[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera

Data: 2010-03-23 21:24:01
Autor: Katanka
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
No i wróciłem z Krakowa z V-Techu. Czipowanie ojca Outlandera, który nie jest już taki młody (stuknęło mu 2 lata) odbyło sie bez najmniejszych problemów.

Pacjent to typowy VW silnik 2.0 TDi 140 konny zamontowany w Outlanderze z 2008 roku. Auto ma przejechane około 40 tysięcy, ale jeźdzone jest bardzo oszczędnie - głównie na tempomacie dla oszczędzania spalania.

Najpierw speawdzaliśmy moc fabryczną i po dwóch przebiegach wyszło, że ojciec trafił na bardzo dobrą jednostkę, gdyż dysponuje mocą aż 153 koników oraz 364 nM. Tuner powiedział, że "robił" 134 takie silniki do tej pory i jest to jeden z najmocniejszych, jakie miał okazję testować.

Następnie podpiął do złącza serwisowego laptopa, coś pokombinował i po 25 minutach znowu zaczął "hamować" auto. Wprawdzie nie widziałem wyników na małym ekranie, ale podniósł kciuk do góry, czyli wyszło całkiem nieźle. Po chwili przywędrował z wykresem i poprosił mnie, abym potestował auto na drodze. Szybko wyjechałem na ul. Wielicką i posprawdzałem auto na róznych obrotach - działało bardzo płynnie i szczególnie na 3 biegu wyrywało. Teraz może pochwalić się wynikiem: 175 koni oraz 416 nM.

Wykres obu przebiegów tutaj. Czerwony to fabryczny przebieg, zielony to po czipie. Na górze nutki, na dole koniki. Cala operacja trwała krótko, dłużej mi zajęło przyjechanie do Krakowa ;) Polecam!

http://www.katanka.vel.pl/polygamia/mitsu.jpg

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-03-23 21:14:19
Autor: to
Katanka wrote:

No i wróciłem z Krakowa z V-Techu. Czipowanie ojca Outlandera, który nie
jest już taki młody (...)

A co na to ojciec Outlandera? Dobrze się czuje po czipowaniu?

--
cokolwiek

Data: 2010-03-23 22:33:44
Autor: Katanka
to wrote:
Katanka wrote:

No i wróciłem z Krakowa z V-Techu. Czipowanie ojca Outlandera, który
nie jest już taki młody (...)

A co na to ojciec Outlandera? Dobrze się czuje po czipowaniu?

Dziś nim jeszcze nie jechał. Jutro ma potestowac i opisac szczegóły.

Data: 2010-03-24 07:23:09
Autor: Katanka
to wrote:
Katanka wrote:

No i wróciłem z Krakowa z V-Techu. Czipowanie ojca Outlandera, który
nie jest już taki młody (...)

A co na to ojciec Outlandera? Dobrze się czuje po czipowaniu?

Własnie był u mnie - jest bardzo zadowolony. Mówi, że dziury tak nie czuć, do tego auto o wiele lepiej się zbiera i wreszcie może bezpiecznie wyprzedzać. to ciężka krowa jest (2 tony). To juz 4 autko zrobione w V-techu. Dziś znajomy będzie robił Superb dizelka (chyba ma około 180 konny silnik).

Data: 2010-03-24 07:57:29
Autor: Adam Franik
Dnia Wed, 24 Mar 2010 07:23:09 +0100, Katanka napisał(a):

Dziś znajomy
będzie robił Superb dizelka (chyba ma około 180 konny silnik).

Kacper, bez sensu ganiać do Krakowa, gdy pod nosem macie CompSport.
Szczególnie, jeżeli chodzi o grupę VAG.
--
pozdrawiam,
Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

Data: 2010-03-24 07:59:12
Autor: Katanka
Adam Franik wrote:
[...]

Ale mam zaufanie do V-Techa i wolę im dać zarobić :)

Data: 2010-03-23 21:40:55
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-03-23 21:24, Katanka pisze:
No i wróciłem z Krakowa z V-Techu. Czipowanie ojca Outlandera, który nie
jest już taki młody (stuknęło mu 2 lata) odbyło sie bez najmniejszych
problemĂłw.

Brawo jasiu ... z tylu dobrych miejsc wybrałeś najgorsze.

RESPEKCIK. Rozumiem, że podcierasz się 200 złotówkami.
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-23 21:15:32
Autor: to
Rafał \"SP\" Gil wrote:

Brawo jasiu ... z tylu dobrych miejsc wybrałeś najgorsze.

Co jest złego w V-tech? Poważnie pytam, bo słyszałem wiele dobrego od osób, które tam robiły auta, ale też sporo złych opinii, ale bardzo enigmatycznych, bez żadnych konkretów.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-23 23:29:44
Autor: DoQ
to pisze:

Co jest złego w V-tech? Poważnie pytam, bo słyszałem wiele dobrego od osób, które tam robiły auta, ale też sporo złych opinii, ale bardzo enigmatycznych, bez żadnych konkretów.

Uszkodzili zawur.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-23 22:53:38
Autor: to
DoQ wrote:

Co jest złego w V-tech? Poważnie pytam, bo słyszałem wiele dobrego od
osób, które tam robiły auta, ale też sporo złych opinii, ale bardzo
enigmatycznych, bez Ĺźadnych konkretĂłw.

Uszkodzili zawur.

Jaki znĂłw "zawur"? ;)

--
cokolwiek

Data: 2010-03-23 23:56:11
Autor: DoQ
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
to pisze:

Uszkodzili zawur.
Jaki znĂłw "zawur"? ;)

No ten, gdzie trza roztworzyc jak chcem rope zalac :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-23 23:31:41
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
W dniu 2010-03-23 23:29, DoQ pisze:

Uszkodzili zawur.

Prowadzisz działalność gospodarczą ?

Jeśli tak - wystawiaj fakturę za czyszczenie monitora ;>

Data: 2010-03-23 23:33:42
Autor: DoQ
Rafał "SP" Gil pisze:

Prowadzisz działalność gospodarczą ? Jeśli tak - wystawiaj fakturę za czyszczenie monitora ;>

Niestety byla przygoda z karta podatkowa, ktora kosztowala mnie 10k z odsetkami na rzecz państwa ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-23 23:34:38
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-03-23 23:33, DoQ pisze:

Prowadzisz działalność gospodarczą ? Jeśli tak - wystawiaj fakturę za
czyszczenie monitora ;>
Niestety byla przygoda z karta podatkowa, ktora kosztowala mnie 10k z
odsetkami na rzecz państwa ;-)

Co robić ... robisz za darmo ;>
Dorzuć gratis holenderski gaz do diesla.

Data: 2010-03-23 23:36:00
Autor: DoQ
Rafał "SP" Gil pisze:

Niestety byla przygoda z karta podatkowa, ktora kosztowala mnie 10k z
odsetkami na rzecz państwa ;-)
Co robić ... robisz za darmo ;>
Dorzuć gratis holenderski gaz do diesla.

Gaz sie skonczyl, ale moge Ci za darmo poluzowac panewke mimosrodowa :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-24 00:00:34
Autor: krzyss
to pisze:

Co jest złego w V-tech? Poważnie pytam, bo słyszałem wiele dobrego od osób, które tam robiły auta, ale też sporo złych opinii, ale bardzo enigmatycznych, bez żadnych konkretów.

Zlego to moge napisac o Kreatorze Mocy w Warszawie :-) poprostu amatorska firma ktora ladnie sie reklamuje :D

Data: 2010-03-24 15:48:42
Autor: jerzu
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
On Wed, 24 Mar 2010 00:00:34 +0100, krzyss
<krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> wrote:

Zlego to moge napisac o Kreatorze Mocy w Warszawie :-)

Kiedyś rozmawiałem na CB z gościem z Młodnickiej. Tak od Kołbieli do
Warszawy. Jakich to się bajerów nasłuchałem, ile to obietnic
dostałem... Ale jakoś z usług nie skorzystałem.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-23 21:44:20
Autor: Katanka
"Rafał \"SP\" Gil" wrote:
W dniu 2010-03-23 21:24, Katanka pisze:
No i wróciłem z Krakowa z V-Techu. Czipowanie ojca Outlandera, który
nie jest już taki młody (stuknęło mu 2 lata) odbyło sie bez
najmniejszych problemĂłw.

Brawo jasiu ... z tylu dobrych miejsc wybrałeś najgorsze.

RESPEKCIK. Rozumiem, że podcierasz się 200 złotówkami.

Dlaczego najgorsze? Zrobili szybko, bardzo tanio, bardzo dobrze.

Data: 2010-03-23 22:30:03
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-03-23 21:44, Katanka pisze:

Brawo jasiu ... z tylu dobrych miejsc wybrałeś najgorsze.
RESPEKCIK. Rozumiem, że podcierasz się 200 złotówkami.
Dlaczego najgorsze? Zrobili szybko, bardzo tanio, bardzo dobrze.

Taaaa ... Pan będzie zadowolony, pani będzie zadowolona, ja będę zadowolony ... wszyscy będą zadowoleni ...

Odpowiedz mi tylko na pytanie, ile dokładnie to było "szybko" .... wówczas może więcej osób się pośmieje ...

No i dodaj też "cenę" ...

Dowiemy się jaki jest stosunek JAKOŚĆ-CENA.

Data: 2010-03-23 22:36:43
Autor: Katanka
"Rafał \"SP\" Gil" wrote:

[...]

45 minut całośc operacji. W tym czasie siedzialem na kanapie, piłem herbatkę i czytałem magazyny motoryzacyjne.

Data: 2010-03-23 23:01:37
Autor: DoQ
Katanka pisze:
No i dodaj też "cenę" ...
Dowiemy się jaki jest stosunek JAKOŚĆ-CENA.>
45 minut całośc operacji. W tym czasie siedzialem na kanapie, piłem herbatkę i czytałem magazyny motoryzacyjne.

A ile zainkasowali za te 45min "intensywnej pracy" ?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-23 23:07:10
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-03-23 23:01, DoQ pisze:

A ile zainkasowali za te 45min "intensywnej pracy" ?

Taki dowcip był ... kończył się cudownym "WYSŁUCHAJ NAS PANIE !"

Pozwolę sobie zacytować:

W jednym z reakcyjnych domów była papuga, która ciągle powtarzała:
"Precz ze Stalinem!" Usłyszał to UB-ek - papuga i jej właściciele stanęli przed sądem. Lecz w dniu rozprawy papugę wymieniono na inną u księdza. W trakcie przesłuchania, mimo nalegań sądu, ptak uparcie milczy. Sędzia, by skłonić jednak papugę do mówienia, sam powtarza: "Precz ze Stalinem".
Bez skutku. Wreszcie zaproponował, by wszyscy zebrani w sali rozpraw krzyknęli: "Precz ze Stalinem".
Po tym okrzyku papuga zareagowała:
- Wysłuchaj nas Panie!

Pojęcia nie mam, dlaczego mi się skojarzył ;>

Data: 2010-03-23 23:25:36
Autor: DoQ
Rafał "SP" Gil pisze:

Taki dowcip był ... kończył się cudownym "WYSŁUCHAJ NAS PANIE !"

Pozwolę sobie zacytować: Pojęcia nie mam, dlaczego mi się skojarzył ;>

Kurwa, WYSLUCHAJ NAS PANIE wypada jak sie spierdoli komunikacja z kalkulatorem wtrysku - wtedy klient po trzeciej kawie i czwartym plejboju z poczekalni zaczyna sie niepokoic i pyta "ile to jeszcze potrwa? czy mam juz trzysta kuni???" :))

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-24 06:51:13
Autor: Katanka
Katanka wrote:
DoQ wrote:
Katanka pisze:
[...]

Dodam jeszcze, że w salonie Mitsubishi sobie za to samo zawołali 3000 zł :)

Data: 2010-03-23 21:51:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Rafał "SP" Gil pisze:
[...]

A co byś wybrał? Lub inaczej: co zasugerujesz mi jeśli chodzi o traktorka? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-03-23 22:06:06
Autor: jerzu
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera

http://www.ursus.com.pl/ :P

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-23 22:11:59
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
<eikcinek@34xob.lp> wrote:

A co byś wybrał? Lub inaczej: co zasugerujesz mi jeśli chodzi o traktorka? :>

http://www.ursus.com.pl/ :P

Chyba masz Waść jakieś bogatsze doświadczenia. Czyżby takim wyciągano twego Mastera po wycieczce w śnieżne pole? :P

Data: 2010-03-24 15:46:10
Autor: jerzu
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
On Tue, 23 Mar 2010 22:11:59 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<eikcinek@34xob.lp> wrote:

Chyba masz Waść jakieś bogatsze doświadczenia. Czyżby takim wyciągano twego Mastera po wycieczce w śnieżne pole? :P

Codziennie przejeżdżam koło zakładów Ursusa :))
A wyciągali mnie MANem.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-24 08:38:56
Autor: Arek M
[...]

A teraz porównaj wynik fabryczny forda do  vw/mitsu :)
190 zamiast 220 (dobrze pamietam?) vs 153 zamiast 140 ...
Nie lubie ani vw ani forda, ale jednak cos w tej 'solidnosci' vw a 'tandeciarstwie' forda jest ...

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-03-24 08:59:30
Autor: Jurand

Użytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hocfij$dun$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zwłaszcza, że ten Ford ma silnik Volvo.

Jurand.

Data: 2010-03-24 09:03:34
Autor: Katanka
Arek M wrote:
[...]

To nie tak :) Jak weźmiesz fordowski silnik dizla to niemal każdy ma na hamowni większa moc niz katalogowo podają. To ten cholerny volvowski silnik 2.5T tylko tak ma :)

No i nie 190, tylko 203 :)

Data: 2010-03-24 09:11:09
Autor: Katanka
Katanka wrote:

[...]

Z informacji jaka posiadam, to ford rezygnuje ze współpracy z volvo i nowe fordy będa miały rodzime, nowe jednostki benzynowe 4-cylindrowe 2.0T o mocy 205 koni. Juz się nie mogę doczekać, aby potestować nowego Focusa, ma wiosną 2011 być w sprzedaży.

Data: 2010-03-24 09:47:32
Autor: Robert_J
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
Pacjent to typowy VW silnik 2.0 TDi 140 konny zamontowany w Outlanderze z 2008 roku.

Piszesz to żeby pochwalić się tym, że odważyłeś się czipować czy raczej tym, że się udało? Powiem Ci że dwa lata temu kuzyn właśnie takiego Outlandera zaczipowanego od razu w serwisie :-). I to w cenie normalnej, 140-konnej wersji...

Data: 2010-03-24 10:01:56
Autor: Katanka
Robert_J wrote:
Pacjent to typowy VW silnik 2.0 TDi 140 konny zamontowany
w Outlanderze z 2008 roku.

Piszesz to żeby pochwalić się tym, że odważyłeś się czipować
czy raczej tym, że się udało?

Czysto informacyjnie. W salonie wołali 3000 zł jak do nich dzwoniłem w poniedziałek.

Data: 2010-03-24 16:02:00
Autor: glang
[...]

no to ja zapytam w takim razie PO CO????
PO CO to zrobiłeś robiąc 20 tys rocznie z jazdą na tempomacie dla oszczędzania spalania??
pzdr
GL

Data: 2010-03-24 16:39:26
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
glang pisze:
[...]

Bo czasem wyprzedzić trzeba, a kloc duży i ciężki?

Data: 2010-03-24 19:45:08
Autor: Bydlę
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

> Bo czasem wyprzedzić trzeba, a kloc duży i ciężki?

Ciężki?

Ciut powyżej półtorej tony i 140 koni;
ja mam tyle samo poniżej półtorej tony i koni z ćwierćsta mniej.

Jedyne, czego nie mogę, to fruwać - ale wyprzedzać  - da się z łatwością - tym bardziej, im bardziej turbina pomaga.

--
Bydlę

Data: 2010-03-24 20:48:29
Autor: Katanka
Bydlę wrote:

Ciężki?

Ciut powyżej półtorej tony i 140 koni;

1,7 tony. To duzo na tak słaby silnik. Dodatkowo silnik wkręcał się wolno na niskich obrotach. Porównując z fordowskim 140 w Kudze, to ten z VW to muł straszny. Miał ogromną dziurę, dopiero teraz jakoś to chodzi, ale to i tak za mało na tak ciężkie auto.

Data: 2010-03-24 18:26:32
Autor: Katanka
glang wrote:
[...]

Dla bezpieczeństwa.

Data: 2010-03-24 20:51:47
Autor: omega_fan
glang wrote:
[...]

Bo po chipie auto jeździ zupełnie inaczej. Po prostu duużo przyjemniej.

Data: 2010-03-25 07:29:23
Autor: Katanka
omega_fan wrote:

[...]

To prawda. Ojciec mi teraz dzwonił, że wczoraj jechał gdzieś około 300km i jest niesamowicie zadowolony z chipa. Auto pali mniej o około 0,5l, do tego mówi, że o wiele kulturalniej pracuje silnik, a sam czuje się pewniej. Mój ojciec jest z natury bardzo zgryźliwym tetrykiem, więc taki telefon i chwalenie czipa znaczy na prawde dużo w jego przypadku :) Ja tez się cieszę, bo od czasu do czasu jeżdżę tym autem.

Data: 2010-03-25 20:40:50
Autor: .Peeter
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
"Katanka" wrote
http://www.katanka.vel.pl/polygamia/mitsu.jpg

Troszkę dziwna jest ta "górka" momentu w niskim zakresie obrotów. :-)

Jak ja chipowałem swojego traktora, celowo został zmniejszony
moment przy niskich obrotach, żeby nie przeciążać DMF i teraz mam
400Nm @ 2700RPM i 360Nm+ od 1600rpm. Auto zbiera się jak
szalone mimo sporej turbo dziury. :-) Ale ogólnie nieźle Twój wykres
wygląda, jeśli auto po operacji nie kopci, to w ogóle jest spoko. :D

Dla porównania wykres mojego traktora:
http://pi.neostrada.pl/arl_pi_2.png

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-03-27 15:46:22
Autor: Tomi
Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:hob80v$qpm$1inews.gazeta.pl...
No i wróciłem z Krakowa z V-Techu. Czipowanie ojca Outlandera, który nie jest już taki młody (stuknęło mu 2 lata) odbyło sie bez najmniejszych problemów.

A ja mam takie pytanie laika... Czy ~20KM i ~50Nm to dużo ? Znaczy się, czy to faktycznie czuć powyżej pewnej standardowej mocy wyjściowej, czy tylko "zapłaciłem 2 tysie i cośtam pogmerali to napewno jest lepiej".
Ja rozumiem, że czuć jak jeżdżę autem 70-90KM i wsiadam do 150KM - dziań a noc, sprawa raczej jasna i nie o to mi chodzi.
Raczej jak mam auto 150KM, 320Nm, idę na taką modyfikację i dodają mi +25KM i mam 175KM + trochę większy moment obrotowy to faktycznie czuć jeszcze jakąś róznicę ?
Podejżewam że gdybym przesiadł się z 150 na 220-250 to różnica byłaby znaczna - ale wzrost o 25KM, szkoda zachodu o taką wartość ?
Nie jest czasem tak jak było z podkręcaniem procesorów komputerowych? Czy miałem 2GHz czy 2,1GHz to tak naprawdę różnic wyczuć się nie dało...

Data: 2010-03-27 16:44:02
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-03-27, Tomi <tomassek_wy_wal_to_@tenbit.pl> wrote:

Podej¿ewam ¿e gdybym przesiad³ siê z 150 na 220-250 to ró¿nica by³aby znaczna - ale wzrost o 25KM, szkoda zachodu o tak¹ wartoœÌ ?

A czujesz różnicę jak Ci się pasażer dosiada?

Nie jest czasem tak jak by³o z podkrêcaniem procesorów komputerowych? Czy mia³em 2GHz czy 2,1GHz to tak naprawdê ró¿nic wyczuÌ siê nie da³o...

Po podkręceniu z 2,33 GHz na 3,14 GHz różnicę widzę :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-03-28 17:18:52
Autor: Tomi

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnhqs9tp.m13.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...

Po podkręceniu z 2,33 GHz na 3,14 GHz różnicę widzę :)

No tak :) - z 2 na 3 to cała klasa wielkości - jakby Ci ktoś do 200 koni dołożyl jeszcze 100 :) A tu się rozchodzi o ~ 25.

Data: 2010-03-28 21:47:19
Autor: .Peeter
"Tomi" wrote:
No tak :) - z 2 na 3 to cała klasa wielkości - jakby Ci ktoś do 200 koni dołożyl jeszcze 100 :) A tu się rozchodzi o ~ 25.

Wpadnij do 3miasta, pokażę Ci jak jeździ takie zachipowane 1.9 TDI.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-03-28 23:13:11
Autor: Tomi
Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hooboa$je4$1inews.gazeta.pl...

Wpadnij do 3miasta, pokażę Ci jak jeździ takie zachipowane 1.9 TDI.

Pozdrawiam
.Peeter

A gdzie chipowałeś i za ile ? Katanka pisze coś o ~900zł. Na stronach v-techu raczej ceny srednio 1500-2500. Może miał jakąś super promocję czy inny układ...

Data: 2010-03-29 06:46:15
Autor: Katanka
Tomi wrote:
[...]

Inny układ :) Wpadnij do mnie (Bielsko-Biała), to dostaniesz taką cenę.

Data: 2010-03-29 10:05:31
Autor: omega_fan
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
Tomi wrote:
UÂżytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:hooboa$je4$1inews.gazeta.pl...
Wpadnij do 3miasta, poka¿ê Ci jak jeŸdzi takie zachipowane 1.9 TDI.

Pozdrawiam
.Peeter

A gdzie chipowa³eœ i za ile ? Katanka pisze coœ o ~900z³. Na stronach v-techu raczej ceny srednio 1500-2500. Mo¿e mia³ jak¹œ super promocjê czy inny uk³ad...

To, co piszą na stronach a ceny 'transakcyjne' to 2 rozne bajki.
V-tech nie jest tu wyjatkiem.

Data: 2010-03-29 14:25:16
Autor: .Peeter
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
"Tomi" wrote:
A gdzie chipowałeś i za ile ?

www.tune-up.pl - klasa sama w sobie, cena jest zależna od auta
i co za tym idzie ilości pracy, którą trzeba w to włożyć. Mnie taka
zabawa kosztowała 1200zł i nie żałuję żadnej złotówki wydanej
na ten zabieg.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-03-29 10:37:48
Autor: kamil

"Tomi" <tomassek_wy_wal_to_@tenbit.pl> wrote in message news:hons0s$cv5$1pippin.nask.net.pl...

[...]

Magiczne slowa - przebieg mocy i momentu w funkcji obrotow.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-31 07:28:28
Autor: Katanka
napisał w wiadomości

Po podkręceniu z 2,33 GHz na 3,14 GHz różnicę widzę :)

No tak :) - z 2 na 3 to cała klasa wielkości - jakby Ci ktoś do 200
koni dołożyl jeszcze 100 :) A tu się rozchodzi o ~ 25.

No i najważniejsze - cały bak wyjeżdżony przez tę sama soobę, taką sama charakterystyką jazdy (głównie tempomat) i spalanie o niemal 1 literek mniejsze. głównie ma podobno znaczenie na tempomacie kiedy jeździ się w terenie górzystym.

Data: 2010-03-27 17:25:06
Autor: omega_fan
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
A ja mam takie pytanie laika... Czy ~20KM i ~50Nm to duÂżo ? Znaczy siĂŞ, czy to faktycznie czuĂŚ powyÂżej pewnej standardowej mocy wyjÂściowej, czy tylko "zapÂłaciÂłem 2 tysie i coÂśtam pogmerali to napewno jest lepiej".
Ja rozumiem, ¿e czuÌ jak je¿d¿ê autem 70-90KM i wsiadam do 150KM - dziaù a noc, sprawa raczej jasna i nie o to mi chodzi.
Raczej jak mam auto 150KM, 320Nm, idê na tak¹ modyfikacjê i dodaj¹ mi +25KM i mam 175KM + trochê wiêkszy moment obrotowy to faktycznie czuÌ jeszcze jak¹œ róznicê ?

Czuć _ogromną_ różnicę, bo tu nie chodzi o przyrost mocy o te 2x KM,
tylko o zmianę charakterystyki silnika. Podpisuję się rękami i nogami
pod tym, co napisał .Peeter - moje auto zostało podkręcone ze 115 do 143
KM i z 310 do 360 Nm, więc niby sporo, ale np. Masters obiecuje z tego
silnika 155 KM... ja chciałem bezpiecznie i bez dymu. Powiem tak:
jakby mi ktoś dał zupełnie inny samochód. Jak kiedyś zmienię
auto na innego turbodiesla bądź turbobenzynę, pierwszą rzeczą
którą zrobię będzie chiptuning.

To najlepiej wydana kasa na samochĂłd w moim Ĺźyciu, od 50 kkm
(tyle przejechałem od modyfikacji) mam nieustającego banana
na gębie :) chociaż nie ścigam się na 1/4 mili i należę do
raczej spokojnie jeżdżących kierowców.

Data: 2010-03-27 17:37:57
Autor: .Peeter
"Tomi" wrote:
Raczej jak mam auto 150KM, 320Nm, idę na taką modyfikację i dodają mi +25KM i mam 175KM + trochę większy moment obrotowy to faktycznie czuć jeszcze jakąś róznicę ?

Tak, jest różnica. Tu nie chodzi o cyferki (chociaż niektórzy tunerzy robią tak,
żeby klient podjarał się wysokimi peakami, których i tak nie odczuje na drodze),
tylko o przebieg momentu obrotowego i mocy, chodzi o jak najwyższe
podniesienie obu charakterystyk w całym zakresie obrotów, na papierze
to wygląda jakby ktoś podniósł całe wykresy wyżej :). Różnica na drodze
jest ogromna, moje auto do wolnych nie należało, teraz w całym użytecznym
zakresie obrotów zrobiło się wręcz brutalne, szczególnie na niższych biegach.
Przyśpieszenie 0-100 spadło o około 1,2-1,3 sekundy, ale za to dynamika na
wyższych biegach zmieniła się nie do poznania, tak jakby ktoś wymienił
silnik, a nie tylko zmienił soft. Wyprzedzanie teraz to czysta frajda, w ruchu
miejskim wdepnięcie z 50km/h na 3 biegu kończy się widokiem mniej więcej
takim, jakby inni kierowcy nagle mocno dali po hamulcach. :D Poza miastem
też bajka, nie trzeba redukować biegów, żeby sprawnie i szybko wyprzedzić.
A jak wiadomo, bezpieczne wyprzedzanie, to takie, które trwa jak nakrócej. :-)

Osobiście gorąco polecam taki zabieg, ale warto to zrobić w dobrym warsztacie,
gdzie osoba wiedząca co robi przystosuje charakterystykę silnika do wymagań
właściciela. Ja chciałem, żeby auto było dynamiczne, nie miało to być okupione
dużo wyższym ryzykiem awarii turbosprężarki lub DMF, do tego wymogiem
było, aby auto nie kopciło. Ot taki chiptuning dla casuala. Udało się - kolejny
zadowolony klient. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-03-28 15:45:30
Autor: Katanka
Tomi wrote:

[...]

Ja nie czułem dużej róznicy, bo na codzień jeżdżę mocneijszym autem i od charakterystyki dizla się już odzwyczaiłem. Ale ... brat, ktory u ojca mieszka, mówil mi, że ojciec się okropnie ekscytuje i mówił, jakoby wsiadał do nowego auta. Mówił, że jeździ mu się teraz z bananem na gębie.