Uchwa艂y wsp贸lnoty mieszkaniowej dotykaj膮ce mieszka艅c贸w

Data: 2011-03-23 11:06:12
Autor: Maciek
Uchwa艂y wsp贸lnoty mieszkaniowej dotykaj膮ce mieszka艅c贸w
begin o nicku slawek7 napisa艂(a) na pl.soc.prawo nast臋puj膮ce bzdety:
Kto艣 zg艂osil pod g艂osowanie aby w ramach oszcz臋dno艣ci klatk臋 kazdego
dnia sprz膮tal inny mieszkaniec bloku. Czyli np jest 30 mieszkan i
ka偶dego dnia po kolei sprz膮ta dana rodzina.
Niekt贸rzy sie z tym niezgadzaj膮. Bo niby dlaczego kto艣 ma kogo艣 zmusic
do sprz膮tania.
G艂upie, ale prawnie dopuszczalne, skoro jest wi臋kszo艣膰 za. Trzeba by艂o
przeforsowa膰 opcj臋, 偶e ka偶dy swoje pi臋tro sprz膮ta i p贸艂pi臋tro poni偶ej.

Mam jeszcze druge pytanie. W uchwale wymy艣lono, aby wybrany
przedstawicil chodzi艂 po mieszkaniach i robi艂 tzw. wizje lokaln膮.
Czyli sprawdz膮l czy mieszkaniec nie dokonal jakis przer贸bek, czyli np
nie wyburzy艂 艣ciany, nie zabudowa艂 rur itp. Czy mozna jako艣 si臋 z
takich uchw膮艂 wybronioc. A poza tym je艣li nawet kto艣 stwierdzi 偶e
uk艂ad pomieszczen zosta艂 zmieniony to co on mo偶e?
A to wydaje mi si臋 ju偶 przekracza dozwolone ramy.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2011-03-23 11:29:27
Autor: zly
Uchwa艂y wsp贸lnoty mieszkaniowej dotykaj膮ce mieszka艅c贸w
Dnia Wed, 23 Mar 2011 11:06:12 +0100, Maciek napisa(a):

G硊pie, ale prawnie dopuszczalne, skoro jest wi阫szo舵 za. Trzeba by硂
przeforsowa opcj, 縠 ka縟y swoje pi阾ro sprz眛a i p蟪pi阾ro poni縠j.

Jak wsp髄nota mo縠 prawnie kogo zmusi do wykonywania jakiej pracy? A
jakby wsp髄nota przeg硂sowa砤, 縠 ca硑 blok ma czy禼i Kowalski spod
czw髍ki?

--
marcin

Data: 2011-03-23 11:40:58
Autor: Maciek
Uchwa艂y wsp贸lnoty mieszkaniowej dotykaj膮ce mieszka艅c贸w
begin o nicku zly napisa艂(a) na pl.soc.prawo nast臋puj膮ce bzdety:
Dnia Wed, 23 Mar 2011 11:06:12 +0100, Maciek napisa艂(a):

G艂upie, ale prawnie dopuszczalne, skoro jest wi臋kszo艣膰 za. Trzeba by艂o
przeforsowa膰 opcj臋, 偶e ka偶dy swoje pi臋tro sprz膮ta i p贸艂pi臋tro poni偶ej.

Jak wsp贸lnota mo偶e prawnie kogo艣 zmusi膰 do wykonywania jakiej艣 pracy? A
jakby wsp贸lnota przeg艂osowa艂a, 偶e ca艂y blok ma czy艣ci膰 Kowalski spod
czw贸rki?
Nie chodzi o zmuszenie do pracy, ale o uchwa艂臋 rezygnuj膮c膮 z op艂acania
sprz膮taczki i stwierdzenie, ze mieszka艅cy maj膮 odt膮d sami dba膰 o czysto艣膰.
Wi臋kszo艣膰 dobrowolnie chce sprz膮ta膰. A ci co nie chc膮 mog膮 sobie wynaj膮膰
kogo艣. Uchwa艂a idiotyczna, ale uwa偶am, ze nie 艂amie prawa.
W mojej wsp贸lnocie (malutkiej) w艂a艣nie zdecydowano si臋, ze nie b臋dziemy sami
sprz膮ta膰 i wolimy podwy偶szy膰 nieco op艂aty, by ten problem mie膰 z g艂owy.

Data: 2011-03-23 05:02:44
Autor: slawek7
Uchwa硑 wsp髄noty mieszkaniowej dotykaj眂e mieszka馽體
Mo縠 macie racj, ale bardziej mnie interesuje taka kwestia, czy mozna
jako uchwa潮 nakaza komu co. Nie chodzi tu o to, 縠 zamiast ja sam
mam co robi, zatrudni sobie sprz眛aczk, tylko o to czy
w潮snieuchwa砤 mozna co nakaza. Dobry przyka砤d by przedstaiowny
powy縠j. Czy jesli wsp髄nota sie umowi i przeg硂suje ze u nas w
budynku to pan z numeru 3 ma sprzata to tez jest wi阫szo禼. Czyli
wychodzi硂 by na to ze jest uchw砤 a on zamiast sam sprzata bierze na
sw骿 koszt wynajmuje sprzateczke bo akurat taka by砤 uchwa砤. co mi
tu nie do konca pasuje.

A co z tym "nawiedzaniem" mieszkan w celu weryfikacji? Czy mam prawo
odmowi? Bo tego te nie do konca pojmuj?

Data: 2011-03-23 13:20:30
Autor: Maciek
Uchwa艂y wsp贸lnoty mieszkaniowej dotykaj膮ce mieszka艅c贸w
begin o nicku slawek7 napisa艂(a) na pl.soc.prawo nast臋puj膮ce bzdety:
Mo偶e macie racj臋, ale bardziej mnie interesuje taka kwestia, czy mozna
jako艣 uchwa艂膮 nakaza膰 komu艣 co艣. Nie chodzi tu o to, 偶e zamiast ja sam
mam co艣 robi膰, zatrudni臋 sobie sprz膮taczk臋, tylko o to czy
w艂膮snieuchwa艂a mozna co艣 nakaza膰. Dobry przyka艂ad by艂 przedstaiowny
powy偶ej. Czy jesli wsp贸lnota sie umowi i przeg艂osuje ze u nas w
budynku to pan z numeru 3 ma sprzata膰 to tez jest wi臋kszo艣c. Czyli
wychodzi艂o by na to ze jest uchw艂a a on zamiast sam sprzata bierze na
sw贸j koszt wynajmuje sprzateczke bo akurat taka by艂a uchwa艂a. co艣 mi
tu nie do konca pasuje.
U nas we wsp贸lnocie by艂a pani, kt贸ra nie zgadza艂a si臋 na remont dachu, bo
ona mieszka na dole i jej z dziurawego dachu nie cieknie, a ze strychu nie
korzysta. Niech sobie lokator z drugiego pi臋tra sam remontuje, je艣li
przeszkadza mu dziurawy dach. Oczywi艣cie wsp贸lnota mia艂a prawo podj膮膰
decyzj臋 o podj臋ciu remontu dachu i ta pani p艂aci wraz z innymi.
Co do przyk艂adu, to jest idiotyczny. Jako艣 si臋 to w prawie nazywa. Taka
decyzja nie by艂a by zgodna z zasad膮 proporcjonalnego ponoszenia koszt贸w i
odpowiedzialno艣ci w stosunku do posiadanej w艂asno艣ci.

A co z tym "nawiedzaniem" mieszkan w celu weryfikacji? Czy mam prawo
odmowi膰? Bo tego te偶 nie do konca pojmuj臋?
A tu oczywi艣cie. Nikt nie ma prawa robi膰 mi rewizji w mieszkaniu bez mojej
zgody, je艣li nie ma nakazu. Ale te偶 jednocze艣nie wsp贸lnota ma prawo
zabezpieczy膰 si臋 przed nieuprawnionymi zmianami konstrukcyjnymi budynku,
kt贸re mog膮 skutkowa膰 katastrof膮 budowlan膮. Zatem w przypadku powzi臋cia
wiadomo艣ci o jakiej艣 modernizacji mo偶na zobowi膮za膰 zarz膮dc臋 budynku do
przeprowadzenia kontroli. Facet, kt贸ry burzy w艂a艣nie 艣cian臋 no艣n膮 i
robotnicy wynosz膮 tony gruzu z mieszkania, mo偶e nie wpu艣ci膰 takiej
kontroli. Jednak wsp贸lnota nie jest w takim wypadku zupe艂nie bezsilna. Ale to d艂uga bajka.

Data: 2011-03-23 05:47:16
Autor: slawek7
Uchwa硑 wsp髄noty mieszkaniowej dotykaj眂e mieszka馽體
Ale z ch阠i pos硊cham tj bajki, bo na prade mnie to interesuje i nie
chodzi o mnie dla jasno禼i. Bo masz racj, 縠 jest r髗nica jak ktos
widzi 縠 gruz jest wynoszony bo to jest jakas uzasadniona podstawa.
Chodzi mi raczej o taka sytuacje 縠 kto sobie np na z硂禼 robi i m體i
縠 byc mo縠 on cos kiedys zrobi i prosze skotrolowa?

Data: 2011-03-23 14:33:18
Autor: Maciek
Uchwa艂y wsp贸lnoty mieszkaniowej dotykaj膮ce mieszka艅c贸w
begin o nicku slawek7 napisa艂(a) na pl.soc.prawo nast臋puj膮ce bzdety:
Ale z ch臋ci膮 pos艂ucham tj bajki, bo na prade mnie to interesuje i nie
chodzi o mnie dla jasno艣ci. Bo masz racj臋, 偶e jest r贸znica jak ktos
widzi 偶e gruz jest wynoszony bo to jest jakas uzasadniona podstawa.
Chodzi mi raczej o taka sytuacje 偶e kto艣 sobie np na z艂o艣c robi i m贸wi
偶e byc mo偶e on cos kiedys zrobi艂 i prosze skotrolowa膰?
Na m贸j gust, gdyby do mnie przyszli, bo "chc膮 si臋 przekona膰" czy ja nie
zrobi艂em niedozwolonych przer贸bek, a ja ich NIE zrobi艂em. To zaproponuj臋
zamiast rewizji ekspertyz臋 techniczn膮 na ich koszt, a najlepiej na koszt
osoby sk艂adaj膮cej takie doniesienie. 艁膮cznie z zapewnieniem sobie prawa do
偶膮dania przeprosin. Ewentualna konsekwencja spowoduje, 偶e ludzie nie b臋d膮
tak sk艂onni do s艂uchania plotek.
Ale je艣li ZROBI艁EM niedozwolone przer贸bki, to b臋d臋 stara艂 si臋 ich
zastraszy膰, grozi膰 s膮dem, szczu膰 psem, Helsi艅sk膮 Fundacj膮 Praw Cz艂owieka i
takie tam. ;)

Data: 2011-03-23 22:39:31
Autor: D偶ejm
Uchwa艂y wsp贸lnoty mieszkaniowej dotykaj膮ce mieszka艅c贸w
[...]
[...]

A jak kto艣 ma 80 lat, albo je藕dzi na w贸zku, albo jest sparali偶owany ? Te偶 ma sprz膮ta膰 ? W Polsce nie ma niewolnictwa i IMHO nakaza膰 konkretnie tobie fizycznie sprz膮ta膰 nikt Ci nie mo偶e, no bez jaj. O to chyba si臋 pyta艂 autor.

Inna sprawdza czy mo偶na kogo艣 uczyni膰 odpowiedzialnym za porz膮dek danego dnia. To ju偶 jest bardziej prawdopodobne. Jeden sam posprz膮ta, inny komu艣 zap艂aci, a jeszcze inny przejdzie si臋 po
klatce udaj膮c 偶e co艣 robi. Ale te偶 wydaje mi si臋 to dziwne. A ju偶 na pewno ci臋偶ko to wyegzekwowa膰 i ta ch臋膰 oszcz臋dno艣ci b臋dzie tylko tworzy艂a s膮siedzkie konflikty. Bez sensu.

pozdro
D偶

Data: 2011-03-24 03:31:49
Autor: slawek7
Uchwa硑 wsp髄noty mieszkaniowej dotykaj眂e mieszka馽體
A s na to jakie przepisy nak t髍e mo縩a sie powoa砤?

Data: 2011-03-24 15:54:31
Autor: 辨瓿耋都
Uchwa硑 wsp髄noty mieszkaniowej dotykaj眂e mieszka馽體
Zacznij od ustawy o utrzymaniu porz眃ku i czysto禼i w gminach, czy jak to si tam teraz nazywa.
Plus miejscowy regulamin.
I zastan體 si, jak realizuj sw骿 obowi眤ek przys硂wiowe 85-letnie babcie na w髗kach.
Lub japiszony, ma砤 r罂nica mi阣zy nimi.

-- -- -

A s na to jakie przepisy nak t髍e mo縩a sie powoa砤?

Data: 2011-03-24 19:27:32
Autor: gacek
On 2011-03-24 11:31, slawek7 wrote:
A s na to jakie przepisy nak t髍e mo縩a sie powoa砤?

Ale to nie ty masz si na cokolwiek powo硑wa.

Mo縠sz sprz眛a albo nie.

Mo縠sz wpu禼i albo nie.

To twoje decyzje, a je秎i kto chce ciebie zmusi do okre秎onego zachowania - to inna bajka, z kt髍ej on musi si t硊maczy.

gacek

Data: 2011-03-26 19:40:22
Autor: Gotfryd Smolik news
Uchwa艂y wsp贸lnoty mieszkaniowej dotykaj膮ce mieszka艅c贸w
On Wed, 23 Mar 2011, D縠jm wrote:

A jak kto ma 80 lat, albo je糳zi na w髗ku, albo jest sparali縪wany ?
Te ma sprz眛a ?

  Spytaj pos丑w.
  Na pewno wiedz - bo uchwalili (aktualni pos硂wie nie uchwalali, a nawet
je秎i to nie wszyscy - ale MOG przepis zmieni i go NIE zmienili) przepis
nakazuj眂y "dbanie o chodnik". Konkretnie w zakresie od秐ie縜nia.
  Wyja秐i: nawet nie o *SW覬* chodnik.
  O *czyj舵* chodnik, przebiegaj眂y obok posesji.

W Polsce nie ma niewolnictwa i IMHO nakaza konkretnie tobie fizycznie sprz眛a nikt Ci nie mo縠

  Ju wyja秐ili - "konkretnie sprz眛a" nie, ale "dba o porz眃ek"
(jak wida wy縠j) ju jak najbardziej tak.

pzdr, Gotfryd
(ma砤 wsp髄nota, sprz眛anie w formie om體ionej w w眛ku :P)

Data: 2011-03-28 09:13:24
Autor: Tomasz Kaczanowski
Gotfryd Smolik news pisze:
On Wed, 23 Mar 2011, D縠jm wrote:

A jak kto ma 80 lat, albo je糳zi na w髗ku, albo jest sparali縪wany ?
Te ma sprz眛a ?

 Spytaj pos丑w.
 Na pewno wiedz - bo uchwalili

oj optymista.... Wi阫szo舵 z p.Os丑w to maszynki do g硂sowania...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-03-28 09:47:01
Autor: Kamil
Uchwa硑 wsp髄noty mieszkaniowej dotykaj眂e mieszka馽體
Dnia Mon, 28 Mar 2011 09:13:24 +0200, Tomasz Kaczanowski napisa(a):

 Spytaj pos丑w.
 Na pewno wiedz - bo uchwalili

oj optymista.... Wi阫szo舵 z p.Os丑w to maszynki do g硂sowania...

Co by硂 rewelacyjnie wida przy g硂sowaniu w sp. 秝i阾a 縪硁ierzy wykl阾ych
:))))
Tam si lewica "popisa砤" - masakra :////

Uchwa艂y wsp贸lnoty mieszkaniowej dotykaj膮ce mieszka艅c贸w