Data: 2010-03-27 15:46:22 | |
Autor: Tomi | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:hob80v$qpm$1inews.gazeta.pl...
No i wróciłem z Krakowa z V-Techu. Czipowanie ojca Outlandera, który nie jest już taki młody (stuknęło mu 2 lata) odbyło sie bez najmniejszych problemów. A ja mam takie pytanie laika... Czy ~20KM i ~50Nm to dużo ? Znaczy się, czy to faktycznie czuć powyżej pewnej standardowej mocy wyjściowej, czy tylko "zapłaciłem 2 tysie i cośtam pogmerali to napewno jest lepiej". Ja rozumiem, że czuć jak jeżdżę autem 70-90KM i wsiadam do 150KM - dziań a noc, sprawa raczej jasna i nie o to mi chodzi. Raczej jak mam auto 150KM, 320Nm, idę na taką modyfikację i dodają mi +25KM i mam 175KM + trochę większy moment obrotowy to faktycznie czuć jeszcze jakąś róznicę ? Podejżewam że gdybym przesiadł się z 150 na 220-250 to różnica byłaby znaczna - ale wzrost o 25KM, szkoda zachodu o taką wartość ? Nie jest czasem tak jak było z podkręcaniem procesorów komputerowych? Czy miałem 2GHz czy 2,1GHz to tak naprawdę różnic wyczuć się nie dało... |
|
Data: 2010-03-27 16:44:02 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
On 2010-03-27, Tomi <tomassek_wy_wal_to_@tenbit.pl> wrote:
PodejÂżewam Âże gdybym przesiadÂł siĂŞ z 150 na 220-250 to ró¿nica byÂłaby znaczna - ale wzrost o 25KM, szkoda zachodu o takÂą wartoœÌ ? A czujesz róşnicÄ jak Ci siÄ pasaĹźer dosiada? Nie jest czasem tak jak byÂło z podkrĂŞcaniem procesorĂłw komputerowych? Czy miaÂłem 2GHz czy 2,1GHz to tak naprawdĂŞ ró¿nic wyczuĂŚ siĂŞ nie daÂło... Po podkrÄceniu z 2,33 GHz na 3,14 GHz róşnicÄ widzÄ :) Pzdr, Krzysiek KieĹczewski |
|
Data: 2010-03-28 17:18:52 | |
Autor: Tomi | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnhqs9tp.m13.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
No tak :) - z 2 na 3 to cała klasa wielkości - jakby Ci ktoś do 200 koni dołożyl jeszcze 100 :) A tu się rozchodzi o ~ 25. |
|
Data: 2010-03-28 21:47:19 | |
Autor: .Peeter | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
"Tomi" wrote:
No tak :) - z 2 na 3 to cała klasa wielkości - jakby Ci ktoś do 200 koni dołożyl jeszcze 100 :) A tu się rozchodzi o ~ 25. Wpadnij do 3miasta, pokażę Ci jak jeździ takie zachipowane 1.9 TDI. Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2010-03-28 23:13:11 | |
Autor: Tomi | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hooboa$je4$1inews.gazeta.pl...
A gdzie chipowałeś i za ile ? Katanka pisze coś o ~900zł. Na stronach v-techu raczej ceny srednio 1500-2500. Może miał jakąś super promocję czy inny układ... |
|
Data: 2010-03-29 06:46:15 | |
Autor: Katanka | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
Tomi wrote:
Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości Inny układ :) Wpadnij do mnie (Bielsko-Biała), to dostaniesz taką cenę. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |
|
Data: 2010-03-29 10:05:31 | |
Autor: omega_fan | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
Tomi wrote:
UÂżytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:hooboa$je4$1inews.gazeta.pl... To, co piszÄ na stronach a ceny 'transakcyjne' to 2 rozne bajki. V-tech nie jest tu wyjatkiem. |
|
Data: 2010-03-29 14:25:16 | |
Autor: .Peeter | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
"Tomi" wrote:
A gdzie chipowałeś i za ile ? www.tune-up.pl - klasa sama w sobie, cena jest zależna od auta i co za tym idzie ilości pracy, którą trzeba w to włożyć. Mnie taka zabawa kosztowała 1200zł i nie żałuję żadnej złotówki wydanej na ten zabieg. Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2010-03-29 10:37:48 | |
Autor: kamil | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
"Tomi" <tomassek_wy_wal_to_@tenbit.pl> wrote in message news:hons0s$cv5$1pippin.nask.net.pl...
Magiczne slowa - przebieg mocy i momentu w funkcji obrotow. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-03-31 07:28:28 | |
Autor: Katanka | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
Tomi wrote:
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> No i najważniejsze - cały bak wyjeżdżony przez tę sama soobę, taką sama charakterystyką jazdy (głównie tempomat) i spalanie o niemal 1 literek mniejsze. głównie ma podobno znaczenie na tempomacie kiedy jeździ się w terenie górzystym. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |
|
Data: 2010-03-27 17:25:06 | |
Autor: omega_fan | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
A ja mam takie pytanie laika... Czy ~20KM i ~50Nm to duÂżo ? Znaczy siĂŞ, czy to faktycznie czuĂŚ powyÂżej pewnej standardowej mocy wyjÂściowej, czy tylko "zapÂłaciÂłem 2 tysie i coÂśtam pogmerali to napewno jest lepiej". CzuÄ _ogromnÄ _ róşnicÄ, bo tu nie chodzi o przyrost mocy o te 2x KM, tylko o zmianÄ charakterystyki silnika. PodpisujÄ siÄ rÄkami i nogami pod tym, co napisaĹ .Peeter - moje auto zostaĹo podkrÄcone ze 115 do 143 KM i z 310 do 360 Nm, wiÄc niby sporo, ale np. Masters obiecuje z tego silnika 155 KM... ja chciaĹem bezpiecznie i bez dymu. Powiem tak: jakby mi ktoĹ daĹ zupeĹnie inny samochĂłd. Jak kiedyĹ zmieniÄ auto na innego turbodiesla bÄ dĹş turbobenzynÄ, pierwszÄ rzeczÄ ktĂłrÄ zrobiÄ bÄdzie chiptuning. To najlepiej wydana kasa na samochĂłd w moim Ĺźyciu, od 50 kkm (tyle przejechaĹem od modyfikacji) mam nieustajÄ cego banana na gÄbie :) chociaĹź nie Ĺcigam siÄ na 1/4 mili i naleĹźÄ do raczej spokojnie jeĹźdĹźÄ cych kierowcĂłw. |
|
Data: 2010-03-27 17:37:57 | |
Autor: .Peeter | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
"Tomi" wrote:
Raczej jak mam auto 150KM, 320Nm, idę na taką modyfikację i dodają mi +25KM i mam 175KM + trochę większy moment obrotowy to faktycznie czuć jeszcze jakąś róznicę ? Tak, jest różnica. Tu nie chodzi o cyferki (chociaż niektórzy tunerzy robią tak, żeby klient podjarał się wysokimi peakami, których i tak nie odczuje na drodze), tylko o przebieg momentu obrotowego i mocy, chodzi o jak najwyższe podniesienie obu charakterystyk w całym zakresie obrotów, na papierze to wygląda jakby ktoś podniósł całe wykresy wyżej :). Różnica na drodze jest ogromna, moje auto do wolnych nie należało, teraz w całym użytecznym zakresie obrotów zrobiło się wręcz brutalne, szczególnie na niższych biegach. Przyśpieszenie 0-100 spadło o około 1,2-1,3 sekundy, ale za to dynamika na wyższych biegach zmieniła się nie do poznania, tak jakby ktoś wymienił silnik, a nie tylko zmienił soft. Wyprzedzanie teraz to czysta frajda, w ruchu miejskim wdepnięcie z 50km/h na 3 biegu kończy się widokiem mniej więcej takim, jakby inni kierowcy nagle mocno dali po hamulcach. :D Poza miastem też bajka, nie trzeba redukować biegów, żeby sprawnie i szybko wyprzedzić. A jak wiadomo, bezpieczne wyprzedzanie, to takie, które trwa jak nakrócej. :-) Osobiście gorąco polecam taki zabieg, ale warto to zrobić w dobrym warsztacie, gdzie osoba wiedząca co robi przystosuje charakterystykę silnika do wymagań właściciela. Ja chciałem, żeby auto było dynamiczne, nie miało to być okupione dużo wyższym ryzykiem awarii turbosprężarki lub DMF, do tego wymogiem było, aby auto nie kopciło. Ot taki chiptuning dla casuala. Udało się - kolejny zadowolony klient. :-) Pozdrawiam ..Peeter |
|
Data: 2010-03-28 15:45:30 | |
Autor: Katanka | |
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera | |
Tomi wrote:
Podejżewam że gdybym przesiadł się z 150 na 220-250 to różnica byłaby Ja nie czułem dużej róznicy, bo na codzień jeżdżę mocneijszym autem i od charakterystyki dizla się już odzwyczaiłem. Ale ... brat, ktory u ojca mieszka, mówil mi, że ojciec się okropnie ekscytuje i mówił, jakoby wsiadał do nowego auta. Mówił, że jeździ mu się teraz z bananem na gębie. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |