Udowadnianie faktu dokonania zapłaty

Data: 2018-12-15 11:11:49
Autor: witrak()
Udowadnianie faktu dokonania zapłaty
Ostatnio nagminnie idioci w bankach likwidują pełną informację o przelewach na wszelkich zestawieniach operacji na kontach. Idioci w Eurobanku zrobili to bardzo dawno. W Aliorze - ostatnio. (Nieliczne banki, które jeszcze tego nie zrobiły, pewnie ulegną naciskowi idiotów i też to zrobią przy pierwszej okazji - czyli gdy tylko uznają, że trzeba "unowocześnić interfejs.")
Gdy człowiek skarży się, że w zestawieniu nie widać kto był nadawcą przelewu, albo numeru konta, albo jeszcze czegoś, bank odpowiada "przecież można kliknąć dany przelew"...
Skutek jest taki, że albo trzeba wygenerować indywidualny pdf dla przelewu, albo nie ma się kompletu danych.
Generowanie potwierdzenia przelewu na zapas w jakiejkolwiek formie jest oczywiście kłopotliwe i zbędne - tak długo, jak się ma możliwość zrobienia tego wtedy, gdy to jest naprawdę potrzebne. Zatem normalnie tego nikt nie robi - bo po co? Można w każdej chwili zrobić to dla tej operacji, której potwierdzenie jest nam potrzebne.
Pomijam tu mniejszy problem (bo on nie jest charakterystyczny dla wszystkich użytkowników kont bankowych), związany z odszukaniem *z którego banku* zrobiliśmy przelew, co wcale nie musi być proste...

Ale co zrobić, jak się przestaje być posiadaczem konta w banku?

Generowanie pdf-ów potwierdzeń wszystkich przelewów na zapas jest raczej mało wygodne, gdy z bankiem się rozstajemy - czy to dlatego, że przestajemy go lubić, czy też dlatego, że likwiduje obsługę rachunków wykorzystywanego przez nas typu (na przykład likwiduje rachunki niefirmowe, jak to zrobił Volkwagen Bank Direct, przy okazji "połączenia z macierzą"). Zwłaszcza, że wtedy dotyczy to zwykle dłuższego okresu. Mało kto ma na to ochotę.

A tu nagle okazuje się, że musimy udowodnić, że zapłaciliśmy za coś...

Co robić? Jak żyć?

witrak()

Data: 2018-12-15 11:34:40
Autor: Kamil Jońca
"witrak()" <witrak@hotmail.com> writes:

Ostatnio nagminnie idioci w bankach likwidują pełną informację o
przelewach na wszelkich zestawieniach operacji na kontach. Idioci w
Eurobanku zrobili to bardzo dawno. W Aliorze - ostatnio. (Nieliczne

Eee. Kiedy w aliorze?
Pobrałem wyciąg za listopad i tam są wszystkie dane (a jeśli czegoś nie
widzę, to prosze o pokazanie)

Czy może chodzi Ci o zestawienie transakcji przez www?

KJ

Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

Data: 2018-12-15 13:37:14
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-12-15 o 11:11, witrak() pisze:

Ale co zrobić, jak się przestaje być posiadaczem konta w banku?

Zapominasz o innym problemie - kiedy znika historia.
Rok temu chciałem sobie wygenerować pdf-y spłat kredytu (BZWBK) i się okazało, że w historii mogę tylko wygenerować za 3 lata wstecz. Starszych już nie ma.
Kiedyś czytałem, że banki mają obowiązek udostępniać historię tylko za 3 lata, ale wydawało mi się że nie są takie wredne.
P.G.

Data: 2018-12-15 04:46:55
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 15 grudnia 2018 13:37:08 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
Kiedyś czytałem, że banki mają obowiązek udostępniać historię tylko za 3 lata, ale wydawało mi się że nie są takie wredne.

Obowiązek to mają udostępniać 3 ostatnie wyciągi MIESIĘCZNE - i to wszystko. Cała reszta to dobra wola.
Wyciągi należy pobierać i archiwizować - i tam jest wszystko, więc, @OP, szukaj w wyciągach, będzie wszystko, a nie w tzw. "historii".
Kiedyś mnie db zaskoczył, szukałem operacji-opłaty, pamiętam kwotę, biorę filtr - nie ma. Daję full - i zonk, historia bodajże od 2014, a operacja grudzień 2013. Wtedy właśnie mi bank odpowiedział, co musi (j.w.), ale że mnie lubią to uzupełnili mi historię do założenia konta.

Data: 2018-12-23 16:35:34
Autor: Marek
On Sat, 15 Dec 2018 13:37:14 +0100, Piotr Gałka<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
Rok temu chciałem sobie wygenerować pdf-y spłat kredytu (BZWBK) i się okazało, że w historii mogę tylko wygenerować za 3 lata wstecz.

Bo trzeba używać mBank a nie wynalazki bankowe.

--
Marek

Data: 2018-12-25 10:59:54
Autor: Budzik
Udowadnianie faktu dokonania zapłaty
Użytkownik Marek fake@fakeemail.com ...

Rok temu chciałem sobie wygenerować pdf-y spłat kredytu (BZWBK) i się okazało, że w historii mogę tylko wygenerować za 3 lata wstecz.

Bo trzeba używać mBank a nie wynalazki bankowe.

Paradoksalnie to jest chyba obecnie jeden z powodów dla którego nie chce mi sie zmeiniac banku, nawet pomimo tego ze regularnie kasuja mnie 6zł za karte.

Nowy interfejs to tragedia, ma mnostwo dziwnych kruczków ale łatwosc wyszukiwania w historii po tytule, nr konta, moich własnych adnnotacjach to jest mistrzostwo swiata.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2018-12-25 12:31:05
Autor: Marek
On 25 Dec 2018 10:59:54 GMT, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Nowy interfejs to tragedia, ma mnostwo dziwnych kruczków ale łatwosc wyszukiwania w historii po tytule, nr konta, moich własnych adnnotacjach to jest mistrzostwo swiata.

Decyzja od samego początku, że będzie to  na frame  była słuszna.

--
Marek

Data: 2018-12-25 12:59:54
Autor: Budzik
[...]

A teraz powiedz to w jezyku zrozumiałym dla normalnego człowieka :))))

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2018-12-25 16:56:41
Autor: Akarm
W dniu 2018-12-25 o 13:59, Budzik pisze:

A teraz powiedz to w jezyku zrozumiałym dla normalnego człowieka :))))

Ja kiedyś dość szybko zorientowałem się na czym polega omawiany tu ping-pong, a teraz nie mogę zrozumieć jakie operacje oznacza kilkukrotnie przytaczany "revolver".
Podobnie z nazwami banków, nigdy nie wiem, o jakim banku ktoś tutaj mówi "żaba", "płaz", "aligator".
Ku...!
Czy to jakaś ujma na honorze napisać nazwę banku w trakcie dyskusji?
Czyżby tutaj zbyt wielu gimnazjalistów zaczęło pisywać?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-12-25 18:59:54
Autor: Budzik
Udowadnianie faktu dokonania zapłaty
Użytkownik Akarm akarmWYWAL@wp.pl ...

A teraz powiedz to w jezyku zrozumiałym dla normalnego człowieka
:))))
[...]

Mysle ze w tym przypadku ktos popełnił dwa błedy:
- zastosował techniczne nazewnictwo
- uzył dziwnego szyku zdania

i wyszedł mały potworek.

Ale masz racje. Czytam sporadycznie i tez czasami nie mogę pokumać co i jak.

Ostatnio sie dowiedziałem, ze santander to kupa. Spojrzałem na logo i... rzeczywiście - gorąca, parująca kupa :))))

Google nic nie zeznaje jak je przepytac o bank aligator czy bank żaba :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2018-12-26 10:44:52
Autor: Marek

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/OS/390
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/AS/400

--
Marek

Data: 2018-12-26 10:59:51
Autor: Budzik
[...]

Zacytuje" Decyzja od samego początku ze bedzie to na frame była słuszna"

Pomijajac szyk zdania, to czy mogłbys wytłumaczyc jak to, ze wybrano pewien okreslony system komputerowy ma usprawiedliwiac i tłumaczyc jego kiepską czytelnosc i intuicyjnosc?

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2018-12-26 13:55:26
Autor: witrak()
On 2018-12-26 11:59, Budzik wrote:
[...]

Wybacz, ale nie mogę się powstrzymać przed skomentowaniem/wyjaśnieniem...
Bufon, który to napisał, miał zamiar użyć słowa mainframe. Zapewne używając slangowego skrótu, zamiast mniej hermetycznego określenia, poczuł się większy (bo miał dużą szansę, że nikt "niewtajemniczony" tego nie pojmie), więc charakter całej jego dalszej produkcji wynikał z potrzeby podtrzymania uniesienia, jakiego doznał, gdy nawinąłeś mu się "z lamerskim pytaniem".

Współczuję Ci. I sugeruję, abyś zaprzestał karmienia...
Bo jak wielu innych (milczących) nie sięgasz poziomu, przy którym uzna on Cię za godnego odpowiedzi całym, choćby jednym, zdaniem...

witrak()

Data: 2018-12-26 21:15:08
Autor: Marek
On 26 Dec 2018 10:59:51 GMT, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Pomijajac szyk zdania, to czy mogłbys wytłumaczyc jak to, ze wybrano pewien okreslony system komputerowy ma usprawiedliwiac i tłumaczyc jego kiepską czytelnosc i intuicyjnosc?

Nie o kiepskosci klikadła (frontendu dla ludzików) była mowa ale o tym, że historia transakcji nie jest ograniczona jak w innych bankach popierdułkach, gdzie system transakcyjny to druciarnia polepiona z różnych gówienek.
To że nie jest ograniczona w mBanku to właśnie zaleta tego, że od samego początku wydano miliony $ na prawdziwy, onlinowy system transakcyjny.
Oczywiście mozna dysktutowac, jaka obecnie  jest moda  na frontendzie i jak się klika.

--
Marek

Data: 2018-12-27 14:41:36
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-12-26, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

[...]

Oczywiście mozna dysktutowac, jaka obecnie  jest moda  na frontendzie i jak się klika.

No u mnie to np. nie kwestia mody. Nie widzę czarnego tekstu na białym
tle. :-) Aby korzystać z mBanku muszę się posługiwać Dark Readerem.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-12-27 17:08:59
Autor: Marek
On Thu, 27 Dec 2018 14:41:36 +0100, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
No u mnie to np. nie kwestia mody. Nie widzę czarnego tekstu na białym
tle. :-) Aby korzystać z mBanku muszę się posługiwać Dark Readerem.

A czemu nie chcesz sobie założyć czytelniejszej skórki? Były gdzieś publikowane narzędzia do podmiany CSS.

--
Marek

Data: 2018-12-26 17:37:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-12-25 o 11:59, Budzik pisze:
[...]

Ja zrezygnowałem z karty, a przelewy robię z mbanku właśnie z przyzwyczajenia i z wygody - że jak za 10 lat ktoś mnie poprosi o potwierdzenie, to nie będę musiał się zastanawiać gdzie to było i dlaczego już nie mam dostępu.

--
Liwiusz

Data: 2018-12-26 18:59:51
Autor: Budzik
Udowadnianie faktu dokonania zapłaty
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

W sumie trzymam te karte reczywiście na wszelki wypadek i moze rzeczywiście bez sensu.
Bo druga tez mam z mbanku wiec to chyba słaby backup...

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2018-12-26 23:24:28
Autor: radekp@konto.pl
Udowadnianie faktu dokonania zapłaty
Sun, 23 Dec 2018 16:35:34 +0100, w
<almarsoft.4362434711138256922@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

> [...]

Bo trzeba używać mBank a nie wynalazki bankowe.

W mBanku też już nie masz historii na 10 lat do tyłu.

Data: 2018-12-26 23:49:16
Autor: Kamil Jońca

napisał(-a):

> [...]

Bo trzeba używać mBank a nie wynalazki bankowe.

W mBanku też już nie masz historii na 10 lat do tyłu.

Jak nie, jak tak? (Hint: "Zmień widok")
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
The deafening silence taught me not to ask a bunch of geeks for advice

Data: 2018-12-27 00:09:10
Autor: radekp@konto.pl
Udowadnianie faktu dokonania zapłaty
Wed, 26 Dec 2018 23:49:16 +0100, w <87efa352fn.fsf@alfa.kjonca>,
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) napisał(-a):

> [...]

> <almarsoft.4362434711138256922@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>

> W mBanku też już nie masz historii na 10 lat do tyłu.

A rzeczywiście:
07-12-2000 OTWARCIE RACHUNKU

Ale alkoholu nie dostałem :)

Data: 2018-12-27 01:06:56
Autor: Marek
On Wed, 26 Dec 2018 23:24:28 +0100, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
W mBanku też już nie masz historii na 10 lat do tyłu.

Oczywiście, że mam. Widzę wszystkie od początku umowy tj. 2002. Trzeba zmienić widok na standardowy.

--
Marek

Data: 2018-12-15 13:56:56
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-12-15, witrak() <witrak@hotmail.com> wrote:

[...]

Co robić? Jak żyć?

Wygenerować sobie listę transakcji do Excel/CSV?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-12-15 19:29:51
Autor: witrak()
On 2018-12-15 13:56, Wojciech Bancer wrote:> On 2018-12-15, witrak() <witrak@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Wygenerować sobie listę transakcji do Excel/CSV?
> Sądzisz, że (potencjalnie niezaspokojony) wierzyciel, albo sąd, zadowoli się wpisem w moim Excelu?

witrak()

Data: 2018-12-15 19:47:45
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-12-15, witrak() <witrak@hotmail.com> wrote:

[...]

Wygenerować sobie listę transakcji do Excel/CSV?

Sądzisz, że (potencjalnie niezaspokojony) wierzyciel, albo sąd, zadowoli się wpisem w moim Excelu?

Sądzę że niezależnie od tego co mu prześlesz i tak zrobi cross-referencję
ze swoim systemem bankowym. Więc tak, jest szansa że Excel wystarczy jak
będzie zawierał komplet informacji wystarczających do wyszukania przelewu
"po drugiej stronie".

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-12-15 19:48:28
Autor: n
Udowadnianie faktu dokonania zapłaty
Generalnie, to jest problem jak opisuje OP.
Excel czy inny csv może stanowić dowód, ale jeżeli ktoś będzie chciał zaprzeczyć, to przynajmniej będzie można wiedzieć, za który miesiąc i rok prosić bank o papierową kopię wyciągu - za opłatą 30 zł lub podobnie horrendalnej kwoty.
Poza tym wierzyciel podobnie jak Ty może mieć problem ze swoimi wyciągami i może nie wiedzieć, że mu zapłaciłeś.

-- -- -
Sądzisz, że wierzyciel, albo sąd, zadowoli się wpisem w moim Excelu?

Data: 2018-12-23 16:37:49
Autor: Marek
On Sat, 15 Dec 2018 11:11:49 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote:
Gdy człowiek skarży się, że w zestawieniu nie widać kto był nadawcą przelewu, albo numeru konta, albo jeszcze czegoś, bank

Nie rozumiem, a co widać w zestawieniu?
Samą kwotę?

--
Marek