Uchwyt

Data: 2015-02-21 11:45:39
Autor: Tata
Uchwyt
W związku z tym, że grupa pl.misc.telefonia jest martwa, pozwolę sobie napisać na pl.misc.samochody.

Mam smartfon i chciałbym zamontować go do uchwytu samochodowego na przednią/tylną szybę, żeby móc nagrywać trasę, po której porusza się samochód. Przeglądane w sklepach i punktach z telefonami uchwyty dla smartfonu, zasłaniają obiektyw aparatu i uniemożliwiają nagrywanie. Dodatkowo smartfon opierałby się o górną krawędź szyby, co uniemożliwiłoby ustawienie pionowego kąta "patrzenia". Ewentualne nagrywanie "do góry nogami" jest nie wygodne, bo przy odtwarzaniu trzeba by obrabiać cyfrowo nagranie, lub "stawać na głowie" żeby je oglądać. Rejestratory samochodowe mam i problem dotyczy tylko mocowania smartfonu. Jakie uchwyty byłyby przydatne dla mnie i gdzie można je nabyć? Może inne pomysły co do mocowania?

Z powaĹĽaniem
MJ

Data: 2015-02-21 11:56:05
Autor: z
Uchwyt
W dniu 2015-02-21 o 11:45, Tata pisze:
Mam smartfon i chciałbym zamontować go do uchwytu samochodowego na
przedni±/tyln± szybę, żeby móc nagrywać trasę, po której porusza się
samochód.

Jako że jestem sk±py ;-) i jakie¶ zdolno¶ci manualne posiadam, konstruuje sam uchwyty albo przerabiam bo takiego który byłby idealny nie udało mi się kupić.
Ale jam mam 40 lat i w podstawówce na zajęciach PT uczono wtedy od szydełkowania do lutowania :-)

PS. Przyklejanie do szyby uważam za głupie i nieestetyczne :-)

Data: 2015-02-21 03:47:43
Autor: kogutek444
Uchwyt
W dniu sobota, 21 lutego 2015 11:56:09 UTC+1 użytkownik z napisał:
> [...]

PS. Przyklejanie do szyby uważam za głupie i nieestetyczne :-)

Mam 56 i potrafię zrobić szydełko i lutownicę. W 8 klasie podstawówki zrobiłem lutownicę elektryczn±. Używałem jej z 10 lat i działaj±c± wyrzuciłem.

Data: 2015-02-21 21:33:24
Autor: Maciek
Uchwyt
W dniu 2015-02-21 o 12:47, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]
A ja mam 90, potrafię zrobić Stena i wiem, komu go do łba przystawić,
żeby zrobił mi dowoln± rzecz na szydełku, polutował co pokażę, dał mi
szydełko, lutownicę i wszystko to jeszcze przyniósł i schował w skrzynce
kontaktowej :->

Maciek

Data: 2015-02-21 12:49:01
Autor: LEPEK
Uchwyt
W dniu 2015-02-21 o 11:45, Tata pisze:
PrzeglÄ…dane w sklepach i punktach z telefonami uchwyty dla
smartfonu, zasłaniają obiektyw aparatu i uniemożliwiają nagrywanie.
Dodatkowo smartfon opierałby się o górną krawędź szyby, co
uniemożliwiłoby ustawienie pionowego kąta "patrzenia". Ewentualne
nagrywanie "do gĂłry nogami" jest nie wygodne, bo przy odtwarzaniu trzeba
by obrabiać cyfrowo nagranie, lub "stawać na głowie" żeby je oglądać.

Po pierwsze - w jakim miejscu masz obiektyw, że uchwyty go zasłaniają? Zwykle obiektyw jest u góry (trzymając telefon pionowo, jak do rozmowy) i jest masa uchwytów krótszych, niż przeciętny smartfon. Ewentualnie występują dedykowane do konkretnego modelu (uważać, czy owo dedykowanie nie jest jedynie wymysłem sprzedającego).
Po drugie - do nagrywania smartfon powinien być chyba ułożony poziomo, dłuższą krawędzią równolegle do powierzchni ziemi. W związku z tym nie rozumiem koncepcji, problemu opierania telefonu o szybę, ani nagrywania do góry nogami...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaĹ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2015-02-21 13:21:39
Autor: re
Uchwyt

UĹĽytkownik "Tata"

-- -
JadÄ™ se kiedyĹ› drogÄ… a tu .... samochĂłd z rejestracjÄ… TATA

W zwiÄ…zku z tym, ĹĽe grupa pl.misc.telefonia jest martwa, pozwolÄ™ sobie
napisać na pl.misc.samochody.

Mam smartfon i chciałbym zamontować go do uchwytu samochodowego na
przednią/tylną szybę, żeby móc nagrywać trasę, po której porusza się
samochĂłd. PrzeglÄ…dane w sklepach i punktach z telefonami uchwyty dla
[...]
Zależy od smartfonu i uchwytu. Np HTC 8x z uchwytem aktywnym nie zasłania. Ten uchwyt jest do różnych smartfonów, więc może w żadnych albo wielu też nie zasłania.

Data: 2015-02-21 14:07:58
Autor: Tomasz Pyra
Uchwyt
Dnia Sat, 21 Feb 2015 11:45:39 +0100, Tata napisał(a):

Przegl±dane w sklepach i punktach z telefonami uchwyty dla smartfonu, zasłaniaj± obiektyw aparatu i uniemożliwiaj± nagrywanie.

W mediamarkcie na 5 uchwytów ze 2 nie zasłaniały, no ale to zależy jeszcze
jaki telefon.
Można też zrobić w obudowie jaki¶ otwór.

Dodatkowo smartfon opierałby się o górn± krawędĽ szyby, co uniemożliwiłoby ustawienie pionowego k±ta "patrzenia".

A nie wolisz do rejestrowania trasy ustawić telefonu poziomu?
Raczej w samochodzie interesuj±cy jest kadr szeroki.

Inaczej będziesz miał tak:
https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA

Ewentualne nagrywanie "do góry nogami" jest nie wygodne, bo przy odtwarzaniu trzeba by obrabiać cyfrowo nagranie, lub "stawać na głowie" żeby je ogl±dać.

Obecnie smartfony maj± akcelerometry i wiedz± gdzie jest dół, po wł±czeniu
odpowiedniej opcji w menu pewnie jest w stanie filmować w odpowiedniej
orientacji niezależnie od sposobu zamocowania.

Data: 2015-02-21 15:25:09
Autor: PiteR
Uchwyt
na  ** p.m.s **  Tata pisze tak:

Mam smartfon i chciałbym zamontować go do uchwytu samochodowego na przedni±/tyln± szybę, żeby móc nagrywać trasę, po której porusza się samochód.

Ja kupiłem pasuj±cy mniej więcej. Tylko że wpinałem telefon odwrotnie od strony szyby. Wyrezałem w uchwycie co niepotrzebne żeby widzieć ekran.

No ale ja mam prawie 50 lat i w domu mam młotek i ¶rubokręt
zamiast koralików i kadzidełek ;) --
Piter

golf mk2
a jak twój samochód będzie jeĽdził po 27 latach?

Data: 2015-02-21 18:13:27
Autor: m4rkiz
Uchwyt
"Tata" <kocityno@kki.pl> wrote in message news:mc9ou9$cpl$1mx1.internetia.pl...
Jakie uchwyty byłyby przydatne dla mnie i gdzie można je nabyć? Może inne pomysły co do mocowania?

w uchwycie mozna wywiercic dziure, a odtwarzac do 'gory nogami'
mozna np. w mpc wciskajac lewy alt+3 na numerycznej

jezeli zas masz zamiar wydac wiecej niz stowe to moze lepiej od razu
dedykowany rejestrator? wiekszy kat obiektywu etc.

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-02-21 23:12:18
Autor: Adam
Uchwyt
W dniu 2015-02-21 o 18:13, m4rkiz pisze:
[...]

Wła¶nie też to miałem napisać.
Całkiem przyzwoicie sprawuje się combo Yanosika: Yanosik DVR

http://yanosik.pl/sklep/index.php?route=product/category&path=64

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-02-21 22:18:18
Autor: masti
Uchwyt
Adam wrote:

[...]

500zł za to? i jeszcze opłaty za transmisję danych?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-02-22 13:29:24
Autor: Crimi
Uchwyt
http://yanosik.pl/sklep/index.php?route=product/category&path=64

   Sprzedajesz to czy co ?
   Co to ma znaczyć ten link ?
   Szanuj się i my¶l.

Data: 2015-02-22 21:50:09
Autor: Adam
Uchwyt
W dniu 2015-02-22 o 13:29, Crimi pisze:
http://yanosik.pl/sklep/index.php?route=product/category&path=64

   Sprzedajesz to czy co ?
   Co to ma znaczyć ten link ?
   Szanuj się i my¶l.

Nie sprzedaję. Dałem link wprost do Ľródła.

Natomiast często ludzie przynosz± do mnie sprzęt kupiony za ciężkie pieni±dze, nie nadaj±cy się do niczego.
Można kupić niezł± kamerkę pokładow± w zakresie cenowym 100-200 zł., a można też kupić w identycznej obudowie chiński szajs za 500+ zł.
W sprzęcie powyżej jest zarówno Yanosik - nawigacja, jak i kamera. Chodziło mi o uzmysłowienie, iż czasem można kupić "co¶ więcej" w jednym urz±dzeniu. I to co¶, co działa zgodnie z założeniami.

Piszę to na podstawie własnych do¶wiadczeń. Przykładowo, kto¶ się "zafiksuje" na Tom-Tomie, chc±c kupić nawigację do samochodu i na grzyby, nie wiedz±c o AutoMapie czy wręcz Garminie, albo do autka zamiast kamery pokładowej kupuje kamerkę sportow± typu GoPro.
Zreszt± chyba całkiem niedawno kto¶ się dziwił na tej lub samochodowej grupie, że kamera samochodowa nagrywa w pętli - człowiek o tym nie miał pojęcia, a przecież dla kogo¶ obeznanego jest to oczywiste.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-02-22 11:35:25
Autor: Scobowski
Uchwyt
W dniu 2015-02-21 o 18:13, m4rkiz pisze:

jezeli zas masz zamiar wydac wiecej niz stowe to moze lepiej od razu
dedykowany rejestrator? wiekszy kat obiektywu etc.

I to jest głos rozsądku :)
Pomijając już fakt, że akurat ten jeden, jedyny raz, kiedy nie będzie się chciało wątkotwórcy wyjąc telefonu z kieszeni i mocować się z nim - ktoś mu się wp*li z podporządkowanej i popsuje przód. Znam z autopsji :P

Wyjmij z kieszeni, odblokuj, znajdź i włącz apkę, zamocuj w uchwycie, podłącz ładowarkę.... Strać na to mniej niż pół minuty :)
Do tego telefon nie lubi być rejestratorem. Żeby rejestrować film przyzwoitej jakości - procek musi zap*lać, więc telefon się grzeje (szybkie ładowanie/rozładowanie, procek na 100%). Po godzinie się przegrzeje i zawiesi. :D
Doświadczenia z HTC DesireZ, SGS2, SGS3.
O filmowaniu w pionie już ktoś pisał.

Kup G1WH z chin czy jEbaya, dokup kartę 32GB (wystarcza na 4-8h nagrywania w pętli) i masz spokój: chip rejestratora powstał właśnie do niego, więc dowolna zatrzymana klatka przy szybkości względem obiektu mniejszej niż 100Km/h daje czytelną rejestrację w dzień i pozwala się jej domyślić w nocy. Uzyskaj to samo na nawet najlepszym smartfonie :D.
Aha! Nie potrzebujesz do tego uchwytu, ma swoja przyssawkÄ™ na szybÄ™ :P

Uchwyt