Udzielenie licencji itp. = stawka 8%

Data: 2011-05-25 16:58:18
Autor: tomek
Udzielenie licencji itp. = stawka 8%
Dnia 2011-05-25, o godz. 11:27:40
Pendrive <Pendrive@domena.pl> napisał(a):

Witam!
Właśnie otrzymałem interpretacje indywidualną potwierdzającą fakt że przy udzieleniu licencji na oprogramowanie (stworzone w całości przez udzielającego licencję a więc posiadającego autorskie prawa osobiste
i majatkowe ) w ramach prowadzonej DG może byc stosowana stawka 8%. W sposób oczywisty rozciąga sie to na tworzenie stron internetowych czy pisanie programów na zlecenie, ponieważ w załaczniku jest mowa
zarówno o udzieleniu licencji do praw majątkowych jak i przeniesieniu
praw. Wystarczy by byc autorem w 100%, przedmiotem byl utwór według
ustawy o prawie autorskim i samemu udzielić /przenieść licencji do
utworu. Interpretacja jeszcze dostepna online pewnie nie jest a i mi
5 stron A4 nie chce sie przepisywac, jej numer to ITPP1/443-313/11/DM.
I nie ma znaczenia fakt czy jest program dystrybuowany w wersji elektronicznej, na nosniku CD,DVD czy PENDRIVE poneiwaz przedmiotem sprzedazy jest udzielenie licencji a nie towar. Oczywiscie
dystrybutor est w gorszej sytuacji bo on juz musi stosować stawke 23%.

Pisze to bo zapewne wiekszosc osob wykonujacych programy na zlecenie
czy strony www stosuje standardowa stawke a jest to czyste
frajerstwo. Ja naszczescie 'obudzilem sie' przed najwieksza
sprzedaza, wiec nie stracilem za wiele.

Ciekawa sprawa, ale pozwolisz że pozostanę sceptyczny póki nie
przeczytam pytania, na które odowiedział MinFin ;)

Tomek

Data: 2011-05-26 12:20:30
Autor: Pendrive
W dniu 2011-05-25 16:58, tomek pisze:
[...]

"Czy udzielajac licencji na uzytkownanie oprogramowania podatnik może stosowąc stawkę 8 %":), a zalozenie ze sprzedaje w sposob zorganizowany i ciagly w celach zarobkowych w ramach Dg stworzony tylko przez siebie program zarowno w wersji elektronicznej, jak i na cd, dvd, pendrive , zarowno uzytkownikom koncowym nieprowadzacym DG, prowadzacym czy dystrybutorom. To tak w skrocie. Oczywiscie wspominajac o wersji na nosniku wsparlem sie wyrokiem sadu administracyjnego w skladzie 7 sedziow ktory mowi o tym ze nosnik jest jedynie czynnoscia wykonawcza w stosunku do nabycia licencji wiec nie dalem duzego pola do popisu.

Udzielenie licencji itp. = stawka 8%