Ucywilizowany ?

Data: 2009-09-12 12:23:21
Autor: CYC
Ucywilizowany ?
Obamie naleza sie brawa ?.
Podejmuje szereg niepopularnych w Ameryce , dla tej najbogatszej jej czesci , decyzji . Chce podniesc podatki , usiluje wprowadzic ograniczenia emisji CO2 , za cel postawil sobie powszechne ubezpieczenia spoleczne i zdrowotne , dodatkowe opodatkowanie - 5,5% od wszystkich osiaganych dochodow najbogatszych .
Chce tez nowy prezydent zwolnic z podatkow niemal polowe zatrudnionych w USA a milionom dac swiadczenia medyczne , doplaty do czynszow , kupony zywnosciowe i pare jeszcze innych swiadczen o jakich nam moze sie tylko zamarzyc . Mowiac prosciej  dla niekumatych , czyli mlodziezy , tudziez tych z amnezja , Obama wprowadza do Ameryki socjalizm .

cyc

Data: 2009-09-12 12:46:46
Autor: matador
Ucywilizowany ?
CYC pisze:
  > Obama wprowadza do Ameryki socjalizm .

Wyślij tam swoje dzieci i wnuki.

matador.

Data: 2009-09-12 13:21:12
Autor: CYC
Ucywilizowany ?

Użytkownik "matador" <matador@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:h8fupo$plf$1nemesis.news.neostrada.pl...
CYC pisze:
 > Obama wprowadza do Ameryki socjalizm .

Wyślij tam swoje dzieci i wnuki.

matador.

Spadaj bekarcie .
Jeszcze raz ruszysz moje dzieci i wnuki to Cie znajde .
Nie rzucam slow na wiatr !.

cyc

Data: 2009-09-12 15:27:49
Autor: matador
Ucywilizowany ?
CYC pisze:

Jeszcze raz ruszysz moje dzieci i wnuki to Cie znajde .
Nie rzucam slow na wiatr !.

Groźba karalna cycu?

matador.

Data: 2009-09-12 06:34:56
Autor: Aron
Ucywilizowany ?
Cycu gdyby tym ludziom bylo faktycznie tak zle w USA bez ubezpieczenia
zdrowotnego to czemu nie emigruja do Polski, gdzie jest NFZ?

aron

Data: 2009-09-12 18:06:14
Autor: bolek
Ucywilizowany ?

Uzytkownik "Aron" <aron2004@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:00de1521-a4a3-40c4-93a3-f736438f137ag31g2000yqc.googlegroups.com...
Cycu gdyby tym ludziom bylo faktycznie tak zle w USA bez ubezpieczenia
zdrowotnego to czemu nie emigruja do Polski, gdzie jest NFZ?

aron

Bo u nas w ogóle nie ma ubezpieczenia zdrowotnego.
Sa tylko miejsca pracy dla takich pociotków
z którymi nie ma co zrobic.

bolek

Data: 2009-09-12 18:52:59
Autor: CYC
Ucywilizowany ?

[...]

Ameryka byla przyslowiowa kraina mlekiem i miodem plynaca . To co zrobil z niej ludobojca juniorbush mozna nazwac tylko jej karykatura . Jeszcze kilkanascie lat temu ludzie nie bali sie tego , ze sa nieubezpieczeni bo w razie czego bylo ich stac na to aby oplacic lekarza . Dzisiaj sytuacja wyglada diametralnie roznie i niemal 40 % spoleczenstwa wogole nie ma dostepu do sytemu zdrowotnego a przywolujac Obame , 50 milionow Amerykanow zyje w ubostwie .
Zreszta prezentowane oceny stanu zycia dzisiejszego amerykanskiego spoleczenstwa , dodam dla jasnosci , zle , nie sa moja komfabulacja , tylko oficjalnymi danymi prezentowanymi przez rzad USA ale takze z moich obserwacji z czasow kiedy z uwagi na zawodowe obowiazki bywalem tam czestym gosciem .
Ameryka marzen to przeszlosc a steoreotyp krainy szczesliwosci mialo mozna dzisiaj wyrzucic na smietnik , tak samo jak stereotyp Polaka pijaka i nieroba .
Pytanie Twoje jest z tych glupawych nie tylko dlatego , ze nijak ma sie do tematu ale juz z samego zalozenia wyklucza racjonalna odpowiedz .

cyc

cyc

Data: 2009-09-12 10:14:38
Autor: Aron
Ucywilizowany ?
On 12 Wrz, 18:52, "CYC" <j...@ja.pl> wrote:

[...]

Zawsze moga przyjechac do Polski, poprosic tu o azyl, zarejestrowac
sie w Urzedzie Pracy i leczyc sie na NFZ. Ciekawe dlaczego tego nie
robia?

<Dzisiaj sytuacja
wyglada diametralnie roznie i niemal 40 % spoleczenstwa wogole nie ma
dostepu do sytemu zdrowotnego a przywolujac Obame , 50 milionow >Amerykanow
zyje w ubostwie .

Tylko pytanie Cycu co to jest ubostwo w USA. Czy to jest np.
stumetrowy dom ze sklejki a przed nim np. Honda Accord czy jeszcze cos
bardziej strasznego?

Bo obawiam sie ze w Rosji czy Polsce ten co ma stumetrowy dom pod
miastem i kilkuletnia Honde Accord uwazany bylby raczej za kogos
srednio zamoznego.

aron

Data: 2009-09-12 15:46:43
Autor: Imię Nazwisko
Ucywilizowany ?
Użytkownik "CYC"

[...]

Mowiac prosciej  dla niekumatych , czyli mlodziezy ,
tudziez tych z amnezja , Obama wprowadza do Ameryki
socjalizm .

Czyli, jeżeli zastosować Twoje rozumowanie, Amerykanom bedzie żyło się lepiej. Jak, nie przemierzając, Polakom w PRL-u. Pamiętam Twoje kwieciste opisy: godziwa opieka zdrowotna, szkoły i uczelnie na wysokim poziomie i wyborna polędwica raz w tygodniu. A biorąc pod uwage obecne bogactwo Ameryki, to polędwicę będą mogli jeść nawet częściej.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-12 07:17:49
Autor: Aron
Ucywilizowany ?
90% Amerykanow ma przeciez ubezpieczenie zdrowotne.

aron

Data: 2009-09-12 19:02:27
Autor: CYC
Ucywilizowany ?

Uzytkownik "Aron" <aron2004@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:94ac1e3f-5ee1-40c8-8db5-6a5caf862f41m38g2000yqd.googlegroups.com...
90% Amerykanow ma przeciez ubezpieczenie zdrowotne.

aron

Nie wiem !! , ja tam w dokumentach nie grzebalem i byc moze to Ty masz racje a  Obama sie myli  :) .

cyc

Data: 2009-09-12 19:01:06
Autor: CYC
Ucywilizowany ?

Użytkownik "Imię Nazwisko" <imie.nazwisko@adres.pl> napisał w wiadomości news:h8g9bd$al7$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "CYC"

[...]

[...]

Jak niemal wszyscy na grupie w niezrozumialym dla mnie dazeniu do bycia zlosliwym upraszczasz nie tylko temat ale i moje wypowiedzi .
To co opisalem w glownym watku to nie moje obserwacje ani zyczenia , tylko cytaty z oficjalnych amerykanskich danych .
Niewielu Amerykanow , poza grupa najbogatszych nie akceptuje tego co Obama chce zrobic a jesli tak , to jak potraktowac Twoj sceptycyzm wobec obamowskich projektow ? .
Czyzbys lepiej wiedzial co Amerykaninowi potrzeba ? . Jesli tak uwazasz , to doskonale wpisujesz sie w kaczy spektakl w ktorym kaczy autorzy rowniez zawsze wszystko wiedza  najlepiej .

cyc

Data: 2009-09-12 10:11:55
Autor: Aron
Ucywilizowany ?
On 12 Wrz, 19:01, "CYC" <j...@ja.pl> wrote:

Czyzbys lepiej wiedzial co Amerykaninowi potrzeba ? . Jesli tak uwazasz , to
doskonale wpisujesz sie w kaczy spektakl w ktorym kaczy autorzy rowniez
zawsze wszystko wiedza  najlepiej .

Cycu gdyby faktycznie Amerykanom tak brakowalo tego NFZtu to
emigrowaliby masowo np. do Polski, nie?

Jednak nie widac jakos masowej emigracji z USA, natomiast jest jednak
w odwrotna strone i to nawet z takiej np. Kuby, gdzie kazdy ma prawo
do bezplatnej sluzby zdrowia, a jednak wielu plynie przez morze zeby
to prawo w Miami utracic.

aron

Data: 2009-09-12 19:37:51
Autor: Imię Nazwisko
Ucywilizowany ?
Użytkownik "CYC"

[...]

Czyzbys lepiej wiedzial co Amerykaninowi potrzeba ?

Socjalizm nigdy nikomu nie wyszedł na zdrowie. Przynajmniej na dłuższą metę. Nawet jeżeli nie zaczyna się od eksterminacji przeciwników, to prowadzi do totalitaryzmu. O biedzie nie wspominając. Może to być bieda relatywna, jak w Szwecji, ale podejrzewam, że świadomość, że w Polsce jest gorzej stanowi marna pociechę dla szwedzkich biedaków. Tym bardziej, że mogą również porównywać się ze Stanami Zjednoczonymi. Gdyby przyjąć granice ubóstwa na poziomie 40% mediany dochodów amerykańskich, to takich ubogich byłoby w US 21%. Poniżej tej granicy zyje natomiast 24% Szwedów czy 36% Francuzów. Jak widać, socjalizm nie zwalcza biedy tylko ją tworzy.

Data: 2009-09-13 09:25:59
Autor: CYC
Ucywilizowany ?

Użytkownik "Imię Nazwisko" <imie.nazwisko@adres.pl> napisał w wiadomości news:h8gme1$4gk$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "CYC"

[...]

[...]

Przeciez ja nie dyskutujue z powyzsza teza ani ja podwazam , co chcesz w wyrazny sposob mi imputowac . Podalem tylko medialne doniesienia o zamierzeniach Obamy i faktach o stanie zamoznosci amerykanskiego spoleczenstwa  i to nie o tych , ktore sam spreparowalem lub osobiscie zauwazylem tylko te , ktore publicznie oglosil sam prezydent Stanow Zjednoczonych .
"Zaslug " socjalizmu dla swiata , glownie dla krajow w ktorych funkcjonowal nie da sie niedocenic . Jak  to skompromitowany system  najlepiej wiedza ci, ktorzy w nim zyli a jest ich juz coraz mniej w tym moja skromna osoba . Inna jednak sprawa jest pelna swiadomosc niedoskonalosci tego systemu , delikatnie mowiac i braku zainteresowania tym aby sie reaktywowal  a calkiem inna wysluskiwanie z niego tych pozytywnych jego elementow , ktorych dzisiaj szukac ze swieczka a ktore spoleczenstwo chetnie widzialoby w naszej rzeczywistosci . Te  nieliczne w koncu ale porzadane elementy decyduja bowiem nie tylko o godnosci obywatela ale rowniez o kondycji narodu , kondycji fizycznej i intelektualnej , mam  bowiem na mysli dwa elementy , SZ i oswiata , ktore zostaly u nas splycone ponizej dopuszczalnego minimum . Prowadzi to nas prosta droga ku krawedzi tozsamosciowej przepasci . Trzeci element , element ktory w cywilizowanycm swiecie powinien funkcjonowac a ktory nie moze  byc wiazny  z socjalizmem , tylko z moralnoscia , to dbalosc o slabych i tych , ktorzy z racji swojej intelektualnej , czy fizycznej ulomnosci nie sa w stanie samodzielnie funcjonowac oraz o bezrobotnych , ktorzy nimi zostali z woli systemu a nie z wlasnej winy .
To o czym powyzej pisze to nie socjalizm , tylko minimalna i jak najbardziej pozadana odpowiedzialnosc za wlasny narod i odpowiedzialnosc , ktora funkcjonuje  w kazdym cywilizowanym kraju  bez zastrzezen i bez nadawania im niewlasciwego kontekstu - socjalistycznego a ktora u nas spychana jest na margines , jako element socjalistycznego wymyslu .

cyc

Data: 2009-09-13 22:01:14
Autor: Imię Nazwisko
Ucywilizowany ?
Użytkownik "CYC"

[...]

Sprywatyzowana SZ jest elementewm satysfakcjnujacym tylko
lekarzy i tych dla ktorych wydatek paru tysiecy na
leczenie nie stanowi problemu .

W ten sposób mozemy "dyskutować" w nieskończoność. Na ten argument odpowiedziałem. Dobre ubezpieczenie to 200-300 zł miesięcznie mniej więcej tyle ile przeciętnie płaci się na ZUS. Państwo mogłoby fundować ubezpieczenie tym nielicznym, których nie stać nawet na 100 zł. Z tego co obecnie wydaje się na medyczna biurokrację starczyłoby aż nadto.

Publiczna SZ oparta na
racjonalnej gospodarce srodkami jakimi posiada przynosi
korzysc przedewszystkim pacjentom i to wszystkim a dopiero
pozniej lekarzom .

A kiedy i gdzie taka gospodarka była racjonalna? W Szwecji czy Kanadzie też długo czeka się na operację, a w nagłych przypadkach pacjentów wysyła się do Stanów Zjednoczonych, gdzie funkcjonuje równolegle rynek usług medycznych.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-14 08:55:29
Autor: CYC
Ucywilizowany ?

Użytkownik "Imię Nazwisko" <imie.nazwisko@adres.pl> napisał w wiadomości news:h8jj7o$q5f$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "CYC"

[...]

[...]

!
I to mi wlasnie caly czas chodzi .
Publiczna SZ z rozbudowanymi elementami prywatej lub odwrotnie . co na jedno wychodzi .
W zwiazku z tym temat uwazam za zakonczony .

cyc

Data: 2009-09-14 15:25:36
Autor: Imię Nazwisko
Ucywilizowany ?
Użytkownik "CYC"

[...]

I to mi wlasnie caly czas chodzi .
Publiczna SZ z rozbudowanymi elementami prywatej lub
odwrotnie . co na jedno wychodzi .
W zwiazku z tym temat uwazam za zakonczony .

Zakończyć zawsze można ale ja pisałem o prywatnej opiece lekarskiej i prywatnych ubezpieczeniach.

Pozdrawiam

Ucywilizowany ?