Uczelnia

Data: 2012-10-25 10:39:43
Autor: student
Uczelnia
Witam,
Powtarza艂em semestr drugi na uczelni i nie zda艂em jednego przedmiotu, z kt贸rego w normalnym trybie m贸g艂bym mie膰 warunek i mie膰 warunkowe zaliczenie semestru. Z艂o偶y艂em wniosek do dziekanatu o warunkowe zaliczenie semestru. Dosta艂em zgode na pi艣mie od dziekana kt贸r膮 odebra艂em w dniu 20.10.2012. W dniu 22.10.2012 dosta艂em telefon z dziekanatu z informacj膮, 偶e decyzja zosta艂a cofni臋ta i pismo zostanie do mnie wys艂ane lub moge je odebra膰 osobi艣cie. Czy w takiej sytuacji moge zrobi膰 wi臋cej ni偶 b艂aga膰 dziekana o przepuszczenie na kolejny semestr? Czy mo偶e on tak poprostu odwo艂a膰 swoj膮 decyzj臋, kt贸r膮 dosta艂em oficjalnie na pi艣mie? Pisma o odwo艂aniu poni偶szej decyzji jeszcze nie odebra艂em.

Decyzja: http://imageshack.us/photo/my-images/832/20121025065.jpg/

Data: 2012-10-25 08:11:48
Autor: witek
Uczelnia
student wrote:
[...]

Pozosta艂o ci czeka膰 na to pismo od dziekana i przeczyta膰 co tam jest napisane. Po prostu idz i to pismo odbierz. Bedziesz szybciej wiedzia艂 co i jak.
Jak przeczytasz to pozosta艂o ci pogadanie z dziekanem (nieformalnie)
albo odwo艂anie od decyzji rektora (formalnie).

Wszystko zale偶y od tego na co si臋 powo艂ali.
Ale skoro dziekan zmieni艂 decyzj臋 to raczej niewiele wsk贸rasz u niego.
Podejrzewam, ze regulamin studi贸w nie przewiduje warunkowego zaliczenia powtarzanego semestru. Czy to byl ten sam przedmiot, kt贸ry obla艂e艣 poprzednio?

Data: 2012-10-25 16:29:15
Autor: Student
Uczelnia
Zgasdza si臋, 偶e w roku ubieg艂ym te偶 nizda艂em tego przedmiotu. Natomiast powtarzanie semestru by艂o spowodwoane nieuzyskaniem odpowiedniej liczby punkt贸w ECTS. Ten przedmiot jest za jedynie 2pkt ECTS wi臋c uwa偶am 偶e powinienem mie膰 mo偶liwo艣膰 warunkowego zaliczenia semestru poniewa偶 uzyska艂em powy偶ej 80% wymaganych punkt贸w. Dziekanat powo艂uje si臋 na paragraf 32, dok艂adnie na ten drugi punkt. Je艣li faktycznie ostane wyrzucony to moge wznowi膰 studia ponownie na semestrze drugim. Zapyta艂em wi臋c w dziekanacie jak wygl膮da艂a by hipotetyczna sytuacja, 偶e wznawiaj膮c studia zaliczy艂bym ponownie wszystkie przedmioty oprucz tego przedmiotu i czy znowu bym zosta艂 wyrzucony? Na co dosta艂em odpowied藕, 偶e nie. M贸g艂bym wtedy mie膰 warunek z tego przedmiotu i kontynuowa膰 studia.

搂 32
3. Warunkiem rejestracji na kolejny semestr jest:
1) uzyskanie przez studenta co najmniej 80% punkt贸w z przedmiot贸w przewidzianych w programie kszta艂cenia w ka偶dym z poprzednich semestr贸w,
2) zaliczenie zaj臋膰 dydaktycznych, praktyk i innych obowi膮zk贸w przewidzianych w planie studi贸w, z op贸藕nieniem nieprzekraczaj膮cym 1 roku w stosunku do planu studi贸w przy czym uzupe艂nianie zaleg艂o艣ci winno by膰 zgodne z planem studi贸w danego kierunku.

Data: 2012-10-25 09:47:55
Autor: witek
Uczelnia
Student wrote:
[...]

to jest punkt 3.1

Nie spe艂ni艂e艣 warunku z punktu 3.2
Nie zaliczy艂e艣 przedmiotu z pierwszego semestru w drugim semestrze co powoduje op贸藕nienie wiecej ni偶 1 rok i zgodnie z tym dziekan odm贸wi艂 ci wpisu na semestr.

  Dziekanat powo艂uje si臋 na
paragraf 32, dok艂adnie na ten drugi punkt.

no w艂a艣nie.

Je艣li faktycznie ostane
wyrzucony to moge wznowi膰 studia ponownie na semestrze drugim.

mo偶esz. pierwszy masz zaliczony.

[...]

Nie. Bo w贸wczas ten przedmiot z pierwszego semestru mia艂by艣 oficialnie wpisany jako przedmiot w drugim semestrze. Wiec rok, minie dopiero po trzecim semestrze.

M贸g艂bym wtedy mie膰 warunek z tego przedmiotu i kontynuowa膰 studia.

jak wyzej
tak.
Przy czym pu艂apka jest gdzie indziej. Zobacz ile przedmit贸w na trzecim semestrze, do zapisania sie, wymaga zaliczonego tego przedmiotu, ktory oblewasz. 呕eby nie by艂o, 偶e nie uda ci si臋 zapisa膰 na trzeci semestr na wystarczaj膮c膮 liczb臋 przedmiot贸w i znowu wylecisz tym razem za brak wpisu na trzeci semestr w terminie.

Idz do dziekana i zapytaj sie czy mozesz wzi膮膰 urlop na jeden semestr, ten pazdziernikowy.
I czy w czasie tego urlopu wyrazi ci zgod臋 na powtarzanie niezaliczonego przedmiotu. Jak sie dobrze pokombibuje to jest taka mo偶liwo艣膰, ale to dobra wola dziekana.

W贸wczas wracaj膮c w lutym dosta艂by艣 wpis na drugi semestr.

Rok tracisz, ale r贸偶nica jest taka, 偶e nie wylatujesz z uczelni, jeste艣 dalej studentem  i nie musisz sie starac o przyjecie jeszcze raz. Masz po prostu  p贸艂 roku laby.
Poniewaz wiekszosc przedmiot贸w z drugiego semstru masz zaliczone, to mia艂by艣 nastepny semestr luz贸w i mozesz poprosi膰 dziekana o zgode na wziecie przedmiot贸w z semestru trzeciego, o ile s膮 oferowane w tym okresie.
Wtedy w trzecim semestrze znowu masz lab臋 bo cz臋艣膰 przemiot贸w masz ju偶 zaliczone.
Tylko najpiew dobrze policz te punkty i mo偶liwo艣膰 zapisywania sie na przedmioty, zeby nie by艂o, 偶e nie masz sie na co zapisac.

Najlepiej zr贸b dok艂adn膮 rozpisk臋 na co by艣 sie zapisa艂 teraz, na nastepnym semestrze i jeszcze na nastepnym semestrze i pokaz ze wowcza na 4 semestrze bylbys juz na biez膮co.

Tylko zr贸b to porz膮dnie, w jakiej graficznej formie jak膮 stosujecie na uczelni  tak, zeby dziekan to jednym rzutem oka m贸g艂 zrozumiec. Inaczej wywali ci臋 od razu.

..

Data: 2012-10-25 09:50:19
Autor: witek
Uczelnia
witek wrote:

Idz do dziekana i zapytaj sie czy mozesz wzi膮膰 urlop na jeden semestr,
ten pazdziernikowy.

a, i przeczytaj par 35.

:)

Data: 2012-10-25 19:58:05
Autor: student
Uczelnia
On 2012-10-25 14:50:19 +0000, witek said:

witek wrote:

Idz do dziekana i zapytaj sie czy mozesz wzi膮膰 urlop na jeden semestr,
ten pazdziernikowy.

a, i przeczytaj par 35.

:)

Nadal m臋czy mnie jednak ten zapis:

[...]

Z punktu dziekanatu i dziekana pierwotnie semestr drugi mia艂em zaliczy膰 w terminie 30.09.2011 co si臋 nie uda艂o co poskutkowa艂o powtarzaniem semestru drugiego kt贸ry mia艂em zaliczy膰 do dnia 30.09.2012. Wi臋c uznaj膮 偶e gdyby przydzielili mi warunek z przedmiotu "A" to op贸藕nienie w jego realizacji wynios艂o by 2 lata zamiast "nieprzekraczalnego 1 roku", poniewa偶 licz膮 ten okres od dnia 30.09.2012.

Z mojego punktu widzenia, to 偶e powtarza艂em semestr kt贸ry powinien by膰 zalczony 30.09.2012 wyznacza mi od tego momentu 1 rok na nadrobienie zaleg艂o艣ci kt贸r膮 jest zaliczenie przedmiotu "A". Czyli powinni mi przyzna膰 warunek poniewa偶 rok na nadrobienie zaleg艂o艣ci mija w dniu 30.09.2013.

1. Czy aby napewno to oni maj膮 racje?
2. Czy dziekan mo偶e tak poprostu cofn膮膰 decyzj臋, kt贸r膮 otrzyma艂em oficjalnie na pi艣mie(zgoda na warunek, kt贸r膮 za艂膮czy艂em)?
3. Co z kosztami, kt贸re ponios艂em z powodu jego decyzji np. wymagane ksi膮偶ki, dojazdy na uczelnie na zjazdy kt贸re dotychczas by艂y i w kt贸rych uczestniczy艂em(bo przecie偶 mia艂em pisamo, 偶e jestem przyj臋ty na trzeci semestr)? Czy moge ich u偶y膰 jako argument贸w do nie cofania wspomnianej decyzji?
4. Czy traktowanie powtarzania semestru jako brania warnk贸w ze wszystkich przedmiot贸w jest poprawne? (gdyby dziekanat nie potraktowa艂 w ten spos贸b powtarzania semestru to nie by艂o by problemu, poniewa偶 awansowa艂bym warunkowo na kolejny semestr).

Data: 2012-10-25 15:14:05
Autor: witek
Uczelnia
student wrote:>
> [...]
> zaleg艂o艣ci kt贸r膮 jest zaliczenie przedmiotu "A". Czyli powinni mi
> przyzna膰 warunek poniewa偶 rok na nadrobienie zaleg艂o艣ci mija w dniu

Daty mi sie nie zgadzaja

napisz konkretne daty kiedy byl smestr 1, 2,3 kiedy przedmiot A byl w planie, kiedy go oblales po razy pierwszy, i kiedy chodziles na niego po raz drugi.

> 1. Czy aby napewno to oni maj膮 racje?

pewnie tak.

> 2. Czy dziekan mo偶e tak poprostu cofn膮膰 decyzj臋, kt贸r膮 otrzyma艂em
> oficjalnie na pi艣mie(zgoda na warunek, kt贸r膮 za艂膮czy艂em)?

Moze, jesli poprzedni膮 podj膮艂 niezgodnie z prawem.

> [...]
> uczestniczy艂em(bo przecie偶 mia艂em pisamo, 偶e jestem przyj臋ty na trzeci
> semestr)? Czy moge ich u偶y膰 jako argument贸w do nie cofania wspomnianej

Zawsze mozesz, ale to slepa uliczka. Co najwyzej dziekan cie za drzwi wyrzuci.

> 4. Czy traktowanie powtarzania semestru jako brania warnk贸w ze
> wszystkich przedmiot贸w jest poprawne?

O tym decyduje regulamin studi贸w

(gdyby dziekanat nie potraktowa艂 w
> ten spos贸b powtarzania semestru to nie by艂o by problemu, poniewa偶
> awansowa艂bym warunkowo na kolejny semestr).

Brni臋cie w podwa偶anie decyzji dziekana jest g艂upot膮. Chyba, ze masz absolutn膮 racj臋. Ale raczej nie masz.

Po za tym w regulaminie w wiekszosci miejsc masz napisane, ze dziekan mo偶e, a nie ze dziekan musi.
Wiec jak sie zaczniesz stawiac, to wylecisz za drzwi i na tym twoja przygoda sie skonczy.

Data: 2012-10-25 22:42:21
Autor: student
Uczelnia
On 2012-10-25 20:14:05 +0000, witek said:

student wrote:>
> [...]

Wiec jak sie zaczniesz stawiac, to wylecisz za drzwi i na tym twoja przygoda sie skonczy.

W takim razie uporz膮dkuje jeszcze tylko daty 偶eby by艂o wszystko jasne.
02.2011-09.2011     -- pierwsze podej艣cie do semestru drugiego (przedmiot "A" pojawia si臋 na li艣cie przedmiot贸w w tym semestrze). Odpad艂em z powodu nie uzyskania wymaganej liczby punkt贸w do awansu. (Przedmiot "A" tez nie zosta艂 zaliczony.)
10.2011-02.2012 - urlop dzieka艅ski
02.2012-09.2012 - powtarzanie semestru drugiego zako艅czone zdaniem wszystkim przedmiot贸w oprucz przedmiotu "A"
30.09.2012 z艂o偶enie indeksu z wpisami i podania o warunkowe zaliczenie semestru.
08.10.2012 - wydanie zgody dziekana
20.10.2012 - odebranie pisma (zgody) z dziekanatu
22.10.2012 - telefon z dziekanatu o cofni臋ciu decyzji (twierdz膮c, 偶e pomy艂ka ludzka bo nie zauwa偶yli 偶e mia艂em powt贸rke semestru. Zapytali czy wys艂a膰 pismo poczt膮 czy odbiore osobi艣cie w Pi膮tek. Potwierdzi艂em odbi贸r osobisty w Pi膮tek czyli jutro. Przy okazji wybieram si臋 porozmawia膰 z dziekanem.)

Zdaje si臋, 偶e nic nie pomyli艂em.

Data: 2012-10-25 16:01:11
Autor: witek
Uczelnia
student wrote:

[...]

Kiepsko to widz臋.
Ale mozesz probowa膰 negocjowa膰 z dziekanem kolejny warunek.
Przedstaw mu swoj膮 teori臋 na temat liczenia tego jednego roku i zakoncz to zdaniem, ze jesli wyrazi zgode na warunek, to nie bedzie to w sprzecznosci z regulaminem studi贸w.

Data: 2012-10-28 16:00:45
Autor: kashmiri
[OT] Re: Uczelnia
On 2012-10-25 20:14:05 +0000, witek said:

student wrote:>

[ciach]

[...]

[OT]

Boszsze... Za moich czas贸w z tak膮 ortografi膮 i interpunkcj膮 cz艂owiek nie dosta艂by nawet 艣wiadectwa uko艅czenia podstaw贸wki, a o studiach m贸g艂by co najwy偶ej po艣ni膰! Zgroza.

k.

Data: 2012-10-28 13:58:59
Autor: witek
[OT] Re: Uczelnia
kashmiri wrote:

Boszsze... Za moich czas贸w z tak膮 ortografi膮 i interpunkcj膮 cz艂owiek nie
dosta艂by nawet 艣wiadectwa uko艅czenia podstaw贸wki, a o studiach m贸g艂by co
najwy偶ej po艣ni膰! Zgroza.

teraz mamy rownouprawnienie.
wszyscy na studia bo w ten sposob obnizamy statystki bezrobotnych

Uczelnia