Udział w bójce vs obrona osoby

Data: 2009-07-17 21:17:05
Autor: mike
Udział w bójce vs obrona osoby
Tak sobie rozmyślam o sprawie pobitego nastolatka w Nowej Soli. Abstrahując od faktów zakładam, że jestem świadkiem zdarzenia, w której dochodzi do ataku osoby JEDEN na osobę DWA. Uznaję, że atak jest bezprawny i chciałbym pomóc osobie wg mnie napadniętej. W jaki sposób pacnąć osobę numer JEDEN, żeby nie wystawić się średnio nadgorliwemu prokuratorowi na strzał (przypominam, udział w bójce)?
1. Sprowadzić osobę numer JEDEN do parteru i chwilowo przytrzymać ją stosując quasi środki przymusu bezpośredniego?
2. Pacnąć osobę numer JEDEN raz a dobrze, tak, żeby przez najbliższe 10 minut przypominała swoje imię.
3. inny sposób?

Data: 2009-07-17 23:10:28
Autor: Robert Tomasik
Udział w bójce vs obrona osoby
Użytkownik "mike" <dnd@noadress.com> napisał w wiadomości news:h3qini$9k1$1news.wp.pl...

Normalnie możesz interweniować. Jest to obrona konieczna. Nie znamy szczegółów zajścia w Nowej Soli, więc trudno powiedzieć, czemu taką decyzję podjął prokurator. Jeśli wierzyć mediom co do przebiegu zdarzenia, to decyzja ewidentnie wadliwa. Ale znając zdolności przekręcania faktów przez media, to już takiej pewności nie mam.

Co do taktyki działania, to najlepszym sposobem jest nie bicie napastnika, a jego obezwładnienie. Tyle, że trzeba to umieć zrobić.

Data: 2009-07-19 00:08:37
Autor: Imiennika
[...]

a można podejść na 3m i gazem pieprzowym go ?
a można takim paralizatorem co druciki wyskakują ?
a można takim paralizatorem co to dotknąć i nacisnąć guzik ?
a można pałką z gumowym zakończeniem ?

Imiennika

Data: 2009-07-19 00:47:09
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Imiennika" <imiennika@vp.pl> napisał w wiadomości news:12d2.0000018e.4a6247e5newsgate.onet.pl...

a można podejść na 3m i gazem pieprzowym go ?

Można, ale z 3 metrów raczej nie zadziała. Większa szansa, że Tobie zwieje ten gaz.

a można takim paralizatorem co druciki wyskakują ?
a można takim paralizatorem co to dotknąć i nacisnąć guzik ?
a można pałką z gumowym zakończeniem ?

Można, z tym że należy brać pod uwagę, że techniką wsztsykiego sie załatwić nie da.

Data: 2009-07-19 21:24:42
Autor: Andrzej Lawa
Imiennika pisze:

Co do taktyki działania, to najlepszym sposobem jest nie bicie napastnika, a jego obezwładnienie. Tyle, że trzeba to umieć zrobić.

a można podejść na 3m i gazem pieprzowym go ?

Debil z pogotowia wpisze "poparzenia chemiczne" a [censored] w todze
ukarze ciebie za "straszliwe poranienie".

Data: 2009-07-18 07:58:59
Autor: Piotr [trzykoty]
[...]

Najlepiej nie bić, chwyty, podcięcia etc. Może jeszcze wcześniej ustnie wezwać do zaprzestania ataku.
Przede wszystkim, to w takich zajściach myślę, że jak nie ma monitoringu czy wielu wiarygodnych, obiektywnych i konkretnych świadków, to co byś nie robił to jesteś prawnie narażony. Nie wiadomo co potem zeznają uczestnicy, a policjant/prokurtor nie był na miejscu i może przykleić wszystkim udział w bójce, bo nie wiadomo jak sobie wyobrazi tę sytuację. Problemem są przede wszystkim dowody i ich jakość.

Udział w bójce vs obrona osoby