Ubywa płynu hamulcowego - co to może być ?

Data: 2015-10-18 08:30:47
Autor: masoJ
Ubywa płynu hamulcowego - co to może być ?
Witam
Co moĹĽe być przyczynÄ… ubywania pĹ‚ynu hamulcowego ? Wczoraj rano patrzyĹ‚em byĹ‚ peĹ‚en zbiorniczek pod sam korek, przejechaĹ‚em z 15 km, dzisiaj patrze i jest mniej, nie wiem ile bo  nie mogÄ™ zobaczyć przez tÄ… siateczkÄ™.

Data: 2015-10-18 09:20:24
Autor: Czarek
Ubywa płynu hamulcowego - co to może by ć ?

W dniu 18.10.2015 o 08:30, masoJ pisze:
Witam
Co może być przyczyną ubywania płynu hamulcowego ? Wczoraj rano
patrzyłem był pełen zbiorniczek pod sam korek, przejechałem z 15 km,
dzisiaj patrze i jest mniej, nie wiem ile bo  nie mogÄ™ zobaczyć przez tÄ…
siateczkÄ™.
To wyjmij siateczkÄ™.

A dlaczego ubywa? Pewnie jakiś mały wyciek, który obecnie nie wpływa z zauważalny sposób na przebieg hamowania. Do czasu.
Przejrzyj całą instalację hamulcową.

--
Czarek

Data: 2015-10-18 10:15:57
Autor: masoJ
W dniu 2015-10-18 o 09:20, Czarek pisze:

[...]

zauwaĹĽalny sposĂłb na przebieg hamowania. Do czasu.
Przejrzyj całą instalację hamulcową.

Mechanik jakiś mi mówił że mogą to być kończące się klocki hamulcowe i ten płyn leci do klocków, coś takiego.
Zobaczyłem też że na osłonie silnika(pod spodem) jest troszke oleju, czy to może być ten olej ?

Nie mam obecnie jak tego sprawdzić bo  nie mam kanaĹ‚u.

Data: 2015-10-18 10:27:08
Autor: masoJ
Ubywa płynu hamulcowego - co to może by ć ?
Teraz poszedłem do garazu wyjąć tą siateczke, patrze a tu olej jest .... wcześniej żona wyjechała nim do sklepu i samochód jeszcze był rozgrzany. Nic nie było dolewane.

Data: 2015-10-18 12:21:00
Autor: Tomasz Pyra
Ubywa płynu hamulcowego - co to może być ?
Dnia Sun, 18 Oct 2015 10:27:08 +0200, masoJ napisał(a):

Teraz poszedłem do garazu wyj±ć t± siateczke, patrze a tu olej jest .... wcze¶niej żona wyjechała nim do sklepu i samochód jeszcze był rozgrzany. Nic nie było dolewane.

Po pierwsze ustal ile dolewasz.
Jak dolałem 100ml pierwsz raz od 10 lat, to nie jest to żaden problem.

Bo owszem - wraz ze zużywaniem się okładzin hamulcowych poziom płynu w
zbiorniczku spada i nie jest zły objaw - po wymianie okłdzin wróciłby do
poprzedniego poziomu.

Natomiast jeżeli spada Ci szybciej niż poziom płynu to masz wyciek, który
trzeba usun±ć.
Zazwyczaj jest to jaka¶ nieszczelno¶ć na siłownikach hamulców, ale trzeba
j± szybko znaleĽć, bo równie dobrze może to być co¶ poważniejszego, co
kiedy¶ pozbawi Cię hamulców.

Data: 2015-10-18 15:19:29
Autor: Czarek

W dniu 18.10.2015 o 12:21, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Teoretycznie powinien być wymieniany co 2 lata a Ty już 10 lat na tym samym śmigasz ;-)

--
Czarek

Data: 2015-10-18 21:14:28
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 18 Oct 2015 15:19:29 +0200, Czarek napisał(a):

[...]

Teoretycznie powinien być wymieniany co 2 lata a Ty już 10 lat na tym samym ¶migasz ;-)

A ja nawet nie wiem ile :)

Kiedy¶ zagotowałem płyn hamulcowy który miał minimum 6 lat i na pewno nie
był lepszy niż DOT4, zacz±ł wrzeć w tempeaturze 10C wyższej niż nowy DOT4
:)

Więc jako¶ się nie boję.

Może w rajdówce gdzie taki płyn i tak jest regularnie gotowany warto go
wymieniać czę¶ciej, ale tam to i tak czę¶ciej się rozbiera hamulce i i tak
trzeba je odpowietrzać.

Data: 2015-10-19 10:33:23
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2015-10-18 o 21:14, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Wrzeć jak wrzeć, ale przy ilu zamarza? ;)

Pozdrawiam - Mirek
President Teddy on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2015-10-19 10:39:23
Autor: Czesław Wi¶niak
[...]

Nie ma szans, zeby zamarzł. Nawet 10letni:)

Data: 2015-10-23 19:11:14
Autor: Scobowski
W dniu 2015-10-19 o 10:39, Czesław Wi¶niak pisze:

Nie ma szans, zeby zamarzł. Nawet 10letni:)
Płyn nigdy.. ale nałapana przez 10 lat, rozcieńczaj±ca go woda..? (afair płyny hamulcowe s± wielce higroskopijne)

Data: 2015-10-25 22:55:11
Autor: Pszemol
"Scobowski" <scob@tlen.pl> wrote in message news:n0dpni$rr3$1sunflower.man.poznan.pl...
W dniu 2015-10-19 o 10:39, Czesław Wi¶niak pisze:

Nie ma szans, zeby zamarzł. Nawet 10letni:)
Płyn nigdy.. ale nałapana przez 10 lat, rozcieńczaj±ca go woda..?
(afair płyny hamulcowe s± wielce higroskopijne)

Jak wielce? :-)

I czemu ich pojemno¶ć nie narasta z czasem ten płyn
po wchłonięciu wielce dużo wody nie wycieka gór± przez
korek wlewowy zbiorniczka wyrównawczego?

Data: 2015-10-19 21:24:52
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 19 Oct 2015 10:33:23 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

[...]

A to nigdy się nie zastanawiałem, ale mam nadzieję że i tak zamarznie po
oleju silnikowym, płynie w chłodnicy, a pewnie i elektrolicie w
akumulatorze :)

Data: 2015-10-18 15:17:47
Autor: Czarek

W dniu 18.10.2015 o 10:27, masoJ pisze:
Teraz poszedłem do garazu wyjąć tą siateczke, patrze a tu olej jest ....

To nie jest olej.

wcześniej żona wyjechała nim do sklepu i samochód jeszcze był rozgrzany.
Nic nie było dolewane.

Rozgrzanie silnika nie ma większego wpływu na poziom płynu hamulcowego.

--
Czarek

Data: 2015-10-21 07:36:04
Autor: Pszemol
"Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> wrote in message news:n0065s$rdn$2usenet.news.interia.pl...
W dniu 18.10.2015 o 10:27, masoJ pisze:
Teraz poszedłem do garazu wyjąć tą siateczke, patrze a tu olej jest ....

To nie jest olej.

Płyn hamulcowy jest oleistą, tłustą w dotyku cieczą.

Data: 2015-10-21 18:06:43
Autor: Czarek

W dniu 21.10.2015 o 14:36, Pszemol pisze:
[...]

No i co z tego? To uwaĹĽaj sobie tÄ… ciecz za olej.

--
Czarek

Data: 2015-10-21 20:28:11
Autor: Pszemol
"Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> wrote in message news:n08d6k$ilv$1usenet.news.interia.pl...
[...]

To z tego, że różni się np. od płynu do spryskiwaczy.
Albo od skroplonej wody z klimy.
A podobny jest bardzo do oleju silnikowego.
Warto to wiedzieć jak masz zagadkową plamę pod
autem i chcesz stwierdzić skąd to i czy się martwić.

Z fizycznego punktu widzenia każdy olej jest płynem,
bo jest płynny :-) A płyn hamulcowy ma i konsystencję
i tłustość/oleistość więc nie rozumiem skąd takie
mocne u Ciebie opory aby wystrzegać się nazwy "olej"?

Data: 2015-10-23 14:40:15
Autor: Gof
masoJ <michalnospamo@nospam.pl> wrote:

Teraz poszedłem do garazu wyj±ć t± siateczke, patrze a tu olej jest .... wcze¶niej żona wyjechała nim do sklepu i samochód jeszcze był rozgrzany. Nic nie było dolewane.

Jak uklad hamulcowy sie rozgrzewa to plyn odrobine zwieksza objetosc, moze to od tego.

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2015-10-18 15:16:01
Autor: Czarek

W dniu 18.10.2015 o 10:15, masoJ pisze:
[...]

Tak, tłoczki zostają wysunięte i poziom płynu się obniża. Jest to normalne zachowanie eksploatacyjne ale nie po przejechaniu 15 km.

Zobaczyłem też że na osłonie silnika(pod spodem) jest troszke oleju, czy
to może być ten olej ?

Nie oleju szukaj tylko płynu hamulcowego.
Wyciek nie musi być w komorze silnika ale przy każdym z kół lub na całej długości przewodów hamulcowych.

Data: 2015-10-21 07:37:07
Autor: Pszemol
"Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> wrote in message news:n0062i$rdn$1usenet.news.interia.pl...
Zobaczyłem też że na osłonie silnika(pod spodem) jest troszke oleju,
czy to może być ten olej ?

Nie oleju szukaj tylko płynu hamulcowego.

Olej silnikowi i płyn hamulcowy - obie substancje to olej.
Silnikowy będzie ciemnym kolorze, hamulcowy przeźroczysty.

Data: 2015-10-21 15:11:25
Autor: J.F.
Ubywa płynu hamulcowego - co to może być ?
UĹĽytkownik "Pszemol"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:n080pi$nfe$1@dont-email.me...

No tak nie calkiem.
Chemicznie calkiem rozne.

J.

Data: 2015-10-21 20:28:05
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:56278efe$0$9564$65785112news.neostrada.pl...
[...]

MĂłwimy o plamie pod autem na asfalcie...
A więc testach organoleptycznych a nie w labie chemicznym.

Data: 2015-10-23 14:39:47
Autor: Gof
Ubywa płynu hamulcowego - co to może być ?
masoJ <michalnospamo@nospam.pl> wrote:

Mechanik jaki¶ mi mówił że mog± to być kończ±ce się klocki hamulcowe i ten płyn leci do klocków, co¶ takiego.

Ale nie w ciagu 15 km.

Data: 2015-10-18 16:03:13
Autor: Jacek
W dniu 2015-10-18 o 08:30, masoJ pisze:
Witam
Co może być przyczyną ubywania płynu hamulcowego ?
To, że płyn się nazywa "hamulcowy" nie znaczy, że jest jakiś feler przy hamulcach. Równie dobrze może być wyciek z wysprzęgnika sprzęgła o ile nie jest na linkę.
Jacek

Data: 2015-10-18 19:31:47
Autor: PiteR
Ubywa płynu hamulcowego - co to może być ?
na  ** p.m.s **  masoJ pisze tak:

Witam
Co może być przyczyn± ubywania płynu hamulcowego ? Wczoraj rano patrzyłem był pełen zbiorniczek pod sam korek, przejechałem z 15
km, dzisiaj patrze i jest mniej, nie wiem ile bo  nie mogę
zobaczyć przez t± siateczkę.

Wyciek przy kołach łatwo zauważyć swiec±c latark± bo sa brudne a płyn cieknie do dołu ;) po tym błocie i daje ciemne krechy ale tobie prawdopodobnie ucieka gdzie¶ przed pomp± hamulcow± lub przez wysprzęglik sprzęgła.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2015-10-21 06:49:39
Autor: bijok76
Ubywa płynu hamulcowego - co to może być ?
Przytrzymaj dłużej nacisniety pedał hamulca - może zej¶ć do podłogi.  Potem szukaj wycieku.

Ubywa płynu hamulcowego - co to może być ?