Uchwyt czy Box ?.

Data: 2010-12-22 16:59:27
Autor: WW
Uchwyt czy Box ?.
Witam.

Musze kupi─ç co┼Ť na narty.
Mam relingi a wiec bazowe belki na 100% i do tego - no w┼éa┼Ťnie:
Uchwyt na 4 pary nart, czy box ?.
Boks, 2 m długi, nowy bez bajerów, to ok 300 zł.
S─ů i firm├│wki po 3000 z┼é  :-P
Uchwyt - od 200 zł a za bajerny ok. 1000 i wiecej.

Samoch├│d to du┼╝e kombi a wiec z baga┼╝ami raczej nie ma problemu.

Ma kto┼Ť praktyczne do┼Ťwiadczenia ?.

Pozdrawiam
WW

Data: 2010-12-22 17:12:27
Autor: ADAM
Uchwyt czy Box ?.
Musze kupiŠ co na narty.
Mam relingi a wiec bazowe belki na 100% i do tego - no w│aÂnie:
Uchwyt na 4 pary nart, czy box ?.
Boks, 2 m d│ugi, nowy bez bajerˇw, to ok 300 z│.
S▒ i firmˇwki po 3000 z│  :-P
Uchwyt - od 200 z│ a za bajerny ok. 1000 i wiecej.

Samochˇd to du┐e kombi a wiec z baga┐ami raczej nie ma problemu.

Ma kto praktyczne doÂwiadczenia ?.

Stawiam na box.
Ze wzgledu na chocby ochrone sprzetu przed warunkami na drodze.

--
Adam
Freebord - snowboard the streets

Data: 2010-12-22 17:25:00
Autor: AL
Uchwyt czy Box ?.
WW pisze:
[...]

box - sam stosuje i polecam.

Nie masz nart uswinionych po drodze

Zawsze to dodatkowa ochrona jak sie gdzies zatrzymasz - czego oko nie widzi tego duszy nie zal....

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-22 17:53:12
Autor: kozodoj
Uchwyt czy Box ?.
o plusach boxu juz wiesz. - wygoda pakowanie, czyste narty.
Ale - jak zawsze - sa tez minusy. Bardziej sie go czuje przy wietrze lub duzych predkosciach. Kosztuje wiecej i trzeba cos z nim zrobic poza sezonem narciarskim. Chyba, ze bedziesz z nim jezdzil zawsze. To zalezy jak trasowo/miejsko uzywasz samochodu i czy wieksze zuzycie paliwa jest Ci obojetne.
Sporadycznie moze sie zdarzyc parking (podziemny), do ktorego z boxem nie wjedziesz.

Data: 2010-12-22 22:15:48
Autor: AL
Uchwyt czy Box ?.
kozodoj pisze:
[...]

ja mam w garazu box podwieszony pod sufitem

(bywa, ze czasami i na letnie wojaze tez sie go zaklada na dach - zalezy ile rzeczy chce sie zabrac, wiec tu jest jego dodatkowa korzysc)

nie odczuwam zbytnio oporu - bo i sam samochod juz nie niski,
a co do oporow - to bywa, ze same zapiecia na narty lubia bardziej szumiec niz box na dachu po przekroczeniu pewnej predkosci.

Z boxem najczesciej nie powinienes przekraczac jakies tam predkosci podanej przez producenta - na moim pisze 130km/h (ale to nie jest tak, ze jak pojedziesz 131km/h to Ci go zwieje - spokojnie jechalem i 150km/h i nic - ale zapis jest, wiec pewnie ma on uzasadnienie)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-12-23 06:22:39
Autor: Jacy
Uchwyt czy Box ?.
Box

Tam wchodzi du┼╝o wi─Öcej ni┼╝ narty.
Buty narciarskie, ciuchy, reklam├│wki i inne graty.
Nie szumi a┼╝ tak mocno.
Jechałem ze swoim 160km/h, a kolega i 200.
Bagażnik Thule na rowery ma 130km/h i też jechałem i spoko.
Tylko ┼╝e jak je┼║dzisz raz w roku to rozwa┼╝ czy warto.

--
Jacek
ski   -Fisher RC4 WorldCup SC/Soma9000Ti/FX12

Data: 2010-12-23 07:21:54
Autor: MichG
Uchwyt czy Box ?.
W dniu 2010-12-23 06:22, Jacy pisze:
[...]

My┼Ťl─Ö, ┼╝e warto. Mam boxa z poprzedniego autka, i sobie czeka na nowe ;-). Do aktualnego mieszcz─Ö si─Ö z nartami i ca┼éym sprz─Ötem do baga┼╝nika, ale boxa nie sprzedaj─Ö. Je┼Ť─ç nie chce ;-).
A je┼║dzi si─Ö z boxem spokojniej. Raz mia┼éem narty w uchwytach, by┼éy tak uwalone b┼éotem z sol─ů, ┼╝e po powrocie zakupi┼éem boxa.

--
Pozdrawiam, Michał

Data: 2010-12-24 20:46:41
Autor: Wooyek
Uchwyt czy Box ?.
A jeździ się z boxem spokojniej. Raz miałem narty w uchwytach, były
tak uwalone b┼éotem z sol─ů, ┼╝e po powrocie zakupi┼éem boxa.

Dlatego wynaleziono pokrowce na narty :P Zreszt─ů w boksie te┼╝ warto je stosowa─ç, ┼╝eby sprz─Öt si─Ö nie obija┼é.

A je┼Ťli chodzi o sam dylemat - my┼Ťl─Ö, ┼╝e to wyb├│r mi─Ödzy bardziej przyst─Öpn─ů cen─ů i ma┼éym rozmiarem (do przechowywania), a pojemno┼Ťci─ů i mo┼╝liwo┼Ťci─ů stosowania nie tylko w zimie.

Data: 2010-12-30 17:23:48
Autor: BOX4CAR
Uchwyt czy Box ?.
uchwyt narciarski zazwyczaj bardziej hałasuje niż box
sprz─Öt taki mo┼╝na te┼╝ wypo┼╝yczy─ç razem z belkami. wystarczy poszuka─ç w internecie.

B.M.

Data: 2010-12-23 15:03:22
Autor: Witek
Uchwyt czy Box ?.
WW has brought this to us :
Witam.

Musze kupi─ç co┼Ť na narty.
Ma kto┼Ť praktyczne do┼Ťwiadczenia ?.

Pozdrawiam
WW

Je┼Ťli zdecydujesz si─Ö na box, to pakuj─ůc narty pomy┼Ťl o jakim┼Ť "odizowawaniu" ich, od innych sprz─Öt├│w, takich jak buty czy kaski. Bo potrafi─ů si─Ö ┼éadnie miejscowo "oszlifowa─ç" podczas transportu o kraw─Ödzie.
Witek

Data: 2011-01-13 09:04:45
Autor: Rafa│ VFR
Uchwyt czy Box ?.
Mam to szczescie, ze od juz 5 lat jezdze z boxem.
Poza nartami mam tam lancuchy, plyn do spryskiwacza 5l. lopata do sniegu, wszystkie buty i dopycham jeszcze aktualne duperele.
Wszystko suche.
Szarpanie sie z zamkami po deszczu i przymrozku tez odpada - nawet jesli to 1 a nie 4 czy wiecej.

Zdecydowanie jestem za boxem. Dodatkowo w lecie tez sie moze przydac !
Oczywiscie trzeba miec gdzie trzymac ale to zawsze sie jakos zalatwi :-)
Pzdr
Rafal

Data: 2011-01-13 12:21:50
Autor: WW
Uchwyt czy Box ?.
W dniu 2011-01-13 09:04, Rafa´┐Ż VFR pisze:
[...]

Bardzo dzi─Ökuje wszystkim.
Podj─ů┼éem decyzje o zakupie boksu.
Tym bardziej, że koszt wypożyczenia na 10 dni, to połowa kosztu zakupu używanego.

Jeszcze raz dzi─Ökuje i do zobaczenia na stoku.
Je┼Ťli dopada ┼Ťniegi  :-(

Pozdrawiam
WW

Uchwyt czy Box ?.