Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?

Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?

Data: 2014-12-12 08:16:01
Autor: Czes³aw Wi¶niak
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?
Czy jedno z drugim mo¿e mieæ jaki¶ zwi±zek czy obie rzeczy sta³y
siê niezale¿nie od siebie, zupe³ny zbieg okoliczno¶ci?

Bez  zwiazku.

Data: 2014-12-12 07:43:28
Autor: Pszemol
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?
"Czes³aw Wi¶niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message news:m6e4ol$lgm$1node1.news.atman.pl...
Czy jedno z drugim mo¿e mieæ jaki¶ zwi±zek czy obie rzeczy sta³y
siê niezale¿nie od siebie, zupe³ny zbieg okoliczno¶ci?

Bez  zwiazku.

Mia³em na my¶li nawet taki zwi±zek "po¶redni", np:
- ubytek du¿y oleju
- skutek: przegrzewanie siê silnika/du¿a temperatura pracy
- niewydolno¶æ systemu ch³odzenia
- zagotowanie p³ynu w ch³odnicy
- wybulgotanie go przez jakie¶ uszczelki, odmy czy nawet zbiornik wyrównawczy
- albo czasowe rozszczelnienie uszczelki pod g³owic±
- wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju?

Tym podobne sprawy... Nie ma ¿adnego zwi±zku?

Data: 2014-12-12 16:25:35
Autor: Czes³aw Wi¶niak
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?
Mia³em na my¶li nawet taki zwi±zek "po¶redni", np:
- ubytek du¿y oleju
- skutek: przegrzewanie siê silnika/du¿a temperatura pracy
- niewydolno¶æ systemu ch³odzenia
- zagotowanie p³ynu w ch³odnicy
- wybulgotanie go przez jakie¶ uszczelki, odmy czy nawet zbiornik wyrównawczy
- albo czasowe rozszczelnienie uszczelki pod g³owic±
- wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju?

Tym podobne sprawy... Nie ma ¿adnego zwi±zku?

Kontrolka cisnienia oleju ci sie nie zapalila ? Teoretycznie mogl sie przygrzac i wybulgotac przez korek z zbiorniczku, ale powinny byc jakies zauwazalne slady w postaci pary. Powinienes teraz odpowietrzyc uklad.
Jesli poszla ci uszczelka to sprawdz czy ci sie nie miesza plyn z olejem, a jak nie ma objawow to zapomniec.
Ja np. nie moge zapomniec bo ucieka mi plyn przez oring w kanale glowica-kolektor :)

Data: 2014-12-12 16:21:42
Autor: Pszemol
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?
"Czes³aw Wi¶niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message news:m6f1el$q3j$1node2.news.atman.pl...
Mia³em na my¶li nawet taki zwi±zek "po¶redni", np:
- ubytek du¿y oleju
- skutek: przegrzewanie siê silnika/du¿a temperatura pracy
- niewydolno¶æ systemu ch³odzenia
- zagotowanie p³ynu w ch³odnicy
- wybulgotanie go przez jakie¶ uszczelki, odmy czy nawet zbiornik wyrównawczy
- albo czasowe rozszczelnienie uszczelki pod g³owic±
- wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju?

Tym podobne sprawy... Nie ma ¿adnego zwi±zku?

Kontrolka cisnienia oleju ci sie nie zapalila ? Teoretycznie mogl sie przygrzac i wybulgotac przez korek z zbiorniczku, ale powinny byc
jakies zauwazalne slady w postaci pary.

Zauwa¿alne by³yby mo¿e gdybym ja tym autem je¼dzi³,
ale moja kobita siê na nic nie skar¿y³a - dopiero jak wróci³em
z miesiêcznego pobytu w Polsce to sam musia³em zauwa¿yæ
plamê oleju pod autem na naszym miejscu parkingowym...

Powinienes teraz odpowietrzyc uklad.

A sam siê nie odpowietrzy przez zbiornik wyrównawczy?
Z tego co widzia³em to zassa³ sobie pó³ jego objêto¶ci mimo ¿e
do samej ch³odnicy dola³em pod korek. Po kilku jazdach wyssa³o
ze zbiorniczka i wreszcie dola³em drugi raz gdy by³ gor±cy zaraz
po podró¿y do kreski MAX i teraz poziom ³adnie oscyluje miêdzy
MAX przy gor±cy i ciut powy¿ej MIN przy ca³kiem zimnym silniku.
Ju¿ przesta³o ze zbiorniczka ubywaæ.

Jesli poszla ci uszczelka to sprawdz czy ci sie nie miesza plyn
z olejem, a jak nie ma objawow to zapomniec.

Zaraz gdy samochód sprawdza³em to by³ objaw bia³ego wnêtrza
korka wlewowego oleju. Ale po dolaniu do pe³na ¶wie¿ego oleju
i wyczyszczeniu korka do sucha ju¿ siê objaw wiêcej nie pojawi³.
Dlatego pytam w³a¶nie o to jaki jest zwi±zek ubytku oleju z ubytkiem
p³ynu bo mi to wygl±da³o jakby te dwie rzeczy by³y powi±zane.

Ja np. nie moge zapomniec bo ucieka mi plyn przez oring
w kanale glowica-kolektor :)

:-(

Data: 2014-12-12 19:12:25
Autor: Tomasz Pyra
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?
Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisa³(a):

"Czes³aw Wi¶niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message news:m6e4ol$lgm$1node1.news.atman.pl...
Czy jedno z drugim mo¿e mieæ jaki¶ zwi±zek czy obie rzeczy sta³y
siê niezale¿nie od siebie, zupe³ny zbieg okoliczno¶ci?

Bez  zwiazku.

Mia³em na my¶li nawet taki zwi±zek "po¶redni", np:
- ubytek du¿y oleju
- skutek: przegrzewanie siê silnika/du¿a temperatura pracy

Nie ma takiej opcji - system ch³odzenia obliczony jest na odprowadzenie
ciep³a powstaj±cego przy maksymalnym obci±¿eniu silnika.
Bez problemu poradzi sobie z ilo¶ciami ciep³a które zatar³yby ten silnik w
moment.
A zatarty silnik zaczyna stawiaæ ogromny opór i jest to nie do
przegapienia.

- wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju?

To jak dzia³a, to w drug± stronê - olej pracuje pod wy¿szym ci¶nieniem.

Data: 2014-12-12 16:28:22
Autor: Pszemol
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisa³(a):

"Czes³aw Wi¶niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message
news:m6e4ol$lgm$1node1.news.atman.pl...
Czy jedno z drugim mo¿e mieæ jaki¶ zwi±zek czy obie rzeczy sta³y
siê niezale¿nie od siebie, zupe³ny zbieg okoliczno¶ci?

Bez  zwiazku.

Mia³em na my¶li nawet taki zwi±zek "po¶redni", np:
- ubytek du¿y oleju
- skutek: przegrzewanie siê silnika/du¿a temperatura pracy

Nie ma takiej opcji - system ch³odzenia obliczony jest na
odprowadzenie ciep³a powstaj±cego przy maksymalnym
obci±¿eniu silnika.
Bez problemu poradzi sobie z ilo¶ciami ciep³a które zatar³yby
ten silnik w moment.

Wiesz, to tak jak z past± termoprzewodz±c± pod procesor...
Wiadomo ¿e radiator procesora plus wiatrak obliczone s±
na to, ¿eby odprowadziæ ca³e ciep³o jakie wytwarza CPU.
Tylko ¿e jak pasta jest do kitu (w przypadku samochodu: olej)
to ciep³o jest uwiêzione w procesorze i nie dochodzi do wiatraka.
Ba³em siê efektu typu: brak oleju ³±cz±cego termicznie blok
cylindrów gdzie ciep³o powstaje z blokiem wody i ch³odnic±,
czyli du¿o zawysoka temperatura cylindrów/g³owicy i jakie¶
miejscowe zagotowania p³ynu i jakie¶ wzrosty ci¶nienia
wydmuchuj±ce p³yn albo przez zbiornik wyrównawczy,
albo - co gorzej - przez jakie¶ szpary w uszczelkach do oleju...

A zatarty silnik zaczyna stawiaæ ogromny opór i jest to nie do
przegapienia.

OK, bo ba³em siê ¿e nie tyle ¿e siê "zatar³" permanentnie tylko
¿e brak oleju, niedop³ywanie go do wszystkich kanalików (bo
brak³o go - nie by³o tyle objêto¶ci albo siê pieni³) spowodowa³o
ogólne zwiêkszenie temperatury pracy bloku silnika.
Wiem, ¿e olej nie tylko smaruje ale ma równie¿ (albo przede
wszystkim) za zadanie ch³odziæ silnik.

- wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju?

To jak dzia³a, to w drug± stronê - olej pracuje pod wy¿szym ci¶nieniem.

To czemu, Tomaszu, objawem uszkodzenia uszczelki pod g³owic±
jest olej koloru herbaty bawarki czy te¿ kawy z mlekiem, czyli woda
z ch³odnicy dostaje siê jednak do oleju a nie odwrotnie...

Data: 2014-12-12 14:44:36
Autor: kogutek444
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?
W dniu pi±tek, 12 grudnia 2014 23:28:47 UTC+1 u¿ytkownik Pszemol napisa³:
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg40tude.net...
> Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisa³(a):
>
>> "Czes³aw Wi¶niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message
>> news:m6e4ol$lgm$1node1.news.atman.pl...
>>>> Czy jedno z drugim mo¿e mieæ jaki¶ zwi±zek czy obie rzeczy sta³y
>>>> siê niezale¿nie od siebie, zupe³ny zbieg okoliczno¶ci?
>>>
>>> Bez  zwiazku.
>>
>> Mia³em na my¶li nawet taki zwi±zek "po¶redni", np:
>> - ubytek du¿y oleju
>> - skutek: przegrzewanie siê silnika/du¿a temperatura pracy
>
> Nie ma takiej opcji - system ch³odzenia obliczony jest na
> odprowadzenie ciep³a powstaj±cego przy maksymalnym
> obci±¿eniu silnika.
> Bez problemu poradzi sobie z ilo¶ciami ciep³a które zatar³yby
> ten silnik w moment.

Wiesz, to tak jak z past± termoprzewodz±c± pod procesor...
Wiadomo ¿e radiator procesora plus wiatrak obliczone s±
na to, ¿eby odprowadziæ ca³e ciep³o jakie wytwarza CPU.
Tylko ¿e jak pasta jest do kitu (w przypadku samochodu: olej)
to ciep³o jest uwiêzione w procesorze i nie dochodzi do wiatraka.
Ba³em siê efektu typu: brak oleju ³±cz±cego termicznie blok
cylindrów gdzie ciep³o powstaje z blokiem wody i ch³odnic±,
czyli du¿o zawysoka temperatura cylindrów/g³owicy i jakie¶
miejscowe zagotowania p³ynu i jakie¶ wzrosty ci¶nienia
wydmuchuj±ce p³yn albo przez zbiornik wyrównawczy,
albo - co gorzej - przez jakie¶ szpary w uszczelkach do oleju...

> A zatarty silnik zaczyna stawiaæ ogromny opór i jest to nie do
> przegapienia.

OK, bo ba³em siê ¿e nie tyle ¿e siê "zatar³" permanentnie tylko
¿e brak oleju, niedop³ywanie go do wszystkich kanalików (bo
brak³o go - nie by³o tyle objêto¶ci albo siê pieni³) spowodowa³o
ogólne zwiêkszenie temperatury pracy bloku silnika.
Wiem, ¿e olej nie tylko smaruje ale ma równie¿ (albo przede
wszystkim) za zadanie ch³odziæ silnik.

>> - wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju?
>
> To jak dzia³a, to w drug± stronê - olej pracuje pod wy¿szym ci¶nieniem.

To czemu, Tomaszu, objawem uszkodzenia uszczelki pod g³owic±
jest olej koloru herbaty bawarki czy te¿ kawy z mlekiem, czyli woda
z ch³odnicy dostaje siê jednak do oleju a nie odwrotnie...

Zale¿y w którym miejscu uszkodzi siê uszczelka. jak na mostku pomiêdzy cylindrami to brak mocy, woda i olej bez zmian. Jak przy doprowadzeniu oleju do g³owicy to jest olej w wodzie. Jak na brzegu to jest silnik ulany olejem. To s± trzy najczê¶ciej wystêpuj±ce kombinacje.

Data: 2014-12-13 11:44:52
Autor: Tomasz Pyra
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?
Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:28:22 -0600, Pszemol napisa³(a):

"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:11fl38mmssj4q.cfnaz4mct8wz.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 12 Dec 2014 07:43:28 -0600, Pszemol napisa³(a):

"Czes³aw Wi¶niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message
news:m6e4ol$lgm$1node1.news.atman.pl...
Czy jedno z drugim mo¿e mieæ jaki¶ zwi±zek czy obie rzeczy sta³y
siê niezale¿nie od siebie, zupe³ny zbieg okoliczno¶ci?

Bez  zwiazku.

Mia³em na my¶li nawet taki zwi±zek "po¶redni", np:
- ubytek du¿y oleju
- skutek: przegrzewanie siê silnika/du¿a temperatura pracy

Nie ma takiej opcji - system ch³odzenia obliczony jest na
odprowadzenie ciep³a powstaj±cego przy maksymalnym
obci±¿eniu silnika.
Bez problemu poradzi sobie z ilo¶ciami ciep³a które zatar³yby
ten silnik w moment.

Wiesz, to tak jak z past± termoprzewodz±c± pod procesor...
Wiadomo ¿e radiator procesora plus wiatrak obliczone s±
na to, ¿eby odprowadziæ ca³e ciep³o jakie wytwarza CPU.
Tylko ¿e jak pasta jest do kitu (w przypadku samochodu: olej)
to ciep³o jest uwiêzione w procesorze i nie dochodzi do wiatraka.
Ba³em siê efektu typu: brak oleju ³±cz±cego termicznie blok
cylindrów gdzie ciep³o powstaje z blokiem wody i ch³odnic±,
czyli du¿o zawysoka temperatura cylindrów/g³owicy i jakie¶
miejscowe zagotowania p³ynu i jakie¶ wzrosty ci¶nienia
wydmuchuj±ce p³yn albo przez zbiornik wyrównawczy,
albo - co gorzej - przez jakie¶ szpary w uszczelkach do oleju...

W silniku znakomita wiêkszo¶æ ciep³a odbierana jest bezpo¶rednio przez
wodê, znajduj±c± siê w p³aszczu wodnym wokó³ bloku i g³owicy.

A zatarty silnik zaczyna stawiaæ ogromny opór i jest to nie do
przegapienia.

OK, bo ba³em siê ¿e nie tyle ¿e siê "zatar³" permanentnie tylko
¿e brak oleju, niedop³ywanie go do wszystkich kanalików (bo
brak³o go - nie by³o tyle objêto¶ci albo siê pieni³) spowodowa³o
ogólne zwiêkszenie temperatury pracy bloku silnika.

Tak to raczej nie bêdzie,
Jak siê zatrze jaki¶ element, to on istotnie, miejscowo wytwarza
temperatury jak w hucie, ale wtedy szybko siê zniszczy i zaczniesz albo go
wyra¼nie s³yszeæ, albo od tej temperatury siê zablokuje.

Wiem, ¿e olej nie tylko smaruje ale ma równie¿ (albo przede
wszystkim) za zadanie ch³odziæ silnik.

Przede wszystkim to jednak smaruje.
Oczywi¶cie odbiera jakie¶ ciep³o od smarowanych elementów czy np. dna
t³oka, ale w porównaniu z ca³o¶ci± ciep³a wydzielanego przez silnik, to nie
s± du¿e ilo¶ci ciep³a.
Dlatego silnik ma wielk± ch³odnicê wody, a oleju albo malutk±, albo jaki¶
niedu¿y wymiennik ciep³a, albo czêsto nie ma ¿adnej ch³odnicy oleju - miska
wystarcza.

To jak dzia³a, to w drug± stronê - olej pracuje pod wy¿szym ci¶nieniem.

To czemu, Tomaszu, objawem uszkodzenia uszczelki pod g³owic±
jest olej koloru herbaty bawarki czy te¿ kawy z mlekiem, czyli woda
z ch³odnicy dostaje siê jednak do oleju a nie odwrotnie...

My¶lê ¿e maj±c dziurê miêdzy olejem a wod±, po wy³±czeniu silnika,
niewielka ilo¶æ wody mo¿e siê dostaæ do oleju.
A ¿eby zrobiæ "majonez" w oleju wystarczy niewiele wody - to siê zdarza
nawet jak siê skropli trochê wody ze spalin z przedmuchów.

Natomiast tak ¿eby jakie¶ istotne ilo¶ci p³ynu z ch³odnicy znalaz³y siê w
misce olejowej, to chyba raczej siê nie zdarza.
Wiadomo ¿e jakie¶ tam teoretycznie mo¿liwo¶ci mo¿na sobie wyobraziæ, ale to
raczej nie ten problem.

Data: 2014-12-12 23:17:38
Autor: Jarek
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?

- wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju?

To jak dzia³a, to w drug± stronê - olej pracuje pod wy¿szym ci¶nieniem.

Wszêdzie?

Data: 2014-12-13 11:30:10
Autor: Tomasz Pyra
Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?
Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:17:38 +0100, Jarek napisa³(a):

- wt³oczenie czê¶ci p³ynu do oleju?

To jak dzia³a, to w drug± stronê - olej pracuje pod wy¿szym ci¶nieniem.

Wszêdzie?

Raczej tak bêdzie wszêdzie tam gdzie p³yn ch³odniczy móg³by siê zetkn±æ z
olejem - czyli p³aszcz wodny, jakie¶ wymienniki ciep³a itd.

Bo oczywi¶cie np. w uk³adzi ch³odzenia ci¶nienie bêdzie wy¿sze ni¿ w misce
olejowej, ale do miski olejowej p³yn ch³odz±cy raczej nie ma którêdy
wp³yn±æ.

Odwrotnie mo¿e byæ np. po wy³±czeniu silnika, kiedy ci¶nienie oleju spada
do zera, a w uk³adzie ch³odzenia mo¿e go jeszcze trochê byæ ze wzglêdu na
temperaturê czy nawet wrzenie.

Ubytek p³ynu ch³odniczego spowodowany ubytkiem oleju?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona