Ukad ktrego nie ma

Data: 2013-04-22 00:28:41
Autor: Grzegorz Z.
Ukad ktrego nie ma

Układy ministra Nowaka z biznesmenami zarabiającymi na państwie

Drogie zegarki, zamknięte kluby z kosmicznymi cenami, koleżeńskie układy z
biznesmenami, którzy zarabiają na kontraktach z państwowymi firmami i
doradzają Platformie. Tak żyje "złote dziecko Tuska" – minister Sławomir
Nowak.

Reklamowa firma Cam Media robi błyskotliwą karierę pracując dla
ministerstw, spółek skarbu państwa i Platformy Obywatelskiej. Czerwiec
2011. Kontrakt (wraz z dwiema innymi spółkami) z MSZ na zarządzanie
wszystkimi konferencjami w ramach polskiego przewodnictwa w Unii
Europejskiej. Wynagrodzenie? 34 mln złotych. Dwie umowy z 2010 i 2011 roku
z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego. Ponad 5,5 mln złotych. Do tego duże
kontrakty z Polską Grupą Energetyczną, Ruchem, Pocztą Polską, Totalizatorem
Sportowym, z PKP. W sumie umowy na dziesiątki milionów złotych z firmami,
które pozostają pod bacznym okiem polityków Platformy. Spółka na zlecenie
rządu przygotowała kampanię „Feel like at home” przed Euro 2012 i pracowała
na rzecz Platformy w kampanii wyborczej 2011 roku. W firmie pracuje brat
najbliższej współpracowniczki ministra Pawła Grasia, Agaty Grynkiewicz.
Twarzą i jednym z właścicieli Cam Media jest Adam Michalewicz. To dobry
kolega ministra Nowaka. W czerwcu 2012 roku Nowak na zaproszenie
Michalewicza bawił w ekskluzywnych klubie Prive, gdzie wynajęcie loży
kosztuje od 4 do 25 tysięcy złotych. Nie płacił za to. - W ministerstwie robili mi dwa razy konferencję prasową i coś jeszcze
było. Chyba jakaś prezentacja. Ja zresztą wysoko cenię te firmę, naprawdę
nieźli są! – mówi Nowak o kontaktach z Cam Media. Michalewicz trzyma się
blisko ze „złotym dzieckiem Platformy” Piotrem Wawrzynowiczem, byłem
działaczem PO, który w atmosferze niejasności kilka lat temu odszedł z
polityki do biznesu. Wawrzynowicz to dobry kolega ministra Nowaka. Panowie
na przykład wymieniają się… cennymi zegarkami. Na fotografiach z ostatnich
2 lat na ręce Nowaka widzieliśmy sześć drogich zegarków. - Chyba jeden taki
okrągły mógł być Piotrka – mówił Nowak, gdy pokazaliśmy mu zdjęcia. - I zgłosił Pan to do rejestru korzyści? Wszystkie rzeczy, które mają
wartość większą niż 600 złotych powinny się tam znaleźć.

- Nie zgłosiłem. Ja mu pożyczyłem swój, a on mi swój.

Ukad ktrego nie ma