Ujecie PIT8C w PIT37

Data: 2011-03-26 08:37:29
Autor: Sws
Ujecie PIT8C w PIT37
Witam grupowiczow

Rozliczam PIT37 i oprocz PIT11 (z umowy o prace i umowy o dzielo) mam jeden PIT8C za nagrode rzeczowa w wysokosci 482,00 zl. Czy od takiej nagrody nalezy odprowadzic podatek w wysokosci 10% czy 18% ? Jak mozna to ustalic prawidlowo ?

Za wszelka odpowiedz serdecznie dziekuje.

Z powazaniem
M.K.

Data: 2011-03-26 12:10:10
Autor: SDD
Ujecie PIT8C w PIT37

Użytkownik "Sws" <silos@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:imk55i$grj$1news.onet.pl...

Rozliczam PIT37 i oprocz PIT11 (z umowy o prace i umowy o dzielo) mam jeden PIT8C za nagrode rzeczowa w wysokosci 482,00 zl. Czy od takiej

A jak jest dokladnie napisane w PIT-8C?
Kwota 482 to jest faktycznie wartosc tej nagrody, czy tez tyle wynosil podatek od tej nagrody, zaplacony przez organizatora?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-26 16:10:04
Autor: Sws
Ujecie PIT8C w PIT37
[...]

Witam

Kwota jest wpisana w sekcji D Pitu 8C i jest to Przychod = 482 zł czyli jest to wartosc nagrody.

Pozdrawiam
M.K.

Data: 2011-03-26 20:11:49
Autor: witek
Ujecie PIT8C w PIT37
On 3/26/2011 10:10 AM, Sws wrote:

Kwota jest wpisana w sekcji D Pitu 8C i jest to Przychod = 482 zł czyli
jest to wartosc nagrody.

jakoś nie wierzę.
co jest w opisie?

Data: 2011-03-27 13:49:57
Autor: Sws
Ujecie PIT8C w PIT37

jakoś nie wierzę.
co jest w opisie?

Witam

W PIT-8C w sekcji D w kolumnie "Rodzaj przychodu" jest wpisane: "Nagroda w programie Atlas Fachowiec" a w kolumnie "PrzychĂłd" wartosc: 482,00 zl. Pozostale pola dotyczace kwot sa puste.

M.K.

Data: 2011-03-27 06:58:00
Autor: witek
Ujecie PIT8C w PIT37
On 3/27/2011 6:49 AM, Sws wrote:

[...]

wpisac w wierszu inne.
i jedna drobna róşnica  pit-36, nie 37, chociaz pewnie nikt nie zauwazylby roznicy jakbys to zrobil na 37. A nawet oczekuj zdziwienia ze strony panienek w US, ze zanosisz pit-36

Data: 2011-03-27 14:15:42
Autor: animka
Ujecie PIT8C w PIT37
W dniu 2011-03-27 13:49, Sws pisze:

[...]

Od tej nagrody potrącony już miałeś podatek, więc PIT-a jeśli o to chodzi-nie robisz.

--
animka

Data: 2011-03-27 07:29:17
Autor: witek
Ujecie PIT8C w PIT37
On 3/27/2011 7:15 AM, animka wrote:

Od tej nagrody potrącony już miałeś podatek

skąd wiesz?

Data: 2011-03-27 15:00:27
Autor: SDD
Ujecie PIT8C w PIT37

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:imn9po$omr$1node2.news.atman.pl...

W PIT-8C w sekcji D w kolumnie "Rodzaj przychodu" jest wpisane: "Nagroda
w programie Atlas Fachowiec" a w kolumnie "Przychód" wartosc: 482,00 zl.
Pozostale pola dotyczace kwot sa puste.

Od tej nagrody potrącony już miałeś podatek, więc PIT-a jeśli o to chodzi-nie robisz.

Od nagrody rzeczowej?
Czyli co - wygral parasol i mu utracili rączkę w ten sposob potracajac podatek?
Moze po raz pierwszy pomysl, zanim cokolwiek napiszesz.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-27 08:22:13
Autor: witek
Ujecie PIT8C w PIT37
On 3/27/2011 8:00 AM, SDD wrote:
wygral

hint: jestes pewien, ze wygrał?

Data: 2011-03-27 15:44:53
Autor: animka
Ujecie PIT8C w PIT37
W dniu 2011-03-27 15:00, SDD pisze:
[...]

To była rzeczowa nagroda?  Myślałam, że pieniężna.

--
animka

Data: 2011-03-27 08:51:21
Autor: witek
Ujecie PIT8C w PIT37
On 3/27/2011 8:44 AM, animka wrote:
To była rzeczowa nagroda? Myślałam, że pieniężna.

nie myśl. czytaj.

Data: 2011-03-27 15:48:23
Autor: Sws
Ujecie PIT8C w PIT37

To była rzeczowa nagroda? Myślałam, że pieniężna.

Tak to była nagroda rzeczowa - przedmiot.
Czyli musze odprowadzic 10% czy tez 18% od tej kwoty nagrody?

M.K.

Data: 2011-03-27 09:05:08
Autor: witek
Ujecie PIT8C w PIT37
On 3/27/2011 8:48 AM, Sws wrote:

To była rzeczowa nagroda? Myślałam, że pieniężna.

Tak to była nagroda rzeczowa - przedmiot.
Czyli musze odprowadzic 10% czy tez 18% od tej kwoty nagrody?

tyle ile wychodzi ci normalna skala podatkowa.
dopisujesz to normalnie do pit.
Na pewno nie 10%, bo niczego w konkursie nie wygrałeś.
Dodatkowo zryczałtowany podatek 10% odprowadza organizotor konkursu, wiec nawet jakbyś coś wygrał, to te 48 zł musiałbyś najpierw sam organizatorowi wpłacić, zanim dostałbys nagrodę.

Nie wiem, czemu ale w ustawie zapisali sobie, ze dochody od ktorych nie zostały odprowadzone zaliczki rozlicza sie na pit-36 a nie 37. Ale tego nawet w US nie wiedzą.

Data: 2011-03-27 18:40:57
Autor: Michal Jankowski
Ujecie PIT8C w PIT37
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

[...]

Nie wygrał? Nagrody się nie wygrywa?

  MJ

Data: 2011-03-27 12:30:13
Autor: witek
Ujecie PIT8C w PIT37

czy ktoś wreszcie mógłby ruszyć swoje cztery litery i wejść na strone www.programfachowiec.pl i przeczytać regulamin?

Data: 2011-03-27 20:09:22
Autor: SDD
Ujecie PIT8C w PIT37

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:imns9m$pv3$11inews.gazeta.pl...

czy ktoś wreszcie mógłby ruszyć swoje cztery litery i wejść na strone www.programfachowiec.pl i przeczytać regulamin?

Czyli to program lojalnościowy.

Wiec po prostu trzeba wpisac do PIT-36 i tyle

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-27 19:25:09
Autor: witek
Ujecie PIT8C w PIT37
On 3/27/2011 1:09 PM, SDD wrote:
Czyli to program lojalnościowy.

aha.

Zaden konkurs i zadna wygrana.
Tez sie zasugerowałem. dlatego wydawał mi sie pit-8c od wygranej trochę dziwny.

Data: 2011-03-27 19:30:15
Autor: witek
Ujecie PIT8C w PIT37
On 3/27/2011 7:27 PM, animka wrote:
Nie wiem co ja mam teraz robić, nie za bardzo mi się chce składać
informację do US

a co chesz składać?

Data: 2011-03-27 17:09:44
Autor: animka
Ujecie PIT8C w PIT37
W dniu 2011-03-27 15:48, Sws pisze:

To była rzeczowa nagroda? Myślałam, że pieniężna.

Tak to była nagroda rzeczowa - przedmiot.
Czyli musze odprowadzic 10% czy tez 18% od tej kwoty nagrody?

Kuz bym w tym czasie "100 razy zadzwoniła" do Urzędu Skarbowego i zapytała, po co czytać gdybajacych.
Podam Ci nunery telefonów jakie ja mam zapisane:
22 5486762
22 5486749
22 5486775
22 8486151
22 6470056 (Centrala)

--
animka

Data: 2011-03-27 17:15:09
Autor: animka
Ujecie PIT8C w PIT37
W dniu 2011-03-27 17:09, animka pisze:
[...]

Sorry za literówkę. Powinno być: "Już".

--
animka

Data: 2011-03-27 17:59:41
Autor: cef
Ujecie PIT8C w PIT37
animka wrote:

Tak to była nagroda rzeczowa - przedmiot.
Czyli musze odprowadzic 10% czy tez 18% od tej kwoty nagrody?

Kuz bym w tym czasie "100 razy zadzwoniła" do Urzędu Skarbowego i
zapytała,

A tam takie same animki by powiedziały, że 32% bez uwzględniania
rocznego odpisu zmniejszającego z tytułu użycia
w ciągu roku nierejestrowanych nagród o których mowa w art 20 ust 1 pkt b)

I co wtedy?

Ujecie PIT8C w PIT37