Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Uchod.....

Uchod.....

Data: 2012-02-05 10:49:48
Autor: Endriu
Uchod.....
Tyle było pierdzielenia w telewizji podczas posiedzeń tych wszytskich pseudokomisji o tym jak to piloci "siłowali się z przyciskiem uchod" który to nie miał prawa zadziałać bez ILS, a tu proszę.....

Na Boga Wszechmog±cego - jestem Polakiem, i wierzę w ogromn± Tajemnicę Życia i ¦wiadomo¶ci.
<http://akwedukt.nowyekran.pl/post/51345,na-boga-wszechmogacego-jestem-polakiem-i-wierze-w-ogromna-tajemnice-zycia-i-swiadomosci>

"[...]
08.40.51,9 Dowódca mówi "Odchodzimy"
08.40.53,1 2 Pilot mówi "Odchodzimy"

Samolot w dalszym ci±gu leci na automatach !!!!

Rys 15 str 18 Zał±cznika do Raportu Millera:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/555070acb9a10806.html

Odł±czenie automatu sterowania podłużnego następuje o godz. 08.40.55 !!!!!
Odł±czenie automatu sterowania ci±giem następuje o godz. 08.40.56 !!!
Odł±czenie automatu sterowania bocznego następuje po godz. 08.41

Co to znaczy?
1. Że w chwili podjęcia decyzji o odej¶ciu samolot leciał z prędko¶ci± opadania 0 !!!!
2. Po 3 sek od decyzji dowódcy a po 1,9 sek od potwierdzenia odej¶cia przez 2 Pilota odł±czaj± oni sterowanie podłużne. ŻADNEGO ZASKOCZENIA SZYBKA REAKCJA !!!!!!!!!!!!!.
A tyle mówiono i pisano o przycisku uchod. A tu szydło wyłazi z worka.

[...]".

P.S. Delfino, Porethousy, Dev-y, Eneuele i cała ta reszta zgrai znaleĽli¶cie te wskazania wariometru ?. Przecież latacie na codzień, i wiecie że taki to zegar jest w każdej nawet awionetce ...

--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-05 12:13:36
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
Endriu wrote:

Tyle było pierdzielenia w telewizji podczas posiedzeń tych wszytskich
pseudokomisji o tym jak to piloci "siłowali się z przyciskiem uchod" który
to nie miał prawa zadziałać bez ILS, a tu proszę.....

Nie wiem czemu znowu wrzucasz nowe posty, choć nie wyja¶niłe¶ jeszcze o co ci chodziło w poprzednich. Doczekam się wyja¶nienia nad załamaniem r±k nad wykresami, które zalinkowałe¶?
 
Na Boga Wszechmog±cego - jestem Polakiem, i wierzę w ogromn± Tajemnicę
Życia i ¦wiadomo¶ci.
<http://akwedukt.nowyekran.pl/post/51345,na-boga-wszechmogacego-jestem-
polakiem-i-wierze-w-ogromna-tajemnice-zycia-i-swiadomosci>

Nawet tam nie zagl±dam.

Ale może tytułem wprowadzenia opiszę ci jak wykonuje się podej¶cie nieprecyzyjne. Otóż będ±c już w fazie podej¶cia końcowego, tj. w pełnej konfiguracji na linii drogi podej¶cia końcowego piloci wykonuj± zniżanie do minimalnej wysoko¶ci zniżania, gdzie wyrównuj± lot BEZ NARUSZANIA jej. Następnie kontynuuj± lot na tej wysoko¶ci aż do osi±gnięcia punktu MAPt, gdzie następuje odej¶cie na drugi kr±g według opublikowanej procedury. Dopiero w tym miejscu ew. można użyć przycisku uchod, o ile procedura użycie takowego przewiduje. Nawet jego niezadziałanie daje duży margines bezpieczeństwa, bo samolot jest w locie poziomym, a pierwsza faza procedury odej¶cia na drugi kr±g (s± 3 kolejne fazy), przewiduje lot poziomy przez pewn± odległo¶ć.

"[...]
08.40.51,9 Dowódca mówi "Odchodzimy"
08.40.53,1 2 Pilot mówi "Odchodzimy"

Na wysoko¶ci 40 metrów nad terenem w okolicach poziomu pasa. Naprawdę nie widzisz w tym żadnego problemu?

Samolot w dalszym ci±gu leci na automatach !!!!

Zgadza się.

Rys 15 str 18 Zał±cznika do Raportu Millera:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/555070acb9a10806.html

Odł±czenie automatu sterowania podłużnego następuje o godz. 08.40.55 !!!!!
Odł±czenie automatu sterowania ci±giem następuje o godz. 08.40.56 !!!
Odł±czenie automatu sterowania bocznego następuje po godz. 08.41

Gdzie konkretnie na tym zdjęciu to widać? Ja tam nie widzę wskaĽnika automatu. Widzę tylko wskaĽniki wychylenia wolantu i sterów. 
Co to znaczy?
1. Że w chwili podjęcia decyzji o odej¶ciu samolot leciał z prędko¶ci±
opadania 0 !!!!

Z czego to niby wynika? Chyba nie z powyższego wykresu? Czekam konkretnie na odpowiedĽ na powyższe, a nie kolejne odwracanie kota ogonem. Ze wszystkich dostępnym wykresów wynika, że w tej fazie samolot stabilnie zniża.

2. Po 3 sek od decyzji dowódcy a po 1,9 sek od potwierdzenia odej¶cia
przez 2 Pilota odł±czaj± oni sterowanie podłużne. ŻADNEGO ZASKOCZENIA
SZYBKA REAKCJA !!!!!!!!!!!!!.

Szybka reakcja na gałęzie zagl±daj±ce do kokpitu. Tak jak już pisałem, jakie ma to znaczenie w obliczu faktu, że samolot nie miał prawa zej¶ć poniżej 120 metrów QFE? Decyzję podjęto na wysoko¶ci QFE zero, po czym trzeba było jeszcze czekać trzech kolejnych sekund w stabilnym i szybkim zniżaniu, na ruch wolantu.

A tyle mówiono i pisano o przycisku uchod. A tu szydło wyłazi z worka.

No wła¶nie nie wiem po co mówiono i pisano, bo ma to znikome znaczenie.

[...]".

P.S. Delfino, Porethousy, Dev-y, Eneuele i cała ta reszta zgrai
znaleĽli¶cie te wskazania wariometru ?. Przecież latacie na codzień, i
wiecie że taki to zegar jest w każdej nawet awionetce ...

Wiemy też, że wariometr ze względu na swoj± budowę jest urz±dzeniem o bardzo dużej bezwładno¶ci czasowej, rzędu nawet kilku sekund. Nie mam pojęcia, czy rejestruje się wskazania wariometru, ale wydaje się to niepotrzebne, skoro prędko¶ć pionow± można post factum łatwiej wyliczyć po prostu jako pochodn± wysoko¶ci w oparciu o wysoko¶ciomierz barometryczny, który ma znacznie mniejsz± bezwładno¶ć (choć także ma). Wskazania wariometru w takich skalach czasowych s± po prostu niewiarygodne i nieprawdziwe. Ale jakiej wiedzy można oczekiwać od twoich ekspertów, którzy nigdy nawet w samolocie nie siedzieli i wariometru na oczy nie widzieli?

Data: 2012-02-05 12:22:39
Autor: Endriu
Uchod.....
Gdzie konkretnie na tym zdjęciu to widać? Ja tam nie widzę wskaĽnika
automatu. Widzę tylko wskaĽniki wychylenia wolantu i sterów.

Z twoim wzrokiem to ja bym ci prawa jazdy nie dał, a co dopiero pozwolenie na prowadznie statków powietrznych ...


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-05 12:28:41
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
Endriu wrote:

Gdzie konkretnie na tym zdjęciu to widać? Ja tam nie widzę wskaĽnika
automatu. Widzę tylko wskaĽniki wychylenia wolantu i sterów.

Z twoim wzrokiem to ja bym ci prawa jazdy nie dał, a co dopiero pozwolenie
na prowadznie statków powietrznych ...

Aha czyli po raz kolejny nie jeste¶ w stanie wskazać o co ci chodzi ani udowodnić żadnej z postawionych tez.

Ja rozumiem, że można być za¶lepiony i w co¶ po prostu wierzyć, ale ty jeste¶ po prostu cyniczny. Wysuwasz kosmiczne tezy i wklejasz jakie¶ losowe obrazki jako niby porażaj±ce dowody. Niestety nikomu nie chcesz wytłumaczyć co na tych obrazkach widzisz :)

A może widzisz tam co¶ innego niż inni?

Data: 2012-02-05 12:36:38
Autor: Endriu
Uchod.....
Aha czyli po raz kolejny nie jeste¶ w stanie wskazać o co ci chodzi ani
udowodnić żadnej z postawionych tez.

Masz tu tylu kolegów to niech ci pokaż± jedno i drugie ...

--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-05 18:19:57
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
Endriu wrote:

Masz tu tylu kolegów to niech ci pokaż± jedno i drugie ...

Ale ty mi wytłumacz co tutaj wrzucasz. Przecież chyba rozumiesz to co piszesz, cytujesz i linkujesz.

Data: 2012-02-05 21:23:58
Autor: Endriu
Uchod.....

Ale ty mi wytłumacz co tutaj wrzucasz. Przecież chyba rozumiesz to co
piszesz, cytujesz i linkujesz.

Nic na to nie poradzę, że nie potrafisz odczytać warto¶ci wykresów które ci zapodałem...


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-05 21:28:00
Autor: pIOTER
Uchod.....
W dniu 2012-02-05 21:23, Endriu pisze:
Ale ty mi wyt�umacz co tutaj wrzucasz. Przecie� chyba rozumiesz to co
piszesz, cytujesz i linkujesz.

Nic na to nie poradz�, �e nie potrafisz odczyta� warto�ci wykres�w kt�re ci
zapoda�em...


a Ty za to potrafisz wysmienicie ;)

pIOTER

Data: 2012-02-05 21:44:28
Autor: Endriu
Uchod.....
a Ty za to potrafisz wysmienicie ;)

Kolego pIOTER wykres to wykres.

Mam poderzenia, że Delfino cynicznie wali w pręta wiedz±c doskonale o czym mówię, więc nie będę z siebie tutaj robił głupka. Jak kurwa dureń nie umie odczytywac wartosci na wykresach to może niech postapi wedle moich poprzednich zaleceń i niech sobie wsadzi palec w dupę. Może to pomoże ...

--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-05 22:00:26
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
Endriu wrote:

Mam poderzenia, że Delfino cynicznie wali w pręta wiedz±c doskonale o czym
mówię, więc nie będę z siebie tutaj robił głupka. Jak kurwa dureń nie umie
odczytywac wartosci na wykresach to może niech postapi wedle moich
poprzednich zaleceń i niech sobie wsadzi palec w dupę. Może to pomoże ...

Jak na razie to ty cynicznie walisz w pręta. Mam wrażenie że wrzucasz tutaj artykuły jakich¶ oszołomów nawet ich nie czytaj±c. Jak można poważnie traktować tekst w którym pada teza o zerowej prędko¶ci zniżania na podstawie wykresu na którym nie ma żadnej prędko¶ci zniżania? A może to ten autor sobie po prostu z takich jak ty robi jaja?

Cytuję co jest na tym rysunku:

K±t ustaw. statecznika poziomego
Prędko¶ć przyrz±dowa
K±t pochylenia
K±t natarcia
Poł. DSS-1
Poł. klap

Nigdzie tu nie widzę prędko¶ci opadania. Czy ty to widzisz? Jeste¶ w stanie wskazać? Może zapytasz swojego autora?

Przypominam, że w poprzednim w±tku próbowałe¶ udowodnić, że piloci nie używali radiowysoko¶ciomierza przywołuj±c wykres z którego wynika, że używali :)

Data: 2012-02-05 21:31:59
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
Endriu wrote:

Nic na to nie poradzę, że nie potrafisz odczytać warto¶ci wykresów które
ci zapodałem...

Potrafię, ale nie wiem o które warto¶ci ci chodzi i w jaki sposób z nich wynikaj± twoje tezy. Powtarzam: Gdzie na tym wykresie widać, że w chwili podjęcia decyzji samolot leciał z prędko¶ci± opadania równ± zero. Skoro przytaczasz tutaj tekst to chyba go analizowałe¶ wraz z wykresem, zgadzasz się z nim i potrafisz to uzasadnić?

Data: 2012-02-05 21:45:40
Autor: Endriu
Uchod.....
Potrafię, ale nie wiem o które warto¶ci ci chodzi i w jaki sposób z nich
wynikaj± twoje tezy. Powtarzam: Gdzie na tym wykresie widać, że w chwili
podjęcia decyzji samolot leciał z prędko¶ci± opadania równ± zero.

A ty skad masz tak± 100% towa pewno¶ć skoro nie masz danych z wariometru ?.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-05 21:56:42
Autor: P.B.
Uchod.....
Dnia Sun, 5 Feb 2012 21:45:40 +0100, Endriu napisał(a):

Potrafię, ale nie wiem o które warto¶ci ci chodzi i w jaki sposób z nich
wynikaj± twoje tezy. Powtarzam: Gdzie na tym wykresie widać, że w chwili
podjęcia decyzji samolot leciał z prędko¶ci± opadania równ± zero.

A ty skad masz tak± 100% towa pewno¶ć skoro nie masz danych z wariometru ?.

Co¶ się uczepił tych danych z wariometru? Prędko¶ć wznoszenia/opadania to
różnica wysoko¶ci w jednostce czasu. Podziel sobie o¶ czasu na wykresie na
małe odcineczki, odczytaj wysoko¶ć na pocz±tku odcinka, odczytaj na końcu,
oblicz różnicę, podziel przez czas i będziesz miał wskazanie wariometru. Zapisywanie w rejestratorze wskazań wariometru, które można tak łatwo
wyliczyć byłoby zupełnie nielogicznym marnotrawieniem kanału zapisu.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2012-02-05 22:01:39
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
Endriu wrote:

A ty skad masz tak± 100% towa pewno¶ć skoro nie masz danych z wariometru
?.

Mam dane z wysoko¶ciomierza i potrafię policzyć pochodn±.

Już ci pisałem, że wariometr nawet z kilkusekundowym opóĽnieniem i prawidłowo wskazuje tylko w stanach ustalonych. Jego wskazania nie miałyby więc znaczenia.

Data: 2012-02-05 22:08:39
Autor: Endriu
Uchod.....
Już ci pisałem, że wariometr nawet z kilkusekundowym opóĽnieniem i
prawidłowo wskazuje tylko w stanach ustalonych. Jego wskazania nie miałyby
więc znaczenia.

Jak ja cię durniu  mam traktowac poważnie?.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-05 22:18:09
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
Endriu wrote:

Jak ja cię durniu  mam traktowac poważnie?.

Kwestionujesz to co napisałem? Dla ciebie nie ma chyba ratunku. Jak jeste¶ z Warszawy to zapraszam na lot, zobaczysz jak działa wariometr i co wskazuje.

Albo taniej obejrzyj np. ten film: https://www.youtube.com/watch?v=XncKKQB3674

Ok 21 sekundy - wysoko¶ciomierz już wskazuje znaczy przyrost wysoko¶ci, a wariometr dalej na maksymalnym minusie. Prawidłowe wskazania wariometru dostajemy po dalszych 8 sekundach, gdy już od dawna mamy ustalony lot wznosz±cy.

O tym wie każdy pilot, który ma jak±kolwiek praktykę. Może tym różnimy się od oszołomów, co samolot widziały w TV i naczytały się b±dĽ nasłuchały jakich¶ bzdur.

Data: 2012-02-05 22:40:24
Autor: Endriu
Uchod.....
O tym wie każdy pilot, który ma jak±kolwiek praktykę. Może tym różnimy się
od oszołomów, co samolot widziały w TV i naczytały się b±dĽ nasłuchały
jakich¶ bzdur.

WeĽ mi nie pierdol, że nawigotor z Protasiukiem nie odczytywali  cały czas 100 z radio nie widz±c na wariometrze prawidłowych wskazań opadania. W te twoje bajki nie uwierzy nawet dziecko.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-05 23:06:39
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
Endriu wrote:
 
WeĽ mi nie pierdol, że nawigotor z Protasiukiem nie odczytywali  cały czas
100 z radio nie widz±c na wariometrze prawidłowych wskazań opadania. W te
twoje bajki nie uwierzy nawet dziecko.

Co to w ogóle ma do rzeczy? Skaczesz z tematu na temat, miotasz się. Nie wiem już czy przyj±łe¶ do wiadomo¶ci, że wariometr działa z opóĽnieniem czy dalej nie i mam szukać kolejnych dowodów... :P

Data: 2012-02-05 23:13:23
Autor: Endriu
Uchod.....
Co to w ogóle ma do rzeczy? Skaczesz z tematu na temat, miotasz się. Nie
wiem już czy przyj±łe¶ do wiadomo¶ci, że wariometr działa z opóĽnieniem czy
dalej nie i mam szukać kolejnych dowodów... :P

I co z tego że działa z opóĽnieniem ?. Powinien być w raporcie, ale jego wkazań nie ma i to jest dziwne, a dla mnie (i dla ¶ledztwa) wręcz kluczowe .....


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-06 00:05:50
Autor: J.F.
Uchod.....
Dnia Sun, 05 Feb 2012 22:18:09 +0100, Delfino Delphis napisał(a):
https://www.youtube.com/watch?v=XncKKQB3674
Ok 21 sekundy - wysoko¶ciomierz już wskazuje znaczy przyrost wysoko¶ci, a wariometr dalej na maksymalnym minusie. Prawidłowe wskazania wariometru dostajemy po dalszych 8 sekundach, gdy już od dawna mamy ustalony lot wznosz±cy.
O tym wie każdy pilot, który ma jak±kolwiek praktykę. Może tym różnimy się od oszołomów, co samolot widziały w TV i naczytały się b±dĽ nasłuchały jakich¶ bzdur.

A widziales te dla paralotniarzy ? Znacznie czulsze.

No ale w tutce sie spodziewam raczej "lotniczego", chociaz ... skoro im
wsadzili elektroniczne wysokosciomierze ...

J.

Data: 2012-02-06 13:31:23
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
J.F. wrote:

A widziales te dla paralotniarzy ? Znacznie czulsze.

No ale w tutce sie spodziewam raczej "lotniczego", chociaz ... skoro im
wsadzili elektroniczne wysokosciomierze ...


Elektroniczny jest tylko wy¶wietlacz, zasada działania musi być chyba taka sama :) Nie wiem jak s± skonstruowane te dla paralotniarzy, ale wariometr barometryczny musi mieć spor± bezwładno¶ć, bo to przecież puszka z dziurk± - musi zaistnieć stan ustalony tj. ucieczka powietrza przez dziurkę musi mieć stały przepływ, aby wskazanie było poprawne.

Być może jest tak, że paralotniarskie przystosowana s± tylko dla małych wysoko¶ci, przez co ze względu na małe różnice ci¶nień ich rozmiary s± mniejsze i bezwładno¶ć krótsza. Ale wariometr z tutki musi działać w pełnym zakresie ci¶nień.

Data: 2012-02-06 13:58:36
Autor: bartekltg
Uchod.....
W dniu 2012-02-06 13:31, Delfino Delphis pisze:
J.F. wrote:

A widziales te dla paralotniarzy ? Znacznie czulsze.

No ale w tutce sie spodziewam raczej "lotniczego", chociaz ... skoro im
wsadzili elektroniczne wysokosciomierze ...


Elektroniczny jest tylko wyświetlacz, zasada działania musi być chyba taka

Na pewno? Nie może bo być barometr a różniczkuje już elektronika?

Wsadzamy w pudełko, naklejamy 'elektroniczny wariometr' i wio;)


pzdr
bartekltg

Data: 2012-02-06 14:04:03
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
bartekltg wrote:

Na pewno? Nie może bo być barometr a różniczkuje już elektronika?

Wsadzamy w pudełko, naklejamy 'elektroniczny wariometr' i wio;)

Hmm teoretycznie tak. Może w paralotni to przejdzie, ale nie w samolocie. W samolocie musi być po prostu niezależny instrument chociażby po to, aby mieć jakie¶ porównanie wskazań, gdy dzieje się co¶ dziwnego. Samo opóĽnienie nie jest tu aż tak problematyczne, bo samoloty generalnie nie wykonuj± szybkich manewrów i zniżaj±/wznosz± w stanach ustalonych.

Data: 2012-02-06 15:16:45
Autor: J.F
Uchod.....
Użytkownik "Delfino Delphis"  napisał w wiadomo¶ci grup
Hmm teoretycznie tak. Może w paralotni to przejdzie, ale nie w samolocie. W
samolocie musi być po prostu niezależny instrument chociażby po to, aby mieć
jakie¶ porównanie wskazań, gdy dzieje się co¶ dziwnego.

Hm, musi ? A potem sie okazuje ze oba z jednej rurki Pitota karmione :-)
I po co - w tutce bylo wysokosciomierzy 5, a i tak przyglebili :-)

Poza tym w srodku moga byc cisnieniomierze dwa, mikroprocesor ktory je porownuje i alarm zapala w razie niezgodnosci.
I po jednym takim zestawie dla kazdego pilota :-)

Samo opóĽnienie nie
jest tu aż tak problematyczne, bo samoloty generalnie nie wykonuj± szybkich
manewrów i zniżaj±/wznosz± w stanach ustalonych.

No ale naciska czlowiek "uchod", a potem nie wie - wznosimy sie, czy opadamy :-)

Tak czy inaczej - zapisu z wariometru nie ma. Podejrzewam ze faktycznie malo uzyteczny, bo inaczej chyba by dodali.

J.

Data: 2012-02-06 19:43:46
Autor: Endriu
Uchod.....
Tak czy inaczej - zapisu z wariometru nie ma. Podejrzewam ze faktycznie malo uzyteczny, bo inaczej chyba by dodali.

Nie no rece opadaj±. Może w innych katastrofach wskazania miałyby nieznacz±c± warto¶ć to ale w TEJ ?.
Kolego J.F. sam się prosisz żeby przestać traktować cię poważnie....


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-06 22:44:09
Autor: J.F.
Uchod.....
Dnia Mon, 6 Feb 2012 19:43:46 +0100, Endriu napisał(a):
Tak czy inaczej - zapisu z wariometru nie ma. Podejrzewam ze faktycznie malo uzyteczny, bo inaczej chyba by dodali.

Nie no rece opadaj±. Może w innych katastrofach wskazania miałyby nieznacz±c± warto¶ć to ale w TEJ ?.
Kolego J.F. sam się prosisz żeby przestać traktować cię poważnie....

Glupis. Jakby sie przydaly w jakis katastrofach, to by byly rejestrowane.
Nie sa - czyli albo malo uzyteczne, albo malo rzetelne.

J.

Data: 2012-02-07 08:28:40
Autor: Endriu
Uchod.....
Glupis.
Jakby sie przydaly w jakis katastrofach, to by byly rejestrowane.
Nie sa - czyli albo malo uzyteczne, albo malo rzetelne.

No to wrzuć tu jakie¶ zapisy czarnych skrzynek z innej katastrof ....


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-07 09:29:57
Autor: J.F
Uchod.....
Użytkownik "Endriu"  napisał w wiadomości grup
Glupis.
Jakby sie przydaly w jakis katastrofach, to by byly rejestrowane.
Nie sa - czyli albo malo uzyteczne, albo malo rzetelne.

No to wrzuć tu jakie¶ zapisy czarnych skrzynek z innej katastrof ....

Troche logicznego myslenia - jakby byl zapisany, to by na pewno pokazali na wykresach. Czyli nie byl. Czyli ktos go uwazal za mniej wazny.

Nie wykluczam ze wspolczesne samoloty zapisuja - elektronika sie rozwinela i nie stanowi to juz problemu. Ale patrz ICAO Annex 6.

J.

Data: 2012-02-07 09:36:10
Autor: Endriu
Uchod.....
Troche logicznego myslenia - jakby byl zapisany, to by na pewno pokazali na wykresach.

Widzę, że ty rzeczywiście masz mnie chyba za debila.....

--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-07 09:47:45
Autor: J.F
Uchod.....
Użytkownik "Endriu"  napisał w wiadomości
Troche logicznego myslenia - jakby byl zapisany, to by na pewno pokazali na wykresach.

Widzę, że ty rzeczywiście masz mnie chyba za debila.....

Nikogo z gory nie uwazam za debila.

J.

Data: 2012-02-07 09:18:00
Autor: J.F
Uchod.....
Użytkownik "Delfino Delphis"  napisał w
bartekltg wrote:
Na pewno? Nie może bo być barometr a różniczkuje już elektronika?
Wsadzamy w pudełko, naklejamy 'elektroniczny wariometr' i wio;)

Hmm teoretycznie tak. Może w paralotni to przejdzie, ale nie w samolocie. W
samolocie musi być po prostu niezależny instrument chociażby po to, aby mieć
jakie¶ porównanie wskazań, gdy dzieje się co¶ dziwnego. Samo opóĽnienie nie
jest tu aż tak problematyczne, bo samoloty generalnie nie wykonuj± szybkich
manewrów i zniżaj±/wznosz± w stanach ustalonych.

A propos - zwrociles uwage na KAV-485T ?
To jest IVSI. Roznie to tlumacza
Instant/Instantaneous/Inertial Vertical Speed Indicator.

Nie moge sie doszukac oryginalnej dokumentacji, ale wychodzi na to ze wariometr jest wspomagany akcelerometrami w celu szybkiego pokazywania zmian predkosci pionowej.

No ale to nie jest wyposazenie fabryczne.

J.

Data: 2012-02-06 21:02:48
Autor: Rafal 'RAV' Miszczak
Uchod.....
Użytkownik bartekltg napisał:

Elektroniczny jest tylko wyświetlacz, zasada działania musi być chyba
taka

Na pewno? Nie może bo być barometr a różniczkuje już elektronika?

Różniczkująca elektronika nie likwiduje opóźnienia wariometru. Cyfrowe "różniczkowanie" polega na obliczeniu różnicy wskazań (ciśnienia przeliczonego na wysokość w tym przypadku) po upłynięciu jakiegoś czasu. Otrzymujemy średnie wznoszenie/opadanie w okresie, który właśnie się zakończył, a nie aktualne - stąd opóźnienie. Teoretycznie wyjściem jest skrócenie czasu (deltaT) do wartości niezauważalnych w praktyce, ale to powoduje, że również deltaP staje się bliskie zeru. Tymczasem pomiar ciśnienia jest obarczony błędem, który jest "jakiś" nie chce się dać zmniejszyć. Im krótszy krok i mniejsze deltaP, tym większy udział błędu w pomiarze - za krótki krok i błędy robią się większe od wartości mierzonej, więc wychodzą totalne głupoty. W praktyce więc elektroniczny wariometr paralotniowy ma opóźnienie ok. 1 sekundy.

--
Pozdrawiam

Rafal "RAV" Miszczak        rav@e-rav.pl                  www.e-rav.pl
Skype: rav_wroc_pl_2          GG: 9783             tel: +48-606-198315

Data: 2012-02-06 21:17:31
Autor: Endriu
Uchod.....
W praktyce więc elektroniczny wariometr paralotniowy ma opóĽnienie ok. 1 sekundy.

No i w zupełno¶ci wystarczy, aby jego wskazania takowego potwierdziły czy Protasiuk szedł po radio czy po baro ...


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-06 21:29:52
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
Endriu wrote:

No i w zupełno¶ci wystarczy, aby jego wskazania takowego potwierdziły czy
Protasiuk szedł po radio czy po baro ...

Przecież zmiany wysoko¶ci można tak samo odtworzyć z tego co jest dostępne, w identyczny sposób w jaki zrobiłby to wariometr elektroniczny. Co za różnica?

Zreszt± po co ci to? Podobno na wykresie to widać. Pokaż tylko gdzie.

Data: 2012-02-07 09:52:55
Autor: /dev/SU45
Uchod.....

Zreszt± po co ci to? Podobno na wykresie to widać. Pokaż tylko gdzie.

Delfinie, jestem zdegustowany, nie szanujesz się ani jako uczony :) ani jako lotnik. Ile można dyskutować z idiot±?

Data: 2012-02-07 10:23:55
Autor: Endriu
Uchod.....
Delfinie, jestem zdegustowany, nie szanujesz się ani jako uczony :) ani jako lotnik. Ile można dyskutować z idiot±?

A widzisz niby dyskusja z idiot± a od 2010 wszystkie najdłuższe watki i najbardziej zaciekłe to smoleńsk ...


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-06 14:19:22
Autor: J.F
Uchod.....
Użytkownik "Delfino Delphis"  napisał w wiadomo¶ci
J.F. wrote:
A widziales te dla paralotniarzy ? Znacznie czulsze.
No ale w tutce sie spodziewam raczej "lotniczego", chociaz ... skoro im
wsadzili elektroniczne wysokosciomierze ...

Elektroniczny jest tylko wy¶wietlacz, zasada działania musi być chyba taka
sama :) Nie wiem jak s± skonstruowane te dla paralotniarzy, ale wariometr
barometryczny musi mieć spor± bezwładno¶ć, bo to przecież puszka z dziurk± -
musi zaistnieć stan ustalony tj. ucieczka powietrza przez dziurkę musi mieć
stały przepływ, aby wskazanie było poprawne.

Mozesz minimalizowac pojemnosc tej puszki. Mechanika na to nie bardzo pozwala, ale elektronika tak.

A te dla elektroniczne lotniarzy wcale puszki nie maja - jest jeden czujnik cisnienia absolutnego, pochodna oblicza uklad elektroniczny, albo program.
I przy okazji sluzy do wysokosciomierza.

Być może jest tak, że paralotniarskie przystosowana s± tylko dla małych
wysoko¶ci, przez co ze względu na małe różnice ci¶nień ich rozmiary s±
mniejsze i bezwładno¶ć krótsza. Ale wariometr z tutki musi działać w pełnym
zakresie ci¶nień.

W starym wariometrze duzych cisnien nie ma, niezaleznie od wysokosci.

Natomiast te elektroniczne czujniki cisnienia absolutnego tez maja z jednej strony proznie za referencje, i najwieksze obciazenia sa na ziemii.
Ale membrana ma rozmiary ulamkow milimetra, wiec bezwladnosci to tez w zasadzie nie maja, przynajmniej nie w porownaniu z samolotem.
Wibracje od silnika moga przeszkadzac :-)

Rozdzielczosc te czujniki maja ulamek metra,  podniesiesz z podlogi na wysokosc oczu i juz piszczy ze noszenie masz.

J.

Data: 2012-02-06 11:37:08
Autor: Paweł Kasztelan
Uchod.....
W dniu 2012-02-05 22:08, Endriu pisze:
Już ci pisałem, że wariometr nawet z kilkusekundowym opóĽnieniem i
prawidłowo wskazuje tylko w stanach ustalonych. Jego wskazania nie miałyby
więc znaczenia.

Jak ja cię durniu  mam traktowac poważnie?.


Tak traktuj go poważnie. Bo pisze prawdę i potwierdzi ci to każdy pilot. Poczytaj sobie o wariometrach i zapytaj jakiego¶ pilota co widzi na wariometrze jak ¶ci±ga i oddaje dr±żek. Co się dzieje przy zmianie prędko¶ci lotu.
Przeżywasz ten wariometr a liczył się tylko wysok. baro.

Data: 2012-02-06 19:44:37
Autor: Endriu
Uchod.....
Tak traktuj go poważnie. Bo pisze prawdę i potwierdzi ci to każdy pilot. Poczytaj sobie o wariometrach i zapytaj jakiego¶ pilota co widzi na wariometrze jak ¶ci±ga i oddaje dr±żek. Co się dzieje przy zmianie prędko¶ci lotu.
Przeżywasz ten wariometr a liczył się tylko wysok. baro.

Następny cymbał .... Wysyp jaki¶ czy co ?.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-06 21:10:44
Autor: Paweł Kasztelan
Uchod.....
W dniu 2012-02-06 19:44, Endriu pisze:
Tak traktuj go poważnie. Bo pisze prawdę i potwierdzi ci to każdy pilot.
Poczytaj sobie o wariometrach i zapytaj jakiego¶ pilota co widzi na
wariometrze jak ¶ci±ga i oddaje dr±żek. Co się dzieje przy zmianie
prędko¶ci lotu.
Przeżywasz ten wariometr a liczył się tylko wysok. baro.

Następny cymbał .... Wysyp jaki¶ czy co ?.

Ok. :)  Pisz dalej sam ze sob± :)

Data: 2012-02-06 21:18:19
Autor: Endriu
Uchod.....
Ok. :)  Pisz dalej sam ze sob± :)

Bujaj się ...


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-06 21:24:06
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
Endriu wrote:

Następny cymbał .... Wysyp jaki¶ czy co ?.

Normalnie same cymbały na grupie i jeden Endriu, spec pilotażu, niesie grupie kaganek o¶wiaty :)

Data: 2012-02-05 12:41:01
Autor: Bogdan Idzikowski
Uchod.....

Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jglj92$eaq$1usenet.news.interia.pl...
Tyle było pierdzielenia w telewizji podczas posiedzeń tych wszytskich pseudokomisji o tym jak to piloci "siłowali się z przyciskiem uchod" który to nie miał prawa zadziałać bez ILS, a tu proszę.....

Na Boga Wszechmog±cego - jestem Polakiem, i wierzę w ogromn± Tajemnicę Życia i ¦wiadomo¶ci.
<http://akwedukt.nowyekran.pl/post/51345,na-boga-wszechmogacego-jestem-polakiem-i-wierze-w-ogromna-tajemnice-zycia-i-swiadomosci>

"[...]
08.40.51,9 Dowódca mówi "Odchodzimy"
08.40.53,1 2 Pilot mówi "Odchodzimy"

Samolot w dalszym ci±gu leci na automatach !!!!

Rys 15 str 18 Zał±cznika do Raportu Millera:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/555070acb9a10806.html

Odł±czenie automatu sterowania podłużnego następuje o godz. 08.40.55 !!!!!
Odł±czenie automatu sterowania ci±giem następuje o godz. 08.40.56 !!!
Odł±czenie automatu sterowania bocznego następuje po godz. 08.41

Co to znaczy?
1. Że w chwili podjęcia decyzji o odej¶ciu samolot leciał z prędko¶ci± opadania 0 !!!!
2. Po 3 sek od decyzji dowódcy a po 1,9 sek od potwierdzenia odej¶cia przez 2 Pilota odł±czaj± oni sterowanie podłużne. ŻADNEGO ZASKOCZENIA SZYBKA REAKCJA !!!!!!!!!!!!!.
A tyle mówiono i pisano o przycisku uchod. A tu szydło wyłazi z worka.

Co powiesz na to:

8:40:58,1 [przerywany sygnał o częstotliwo¶ci około 400 hz, oznaczaj±cy wył±czenie ABSU, trwaj±cy około 0,9 s - do 8:40:59,0]

8:40:58,1 N - Dwadzie¶cia

8:40:59,0 [koniec sygnału o częstotliwo¶ci około 400 hz oznaczaj±cy wył±czenie ABSU]
8:40:59,5 [przerywany sygnał o częstotliwo¶ci około 400 hz, oznaczaj±cy wył±czenie ABSU, trwaj±cy około 0,9 s - do 8:41:00,4]
8:41:00,4 [koniec sygnału o częstotliwo¶ci około 400 hz oznaczaj±cy wył±czenie ABSU]
8:41:00,8 [przerywany sygnał o częstotliwo¶ci około 400 hz, oznaczaj±cy wył±czenie ABSU, trwaj±cy około 0,9 s - do 8:41:01,7]
8:41:01,7 [koniec sygnału o częstotliwo¶ci około 400 hz oznaczaj±cy wył±czenie ABSU]
8:41:03,0 - Kurwa mać

Dla wyja¶nienia: ABSU - aotopilot, N - nawigator.
Wszystkie trzy zdarzenia zwi±zane z autopilotem - tylko inne czasy - wg najostatniejszego odczytania ta¶m.

Data: 2012-02-05 15:06:24
Autor: pIOTER
Uchod.....
mnie dyskusje i "dyskusje" o katastrofie w SmoleĹ„sku juĹĽ od dĹ‚uĹĽszego czasu dziaĹ‚ajÄ… na nerwy. Wiec unikam czytania tych wÄ…tkĂłw, a tym bardziej zabierania w nich glosu. Podziwiam wiedze fachowÄ… wielu osĂłb jak i teĹĽ upĂłr co niektĂłrych aby ich widzimisiÄ™ zostaĹ‚o uznane za prawdÄ™ objawionÄ…. Tym bardziej ĹĽe owa polemika, nikogo przy tym nie obraĹĽajÄ…c, przysĹ‚ania nam sedno tego co siÄ™ w tej kwestii od 10 kwiernia '10 r dzieje. KaĹĽda ze stron majÄ…ca w tym jakiĹ› udziaĹ‚, Rosji nie wyĹ‚Ä…czajÄ…c, chce na tym coĹ› ugrać. Rosja - jak to zwykle bywa, od ponad 300 lat zresztÄ…, celowo przeinacza pewne fakty aby PolskÄ™ skĹ‚Ăłcić wewnetrznie, w czym rĂłwnie wiernie co nieĹ›wiadomie pomagajÄ… jej nasi politycy. I co gorsza takĹĽe i grupowicze, bo jazgot w tym  temacie nie ma nic wspĂłlnego z polemikÄ… osĂłb posiadajÄ…cych kilka sprawnych szarych komĂłrek i jakÄ…Ĺ› wiedzÄ™, a co dopiero mĂłwić o osobach na pl.rec.lotnictwo siÄ™ udzielajÄ…cych. WiÄ™c prosiĹ‚bym o trochÄ™ dystansu do tego wszystkiego, to jest nam wszystkim bardzo potrzebne.

pIOTER

Data: 2012-02-05 15:31:58
Autor: Bogdan Idzikowski
Uchod.....

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości news:4f2e8ce1$0$1272$65785112news.neostrada.pl...
mnie dyskusje i "dyskusje" o katastrofie w SmoleĹ„sku juĹĽ od dĹ‚uĹĽszego czasu dziaĹ‚ajÄ… na nerwy. Wiec unikam czytania tych wÄ…tkĂłw, a tym bardziej zabierania w nich glosu. Podziwiam wiedze fachowÄ… wielu osĂłb jak i teĹĽ upĂłr co niektĂłrych aby ich widzimisiÄ™ zostaĹ‚o uznane za prawdÄ™ objawionÄ…. Tym bardziej ĹĽe owa polemika, nikogo przy tym nie obraĹĽajÄ…c, przysĹ‚ania nam sedno tego co siÄ™ w tej kwestii od 10 kwiernia '10 r dzieje. KaĹĽda ze stron majÄ…ca w tym jakiĹ› udziaĹ‚, Rosji nie wyĹ‚Ä…czajÄ…c, chce na tym coĹ› ugrać. Rosja - jak to zwykle bywa, od ponad 300 lat zresztÄ…, celowo przeinacza pewne fakty aby PolskÄ™ skĹ‚Ăłcić wewnetrznie, w czym rĂłwnie wiernie co nieĹ›wiadomie pomagajÄ… jej nasi politycy. I co gorsza takĹĽe i grupowicze, bo jazgot w tym  temacie nie ma nic wspĂłlnego z polemikÄ… osĂłb posiadajÄ…cych kilka sprawnych szarych komĂłrek i jakÄ…Ĺ› wiedzÄ™, a co dopiero mĂłwić o osobach na pl.rec.lotnictwo siÄ™ udzielajÄ…cych. WiÄ™c prosiĹ‚bym o trochÄ™ dystansu do tego wszystkiego, to jest nam wszystkim bardzo potrzebne.

pIOTER

Proponuję byś zaczął od siebie z tym "dystansem" i nie oskarżał kogoś o coś, o czym nie masz pojęcia.

Data: 2012-02-05 15:42:30
Autor: pIOTER
Uchod.....
W dniu 2012-02-05 15:31, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2e8ce1$0$1272$65785112news.neostrada.pl...
mnie dyskusje i "dyskusje" o katastrofie w Smoleńsku już od dłuższego
czasu działają na nerwy. Wiec unikam czytania tych wątków, a tym
bardziej zabierania w nich glosu. Podziwiam wiedze fachowÄ… wielu osĂłb
jak i też upór co niektórych aby ich widzimisię zostało uznane za
prawdÄ™ objawionÄ…. Tym bardziej ĹĽe owa polemika, nikogo przy tym nie
obrażając, przysłania nam sedno tego co się w tej kwestii od 10
kwiernia '10 r dzieje. Każda ze stron mająca w tym jakiś udział, Rosji
nie wyłączając, chce na tym coś ugrać. Rosja - jak to zwykle bywa, od
ponad 300 lat zresztÄ…, celowo przeinacza pewne fakty aby PolskÄ™
skłócić wewnetrznie, w czym równie wiernie co nieświadomie pomagają
jej nasi politycy. I co gorsza takĹĽe i grupowicze, bo jazgot w tym
temacie nie ma nic wspĂłlnego z polemikÄ… osĂłb posiadajÄ…cych kilka
sprawnych szarych komórek i jakąś wiedzę, a co dopiero mówić o osobach
na pl.rec.lotnictwo się udzielających. Więc prosiłbym o trochę
dystansu do tego wszystkiego, to jest nam wszystkim bardzo potrzebne.

pIOTER

Proponuję byś zaczął od siebie z tym "dystansem" i nie oskarżał kogoś o
coś, o czym nie masz pojęcia.



proszę w swojej indolencji raczyc zauważyć iż swoje zdanie posiadam jednak się z nim nie obnoszę, co sugeruję także koledze

pIOTER

Data: 2012-02-05 17:25:18
Autor: Bogdan Idzikowski
Uchod.....

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości news:4f2e9555$0$1257$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-05 15:31, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2e8ce1$0$1272$65785112news.neostrada.pl...
mnie dyskusje i "dyskusje" o katastrofie w Smoleńsku już od dłuższego
czasu działają na nerwy. Wiec unikam czytania tych wątków, a tym
bardziej zabierania w nich glosu. Podziwiam wiedze fachowÄ… wielu osĂłb
jak i też upór co niektórych aby ich widzimisię zostało uznane za
prawdÄ™ objawionÄ…. Tym bardziej ĹĽe owa polemika, nikogo przy tym nie
obrażając, przysłania nam sedno tego co się w tej kwestii od 10
kwiernia '10 r dzieje. Każda ze stron mająca w tym jakiś udział, Rosji
nie wyłączając, chce na tym coś ugrać. Rosja - jak to zwykle bywa, od
ponad 300 lat zresztÄ…, celowo przeinacza pewne fakty aby PolskÄ™
skłócić wewnetrznie, w czym równie wiernie co nieświadomie pomagają
jej nasi politycy. I co gorsza takĹĽe i grupowicze, bo jazgot w tym
temacie nie ma nic wspĂłlnego z polemikÄ… osĂłb posiadajÄ…cych kilka
sprawnych szarych komórek i jakąś wiedzę, a co dopiero mówić o osobach
na pl.rec.lotnictwo się udzielających. Więc prosiłbym o trochę
dystansu do tego wszystkiego, to jest nam wszystkim bardzo potrzebne.

pIOTER

Proponuję byś zaczął od siebie z tym "dystansem" i nie oskarżał kogoś o
coś, o czym nie masz pojęcia.



proszę w swojej indolencji raczyc zauważyć iż swoje zdanie posiadam jednak się z nim nie obnoszę, co sugeruję także koledze

Co mi ty chcesz sugerować? Czy ja oskrażyłem kogokolwiek? To ty geniuszu, zarzuciłeś Rosji "przeinaczanie celowo różnych faktów" i w dodatku trwającą w tym procederze 300 lat.
I co? Wyssałem to z palca? Czy też w twoim poście przeczytałem?

Data: 2012-02-05 17:28:30
Autor: pIOTER
Uchod.....
W dniu 2012-02-05 17:25, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2e9555$0$1257$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-05 15:31, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2e8ce1$0$1272$65785112news.neostrada.pl...
mnie dyskusje i "dyskusje" o katastrofie w Smoleńsku już od dłuższego
czasu działają na nerwy. Wiec unikam czytania tych wątków, a tym
bardziej zabierania w nich glosu. Podziwiam wiedze fachowÄ… wielu osĂłb
jak i też upór co niektórych aby ich widzimisię zostało uznane za
prawdÄ™ objawionÄ…. Tym bardziej ĹĽe owa polemika, nikogo przy tym nie
obrażając, przysłania nam sedno tego co się w tej kwestii od 10
kwiernia '10 r dzieje. Każda ze stron mająca w tym jakiś udział, Rosji
nie wyłączając, chce na tym coś ugrać. Rosja - jak to zwykle bywa, od
ponad 300 lat zresztÄ…, celowo przeinacza pewne fakty aby PolskÄ™
skłócić wewnetrznie, w czym równie wiernie co nieświadomie pomagają
jej nasi politycy. I co gorsza takĹĽe i grupowicze, bo jazgot w tym
temacie nie ma nic wspĂłlnego z polemikÄ… osĂłb posiadajÄ…cych kilka
sprawnych szarych komórek i jakąś wiedzę, a co dopiero mówić o osobach
na pl.rec.lotnictwo się udzielających. Więc prosiłbym o trochę
dystansu do tego wszystkiego, to jest nam wszystkim bardzo potrzebne.

pIOTER

Proponuję byś zaczął od siebie z tym "dystansem" i nie oskarżał kogoś o
coś, o czym nie masz pojęcia.



proszę w swojej indolencji raczyc zauważyć iż swoje zdanie posiadam
jednak siÄ™ z nim nie obnoszÄ™, co sugerujÄ™ takĹĽe koledze

Co mi ty chcesz sugerować? Czy ja oskrażyłem kogokolwiek? To ty
geniuszu, zarzuciłeś Rosji "przeinaczanie celowo różnych faktów" i w
dodatku trwajÄ…cÄ… w tym procederze 300 lat.
I co? Wyssałem to z palca? Czy też w twoim poście przeczytałem?


to proponuję na początek dokształcić się trochę w historii, zresztą nie tylko Rosja to robiła. Zna kolega łacińskie powiedzenie "divide et impera" i co ono oznacza?

pIOTER

Data: 2012-02-05 17:54:14
Autor: Bogdan Idzikowski
Uchod.....

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości news:4f2eae2d$0$1218$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-05 17:25, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2e9555$0$1257$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-05 15:31, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2e8ce1$0$1272$65785112news.neostrada.pl...
mnie dyskusje i "dyskusje" o katastrofie w Smoleńsku już od dłuższego
czasu działają na nerwy. Wiec unikam czytania tych wątków, a tym
bardziej zabierania w nich glosu. Podziwiam wiedze fachowÄ… wielu osĂłb
jak i też upór co niektórych aby ich widzimisię zostało uznane za
prawdÄ™ objawionÄ…. Tym bardziej ĹĽe owa polemika, nikogo przy tym nie
obrażając, przysłania nam sedno tego co się w tej kwestii od 10
kwiernia '10 r dzieje. Każda ze stron mająca w tym jakiś udział, Rosji
nie wyłączając, chce na tym coś ugrać. Rosja - jak to zwykle bywa, od
ponad 300 lat zresztÄ…, celowo przeinacza pewne fakty aby PolskÄ™
skłócić wewnetrznie, w czym równie wiernie co nieświadomie pomagają
jej nasi politycy. I co gorsza takĹĽe i grupowicze, bo jazgot w tym
temacie nie ma nic wspĂłlnego z polemikÄ… osĂłb posiadajÄ…cych kilka
sprawnych szarych komórek i jakąś wiedzę, a co dopiero mówić o osobach
na pl.rec.lotnictwo się udzielających. Więc prosiłbym o trochę
dystansu do tego wszystkiego, to jest nam wszystkim bardzo potrzebne.

pIOTER

Proponuję byś zaczął od siebie z tym "dystansem" i nie oskarżał kogoś o
coś, o czym nie masz pojęcia.



proszę w swojej indolencji raczyc zauważyć iż swoje zdanie posiadam
jednak siÄ™ z nim nie obnoszÄ™, co sugerujÄ™ takĹĽe koledze

Co mi ty chcesz sugerować? Czy ja oskrażyłem kogokolwiek? To ty
geniuszu, zarzuciłeś Rosji "przeinaczanie celowo różnych faktów" i w
dodatku trwajÄ…cÄ… w tym procederze 300 lat.
I co? Wyssałem to z palca? Czy też w twoim poście przeczytałem?


to proponuję na początek dokształcić się trochę w historii, zresztą nie tylko Rosja to robiła. Zna kolega łacińskie powiedzenie "divide et impera" i co ono oznacza?

Co ty tu chcesz dyskutować o imperialnej polityce Rosji? Spróbuj to na grupie polityka.
Ogarnij się jakoś. Zaczynasz od Smoleńska, że niby gardłem ci wychodzi i dyskusje na ten temat od dłuższego czasu działają ci na nerwy, "unikam czytania tych wątków, a tym bardziej zabierania w nich glosu".
To po jaki ch...j piszesz o tym? Masochistą jesteś? A może chcesz wykazać swoją wątpliwą wyższość intelektualną?
Howgh!

ps. pytania były retoryczne. Odpowiedzi takich samouwielbiających się dupków znam.

Data: 2012-02-05 18:10:51
Autor: pIOTER
Uchod.....
W dniu 2012-02-05 17:54, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2eae2d$0$1218$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-05 17:25, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2e9555$0$1257$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-05 15:31, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2e8ce1$0$1272$65785112news.neostrada.pl...
mnie dyskusje i "dyskusje" o katastrofie w Smoleńsku już od dłuższego
czasu działają na nerwy. Wiec unikam czytania tych wątków, a tym
bardziej zabierania w nich glosu. Podziwiam wiedze fachowÄ… wielu osĂłb
jak i też upór co niektórych aby ich widzimisię zostało uznane za
prawdÄ™ objawionÄ…. Tym bardziej ĹĽe owa polemika, nikogo przy tym nie
obrażając, przysłania nam sedno tego co się w tej kwestii od 10
kwiernia '10 r dzieje. Każda ze stron mająca w tym jakiś udział,
Rosji
nie wyłączając, chce na tym coś ugrać. Rosja - jak to zwykle bywa, od
ponad 300 lat zresztÄ…, celowo przeinacza pewne fakty aby PolskÄ™
skłócić wewnetrznie, w czym równie wiernie co nieświadomie pomagają
jej nasi politycy. I co gorsza takĹĽe i grupowicze, bo jazgot w tym
temacie nie ma nic wspĂłlnego z polemikÄ… osĂłb posiadajÄ…cych kilka
sprawnych szarych komórek i jakąś wiedzę, a co dopiero mówić o
osobach
na pl.rec.lotnictwo się udzielających. Więc prosiłbym o trochę
dystansu do tego wszystkiego, to jest nam wszystkim bardzo potrzebne.

pIOTER

Proponuję byś zaczął od siebie z tym "dystansem" i nie oskarżał
kogoĹ› o
coś, o czym nie masz pojęcia.



proszę w swojej indolencji raczyc zauważyć iż swoje zdanie posiadam
jednak siÄ™ z nim nie obnoszÄ™, co sugerujÄ™ takĹĽe koledze

Co mi ty chcesz sugerować? Czy ja oskrażyłem kogokolwiek? To ty
geniuszu, zarzuciłeś Rosji "przeinaczanie celowo różnych faktów" i w
dodatku trwajÄ…cÄ… w tym procederze 300 lat.
I co? Wyssałem to z palca? Czy też w twoim poście przeczytałem?


to proponuję na początek dokształcić się trochę w historii, zresztą
nie tylko Rosja to robiła. Zna kolega łacińskie powiedzenie "divide et
impera" i co ono oznacza?

Co ty tu chcesz dyskutować o imperialnej polityce Rosji? Spróbuj to na
grupie polityka.
Ogarnij się jakoś. Zaczynasz od Smoleńska, że niby gardłem ci wychodzi i
dyskusje na ten temat od dłuższego czasu działają ci na nerwy, "unikam
czytania tych wÄ…tkĂłw, a tym bardziej zabierania w nich glosu".
To po jaki ch...j piszesz o tym? MasochistÄ… jesteĹ›? A moĹĽe chcesz
wykazać swoją wątpliwą wyższość intelektualną?
Howgh!

ps. pytania były retoryczne. Odpowiedzi takich samouwielbiających się
dupkĂłw znam.



tylko napisalem co za tymi pseudonaukowymi dyskusjami o Smolensku stoi, skoro kolega uwaza ze wsystkie rozumy zjadl i ma dzieki temu prawo przedstawiania swojej wersji jako jedynie slusznej prawdy objawionej to i niech tak bedzie, glupi zawsze ma racjÄ™ ;)
Napisalem tylko co o tym mysle i dlaczego moim zdaniem nalezy takowych dyskusji ujnikac i nie dawac sie w nie wciagac, skoro kolege to zabolalo, to przepraszam. Nie mialem zamiaru nikogo tym urazic, przykto mi ze gdy uderzylem w stol, noĹĽyce sie odezwaly ;)

pIOTER

Data: 2012-02-05 18:19:01
Autor: Bogdan Idzikowski
Uchod.....

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości news:4f2eb819$0$1230$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-05 17:54, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2eae2d$0$1218$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-05 17:25, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2e9555$0$1257$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-05 15:31, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2e8ce1$0$1272$65785112news.neostrada.pl...
mnie dyskusje i "dyskusje" o katastrofie w Smoleńsku już od dłuższego
czasu działają na nerwy. Wiec unikam czytania tych wątków, a tym
bardziej zabierania w nich glosu. Podziwiam wiedze fachowÄ… wielu osĂłb
jak i też upór co niektórych aby ich widzimisię zostało uznane za
prawdÄ™ objawionÄ…. Tym bardziej ĹĽe owa polemika, nikogo przy tym nie
obrażając, przysłania nam sedno tego co się w tej kwestii od 10
kwiernia '10 r dzieje. Każda ze stron mająca w tym jakiś udział,
Rosji
nie wyłączając, chce na tym coś ugrać. Rosja - jak to zwykle bywa, od
ponad 300 lat zresztÄ…, celowo przeinacza pewne fakty aby PolskÄ™
skłócić wewnetrznie, w czym równie wiernie co nieświadomie pomagają
jej nasi politycy. I co gorsza takĹĽe i grupowicze, bo jazgot w tym
temacie nie ma nic wspĂłlnego z polemikÄ… osĂłb posiadajÄ…cych kilka
sprawnych szarych komórek i jakąś wiedzę, a co dopiero mówić o
osobach
na pl.rec.lotnictwo się udzielających. Więc prosiłbym o trochę
dystansu do tego wszystkiego, to jest nam wszystkim bardzo potrzebne.

pIOTER

Proponuję byś zaczął od siebie z tym "dystansem" i nie oskarżał
kogoĹ› o
coś, o czym nie masz pojęcia.



proszę w swojej indolencji raczyc zauważyć iż swoje zdanie posiadam
jednak siÄ™ z nim nie obnoszÄ™, co sugerujÄ™ takĹĽe koledze

Co mi ty chcesz sugerować? Czy ja oskrażyłem kogokolwiek? To ty
geniuszu, zarzuciłeś Rosji "przeinaczanie celowo różnych faktów" i w
dodatku trwajÄ…cÄ… w tym procederze 300 lat.
I co? Wyssałem to z palca? Czy też w twoim poście przeczytałem?


to proponuję na początek dokształcić się trochę w historii, zresztą
nie tylko Rosja to robiła. Zna kolega łacińskie powiedzenie "divide et
impera" i co ono oznacza?

Co ty tu chcesz dyskutować o imperialnej polityce Rosji? Spróbuj to na
grupie polityka.
Ogarnij się jakoś. Zaczynasz od Smoleńska, że niby gardłem ci wychodzi i
dyskusje na ten temat od dłuższego czasu działają ci na nerwy, "unikam
czytania tych wÄ…tkĂłw, a tym bardziej zabierania w nich glosu".
To po jaki ch...j piszesz o tym? MasochistÄ… jesteĹ›? A moĹĽe chcesz
wykazać swoją wątpliwą wyższość intelektualną?
Howgh!

ps. pytania były retoryczne. Odpowiedzi takich samouwielbiających się
dupkĂłw znam.



tylko napisalem co za tymi pseudonaukowymi dyskusjami o Smolensku stoi, skoro kolega uwaza ze wsystkie rozumy zjadl i ma dzieki temu prawo przedstawiania swojej wersji jako jedynie slusznej prawdy objawionej to i niech tak bedzie, glupi zawsze ma racjÄ™ ;)
Napisalem tylko co o tym mysle i dlaczego moim zdaniem nalezy takowych dyskusji ujnikac i nie dawac sie w nie wciagac, skoro kolege to zabolalo, to przepraszam. Nie mialem zamiaru nikogo tym urazic, przykto mi ze gdy uderzylem w stol, noĹĽyce sie odezwaly ;)

Jaką to niby swoją wersję, w dodatku jako "jedynie słuszną prawdę objawioną" przedstawiłem? Zacytuj!

Data: 2012-02-05 18:33:39
Autor: pIOTER
Uchod.....
W dniu 2012-02-05 18:19, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2eb819$0$1230$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-05 17:54, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2eae2d$0$1218$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-05 17:25, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2e9555$0$1257$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2012-02-05 15:31, Bogdan Idzikowski pisze:

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości
news:4f2e8ce1$0$1272$65785112news.neostrada.pl...
mnie dyskusje i "dyskusje" o katastrofie w Smoleńsku już od
dłuższego
czasu działają na nerwy. Wiec unikam czytania tych wątków, a tym
bardziej zabierania w nich glosu. Podziwiam wiedze fachowÄ… wielu
osĂłb
jak i też upór co niektórych aby ich widzimisię zostało uznane za
prawdÄ™ objawionÄ…. Tym bardziej ĹĽe owa polemika, nikogo przy tym nie
obrażając, przysłania nam sedno tego co się w tej kwestii od 10
kwiernia '10 r dzieje. Każda ze stron mająca w tym jakiś udział,
Rosji
nie wyłączając, chce na tym coś ugrać. Rosja - jak to zwykle
bywa, od
ponad 300 lat zresztÄ…, celowo przeinacza pewne fakty aby PolskÄ™
skłócić wewnetrznie, w czym równie wiernie co nieświadomie pomagają
jej nasi politycy. I co gorsza takĹĽe i grupowicze, bo jazgot w tym
temacie nie ma nic wspĂłlnego z polemikÄ… osĂłb posiadajÄ…cych kilka
sprawnych szarych komórek i jakąś wiedzę, a co dopiero mówić o
osobach
na pl.rec.lotnictwo się udzielających. Więc prosiłbym o trochę
dystansu do tego wszystkiego, to jest nam wszystkim bardzo
potrzebne.

pIOTER

Proponuję byś zaczął od siebie z tym "dystansem" i nie oskarżał
kogoĹ› o
coś, o czym nie masz pojęcia.



proszę w swojej indolencji raczyc zauważyć iż swoje zdanie posiadam
jednak siÄ™ z nim nie obnoszÄ™, co sugerujÄ™ takĹĽe koledze

Co mi ty chcesz sugerować? Czy ja oskrażyłem kogokolwiek? To ty
geniuszu, zarzuciłeś Rosji "przeinaczanie celowo różnych faktów" i w
dodatku trwajÄ…cÄ… w tym procederze 300 lat.
I co? Wyssałem to z palca? Czy też w twoim poście przeczytałem?


to proponuję na początek dokształcić się trochę w historii, zresztą
nie tylko Rosja to robiła. Zna kolega łacińskie powiedzenie "divide et
impera" i co ono oznacza?

Co ty tu chcesz dyskutować o imperialnej polityce Rosji? Spróbuj to na
grupie polityka.
Ogarnij się jakoś. Zaczynasz od Smoleńska, że niby gardłem ci wychodzi i
dyskusje na ten temat od dłuższego czasu działają ci na nerwy, "unikam
czytania tych wÄ…tkĂłw, a tym bardziej zabierania w nich glosu".
To po jaki ch...j piszesz o tym? MasochistÄ… jesteĹ›? A moĹĽe chcesz
wykazać swoją wątpliwą wyższość intelektualną?
Howgh!

ps. pytania były retoryczne. Odpowiedzi takich samouwielbiających się
dupkĂłw znam.



tylko napisalem co za tymi pseudonaukowymi dyskusjami o Smolensku
stoi, skoro kolega uwaza ze wsystkie rozumy zjadl i ma dzieki temu
prawo przedstawiania swojej wersji jako jedynie slusznej prawdy
objawionej to i niech tak bedzie, glupi zawsze ma racjÄ™ ;)
Napisalem tylko co o tym mysle i dlaczego moim zdaniem nalezy takowych
dyskusji ujnikac i nie dawac sie w nie wciagac, skoro kolege to
zabolalo, to przepraszam. Nie mialem zamiaru nikogo tym urazic,
przykto mi ze gdy uderzylem w stol, noĹĽyce sie odezwaly ;)

Jaką to niby swoją wersję, w dodatku jako "jedynie słuszną prawdę
objawioną" przedstawiłem? Zacytuj!


chociaz ten slynny "uchod" - bardziej chodzi mi o przedstawianie pewnych faktĂłw w oderwaniu od rzeczywistosci
Tutka leciala ok 250 km/h, znizajac lot. Przy wielkosci i masie tego samolotu wykonanie jakiegokolwiek manewru pionowego wymagalo w pierwszej kolejnosci zwiekszenia szybkosci. Biorac pod uwage charakterystyke silnikow odrzutowych wymagalo to moim zdaniem ok 15 s od momentu powziecia decyzji do jakiejs reakcji maszyny - samo zwiekszenie kÄ…ta natarcia przy niskiej predkosci spowoduje raczej zmniejszenie szybkosci i zwiekszone opadanie, tym bardziej ze samolot mial opuszczone podwozie ktore jest skutecznym hamulcem aerodynamiczym.
Przy tej szybkosci maszyna przelatuje jakis 1 kilometr, co przy widocznosci rzedu kilkuset metrow prowadzi do wniosku ze katastrofa byla przesÄ…dzona juz w chwili powziecia decyzji o podejsciu do lÄ…dowania, dzialania kontroli lotow, ktora piloci po prostu olali nie mialy tu zadnego znaczenia. Winny jest ten kto chcial ladowania przy tej pogodzie. I nie maja tu znaczenia Blasiki w kokpicie czy przeklamania w sekcji zwlok, bo to jest jak najbardziej wtorne i jest tylko wykorzystywaniem katastrofy do celow politycznych.

pIOTER

Data: 2012-02-05 19:46:53
Autor: J.F.
Uchod.....
Dnia Sun, 05 Feb 2012 18:33:39 +0100, pIOTER napisał(a):
chociaz ten slynny "uchod" - bardziej chodzi mi o przedstawianie pewnych faktów w oderwaniu od rzeczywistosci
Tutka leciala ok 250 km/h, znizajac lot. Przy wielkosci i masie tego samolotu wykonanie jakiegokolwiek manewru pionowego wymagalo w pierwszej kolejnosci zwiekszenia szybkosci. Biorac pod uwage charakterystyke silnikow odrzutowych wymagalo to moim zdaniem ok 15 s od momentu powziecia decyzji do jakiejs reakcji maszyny - samo zwiekszenie k±ta natarcia przy niskiej predkosci spowoduje raczej zmniejszenie szybkosci i zwiekszone opadanie, tym bardziej ze samolot mial opuszczone podwozie ktore jest skutecznym hamulcem aerodynamiczym.

Bez przesady, bo jeszcze ktos pomysli ze tym samolotem nie mozna zrobic
odejscia. Tu154 przy prawidlowym podejsciu odchodzi obnizajac lot o 5-10m -
wykresy w raportach.
Tu pilot opadal za szybko, co z jednej strony powiekszylo potrzebna
wysokosc, a z drugiej - obnizylo obroty silnikow i powiekszylo czas
odzyskana ciagu przy odejsciu. Ale i tak by odszedl, gdyby zaczal na 100m.

Przy tej szybkosci maszyna przelatuje jakis 1 kilometr, co przy widocznosci rzedu kilkuset metrow prowadzi do wniosku ze katastrofa byla przes±dzona juz w chwili powziecia decyzji o podejsciu do l±dowania,

no bez przesady - zejsc na 100m, zobaczyc ze nic nie widac i odleciec to
powinni potrafic. I takie mieli plany.

dzialania kontroli lotow, ktora piloci po prostu olali nie mialy tu zadnego znaczenia.

Trudno powiedziec co sie tam w koncu dzialo, ale te komunikaty z wiezy
mogly dodatkowo zmylic pilota. Byl za nisko, a mowili mu "w glisadzie".

Winny jest ten kto chcial ladowania przy tej pogodzie.

Czyli pilot ? Bo wystarczy przeczytac protokoly - bez zadnego nacisku
zadecydowal "podejdziemy, zobaczymy i odejdziemy". No chyba ze gdzies pod
koniec jakies znaczace spojrzenie pokazalo mu ze trzeba ladowac a nie
odchodzic.

J.

Data: 2012-02-05 19:56:17
Autor: pIOTER
Uchod.....

Czyli pilot ? Bo wystarczy przeczytac protokoly - bez zadnego nacisku
zadecydowal "podejdziemy, zobaczymy i odejdziemy". No chyba ze gdzies pod
koniec jakies znaczace spojrzenie pokazalo mu ze trzeba ladowac a nie
odchodzic.



pilot tez ma jakis instynkt samozachowawczy i tez chce zyc. Wiec mysle ze bez "dodatkowych przeslanek" az tak bardzo by nie ryzykowal, tym bardziej ze i tak zlamano cala mase procedur. Wszyscy tak sie na tym Smolensku skupili ze zapomnieli o tym incydencie nad Gruzja 2 lata wczesniej. Ludzie sie tak szybko nie zmieniaja prosze panstwa, a kaczory w tym aspekcie sa wyjatkowo niereformowalne i odporne na wiedze.


pIOTER

Data: 2012-02-05 21:30:00
Autor: J.F.
Uchod.....
Dnia Sun, 05 Feb 2012 19:56:17 +0100, pIOTER napisał(a):
Czyli pilot ? Bo wystarczy przeczytac protokoly - bez zadnego nacisku
zadecydowal "podejdziemy, zobaczymy i odejdziemy". No chyba ze gdzies pod
koniec jakies znaczace spojrzenie pokazalo mu ze trzeba ladowac a nie
odchodzic.

pilot tez ma jakis instynkt samozachowawczy i tez chce zyc. Wiec mysle ze bez "dodatkowych przeslanek" az tak bardzo by nie ryzykowal,

IMO - zejscie to tych 100m to w zasadzie nie bylo ryzyko. Pytanie czemu zeszli nizej - zmylil go wlasny wysokosciomierz, uwazal ze
moze sie postarac i zejsc na 50-70 metrow, nacinal "uchod" i nie
zorientowal sie ze nie dziala ?

J.

Data: 2012-02-05 21:47:24
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
J.F. wrote:

IMO - zejscie to tych 100m to w zasadzie nie bylo ryzyko.

A skoro tak, to nie było też ryzyka w zej¶ciu do 80m. A skoro tak to i do 60m. I tak dalej. Podejrzewam, że załogi, które latały w tym pułku, przetestowały to jak daleko można "bezpiecznie" zniżać już wiele razy w praktyce.

Procedura uwzględnia wiele czynników - wysoko¶ć nad przeszkodami, ukształtowanie terenu, możliwe turbulencje, dokładno¶ć przyrz±dów umiejętno¶ci pilota, osi±gi samolotu i tak dalej. Procedura zapewnia wymagane przewyższenie nad przeszkodami, a jej złamanie tego nie zapewnia. Gdyby trzymano się procedury to nawet grube błędy (siłowanie się z uchodem, zej¶cie ze ¶cieżki itd.) nie doprowadziły by do katastrofy. Złamanie minimów poł±czone z grubymi błędami doprowadziło do katastrofy.

Dlatego nie można mówić, że zej¶cie poniżej minimów nawet o kilka metrów nie powoduje ryzyka. Ryzyko ro¶nie, a ocena o ile może być trudna.

Polecam analizę innego przypadku CFIT, gdzie błędy załogi i kontrolera doprowadziły do katastrofy na podej¶ciu nieprecyzyjnym:

https://www.youtube.com/watch?v=SlPL_nof2lA&list=LLRAuD0pqcA1a27Z0kidBgJw

Tutaj zej¶cie poniżej minimalnej wysoko¶ci zniżania spowodowane było brakiem odpowiedniego przygotowania (znajomo¶ci tej wysoko¶ci), oraz nieprawidłow± frazeologi± stosowan± przez kontrolera.

Fakt faktem tak w tym przypadku jak i znakomitej większo¶ci CFIT, zatrzymanie samolotu na minimalnej wysoko¶ci zniżania ratowało sytuacje mimo zaistnienia wszystkich innych czynników - w tym tutaj kompletnego braku profesjonalizmu załogi.

Data: 2012-02-05 21:58:14
Autor: Endriu
Uchod.....
A skoro tak, to nie było też ryzyka w zej¶ciu do 80m. A skoro tak to i do
60m. I tak dalej. Podejrzewam, że załogi, które latały w tym pułku,
przetestowały to jak daleko można "bezpiecznie" zniżać już wiele razy w
praktyce.

WeĽ kurwa przestań idioto ....


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-05 22:14:12
Autor: /dev/SU45
Uchod.....
WeĽ kurwa przestań idioto ....

Ha ha ha ha widzisz Delfinie nie wiem czego się spodziewałe¶ ale naiwno¶ci to mogę pogratulować. Prędzej czy póĽniej się cała dyskusja sprowadza do bluzgów, je¶li to lubisz to dawaj dalej :)

Data: 2012-02-05 22:22:15
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
/dev/SU45 wrote:

Ha ha ha ha widzisz Delfinie nie wiem czego się spodziewałe¶ ale
naiwno¶ci to mogę pogratulować. Prędzej czy póĽniej się cała dyskusja
sprowadza do bluzgów, je¶li to lubisz to dawaj dalej :)

No ale to zabawne jest po prostu, siła argumentu poraża ;)

Data: 2012-02-05 22:49:51
Autor: Endriu
Uchod.....
No ale to zabawne jest po prostu, siła argumentu poraża ;)


A czego się spodziewałes na te swoje brednie mówi±ce o tym jakoby wskazania wariometrów nie były istotne  wprzyczynach badania katastrof....


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-05 22:21:35
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
Endriu wrote:

WeĽ kurwa przestań idioto ....

Ale ty zabawny jeste¶, naprawdę ;)

Data: 2012-02-05 22:47:57
Autor: Endriu
Uchod.....
 Ale ty zabawny jeste¶, naprawdę ;)

Powtarzasz te brednie, nie odniosłe¶ się w żaden sposób do pytań czyli jak zwykle nic.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-06 00:14:50
Autor: J.F.
Uchod.....
Dnia Sun, 05 Feb 2012 21:47:24 +0100, Delfino Delphis napisał(a):
J.F. wrote:
IMO - zejscie to tych 100m to w zasadzie nie bylo ryzyko.
Procedura uwzględnia wiele czynników - [...] Złamanie minimów poł±czone z grubymi błędami doprowadziło do katastrofy.
Dlatego nie można mówić, że zej¶cie poniżej minimów nawet o kilka metrów nie powoduje ryzyka. Ryzyko ro¶nie, a ocena o ile może być trudna.

Tym niemniej minimum dopuszczalne bylo 100m - czyli fachowe czynniki uznaly
ze to bardzo bezpieczne, i za probe ladowania pilotow nie winie.

A czemu te minima zlamali - ciagle nie wiemy.


J.

Data: 2012-02-06 02:26:35
Autor: Dariusz K. Ładziak
Uchod.....
Użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 05 Feb 2012 21:47:24 +0100, Delfino Delphis napisał(a):
J.F. wrote:
IMO - zejscie to tych 100m to w zasadzie nie bylo ryzyko.
Procedura uwzględnia wiele czynników - [...] Złamanie minimów
poł±czone z grubymi błędami doprowadziło do katastrofy.
Dlatego nie można mówić, że zej¶cie poniżej minimów nawet o kilka metrów nie
powoduje ryzyka. Ryzyko ro¶nie, a ocena o ile może być trudna.

Tym niemniej minimum dopuszczalne bylo 100m - czyli fachowe czynniki uznaly
ze to bardzo bezpieczne, i za probe ladowania pilotow nie winie.

Czynniki oficjalne uznały że na tym lotnisku dla maszyn tej klasy 100 m jest wysoko¶ci± minimaln±. Te czynniki nie wnikały w stan wyszkolenia poszczególnych załóg - st±d lotnisko dla Tu154 miało okre¶lone minimum 100m, załoga dla takich procedur miała minimum 120m. Powinni trzymać się wyższego - w tym przypadku swojego a nie lotniska, przekroczyli oba...

A czemu te minima zlamali - ciagle nie wiemy.
\
I nigdy się nie dowiemy. Nie siedzieli¶my w ich głowach. Rosyjska wersja - tak się Kaczyńskiego bali że szczura robić chcieli i nie wyszło. Nasza wersja - aż tak się nie bali żeby szczura robić, ot, chcieli szopkę odstawić ale przez ciężkie błędy w szkoleniu im ta szopka nie wyszła. Bior±c pod uwagę że próba robienia szczura to też objaw ciężkiego niedoszkolenia - wspólny punkt obu raportów sprowadza się do spowodowanego ciężkim niedoszkoleniem załogi zej¶cia znacznie poniżej wysoko¶ci decyzji, wszelkich wysoko¶ci bezpiecznych i w efekcie wjechania w drzewa.

Nieprzypadkowo AF1 dowodzić może jedynie pilot którego ¶cieżka kariery osi±gnęła maksymalny pułap - takiemu już wisi, na naciski jest odporny, on my¶li tylko o tym żeby swoj± (a przez to i pasażerów) dupę bezpiecznie na ziemi posadzić.

--
Darek

Data: 2012-02-06 08:55:27
Autor: Endriu
Uchod.....
Nasza wersja - aż tak się nie bali żeby szczura robić, ot, chcieli szopkę odstawić ale przez ciężkie błędy w szkoleniu im ta szopka nie wyszła.


Szopk± to s± te twoje wpisy i wyniki komisji Millera.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-06 07:52:27
Autor: PP
Uchod.....
On 2012-02-06 00:14, J.F. wrote:

Tym niemniej minimum dopuszczalne bylo 100m - czyli fachowe czynniki uznaly
ze to bardzo bezpieczne, i za probe ladowania pilotow nie winie.

A uwzględnij jeszcze minima dla tego samolotu, tego lotniska i samego pilota... Nawet przy założeniu, że nie były zaliczane "na sztukę", bez faktycznego wykonywania lądowań w odpowiednich warunkach.

Nadal ich nie winisz?

--
PP

Data: 2012-02-06 10:47:53
Autor: J.F
Uchod.....
UĹĽytkownik "PP"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
On 2012-02-06 00:14, J.F. wrote:
Tym niemniej minimum dopuszczalne bylo 100m - czyli fachowe czynniki uznaly
ze to bardzo bezpieczne, i za probe ladowania pilotow nie winie.

A uwzględnij jeszcze minima dla tego samolotu, tego lotniska i samego pilota... Nawet przy założeniu, że nie były zaliczane "na sztukę", bez faktycznego wykonywania lądowań w odpowiednich warunkach.
Nadal ich nie winisz?

Nadal nie. Nie chce mi sie wchodzic w zawilosci prawne, czy on mial minimum 100m, czy 120, czy moze powinien miec 80, czy moze w ogole nie mial waznej licencji ... nie rozbili sie dlatego ze zeszli " troche ponizej 100", rozbili sie bo zeszli w okolice zera, niektorzy nawet pisza -15m.

J.

Data: 2012-02-06 13:34:40
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
J.F. wrote:

Tym niemniej minimum dopuszczalne bylo 100m - czyli fachowe czynniki
uznaly ze to bardzo bezpieczne, i za probe ladowania pilotow nie winie.

A czemu te minima zlamali - ciagle nie wiemy.

Ja także nie uważam, że próba l±dowania jest w jakikolwiek sposób naganna. Może być nieuzasadniona ekonomicznie czy irracjonalna, ale je¶li np. pasażer sobie tego życzy, to nie widzę w tym problemu. Podej¶cie instrumentalne skonstruowane jest tak, że prawidłowo wykonane zapewnia pełne bezpieczeństwo.

Inna bajka, że w cywilnych przepisach s± zapisy ograniczaj±ce możliwo¶ć wykonywania podej¶ć przy niespełnionych minimach odno¶nie widzialno¶ci.

Data: 2012-02-06 15:00:25
Autor: Bogdan Idzikowski
Uchod.....

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jgohd0$8un$2news.icm.edu.pl...
J.F. wrote:

Tym niemniej minimum dopuszczalne bylo 100m - czyli fachowe czynniki
uznaly ze to bardzo bezpieczne, i za probe ladowania pilotow nie winie.

A czemu te minima zlamali - ciagle nie wiemy.

Ja także nie uważam, że próba l±dowania jest w jakikolwiek sposób naganna.
Może być nieuzasadniona ekonomicznie czy irracjonalna, ale je¶li np. pasażer
sobie tego życzy, to nie widzę w tym problemu. Podej¶cie instrumentalne
skonstruowane jest tak, że prawidłowo wykonane zapewnia pełne
bezpieczeństwo.

Inna bajka, że w cywilnych przepisach s± zapisy ograniczaj±ce możliwo¶ć
wykonywania podej¶ć przy niespełnionych minimach odno¶nie widzialno¶ci.

Na głupotę nie ma rady... Teraz odbywa się wielkie szukanie dziury w całym, aby udowodnić że to co dla wszystkich jest oczywiste jest nieprawd±. Szukanie błędów w szkoleniu, doszukiwanie się winy u Rosjan bo status lotniska itp. itd. Prawda za¶ jest taka, że je¶li się kto¶ głupio uprze to nie pomog± najdoskonalsze procedury i najdoskonalsze urz±dzenia. Tutka w tych warunkach pogodowych nie powinna l±dować i basta! Reszta jest tylko biciem dziennikarskiej i politycznej piany. Dokonano "wiekopomnego" odkrycia, że lotnisko było wojskowe i pracowali na nim wojskowi ROSYJSCY. W zwi±zku z tym powinni zakazać l±dowania. Problem w tym, że Jego Nadęto¶ć wraz z bratem rozpętaliby istne piekło, gdyby ROSJANIE zabronili l±dować POLSKIEMU prezydentowi i to w dodatku w jego podróży do KATYNIA. St±d te nerwowe telefony kontrolerów lotów, którzy z jednej strony zdawali sobie sprawę z niebezpieczeństwa l±dowania w takich warunkach, a z drugiej strony nie chcieli wywoływać konfliktu międzynarodowego. Uradzono więc, że "róbta co chceta" licz±c na zdrowy rozs±dek załogi. Niestety większy był strach załogi przed Najważnieszym Pasażerem i skazał wszystkich na ¶mierć. Nie pomogły zasady, procedury, liczenia na zdrowy rozs±dek pilotów. Przy takim prezydencie i jego bracie rozbiłby się nawet Air Force One. Same¶ tego chciał Grzegorzu Dyndało...

Data: 2012-02-06 15:12:16
Autor: Delfino Delphis
Uchod.....
Bogdan Idzikowski wrote:

Problem w tym, że Jego Nadęto¶ć
wraz z bratem rozpętaliby istne piekło, gdyby ROSJANIE zabronili l±dować
POLSKIEMU prezydentowi i to w dodatku w jego podróży do KATYNIA.

I po czę¶ci mieliby rację. Nawet w lotnictwie cywilnym samoloty o statusie HEAD s± traktowane inaczej niż cała reszta i maj± o wiele większ± swobodę decyzji.

Data: 2012-02-06 15:38:34
Autor: Bogdan Idzikowski
Uchod.....

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jgon40$gpa$1news.icm.edu.pl...
Bogdan Idzikowski wrote:

Problem w tym, że Jego Nadęto¶ć
wraz z bratem rozpętaliby istne piekło, gdyby ROSJANIE zabronili l±dować
POLSKIEMU prezydentowi i to w dodatku w jego podróży do KATYNIA.

I po czę¶ci mieliby rację. Nawet w lotnictwie cywilnym samoloty o statusie
HEAD s± traktowane inaczej niż cała reszta i maj± o wiele większ± swobodę
decyzji.

Nawet gdy "u nas nie ma warunków do l±dowania"? No, to skończyło się tak, jak się skończyło.

Data: 2012-02-06 19:46:34
Autor: Endriu
Uchod.....
Na głupotę nie ma rady...

Chyba twoj± własn±....


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-05 21:57:28
Autor: Endriu
Uchod.....
IMO - zejscie to tych 100m to w zasadzie nie bylo ryzyko.
Pytanie czemu zeszli nizej - zmylil go wlasny wysokosciomierz, uwazal ze
moze sie postarac i zejsc na 50-70 metrow, nacinal "uchod" i nie
zorientowal sie ze nie dziala ?

To jest tylko twoje pierdzielenie i dywagacje.

Skoro pseudokomisja komisja nie raczyła nawet zauważyć (maj±c  wiedzę specjalistyczn± i dokumentację), że w chwilach krytycznych dla lotu samolotu nastapiły gwałtowne uderzenia/wybuchy skutkuj±ce zmian± przyspieszeń samolotu w osi pionowej i poziomej, oraz wychyleniem sterów (które to wychylenie wcale nie było  spowodowane naci¶nięciem pedałów) to należy stwierdzić, że ta szanowna komisja jest do dupy i należy j± wymienić.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2012-02-06 02:13:32
Autor: Dariusz K. Ładziak
Uchod.....
Użytkownik pIOTER napisał:

to proponuję na pocz±tek dokształcić się trochę w historii, zreszt± nie
tylko Rosja to robiła. Zna kolega łacińskie powiedzenie "divide et
impera" i co ono oznacza?

Masz rację. Interesem Rosji jest sianie zamętu u nas. I dlatego raport MAK jest politycznie zorientowany na pokazanie jaki to Lech Kaczyński był niedobry, jak załoga się go bała. Raport PKBWLLP idzie w druga stronę - odrzuca  hipotezę że załoga chciała l±dować a eksponuje błędy wynikłe z niewła¶ciwego wyszkolenia.

Ale w jednym oba raporty s± zgodne - bezpo¶redni± przyczyn± było wykonanie przez załogę czego¶ czego wykonać nie powinna - zej¶cie poniżej wysoko¶ci decyzji. Na wysoko¶ci (mierzonej barometrycznie) 120m powyżej elewacji pasa startowego brzozy nie rosn±. Jak lotnictwo istnieje nikt się jeszcze o niebo nie rozbił - wszyscy co się rozbili to się rozbili o ziemię albo o to co z niej sterczało...

Tak więc rozdzielmy mieszanie polityczne (czy naprawdę tak się bali że chcieli l±dować czy tylko dla szopki robili podej¶cie z zamiarem odlotu ale im się nie udało) od twardych faktów - zeszli zdecydowanie za nisko i sytuacja ich przerosła, nie potrafili z tego dołka się wydostać.

--
Darek

Data: 2012-02-06 22:21:33
Autor: bratsiostry
Uchod.....

"[...]
08.40.51,9 Dowódca mówi "Odchodzimy"
08.40.53,1 2 Pilot mówi "Odchodzimy"

Samolot w dalszym ci±gu leci na automatach !!!!



Automat przejoł kontrole. A automat zaprogramowany przez ruskich nie musi słuchać człowieka. I to jest wyja¶nienie.

Uchod.....

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona