Uchwyt do kamery

Data: 2020-09-13 09:36:24
Autor: rmikke
Uchwyt do kamery
Szukam uchwytu do kamery:
* mocowany do główki ramy i żeby nie odpadał
* z gwintem 1/4" do aparatu, pod kątem 45°-60° w górę

Celem ćwiczenia jest robienie zdjęć w miarę dobrej dla OpenStreetMap
(Mapillary/OpenStreetCam) z roweru, czyli żeby nie było każde zdjęcie
w trochę inną stronę i mniej lub bardziej przechylone.

Wymyśliłem o takie mocowanie https://is.gd/Xqx7fu i do tego
o taki niedogimbal: https://is.gd/7oWuHb (działa tylko w dwóch osiach,
za to jest tani ;) i ma tę dodatkową zaletę, że sama stabilizacja nie wymaga
połączenia ze Specjalną Aplikacją), ale okazało się, że mocowanie obraca się
w płaszczyźnie oznaczonej na obrazku https://cdn.blabler.pl/image/2uBj
i nie blokuje się, tylko ma sprężynę, na której pod ciężarem gimbala
z telefonem buja się góra-dół. Jest jeszcze problem obracania się
gimbala na gwincie, ale na to mam pomysł.

Natomiast mocowania takiego, żeby się dało ten gimbal we w miarę
stałej pozycji zamocować. Stąd pytanie - wpadło Wam w oczy coś takiego?

Acha,może też być mocowanie do GoPro, przejściówkę na gwint 1/4" mam
i jest szansa, że nie będzie opadać pod ciężarem.

Data: 2020-09-13 18:38:35
Autor: 2late
Uchwyt do kamery
On 13/09/2020 05:36 PM, rmikke wrote:
[...]

Pokaz lepiej zdjecie swojej kierownicy.
No i na tych linkach, z wyjatkiem pierwszego do ktorego trzeba sie logowac sa uchwyty do telefonow a nie kamer.

Pozdrawiam

Data: 2020-09-14 14:58:14
Autor: rmikke
Uchwyt do kamery
On Sunday, 13 September 2020 19:51:02 UTC+2, 2late  wrote:
> [...]
> stałej pozycji zamocować. Stąd pytanie - wpadło Wam w oczy coś takiego?
> i jest szansa, że nie będzie opadać pod ciężarem.

A co ma do tego kierownica? ja to chcę mocować do główki ramy, żeby
zmniejszyć ilość kręcenia, które gimbal miałby neutralizować, a nie z braku miejsca na kierownicy...

No i na tych linkach, z wyjatkiem pierwszego do ktorego trzeba sie logowac

Fcuk, nie wiem czemu, może wrzuciłem link do zamówienia, nie do oferty...
Link do oferty: https://is.gd/j0CVXj oraz jest to ten uchwyt, który widać pod ostatnim linkiem.

sa uchwyty do telefonow a nie kamer.

I bardzo słusznie, bo zdjęcia do Mapillary/OpenStreetcam najprościej
robi się dedykowanymi aplikacjami aplikacjami na smartfona, więc
gombal dla telefonu jest w sam raz. Natomiast do zamocowania gimbala potrzebuję uchwyt do kamery (gwint 1/4", ewentualniedo GoPro, bo mam przejściówkę).

Hmmm, być może mógłbym go też złapać obejmą, jak latarkę...

Data: 2020-09-15 20:31:17
Autor: 2late
Uchwyt do kamery
On 14/09/2020 10:58 PM, rmikke wrote:
[...]

Zapytalem o kierownice, bo juz troche patentow montowania kamer na kierownicy przerabialem.

[...]

W jednym z rowerow mam najtanszy patent z ebaya na gopro:
https://imgur.com/a/H6KAyIw
A dalej jest kompatybilnme z tym co masz na zdjeciu

[...]

Do montowania telefonu polecam chyba najdrozszym z mozliwych - quadlock. Kilka innych lezy w szufladzie, zawsze balem sie o telefon.

Data: 2020-09-15 23:09:49
Autor: przemek.jedrzejczak
Uchwyt do kamery
-- Do montowania telefonu polecam chyba najdrozszym z mozliwych - quadlock. Kilka innych lezy w szufladzie, zawsze balem sie o telefon.

zamowilem gearlock spigena i zobaczymy co potrafi, miejsca powoli zaczyna brakowac, kamera, licznik i teraz jeszcze telefon :-)

Data: 2020-09-16 20:13:43
Autor: 2late
Uchwyt do kamery
On 16/09/2020 07:09 AM, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
[...]

Garmin ma jednak za maly ten wyswietlacz i czasem prowadzi jakas dziwna okrezna droga bo niby rowerowa. Za duzo czasu tracilem zeby sie zatrzymywac i sprawdzac na telefonie. Po wstawieniu telefonu od razu poczulem wieksza plynnosc.

Data: 2020-09-16 11:15:04
Autor: rmikke
Uchwyt do kamery
On Tuesday, 15 September 2020 at 21:44:02 UTC+2, 2late wrote:
On 14/09/2020 10:58 PM, rmikke wrote: > On Sunday, 13 September 2020 19:51:02 UTC+2, 2late wrote: >> On 13/09/2020 05:36 PM, rmikke wrote: >>> Szukam uchwytu do kamery: >>> * mocowany do główki ramy i żeby nie odpadał >>> * z gwintem 1/4" do aparatu, pod kątem 45°-60° w górę >>> >>> Celem ćwiczenia jest robienie zdjęć w miarę dobrej dla OpenStreetMap >>> (Mapillary/OpenStreetCam) z roweru, czyli żeby nie było każde zdjęcie >>> w trochę inną stronę i mniej lub bardziej przechylone. >>> >>> Wymyśliłem o takie mocowanie https://is.gd/Xqx7fu i do tego >>> o taki niedogimbal: https://is.gd/7oWuHb (działa tylko w dwóch osiach, >>> za to jest tani ;) i ma tę dodatkową zaletę, że sama stabilizacja nie wymaga >>> połączenia ze Specjalną Aplikacją), ale okazało się, że mocowanie obraca się >>> w płaszczyźnie oznaczonej na obrazku https://cdn.blabler.pl/image/2uBj >>> i nie blokuje się, tylko ma sprężynę, na której pod ciężarem gimbala >>> z telefonem buja się góra-dół. Jest jeszcze problem obracania się >>> gimbala na gwincie, ale na to mam pomysł. >>> >>> Natomiast mocowania takiego, żeby się dało ten gimbal we w miarę >>> stałej pozycji zamocować. Stąd pytanie - wpadło Wam w oczy coś takiego? >>> >>> Acha,może też być mocowanie do GoPro, przejściówkę na gwint 1/4" mam >>> i jest szansa, że nie będzie opadać pod ciężarem. >>> >> >> Pokaz lepiej zdjecie swojej kierownicy. > > A co ma do tego kierownica? ja to chcę mocować do główki ramy, żeby > zmniejszyć ilość kręcenia, które gimbal miałby neutralizować, > a nie z braku miejsca na kierownicy...
Zapytalem o kierownice, bo juz troche patentow montowania kamer na kierownicy przerabialem.

Napisałem się, napisałem, nacisnąłem Wyślij, a laptop stwierdził, że właśnie
stracił łączność z Wi-Fi i wszystko zgubił.

To tylko spytam: ten uchwyt jest mocowany jedną śrubą, czy dwiema?
W sensie, czy da się go założyć przy mostku, czy tylko na końcu kierownicy?

Data: 2020-09-16 20:00:43
Autor: 2late
Uchwyt do kamery
On 16/09/2020 07:15 PM, rmikke wrote:
To tylko spytam: ten uchwyt jest mocowany jedną śrubą, czy dwiema?
W sensie, czy da się go założyć przy mostku, czy tylko na końcu kierownicy?

Dwiema ale wg. opisu, o ile dobrze pamietam limitem jest 32mm srednicy.

Data: 2020-09-27 12:43:36
Autor: Marek
Uchwyt do kamery
rmikke napisał:

Wymyśliłem o takie mocowanie https://is.gd/Xqx7fu i do tego
o taki niedogimbal

Gimbal mocowany do ramy dobrze wygląda i działa tylko w reklamówkach.
Drgania z ramy są krótkie i ostre, więc gimbal nie wyrabia. (Żeby nie
uogólniać, nie wyrabia FeyiuTech G5 :) ). Do stabilizacji sprzętu
gimbalem na rowerze wykombinowałem więc samoróbkę mocowaną na klacie.
Organizm pochłania drobne drgania, a z tym co zostaje gimbal dobrze sobie
radzi.
Jeżeli może być mocowanie w standardzie kamer sportowych, a masz widelec
na A-head, to warto zakupić kapsel z uchwytem. https://tiny.pl/7p2zd
Link do oferty Alle... ale wisi tego w sieci od grzyba.
Jak już sprzęt rejestrujący musi być na rowerze, to im krótsza i sztywniejsza
konstrukcja uchwytu, tym lepiej.

--
Marek

Data: 2020-09-27 22:33:45
Autor: 2late
Uchwyt do kamery
On 27/09/2020 08:43 PM, Marek wrote:
rmikke napisał:

[...]

U mnie najlepiej, co prawda nie gimbal ale gole gopro, najplynniej chodzilo z czola, potem z kasku i na trzecim miejscu z tej uprzezy na klate.

Data: 2020-09-28 03:06:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Uchwyt do kamery
-- U mnie najlepiej, co prawda nie gimbal ale gole gopro, najplynniej chodzilo z czola, potem z kasku i na trzecim miejscu z tej uprzezy na klate.

hyper smooth rzadzi :-)

Data: 2020-09-29 00:02:36
Autor: Marek
Uchwyt do kamery
przemek.j...@gmail.com napisał:

hyper smooth rzadzi :-)

A nawet przerządziło :). W ósemce ustawiłem tylko podstawową stabilizację, bo
w GoPro w pracy nad cyfrowym stabilizowaniem obrazu chyba minęli już "złoty
środek". Pamiętam, że mnie na zjeździe wytelepało, a na filmie widzę płynny
ruch, jakbym zjeżdżał na krzesełku wyciągu albo kręcił ujęcie z nisko lecącego
drona.
A to tylko druga wersja HS. W dziewiątce jest wersja trzecia.

--
Marek

Data: 2020-09-29 00:36:04
Autor: przemek.jedrzejczak
Uchwyt do kamery
-- A to tylko druga wersja HS. W dziewiątce jest wersja trzecia.

7 silver zazwyczaj daje rade warto kupic w cenie okolo 150 EUR
7 black zawsze daje rade, warto kupic w cenie okolo 200 EUR

nawet 7 white kosi konkurencje w postaci chinskich klonow tylko ta cena :-)

Data: 2020-09-29 10:54:57
Autor: ąćęłńóśźż
Uchwyt do kamery
Czyli kamera w cenie roweru.
Przy czym rower za 15 lat będzie rowerem.

Data: 2020-09-29 04:47:49
Autor: mmateusz
Uchwyt do kamery
wtorek, 29 września 2020 o 09:02:38 UTC+2 Marek napisał(a):
A nawet przerządziło :). W ósemce ustawiłem tylko podstawową stabilizację,

No wlasnie, kiedyś oglądałem film na YT, gdzie koles bawił sie różnymi ustawieniami stabilizacji:
W skrajnym przykładzie zeskakiwał z jakiegoś progu 1.5m - po "przestabilizowaniu" wyglądało to jakby zjechał z krawężnika:
 - wniosek był jeden - albo wcale, albo jakies minimalne ustawienia.

Ja kręcę z kasku lub klatki, bez stabilizacji/gimbala.
Z klatki jest fajniejsze ujęcie, widać, że coś się dzieje, że trzeba się nagimnastykować na zjeździe, ale jest problem z kadrem, jak się odchyla tyłek w zależności od stromizny.
Jak trzęsło na szlaku, to film tez sie musi trochę trząść, inaczej wygląda to jak przejażdżka po parku. Tutaj mój przykładowy film z kasku, bez stabilizacji:
https://www.youtube.com/watch?v=JQe6fwD42MQ&t

Ale, wracając do tematu, ja bym odwiedził jakiś sklep budowlany. Łapiesz główkę ramy dwoma obejmami:
https://allegro.pl/oferta/cybant-zacisk-obejma-jarzmo-klamra-m8-75mm-kraj-5012572083 lub
https://www.castorama.pl/obejma-typu-u-fischer-etr-33-x-42-mm-1-1-4-id-89753.html lub
https://allegro.pl/oferta/obejma-mocujaca-z-wkladka-do-rur-pe-pp-pvc-u-50mm-9702304233
z przodu łapiesz te obejmy jakims płaskowniczkiem:
https://www.castorama.pl/lacznik-plaski-40-x-200-mm-id-47091.html

i masz solidną platformę, do której możesz przykręcić cokolwiek:
http://pl.aliexpress.com/item/4001068438185.html
http://pl.aliexpress.com/item/4001042579497.html
--
mmateusz

Data: 2020-09-29 14:27:16
Autor: radekp@konto.pl
Uchwyt do kamery
Tue, 29 Sep 2020 04:47:49 -0700 (PDT), w
<a6f65970-7da9-4f0b-8d3e-55fd52f8cacdn@googlegroups.com>, mmateusz
<kosmala.mateusz@gmail.com> napisał(-a):

[...]

Córka ma YI Lite.
Uprząż na klatę z Chin doszła i spisuje się świetnie z kamerą.
Obraz ostry, a stabilizacja (mimo że tylko programowa) jest akurat -- są i
wstrząsy i płynny obraz -- całość wygląda bardzo naturalnie.

Uchwyt na kierę nie dotarł, więc na razie nie ma testu :)
Do kasku uchwyt niby jest, ale go przymocować? Nie za bardzo je gdzie
przykleić.

Uchwyt do kamery