Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Ukarać Klicha za katastrofę śmigłowca z Mill erem?

Ukarać Klicha za katastrofę śmigłowca z Mill erem?

Data: 2010-04-26 16:11:11
Autor: mkarwan
Ukarać Klicha za katastrofę śmigłowca z Mill erem?
Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:hr40nm$r6$1news.vectranet.pl...

(..)"W żadnym z przekazanych załodze śmigłowca komunikatów nie znalazło się
ostrzeżenie o możliwości oblodzenia. W dokumentach badania wypadku
zamieszczona jest mapka meteorologiczna, na której nad Europą Wschodnią
zaznaczona została strefa oznaczająca możliwość wystąpienia słabego
oblodzenia. Strefa ta obejmuje okolice Warszawy i lotniska Okęcie. Z tej
informacji nie skorzystali z nieznanych zespołowi przyczyn, specjaliści
znający komunikaty meteorologiczne. Nie odniosła się do tego Komisja
badająca wypadek, mimo, że jest to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa
lotów." - napisali eksperci
Dziś nie da się już tego zbadać, ponieważ decyzją prokuratury części
śmigłowca zostały przekazane kilku uczelniom, a czujnik oblodzenia - słynny
RIO - 3 zaginął. - Ktoś wziął sobie go na pamiątkę - mówi nam jeden z
pilotów 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Cywilnego. - To w ogóle dziwna
sprawa. Jak jest morderstwo to prokurator zabezpiecza narzędzie zbrodni, o
ile takie jest, np. nóż. Załącza go do dowodów i przekazuje do sądu. A w tej
sprawie dowód w postaci części śmigłowca rozdano uczelniom! - dodaje.
Jak twierdzą specjaliści, nawet gdyby odnaleziono rozdysponowane po
uczelniach szczątki śmigłowca to, nie da się już ich zbadać, ponieważ przez
lata nie były konserwowany. Ekspertyzę na zlecenie sądu wykonali naukowcy z
wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. -
Zwróciłem się o tę ekspertyzę, bo stwierdziłem szereg nieprawidłowości w
dokumentacji Komisji Badań Wypadków Lotniczych. Teraz widać, że śledztwo
było prowadzone niedbale i nierzetelnie. Nie zabezpieczono odpowiednio
dowodów, których już dziś nie da się odzyskać. Nie ma śmigłowca, nie ma
czujnika,
źródło
http://www.tvp.info/informacje/polska/pilot-z-katastrofy-millera-bedzie-uniewinniony

Pilot śmigłowca z Millerem otrzymał prognozę meteo z której nie wynikało, że
na wysokości której leciał będą oblodzenia.
Na dodatek przyrząd sygnalizujący oblodzenie był przesterowany o 2 oC i
dlatego nie zasygnalizował oblodzenia silników.
To były powody dla których pilot nie włączył instalacji odladzającej
silniki.
Przypadek czy ktoś to wcześniej zaplanował?
Jak widać, później zniknęły dowody rzeczowe.

Ukarać Klicha za katastrofę śmigłowca z Mill erem?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona