
nie chciałbym jeĽdzić z mokrymi plecami.

  Teraz?
  Zimniej?
  Kiedy, w słoneczne dni o 6:30 rano? (tak, przy bezchmurnym niebie
rzeczywi¶cie *jest* rano zimniej).
  Zakładam, że nie traktujesz 15 stopni jako "zimniej"? :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-17 21:23:22
Autor: Solar
Ubiór na jesień/zimę
Gotfryd Smolik news pisze:

 Mi wychodzi, że zdecydowanie nie.
 Jak szyję - to szal albo co¶ podobnego.

A mi odwrotnie. :)
Je¶li bielizna na chłód, to tylko z golfem. Podobnie jak jakie¶ cienkie bluzy. To tylko ma chronić przed zimnem, a nie grzać.
Czasami używam Buffa, w jakich¶ bardzo niesprzyjaj±cych okoliczno¶ciach.

"Nie jest ważne, by ludziom żyło się dostatnio, lecz by¶my osi±gnęli zbawienie wieczne"
                                       Przemysław Edgar Gosiewski

Data: 2009-09-17 13:57:15
Autor: Konik
Ubiór na jesień/zimę
Codzienne dojazdy do szkoły (6:30, 15 minut jazdy):
-spodnie za kolano
-bluza
-buff
i wystarcza ;)
na zimę mam ocieplane nogawki, grube rękawice Polednika i niby jakie¶
długie, grube skarpety na snowboard (kupowałem wszystko parę tygodni
temu w sklepie mikesport.pl, maj± dobre ceny, jakby kto¶ pytał to
polecam, szybka wysyłka, jako¶ć też niczego sobie).

A co do temperatur od -25 to się jeszcze zobaczy, bo ostatnie zimy nie
zaserwowały nam takich mrozów, a wcze¶niej nie my¶lałem o 2 kółkach w
zimie.

Data: 2009-09-18 00:24:30
Autor: szaman
[OT]: Ubiór na jesień/zimę
Konik wytworzył w szalonym umy¶le, a następnie przelał w postać elektroniczn± to, co następuje::

A co do temperatur od -25 to się jeszcze zobaczy, bo ostatnie zimy nie
zaserwowały nam takich mrozów, a wcze¶niej nie my¶lałem o 2 kółkach w
zimie.

3 lata temu w Katosach było -30:)
Termometr na kopalni Staszic

szaman

Data: 2009-09-18 00:35:12
Autor: stefandora
[OT]: Ubiór na jesień/zimę
szaman wrote:
[...]

Heh, pamiętam te mrozy :) Mojemu psu marzły łapy i musiałam mu je rozgrzewać przez tarcie. Raz lub dwa tak zrobiłam, to się bestia nauczyła i sam przyłaził :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-09-19 21:05:30
Autor: Roberto
Ubiór na jesień/zimę
Codzienne dojazdy do szkoły (6:30, 15 minut jazdy):

na zimę ...(kupowałem wszystko parę tygodni
temu w sklepie

... ostatnie zimy nie
zaserwowały nam takich mrozów, a wcze¶niej nie my¶lałem o 2 kółkach w
zimie.

To się nazywa udzielić rady. Go¶ciu!!!! Pojeżdzij sobie przez 8 zim, w kopnym
¶niegu, w lodowych rynnach, na czarnym lodzie, ¶nieżnej mokrej brei, zadymce
snieżnej czy przy -25 st C przez 1 h to dopiero wówczas bedziesz mógł
zweryfikować owe zakupy i bedziesz mógł doradzać lub odradzac! A tak to twoje
wypociny można włożyć ....gdzie¶!

Data: 2009-09-18 00:34:50
Autor: 3P
Ubiór na jesień/zimę
[...]

Ja teraz jeżdżę w zwyczajnych spodniach i bluzie dresowej. Z szyj±  najgorzej.
Muszę ogl±dn±ć gdzie¶ ten buff.

Mam też problemy z nadmiern± potliwo¶ci±.

  Jak dopu¶cisz, żeby się spocić kiedy jest zimno, to IMO masz
przechlapane. Należy *wcze¶niej* wł±czyć chłodzenie ;)

Stary ja jakbym nago przy -10C jeĽdził to bym się spocił. Po prostu jestem
wewnętrznie gor±cy ;)

[...]

10C wieczorem z mokrymi plecami to dla mnie zimno.

Data: 2009-09-18 00:47:36
Autor: 3P
Ubiór na jesień/zimę

Muszę ogl±dn±ć gdzie¶ ten buff.

Z tego co na szybko widzę Buff to firma tak?

A czy takie chusty sprzedawane np. na allegro za 11zł to ta sama  tkanina/funkcjonalno¶ć?

Data: 2009-09-18 11:43:06
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ubiór na jesień/zimę
3P bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skre¶lić):
A czy takie chusty sprzedawane np. na allegro za 11zł to ta sama  tkanina/funkcjonalno¶ć?

Nie wiem jak na Allegro, ale Horyzont (e-horyzont.pl) sprzedaje to jako
chusty tunelowe marki Wielicki. Nie mam porównania do oryginału (sorry,
50zł za kawałek szmaty to za dużo na studenck± kieszeń), ale mogę z czystym
sumieniem powiedzieć, że s± spoko. Dwa takie buffy - jeden z polarem (pod
szyję i ewentualnie na podbródek/usta/nos), drugi bez (zawi±zany w bandamę,
na głowę i uszy) wystarczały na zimowy jogging. Skończyło się tylko
uszkodzonym kolanem, a ja zdrowy byłem. ;-)

Data: 2009-09-18 01:41:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Ubiór na jesień/zimę
On Fri, 18 Sep 2009, 3P wrote:

 Zakładam, że nie traktujesz 15 stopni jako "zimniej"? :D

10C wieczorem z mokrymi plecami to dla mnie zimno.

  A to tak. Ale IMVHO to bliżej tezy "starać się nie mieć mokrych
pleców". Jak rozumiem z tym jest problem, więc pomysłu nie mam.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-18 07:08:53
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Ubiór na jesień/zimę
On 18 Sep, 00:41, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Fri, 18 Sep 2009, 3P wrote:

> 10C wieczorem z mokrymi plecami to dla mnie zimno.

  A to tak. Ale IMVHO to bliżej tezy "starać się nie mieć mokrych
pleców". Jak rozumiem z tym jest problem, więc pomysłu nie mam.

pzdr, Gotfryd

e tam. Base layer + jakis softshell z jakims dobrym windstopperem.
Mokre plecy - ale CIEPLE. Przypuszczam, ze piszacy uzyl skrotu
myslowego i mial na mysli mokre plecy, gdzie po przepoceniu na
zewnatrz bluzy / koszulki ta ostatnia chlodzi sie od temp. na zewnatrz
i jest mokra - zimna. przykleja sie do plecow i przy byle powiewie
wiatru telepie nami. I oczywiscie schnie 180 godzin.

Data: 2009-09-18 10:27:23
Autor: kenubi
Ubiór na jesień/zimę
3P wrote:

[...]

He he, mam to samo, tylko, że to jest wła¶ciwie trochę moja wina bo nie mogę się wiecznie opanować i zamiast spokojniej 24-26km/h to cisnę 28-40 (zima czy lato), no ale w pracy mam prysznic niemal na wył±czno¶ć (sam na piętrze) to sobie pozwalam.

Na szyję żona mi zszyła/wycieła kawałek jakiej¶ nogawki z legginsów(?) w opaskę na szyję lub uszy - to taki patent za 0 zł - trochę podwiewa ale mimo wszystko sporo daje. Na głowę czapka z daszkiem z decathlonu (latem były po 39.99(!), teraz po ~14.99), taka z wstawionymi siateczkami - mnie sprawdza się rewelacyjnie + tak jak pisali ew. dodać termoaktywn± czapkę z allegro (attique)

Jako potówka mam koszulke z długim rękawem za 40,- (też chyba od attique ale teraz ich za bardzo u nich nie widzę, s± podobne,obcisła) + w decathlonie s± kurtki do biegania Kalenji (48..58 zl, bo podskoczyły), jest cieniutka,lekko przewiewna (ustami można porzez ni± przedmuchać z oporem powietrze, pod pachami i na plecach siatki - mam XXL i ¶wietnie mi się sprawdza - tzn. koszulka + kurtka - na rano ~15C)

kurtka,dosyć podobna z zewn±trz (nie mogę znaleĽć swojej)
http://www.kalenji-running.com/EN/protect1000-unisex-windcheater-28907099/
Czapka to chyba jest to:
http://www.quechua.com/EN/forclaz-100-cap-32620910/

Na nogi nie doradzam bo tu jest większe pole manewru.

Ah, nie polecam patentu z opask± uciskow±, próbowałem znaleĽć w aptekach itp. i to była strata czasu, wszystkie drogie i ciasne, może na allegro jaka¶ chińszczyzna będzie słaba w ucisku ale to duże ryzyko, że pieni±dze w błoto - lepiej już kupić, normalne, rowerowe ocieplacze.

pozdrawiam

Data: 2009-09-18 11:31:18
Autor: kenubi
[ps] Ubiór na jesień/zimę
kenubi wrote:

kurtka,dosyć podobna z zewn±trz (nie mogę znaleĽć swojej)
http://www.kalenji-running.com/EN/protect1000-unisex-windcheater-28907099/

Ta, jest chyba identyczna wygl±dem (poza kolorem) z moj±, kieszeń pionowa "na boku", końce rękawów luĽne, zwin±ć j± można niemal do dużej kieszeni.

http://www.kalenji-running.com/EN/protect-1000-windcheater-58423808/

Data: 2009-09-18 11:05:56
Autor: Wojtek Paszkowski
Ubiór na jesień/zimę
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.0909172111010.3948quad...

 Jak dopu¶cisz, żeby się spocić kiedy jest zimno, to IMO masz
przechlapane. Należy *wcze¶niej* wł±czyć chłodzenie ;)

to najpierw trzeba mieć organizm, który na to pozwala! Mój np. takiej opcji nie ma, przy ciut dłuższej aktywno¶ci niezależnie od ubioru jest pod spodem jest mokro. Jedyne wyj¶cie na zimn± porę roku to, zamiast wł±czać chłodzenie, nie dopuszczać do wystygnięcia potu.

pozdr

Data: 2009-09-18 13:25:39
Autor: ikov
Ubiór na jesień/zimę
pod spodem jest mokro. Jedyne wyj¶cie na zimn± porę roku to, zamiast wł±czać chłodzenie, nie dopuszczać do wystygnięcia potu.

Podchodzę do tego tak samo. Gdy czuję że plecy robi± się mokre, to dla mnie znak że koniec z rekreacj± i trzeba cisn±ć by nie stygło. Zazwyczaj   zim± do domu przyjeżdżam zgrzany, chociaż rower jest oblodzony - i nigdy nie choruję. Co ciekawe, w zeszł± sobotę pod wieczór przeszedłem dwa kilometry w koszulce z krótkim rękawem. Do dzi¶ mam załatwione gardło i nos...

Data: 2009-09-19 07:00:24
Autor: nb
Ubiór na jesień/zimę
at Fri 18 of Sep 2009 13:25, ikov wrote:

pod spodem jest mokro. Jedyne wyjście na zimną porę roku to, zamiast
włączać chłodzenie, nie dopuszczać do wystygnięcia potu.

PodchodzÄ™ do tego tak samo. Gdy czujÄ™ ĹĽe plecy robiÄ… siÄ™ mokre, to dla
mnie znak że koniec z rekreacją i trzeba cisnąć by nie stygło.
Zazwyczaj
  zimÄ… do domu przyjeĹĽdĹĽam zgrzany, chociaĹĽ rower jest oblodzony - i
nigdy nie choruję. Co ciekawe, w zeszłą sobotę pod wieczór przeszedłem
dwa kilometry w koszulce z krótkim rękawem. Do dziś mam załatwione
gardło i nos...
 Epidemia grypy.

--
nb

Data: 2009-09-18 02:50:03
Autor: #:-) gps
Ubiór na jesień/zimę

nie chciałbym jeĽdzić z mokrymi plecami.

Jestem zupełnie pocz±tkuj±cy i jeżdżę na MTB tylko rekreacyjnie.

1. trudna rada, ale ogólnie warstwice; poza tym spocony nie zatrzymuj się na dłużej (chyba że w ciepełku), bo się wyziębisz szybko i zachorujesz; kryj głowę i na mrozie/wietrze uszy - np opask±, albo czapk± z nausznikami (przeziębienie ucha ¶rodkowego nie daje się wyleczyć permanentnie, a odczuwa się jak wbijanie gwoĽdzia w ucho z bonusem w postaci paraliżu szczęki), polecam toto:
http://www.allegro.pl/item738539269_termoaktywna_czapka_wersja_letnia_srebrna_nitka.html
wygl±da kondoniasto, ale działa; ja na toto zakładam czapkę z daszkiem i w zimę styka

2. ja mam takie co¶ tylko że z samego cienkiego polaru i uważam za idealne pod szyję (chusty tunelowe nie sięgaj± na klatkę!)
rozważ toto:
http://www.allegro.pl/item734195385_chusta_horn_wiatroszczelnai_wodoodporna.html

3. co do pocenia, to konieczna podkoszulka co szubko ods±cza pot i od temp. ciała szybko wysycha; moja najszybsza koszulka to ze srebrn± nitk±, absolutna rewelacja i na dodatek ¶mierdzi dopiero po 3 dniach i nocach intensywnej jazdy i równie intensywnego snu bez zdejmowania (60 zł):
http://ngt.pl/251,summit-x-static.html
może jeszcze gdzie¶ kupisz

4. cokolwiek tu przeczytasz i tak musisz sam wyeksperymentować metod± błędów i błędów; jak masz dobrego kumpla nich Ci popożycza jakie¶ swoje ubranka na testy, inaczej wtopisz za dużo kasy na rzeczy, które się u Cibie nie sprawdzaj±

5. zabezpieczaj kolana; raz przeziębione nie odpuszcz± Ci już nigdy; ja stosuję opaski z apteki, co¶ w tym gu¶cie:
http://www.allegro.pl/item735626530_opaska_elastyczna_stawu_kolanowego_pani_teresa_m.html
nie mog± być ciasne, bo krew musi kr±żyć

#:-)
gps

Data: 2009-09-18 16:56:36
Autor: Solar
Ubiór na jesień/zimę
#:-) gps pisze:

[...]

To t-shirt. Nawet w tym te¶cie jest napisane, że nie przylega i nie odprowadza dobrze potu. Na zimne warunki przyleganie to podstawowa sprawa, inaczej pot będzie odparowywał ze skóry. Im bardziej obcisła koszulka na "zimę", tym lepiej. Dlatego materiał musi być rozci±gliwy, żeby nie krępował ruchów.

"Dziewczynki powstaj± z uszkodzonego nasienia lub też w następstwie wilgotnych wiatrów."
                           ¶w. Tomasz z Akwinu

Data: 2009-09-18 20:00:10
Autor: #:-) gps
Ubiór na jesień/zimę

[...]

musi, nie musi
jeżdżę w tym i wiem, co mówię

#:-)
gps

Data: 2009-09-19 15:27:50
Autor: Kosu
Ubiór na jesień/zimę
#:-) gps wrote:
musi, nie musi
jeżdżę w tym i wiem, co mówię

Słaby argument :P
Wróciłem z Sudetów z trochę poobdzieranymi nogami (zniszczone buty - wła¶nie wyrzucam). A moja mama: to pewnie dlatego, że skarpetki sztuczne, a nie normalne - bawełniane.
Także generalnie podpieranie się własnymi do¶wiadczeniami pomysłem jest słabym - chyba że masz absolutn± pewno¶ć, że sprawdziłe¶ wszelkie możliwo¶ci ;]

Nie mówi±c już o tym, że może ten t-shirt kupiłe¶ mały, więc przylega albo zawsze jeĽdzisz z czym¶ na wierzchu, co dociska go do skóry. Je¶li założysz na siebie tylko co¶ luĽnego, to Ci będzie falowało i w żaden sposób nie spełni swojej roli, bo po prostu nie będzie miało jak. Najwyżej nie nasi±knie potem, więc nie będzie tak wyraĽnego ciulowego wrażenia przylepionej do pleców koszulki.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-19 18:01:40
Autor: #:-) gps
Ubiór na jesień/zimę

[...]

OK, poddaję się. Macie rację - najlepsza będzie folia termokurczliwa. No, kolega mówi, że jest wewnętrznie gor±cy, to tym bardziej mu się skurczy. Yyy... ta folia ma się rozumieć.

#:-)
gps

Data: 2009-09-19 16:03:32
Autor: Jan Srzednicki
Ubiór na jesień/zimę
On 2009-09-19, #:-) gps wrote:

Nie mówiąc już o tym, że może ten t-shirt kupiłeś mały, więc przylega albo zawsze jeździsz z czymś na wierzchu, co dociska go do skóry. Jeśli założysz na siebie tylko coś luźnego, to Ci będzie falowało i w żaden sposób nie spełni swojej roli, bo po prostu nie będzie miało jak. Najwyżej nie nasiąknie potem, więc nie będzie tak wyraźnego ciulowego wrażenia przylepionej do pleców koszulki.

OK, poddaję się. Macie rację - najlepsza będzie folia termokurczliwa. No, kolega mówi, że jest wewnętrznie gorący, to tym bardziej mu się skurczy. Yyy... ta folia ma się rozumieć.

Słuchajcie, a nie lepiej po prostu zarosnąć futrem? Jest naturalne,
dobrze oddycha, tanie, ergonomiczne.. same plusy.

Data: 2009-09-19 18:22:42
Autor: Coaster
Ubiór na jesień/zimę
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-09-19, #:-) gps wrote:
[...]

Ale wtedy trzeba by wciaz uwazac przy ognisku i stosowac zawsze oslone lancucha. No i stosowac obroze przeciw isektom ;-)

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-09-19 18:25:54
Autor: Kosu
Ubiór na jesień/zimę
Jan Srzednicki wrote:
Słuchajcie, a nie lepiej po prostu zarosnąć futrem? Jest naturalne,
dobrze oddycha, tanie, ergonomiczne.. same plusy.

Bez jaj. Pozbycie się futra było IMO straszną tragedią ewolucji człowieka. Teraz musimy je zdzierać z innych zwierząt. Ktoś wie czemu tak się stało?

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-19 18:33:02
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Ubiór na jesień/zimę

[...]

Ja tam wolę półbrazilijki.
;-)

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-19 20:32:53
Autor: Moper
Ubiór na jesień/zimę
"Kosu" <kosu@kosu.pl> wrote in message news:h930mi$cd$1inews.gazeta.pl...
Jan Srzednicki wrote:
[...]

Bo kobiety na wosk wyrywały...

Data: 2009-09-19 22:22:07
Autor: JaromirD
Ubiór na jesień/zimę
Kosu wrote:

Jan Srzednicki wrote:
[...]

Jedna z teorii łączy to z wynalezieniem ognia. Zmienił się jadłospis, dzięki czemu ówcześni ludzie nie musieli już tak chronić swoich ciał przed wyziębieniem, bo byli w stanie dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość energii w pożywieniu. Futro stało się zbędne.

JaromirD

Data: 2009-09-20 07:48:50
Autor: Jan Srzednicki
Ubiór na jesień/zimę
On 2009-09-19, JaromirD wrote:
Kosu wrote:

Jan Srzednicki wrote:
[...]

A inna z teorii mówi, że musieliśmy się pozbyć futra, żeby w ogóle móc
marzyć o większym mózgu - celem podniesienia efektywności chłodzenia.

Data: 2009-09-26 03:45:45
Autor: nb
Ubiór na jesień/zimę

On 2009-09-19, JaromirD wrote:
Kosu wrote:

Jan Srzednicki wrote:
[...]

Bezsensowna teoria. Bo niby dlaczego człowiek cały goły za wyjątkiem czaszki, zamiast na odwrót? Prędzej powinny
wyewoluować uszy jak u słonia.

--
nb

Data: 2009-09-26 08:33:12
Autor: Jan Srzednicki
Ubiór na jesień/zimę
On 2009-09-26, nb wrote:
[...]

Bo jakbyś miał jakiekolwiek pojęcie o czym mówisz, to byś wiedział, że
mózg jest najmniej odporny na wahania temperatury. Za radiator robi cała
reszta ciała.

Data: 2009-09-18 22:40:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Ubiór na jesień/zimę
On Fri, 18 Sep 2009, #:-) gps wrote:

5. zabezpieczaj kolana; raz przeziębione nie odpuszcz± Ci już nigdy; ja stosuję opaski z apteki,

  Ale to na chłodne dni. Znaczy tak do -5 ;), niżej stosuję ochraniacze :)
  Trochę przesadzam, bo oczywi¶cie jak jest mróz to często grubo¶ć
spodni/dresu + kalesony wystarcza, ale to zależy m.in. z jak± prędko¶ci±
da się jechać (jak jest lód albo "zasypane" i prędko¶ć mała, to grubo¶ć
ubioru+"dokładka" mi starcza, ale jak drogi s± *czyste* i da się
jechać szybko, to nie można się grubo ubrać, co skutkuje konieczno¶ci±
założenia ochraniaczy).

  Oczywi¶cie główny plus ochraniacza to nieprzewiewny kawałek "czołowy",
a nie izolacja cieplna :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-18 12:30:09
Autor: fabian
Ubiór na jesień/zimę
3P wrote:
[...]

Polecam:
http://www.allegro.pl/item745144324_termoaktywny_golf_meski_srebrna_nitka_ag_l.html

na to jak za mało to jaki¶ polar i wierzchnia warstwa chroni±ca od wiatru.

Jeżeli chodzi o bieliznę to bardzo polecam produkty tej firmy, rewelacyjny stosunek jako¶ć/cena.

Fabian.

Data: 2009-09-18 21:26:35
Autor: gonzo
Ubiór na jesień/zimę
3P wrote:
[...]

też jeżdżę rekreacyjnie i w moim przypadku doskonale sprawdzaj± się lekkie wdzianka typu softshell. s± uszyte z kilku warstw materiałów i zapewniaj± kompleksow± ochronę przed wiatrem i wilgoci±. pod spód "niebawełniana" podkoszulka.

gonzales

Data: 2009-09-19 06:59:33
Autor: nb
Ubiór na jesień/zimę
at Thu 17 of Sep 2009 19:03, 3P wrote:

Witam.

Jakie ciuchy polecacie na jesień/zimę na rower. Niestety bardzo łatwo
się przeziębiam i potrzebuje coś co by chroniło szyję. Jakiś golf czy
coĹ› takiego.

Golf ma małe pole manewr. Lepsza jest kefija (arafatka), którą można
układać na tysiące sposobów zależnie od okoliczności.

A widział gdzieś ktoś pilotkę z daszkiem, poza muzeum I Wojny Światowej?
To jest coĹ› czego potrzebujÄ™.

nb

Ubiór na jesień/zimę