Uchwalamy złe prawa ??.

Data: 2009-10-01 10:08:19
Autor: WW
Uchwalamy złe prawa ??.
Witam

Tak słucham o ostatnich aferach łapówkowych i wydaje mi się, że źródło problemu leży gdzie indziej.
Problemem jest oddawanie władzy w ręce urzędników.
Teraz jest tak, że jak spełnisz wymogi przepisowe, urzędnik może, ALE NIE MUSI  !!! wydać pozytywną decyzję.
Moim zdaniem to wręcz zaproszenie do korupcji.
Natomiast prawo powinno stanowić, że po spełnieniu wymogów formalnych, jasno określonych przepisami, urzędnik robi to, do czego jest powołany, rejestruje ten fakt.

Nie widzę żadnych argumentów, aby urzędnik był organem decyzyjnym w RP.

Pozdrawiam
WW
"Ein Reich, ein Volk, ein EURuro"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2009-10-01 10:48:47
Autor: konserwator
Uchwalamy złe prawa ??.

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:ha1o5s$s3a$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Zbych Chlewoski by sie z tym nie zgodzil....
bo to by misiakowanie urzednikow i poslow ukrocilo...

Data: 2009-10-01 10:50:33
Autor: jadrys
Uchwalamy złe prawa ??.
WW pisze:
Witam

[...]

Bo ja wiem czy tak jest? Mógłbyś podać jakieś przykłady?

Data: 2009-10-01 11:44:23
Autor: WW
Uchwalamy złe prawa ??.
jadrys pisze:
WW pisze:
Witam

[...]

Proszę bardzo. Otwierałem pijalkę. Spełniłem wszystkie formalne wymogi.
Urzędnik stwierdził, że JEGO zdaniem, pijalek na tym terenie "dość dużo" i oni "muszą to jeszcze przedyskutować".
50 000 zł zmieniło właściciela i za 3 dni miałem decyzję - zgadnij jaką.

W normalnym państwie, spełniłem wymogi formale i ZAWIADAMIAM stosowny urzad, że otwieram lijalkę  - to takie proste.

Data: 2009-10-01 11:50:59
Autor: HaMMeR
Uchwalamy złe prawa ??.
WW wrote:
jadrys pisze:
WW pisze:
Witam

[...]

-- -- -- -- -- -- -

A co to jest 'pijalka'? Pijalnia wod mineralnych, czy.., 'innych' wod?

Data: 2009-10-01 12:24:17
Autor: jadrys
Uchwalamy złe prawa ??.
WW pisze:
jadrys pisze:
WW pisze:
Witam

[...]

No być może i tak jest.. A zapytałem tylko dlatego bo sam w ostatnim czasie miałem do załatwienia trochę urzędniczych spraw.. W moim jednak przypadku wszystko przeszło gładko, w miarę szybko, kulturalnie i co najważniejsze nie straciłem ani złotówki ;-) . Moje wrażenie jest takie że jakość usług urzędniczych wzrosła bardzo, w stosunku do dawnych czasów.

Data: 2009-10-01 08:51:21
Autor: Marek
Uchwalamy złe prawa ??.
On 1 Paź, 12:24, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
WW pisze:

> [...]

>>> Pozdrawiam

> [...]

że jakość usług urzędniczych wzrosła bardzo, w stosunku do dawnych czasów.

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Moja sasiadka ( 7-mioro dzieci), tez to mowi.
Jak zaniesie tej pani w opiece spolecznej jagod, albo grzybow, ktore
jej dzieci pozbieraja w lesie, to od razu dostanie wyzszy zasilek,
albo jakas bezzwrotna zapomoge.

A czasem, jak dzieci maja duzo lekcji do odrobienia, lub inne zajecia,
to nawet oplaci sie kupic jagody na targu i jej zaniesc.

To sie nazywa "humanitarne podejscie" do potrzebujacych.
A niektorzy chcieliby, zeby paragrafy wszystko zalatwialy...

Data: 2009-10-02 07:40:24
Autor: WW
Uchwalamy złe prawa ??.
Marek pisze:

[...]

Nic Cię w tym nie uderza ?
Pracownik opieki społecznej MOŻE dać więcej lub mnie, a ile komu da zależy od ŁAPÓWKI, choćby w postaci grzybów lub jagód.

Czy nie sadzisz, że właśnie udowodniłeś coś przeciwnego niż sam w swoim poście napisałeś ?

Data: 2009-10-01 12:42:41
Autor: WW
Uchwalamy złe prawa ??.
jadrys pisze:

[...]

Naprawde nie rozumiesz, o czym mówimy, czy tez specjalnie chcesz ja rozwalic. ?
Twoje przeżycia z urzędnikami to Twoja sprawa, chyba, że na ich przykładzie chcesz pokazać jak działa mechanizm.
My zastanawiamy się, dlaczego urzędnik ma być decydentem !
Nikt nie neguje, że zdążają się uczciwi urzędnicy, ale nam chodzi o zasady a nie o konkretnych ludzi.
Jeśli prawo będzie jasne i proste, przypadkowy urzędnik nie będzie decydował co Tobie i innym wolno a czego nie wolno !!!.

Data: 2009-10-01 18:39:57
Autor: jadrys
Uchwalamy złe prawa ??.
WW pisze:
jadrys pisze:

[...]

Jednak mimo tego "jasnego i prostego" prawa nie w każdym przypadku da sie uniknąć decydenctwa urzędasa, zaryzykowałbym stwierdzenie że w większości urzędniczych spraw nie da się tego uniknąć.

Data: 2009-10-02 15:58:03
Autor: jadrys
Uchwalamy złe prawa ??.
WW pisze:
jadrys pisze:

[...]

A chociażby te w wielu sprawach socjalnych, tam wytyczne nie mogą przyjść z "góry", ostateczną decyzję i tak musi podejmować "urzędas".

Data: 2009-10-02 17:33:55
Autor: WW
Uchwalamy złe prawa ??.
jadrys pisze:
WW pisze:
jadrys pisze:

[...]

Kolego, bardzo przepraszam, ale to demagogia. Tak właśnie twierdza urzednicy odpowiedzialni za podział jakichkolwiek dóbr. Przy czym nie ma znaczenia czy będzie to zapomoga czy koncesja.
W jakich sprawach socjalnych urzędnik podejmuje decyzje ?.
Pokaz mi, gdzie decyzja jednego człowieka będzie sprawiedliwsza od z góry ustalonych, jasnych zasad przydziału zapomogi.
Np. tyle dzieci x przychód = wartość zapomogi. ???

Data: 2009-10-06 20:42:24
Autor: jadrys
Uchwalamy złe prawa ??.
WW pisze:
jadrys pisze:
WW pisze:
jadrys pisze:

[...]

Pomoc socjalna to nie tylko zapomogi dla dzieci. Nie można np. ustalić odgórnie czy dana osoba zasługuje na pomoc socjalną, nie mówiąc już o jej wysokości.

Data: 2009-10-01 12:13:55
Autor: Prawusek
Uchwalamy złe prawa ??.

"WW" <wuwu0@vp.pl> wrote in message
[...]

Albo policaj - zezwolenie na broń.

Data: 2009-10-01 13:01:34
Autor:
Uchwalamy złe prawa ??.
On Thu, 01 Oct 2009 10:08:19 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Witam

Tak słucham o ostatnich aferach łapówkowych i wydaje mi się, że źródło problemu leży gdzie indziej.
Problemem jest oddawanie władzy w ręce urzędników. [...]

 problemem jest to, ze urzednik moze interpretowac prawo
 na swoj sposob. kiedy nie wie jaka podjac decyzje odsyla
 wyzej lub podejmuje "decyzje" niekorzystna dla "ludka".
 powinno byc tak jak w algorytmie: tak - to to, nie - to to.
 zadnej dowolnosci. znacie to z autopsji.  --

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2009-10-01 15:04:53
Autor: WW
Uchwalamy złe prawa ??.
<heÂŽsk> pisze:
[...]

Dokładnie to właśnie postuluję. Czyżbym niewyraźnie pisał ?

p.s.
Nadal wq*** mnie Twoje kodowanie  :-(

Uchwalamy złe prawa ??.