Ujawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej

Data: 2011-12-21 12:38:26
Autor: januszek
Ujawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej
beherit napisa?(a):

1. Moje dane pracownik banku X podał osobie z firmy Z [przynajmniej: imię i nazwisko i telefon].

Skąd je miał skoro Ty nic nie podpisałeś a jedyne co robiliście to obliczaliście zdolność kredytową?

2. Pracownik X współdziała z panem z firmy Z od dłuższego czasu - zarówno pracownik X i Z potwierdzili to w nagranej po incydencie rozmowie telefonicznej.
3. Firma Z prowadzi działalność konkurencyjną wobec X.
4. Bank od 5 dni nie zaproponował żadnego zadośćuczynienia.

Co to ma do rzeczy?

Ew. czy znacie kogoś, kto za uczciwy procent podjąłby się zabawy z bankiem [ze względu na niechęć do łatwej identyfikacji mail śmietnikowy: beherit00 [tutaj mapka] gmail.com ]?

Za dużo się naoglądałeś amerykańskich seriali o prawnikach ;P

Jak powyższe ma się do Prawa bankowego:
-- --
5. Kto, będąc obowiązany do zachowania tajemnicy bankowej, ujawnia lub wykorzystuje informacje stanowiące tajemnicę bankową, niezgodnie z upoważnieniem określonym w ustawie, podlega grzywnie do 1.000.000 złotych i karze pozbawienia wolności do lat 3.

Nic nie podpisałeś - jakie więc tajemnice bankowe wchodzą w grę?

Po za tym oidp to o ile nie zaistniała czynność bankowa to nie ma mowy o tajemnicy.

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-12-21 14:51:01
Autor: beherit
W dniu 2011-12-21 13:38, januszek pisze:
beherit napisa?(a):

1. Moje dane pracownik banku X podał osobie z firmy Z [przynajmniej:
imiÄ™ i nazwisko i telefon].

Skąd je miał skoro Ty nic nie podpisałeś a jedyne co robiliście to
obliczaliście zdolność kredytową?

X był ze mną umówiony w banku na rozmowę w tej sprawie. Więc miał mój numer oraz imię i nazwisko.

[...]

To, że skoro udostępniają moje dane komu popadnie to IMHO wypadałoby za te dane zapłacić.

Ew. czy znacie kogoÅ›, kto za uczciwy procent podjÄ…Å‚by siÄ™ zabawy z
bankiem [ze względu na niechęć do łatwej identyfikacji mail śmietnikowy:
beherit00 [tutaj mapka] gmail.com ]?

Za dużo się naoglądałeś amerykańskich seriali o prawnikach ;P

Być może. Ale procent nawet wysoki jest chyba najlepszym rozliczeniem - chcesz, bierzesz, a nie poradzisz sobie to i mnie nie kasuj i czasu nie marnuj. Ja wiem że to utopia :)

Jak powyższe ma się do Prawa bankowego:
-- --
5. Kto, będąc obowiązany do zachowania tajemnicy bankowej, ujawnia lub
wykorzystuje informacje stanowiÄ…ce tajemnicÄ™ bankowÄ…, niezgodnie z
upoważnieniem określonym w ustawie, podlega grzywnie do 1.000.000
złotych i karze pozbawienia wolności do lat 3.

Nic nie podpisałeś - jakie więc tajemnice bankowe wchodzą w grę?

Nie podpisałem, ale ujawniłem pewne dane jakikolwiek ich zakres by nie był w ramach rozmów prowadzących do podpisania "czegoś". A jakiekolwiek dane odnośnie Klientów pozyskane przez bank wg. tego co sobie wyczytałem są z zasady chronione tajemnicą bankową.

Data: 2011-12-21 15:05:46
Autor: januszek
Ujawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej
beherit napisa?(a):

X był ze mną umówiony w banku na rozmowę w tej sprawie. Więc miał mój numer oraz imię i nazwisko.

Ok, w takim razie jak konkretnie zawarliscie ta umowe umowienia sie?

j.

Data: 2011-12-21 16:18:09
Autor: beherit
Ujawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej
W dniu 2011-12-21 16:05, januszek pisze:
beherit napisa?(a):

X był ze mną umówiony w banku na rozmowę w tej sprawie. Więc miał mój
numer oraz imiÄ™ i nazwisko.

Ok, w takim razie jak konkretnie zawarliscie ta umowe umowienia sie?

Poprzez formularz kontaktowy, w którym oczywiście była opcja o przetwarzaniu danych, ale jedynie w celu: przesyłania informacji o produktach i usługach banku X.
b.

Data: 2011-12-21 15:42:44
Autor: januszek
[...]

Zalinkuj, poczytam chetnie. j.

Data: 2011-12-21 20:13:42
Autor: beherit / pn
Ujawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej
W dniu 2011-12-21 16:42, januszek pisze:
beherit napisa?(a):

Poprzez formularz kontaktowy, w którym oczywiście była opcja o
przetwarzaniu danych, ale jedynie w celu: przesyłania informacji o
produktach i usługach banku X.

Zalinkuj, poczytam chetnie.

Nie mogę, ujawnię nazwę banku, a tego na chwilę obecną nie chcę. Wiem jednak, że nie są powiązane w żaden sposób.
p.

Data: 2011-12-21 19:40:16
Autor: januszek
Ujawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej
beherit / pn napisa?(a):

Nie mogę, ujawnię nazwę banku, a tego na chwilę obecną nie chcę. Wiem jednak, że nie są powiązane w żaden sposób.

Skoro tak to Twoja wypowiedz ma wage plotki ;)

j.

Data: 2011-12-21 15:09:00
Autor: Kris
Ujawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej
Użytkownik "beherit"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jcso86$oc0$1@inews.gazeta.pl...

To, że skoro udostępniają moje dane komu popadnie to IMHO wypadałoby za te dane zapłacić.

Samo imie nazwisko i nr telefonu to nie sÄ… dane osobowe

-- Pozdrawiam

Kris

Data: 2011-12-21 14:56:37
Autor: Olgierd
On Wed, 21 Dec 2011 15:09:00 +0100, Kris wrote:

To, że skoro udostępniają moje dane komu popadnie to IMHO wypadałoby za
te dane zapłacić.

Samo imie nazwisko i nr telefonu to nie sÄ… dane osobowe

Ależ oczywiście, że tak.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-12-21 15:22:31
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2011-12-21 15:09, Kris pisze:
Użytkownik "beherit" napisał w wiadomości grup

To, że skoro udostępniają moje dane komu popadnie to IMHO wypadałoby
za te dane zapłacić.

Samo imie nazwisko i nr telefonu to nie sÄ… dane osobowe

Dane osobowe są to na pewno, gdyż dotyczą osoby. Inna kwestia, czy sa to dane osobowe w kontekście definicji zawartej w ustawie - to już może być kwestia sporna. Jak jest na pisane na stronie giodo:
"Ustawodawca formułując art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych posłużył się klauzulą generalną. Tym samym nie określił zamkniętego katalogu informacji stanowiących dane osobowe. Dlatego też przy rozstrzyganiu czy określona informacja lub informacje stanowią dane osobowe, w większości przypadków, nieuniknione jest dokonanie zindywidualizowanej oceny, przy uwzględnieniu konkretnych okoliczności oraz rodzaju środków czy metod potrzebnych w określonej sytuacji do identyfikacji osoby."

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-12-21 14:58:51
Autor: Olgierd
On Wed, 21 Dec 2011 15:22:31 +0100, Tomasz Kaczanowski wrote:

[...]

Ta definicja dotyczy tylko *niezidentyfikowanej* osoby, czyli: czy w oparciu o takie dane mogę się dowiedzieć o kim mowa.

Natomiast zważywszy, że administrator już wie o kim mowa, to każda informacja o tej osobie stanowi daną osobową.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-12-21 16:04:12
Autor: Kris
Ujawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej
Użytkownik "Olgierd"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:pan.2011.12.21.14.58.50@rudak.org...

Natomiast zważywszy, że administrator już wie o kim mowa, to każda
informacja o tej osobie stanowi danÄ… osobowÄ….

A czy w tym przypadku bank był juz administartorem tych danych?

Data: 2011-12-22 08:42:15
Autor: Olgierd
On Wed, 21 Dec 2011 16:04:12 +0100, Kris wrote:

Natomiast zważywszy, że administrator już wie o kim mowa, to każda
informacja o tej osobie stanowi danÄ… osobowÄ….

A czy w tym przypadku bank był juz administartorem tych danych?

Oczywiście, jeśli je przyjął do przetwarzania -- bo klient wypełnił formularz -- to jak najbardziej tak :) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2011-12-21 23:34:57
Autor: gr
On 21 Gru, 14:51, beherit <beheri...@g00gle-mail.com> wrote:

> Za du¿o siê naogl±da³e¶ amerykañskich seriali o prawnikach ;P

Byæ mo¿e. Ale procent nawet wysoki jest chyba najlepszym rozliczeniem -
chcesz, bierzesz, a nie poradzisz sobie to i mnie nie kasuj i czasu nie
marnuj. Ja wiem ¿e to utopia :)

Nie utopia, s± takie firmy, przynajmniej w zakresie ubezpieczeñ
dzia³aj±.

Data: 2011-12-22 08:15:11
Autor: januszek
Ujawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej
gr napisa?(a):

Być może. Ale procent nawet wysoki jest chyba najlepszym rozliczeniem -
chcesz, bierzesz, a nie poradzisz sobie to i mnie nie kasuj i czasu nie
marnuj. Ja wiem że to utopia :)

Nie utopia, są takie firmy, przynajmniej w zakresie ubezpieczeń
działają.

Na przykład?

j.