Uciążliwy sąsiad - policja, sąd ?

Data: 2010-11-24 13:57:18
Autor: Vonnegut79onPC
Uciążliwy sąsiad - policja, sąd ?
Witam,

Mam taki oto problem ze starszą już osobą - sąsiadką w moim bloku. Z pewnych względów osoba ta nie przepada za moją rodziną i kilkukrotnie już naklejała na moje drzwi do mieszkania jakieś kartki z komentarzami oraz epitetami w naszą stronę. Ponieważ powoli kończy mi się cierpliwość, chciałbym załatwić sprawę poprzez wykorzystanie przepisów prawa.

Jeśli czuję się "obrażony" tymi kartkami i ich treścią, to czy mogę zgłosić to na policję - tzn. jak skutecznie temu przeciwdziałać ? :)

Co radzicie ? Od razu dodam, że rozmowa z tą Panią nie ma sensu - próbowałem :)

Pozdr.

Vonn79

Data: 2010-11-24 15:41:28
Autor: Piotr [trzykoty]
Uciążliwy sąsiad - policja, sąd ?
Użytkownik
Jeśli czuję się "obrażony" tymi kartkami i ich treścią, to czy mogę zgłosić to na policję - tzn. jak skutecznie temu przeciwdziałać ? :)

Po pierwsze, czy istnieje sposób udowodnienia tego kto te kartki tam wiesz?
Po drugie, ściganie znieważenia następuje w trybie prywatnoskargowym, Policja przyjmie sprawę i conajwyżej wykona niezbędne czynności, sąd rozpatrzy sprawę po wpłaceniu zaliczki na koszty.
Po trzecie, być może zgłoszenie tego "na luźno" dzielnicowemu by pomogło, który by sobie po prostu z oporną porozmawiał i uświadomił.

Data: 2010-11-24 16:55:35
Autor: Vonnegut79onPC
W dniu 2010-11-24 15:41, Piotr [trzykoty] pisze:

[...]

Hmm dzielnicowy to dobry pomysł. Co do udowodnienia to jak najbardziej bo mam ze 3 kartki z pismem odręcznym identycznym na każdej - oczywiście kwestia grafologa. Niestety za rękę nie złapałem, chociaż raz ta osoba po prostu wyniosła z ogólno dostępnego pomieszczenia moją rzecz + kartka i oddała mi. No ale to i tak moje słowo przeciwko jej jakby co.

Dzięki za poradę z dzielnicowym :)

A ile wynosi mniej więcej taka zaliczka na koszty sądowe ?

Pozdr.

Vonn79

Data: 2010-11-24 17:59:58
Autor: Olo
Uci±¿liwy s±siad - policja, s±d ?
On 2010-11-24 13:57, Vonnegut79onPC wrote:

Co radzicie ? Od razu dodam, ¿e rozmowa z t± Pani± nie ma sensu -
próbowa³em :)

po pierwsze to cyfrówka w rêke i obfotografowaæ
najlepiej przy³apaæ na gor±cym z video w rêku :)

Data: 2010-11-24 19:41:26
Autor: m
Uciążliwy sąsiad - policja, sąd ?
Co radzicie ? Od razu dodam, że rozmowa z tą Panią nie ma sensu - próbowałem :)

tak bez powodu to sobie ona tych kartek nie wiesza,
gdzie mieszka? nad/pod/naprzeciwko ?

jakiś powód musi być chyba sąsiadka nie jest psychiczna :)

Data: 2010-11-25 15:53:07
Autor: Vonnegut79onPC
W dniu 2010-11-24 19:41, m pisze:

tak bez powodu to sobie ona tych kartek nie wiesza,
gdzie mieszka? nad/pod/naprzeciwko ?

jakiś powód musi być chyba sąsiadka nie jest psychiczna :)

Co do jej zdrowia psychicznego to się nie wypowiadam. Co do powodu to nie ma on znaczenia - bo nawet jeśli ma rację w jakiejkolwiek sprawie to mówimy tu o formie przekazu tej racji, a nawet o obrazie.

I o to pytam :) co z tą "formą" mogę zrobić :)

A kwestie racji pomińmy - ale mam ją ja.

Pzdr.

Vonn79

Data: 2010-11-27 14:51:17
Autor: m
Uciążliwy sąsiad - policja, sąd ?
AHA
czy to coÅ› w stylu co nie jest zakazane jest dozwolone ?
np grasz muzyką od 6 rano do 22 wieczór na full bo przeciez wolno ci...
na gupote trzeba odpowiadać głupotą bo żadne inne metody nie skutkują

Data: 2010-11-25 08:57:25
Autor: PesTYcyD
Uci±¿liwy s±siad - policja, s±d ?
A je¿eli s±siadka ma racje? A o co ma pretensje? Mój s±siad mia³ do mnie ¿al ¿e mój pies strasznie wyje, czego nie wiedzia³em i kiedy¶ stoj±c pod blokiem s³yszê syrenê a to mój pies by³, wiêc s±siad mia³ racjê.

Data: 2010-11-25 15:55:01
Autor: Vonnegut79onPC
Uci±¿liwy s±siad - policja, s±d ?
W dniu 2010-11-25 08:57, PesTYcyD pisze:
A je¿eli s±siadka ma racje? A o co ma pretensje? Mój s±siad mia³ do mnie
¿al ¿e mój pies strasznie wyje, czego nie wiedzia³em i kiedy¶ stoj±c pod
blokiem s³yszê syrenê a to mój pies by³, wiêc s±siad mia³ racjê.

A czy Twój s±siad jak mia³ racjê to pisa³ na ciebie anonimowe kartki
i wiesza³ na klatce itd ? Czy przyszed³ do Ciebie i powiedzia³: "Panie, jak Pana nie ma w domu to ten pies zatruwa nam ¿ycie wyciem... " ? :)

Nie jest to kwestia racji a formy odnoszenia siê do mojej osoby, rodziny na forum publicznym :)

Pzdr.

Vonn79

Uciążliwy sąsiad - policja, sąd ?