Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [V-Tech] Udane czipowanie Outlandera

[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera

Data: 2010-03-27 15:46:22
Autor: Tomi
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:hob80v$qpm$1inews.gazeta.pl...
No i wróciłem z Krakowa z V-Techu. Czipowanie ojca Outlandera, który nie jest już taki młody (stuknęło mu 2 lata) odbyło sie bez najmniejszych problemów.


A ja mam takie pytanie laika... Czy ~20KM i ~50Nm to dużo ? Znaczy się, czy to faktycznie czuć powyżej pewnej standardowej mocy wyjściowej, czy tylko "zapłaciłem 2 tysie i cośtam pogmerali to napewno jest lepiej".
Ja rozumiem, że czuć jak jeżdżę autem 70-90KM i wsiadam do 150KM - dziań a noc, sprawa raczej jasna i nie o to mi chodzi.
Raczej jak mam auto 150KM, 320Nm, idę na taką modyfikację i dodają mi +25KM i mam 175KM + trochę większy moment obrotowy to faktycznie czuć jeszcze jakąś róznicę ?
Podejżewam że gdybym przesiadł się z 150 na 220-250 to różnica byłaby znaczna - ale wzrost o 25KM, szkoda zachodu o taką wartość ?
Nie jest czasem tak jak było z podkręcaniem procesorów komputerowych? Czy miałem 2GHz czy 2,1GHz to tak naprawdę różnic wyczuć się nie dało...

Data: 2010-03-27 16:44:02
Autor: Krzysiek Kielczewski
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
On 2010-03-27, Tomi <tomassek_wy_wal_to_@tenbit.pl> wrote:

Podej¿ewam ¿e gdybym przesiad³ siê z 150 na 220-250 to ró¿nica by³aby znaczna - ale wzrost o 25KM, szkoda zachodu o tak¹ wartoœÌ ?

A czujesz różnicę jak Ci się pasażer dosiada?

Nie jest czasem tak jak by³o z podkrêcaniem procesorów komputerowych? Czy mia³em 2GHz czy 2,1GHz to tak naprawdê ró¿nic wyczuÌ siê nie da³o...

Po podkręceniu z 2,33 GHz na 3,14 GHz różnicę widzę :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-03-28 17:18:52
Autor: Tomi
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnhqs9tp.m13.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...

Po podkręceniu z 2,33 GHz na 3,14 GHz różnicę widzę :)


No tak :) - z 2 na 3 to cała klasa wielkości - jakby Ci ktoś do 200 koni dołożyl jeszcze 100 :) A tu się rozchodzi o ~ 25.

Data: 2010-03-28 21:47:19
Autor: .Peeter
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
"Tomi" wrote:
No tak :) - z 2 na 3 to cała klasa wielkości - jakby Ci ktoś do 200 koni dołożyl jeszcze 100 :) A tu się rozchodzi o ~ 25.

Wpadnij do 3miasta, pokażę Ci jak jeździ takie zachipowane 1.9 TDI.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-03-28 23:13:11
Autor: Tomi
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hooboa$je4$1inews.gazeta.pl...

Wpadnij do 3miasta, pokażę Ci jak jeździ takie zachipowane 1.9 TDI.

Pozdrawiam
.Peeter

A gdzie chipowałeś i za ile ? Katanka pisze coś o ~900zł. Na stronach v-techu raczej ceny srednio 1500-2500. Może miał jakąś super promocję czy inny układ...

Data: 2010-03-29 06:46:15
Autor: Katanka
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
Tomi wrote:
Użytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:hooboa$je4$1inews.gazeta.pl...

Wpadnij do 3miasta, pokażę Ci jak jeździ takie zachipowane 1.9 TDI.

Pozdrawiam
.Peeter

A gdzie chipowałeś i za ile ? Katanka pisze coś o ~900zł. Na stronach
v-techu raczej ceny srednio 1500-2500. Może miał jakąś super promocję
czy inny układ...

Inny układ :) Wpadnij do mnie (Bielsko-Biała), to dostaniesz taką cenę.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2010-03-29 10:05:31
Autor: omega_fan
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
Tomi wrote:
UÂżytkownik ".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> napisaÂł w wiadomoÂści news:hooboa$je4$1inews.gazeta.pl...
Wpadnij do 3miasta, poka¿ê Ci jak jeŸdzi takie zachipowane 1.9 TDI.

Pozdrawiam
.Peeter

A gdzie chipowa³eœ i za ile ? Katanka pisze coœ o ~900z³. Na stronach v-techu raczej ceny srednio 1500-2500. Mo¿e mia³ jak¹œ super promocjê czy inny uk³ad...

To, co piszą na stronach a ceny 'transakcyjne' to 2 rozne bajki.
V-tech nie jest tu wyjatkiem.

Data: 2010-03-29 14:25:16
Autor: .Peeter
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
"Tomi" wrote:
A gdzie chipowałeś i za ile ?

www.tune-up.pl - klasa sama w sobie, cena jest zależna od auta
i co za tym idzie ilości pracy, którą trzeba w to włożyć. Mnie taka
zabawa kosztowała 1200zł i nie żałuję żadnej złotówki wydanej
na ten zabieg.

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-03-29 10:37:48
Autor: kamil
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera


"Tomi" <tomassek_wy_wal_to_@tenbit.pl> wrote in message news:hons0s$cv5$1pippin.nask.net.pl...

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnhqs9tp.m13.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...

Po podkręceniu z 2,33 GHz na 3,14 GHz różnicę widzę :)


No tak :) - z 2 na 3 to cała klasa wielkości - jakby Ci ktoś do 200 koni dołożyl jeszcze 100 :) A tu się rozchodzi o ~ 25.

Magiczne slowa - przebieg mocy i momentu w funkcji obrotow.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-03-31 07:28:28
Autor: Katanka
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
Tomi wrote:
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com>
napisał w wiadomości
news:slrnhqs9tp.m13.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...

Po podkręceniu z 2,33 GHz na 3,14 GHz różnicę widzę :)


No tak :) - z 2 na 3 to cała klasa wielkości - jakby Ci ktoś do 200
koni dołożyl jeszcze 100 :) A tu się rozchodzi o ~ 25.

No i najważniejsze - cały bak wyjeżdżony przez tę sama soobę, taką sama charakterystyką jazdy (głównie tempomat) i spalanie o niemal 1 literek mniejsze. głównie ma podobno znaczenie na tempomacie kiedy jeździ się w terenie górzystym.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2010-03-27 17:25:06
Autor: omega_fan
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
A ja mam takie pytanie laika... Czy ~20KM i ~50Nm to duÂżo ? Znaczy siĂŞ, czy to faktycznie czuĂŚ powyÂżej pewnej standardowej mocy wyjÂściowej, czy tylko "zapÂłaciÂłem 2 tysie i coÂśtam pogmerali to napewno jest lepiej".
Ja rozumiem, ¿e czuÌ jak je¿d¿ê autem 70-90KM i wsiadam do 150KM - dziaù a noc, sprawa raczej jasna i nie o to mi chodzi.
Raczej jak mam auto 150KM, 320Nm, idê na tak¹ modyfikacjê i dodaj¹ mi +25KM i mam 175KM + trochê wiêkszy moment obrotowy to faktycznie czuÌ jeszcze jak¹œ róznicê ?

Czuć _ogromną_ różnicę, bo tu nie chodzi o przyrost mocy o te 2x KM,
tylko o zmianę charakterystyki silnika. Podpisuję się rękami i nogami
pod tym, co napisał .Peeter - moje auto zostało podkręcone ze 115 do 143
KM i z 310 do 360 Nm, więc niby sporo, ale np. Masters obiecuje z tego
silnika 155 KM... ja chciałem bezpiecznie i bez dymu. Powiem tak:
jakby mi ktoś dał zupełnie inny samochód. Jak kiedyś zmienię
auto na innego turbodiesla bądź turbobenzynę, pierwszą rzeczą
którą zrobię będzie chiptuning.

To najlepiej wydana kasa na samochĂłd w moim Ĺźyciu, od 50 kkm
(tyle przejechałem od modyfikacji) mam nieustającego banana
na gębie :) chociaż nie ścigam się na 1/4 mili i należę do
raczej spokojnie jeżdżących kierowców.

Data: 2010-03-27 17:37:57
Autor: .Peeter
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
"Tomi" wrote:
Raczej jak mam auto 150KM, 320Nm, idę na taką modyfikację i dodają mi +25KM i mam 175KM + trochę większy moment obrotowy to faktycznie czuć jeszcze jakąś róznicę ?

Tak, jest różnica. Tu nie chodzi o cyferki (chociaż niektórzy tunerzy robią tak,
żeby klient podjarał się wysokimi peakami, których i tak nie odczuje na drodze),
tylko o przebieg momentu obrotowego i mocy, chodzi o jak najwyższe
podniesienie obu charakterystyk w całym zakresie obrotów, na papierze
to wygląda jakby ktoś podniósł całe wykresy wyżej :). Różnica na drodze
jest ogromna, moje auto do wolnych nie należało, teraz w całym użytecznym
zakresie obrotów zrobiło się wręcz brutalne, szczególnie na niższych biegach.
Przyśpieszenie 0-100 spadło o około 1,2-1,3 sekundy, ale za to dynamika na
wyższych biegach zmieniła się nie do poznania, tak jakby ktoś wymienił
silnik, a nie tylko zmienił soft. Wyprzedzanie teraz to czysta frajda, w ruchu
miejskim wdepnięcie z 50km/h na 3 biegu kończy się widokiem mniej więcej
takim, jakby inni kierowcy nagle mocno dali po hamulcach. :D Poza miastem
też bajka, nie trzeba redukować biegów, żeby sprawnie i szybko wyprzedzić.
A jak wiadomo, bezpieczne wyprzedzanie, to takie, które trwa jak nakrócej. :-)

Osobiście gorąco polecam taki zabieg, ale warto to zrobić w dobrym warsztacie,
gdzie osoba wiedząca co robi przystosuje charakterystykę silnika do wymagań
właściciela. Ja chciałem, żeby auto było dynamiczne, nie miało to być okupione
dużo wyższym ryzykiem awarii turbosprężarki lub DMF, do tego wymogiem
było, aby auto nie kopciło. Ot taki chiptuning dla casuala. Udało się - kolejny
zadowolony klient. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-03-28 15:45:30
Autor: Katanka
[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera
Tomi wrote:

Podejżewam że gdybym przesiadł się z 150 na 220-250 to różnica byłaby
znaczna - ale wzrost o 25KM, szkoda zachodu o taką wartość ?
Nie jest czasem tak jak było z podkręcaniem procesorów komputerowych?
Czy miałem 2GHz czy 2,1GHz to tak naprawdę różnic wyczuć się nie
dało...

Ja nie czułem dużej róznicy, bo na codzień jeżdżę mocneijszym autem i od charakterystyki dizla się już odzwyczaiłem. Ale ... brat, ktory u ojca mieszka, mówil mi, że ojciec się okropnie ekscytuje i mówił, jakoby wsiadał do nowego auta. Mówił, że jeździ mu się teraz z bananem na gębie.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

[V-Tech] Udane czipowanie Outlandera

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona