Ukradli mój pomysł

Data: 2019-10-07 16:13:35
Autor: Zenek Kapelinder
Ukradli mój pomysł
W Estoni testują przymusowy postój za przekroczenie prędkości. Jesli kierowca przekroczy prędkość do 20km/h ma do wyboru przymusowy postój 45 minut albo mandat. Pomiędzy 20 a 40km/h godzina przymusowego postoju albo mandat, do wyboru. Dedukuje ze w przypadku przymusowego dobrowolnie przyjętego postoju punktów nie ma. Od dawna twierdze że jeśli zrobić spieszenie się nieopłacalnym to zostana tylko hobbysci.

Data: 2019-10-08 06:30:48
Autor: sczygiel
Ukradli mój pomysł
W dniu poniedziałek, 7 października 2019 18:13:37 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Mam wrazenie ze niektore sygnalizacje swietlne stosuja podobna logike juz dawno.
Znaczy sie w nocy dla danego kierunku swieci sie ciagle zielone. I jak ktos jedzie spokojnie to swieci sie nadal.
Ale jak ktos przekracza to wlacza sie czerwone. I swieci przez pol minuty czy minute.

Nie mam na to dowodow ale juz pare razy jadac w srodku nocy przy znikomym ruchu widzialem przez 2km ze tam sie swieci zielone, bez przerwy. A jak dojechalem to cyk, czerwone. I nikt z podporzadkowanej nie jechal...

Data: 2019-10-08 08:36:53
Autor: sczygiel
Ukradli mój pomysł
On 2019-10-08 15:30, sczygiel@gmail.com wrote:

> Nie mam na to dowodow ale juz pare razy jadac w srodku nocy przy znikomym ruchu widzialem przez 2km ze tam sie swieci zielone, bez przerwy. A jak dojechalem to cyk, czerwone. I nikt z podporzadkowanej nie jechal...

oczywiście
np. te światła tak działają https://www.google.com/maps/@50.6719683,18.662639,3a,75y,287.48h,92.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1sr53k49OfcS68az839VpeIA!2e0!7i13312!8i6656

Heh, te o ktorych pisalem to w Miotku:
https://www.google.com/maps/@50.5510134,18.9559715,3a,75y,17.31h,96.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHFwfRduOLrwmAJmlaAlnxA!2e0!7i13312!8i6656

Data: 2019-10-09 09:03:11
Autor: m4rkiz
Ukradli mój pomysł
On 2019-10-08 17:36, sczygiel@gmail.com wrote:
Heh, te o ktorych pisalem to w Miotku:
https://www.google.com/maps/@50.5510134,18.9559715,3a,75y,17.31h,96.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHFwfRduOLrwmAJmlaAlnxA!2e0!7i13312!8i6656

jakieś nawieszane rzeczy tam widać więc całkiem prawdopodobne

Data: 2019-10-08 17:24:46
Autor: m4rkiz
Ukradli mój pomysł

Data: 2019-10-08 18:26:19
Autor: kk
Ukradli mój pomysł
On 2019-10-08 15:30, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Chcieli Ci dać mandat za przejechanie na czerwonym?

Data: 2019-10-09 06:43:19
Autor: sczygiel
Ukradli mój pomysł
W dniu środa, 9 października 2019 04:23:21 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik  sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fba6f616-e08a-4c28-a00b-4984ce1ac2c7@googlegroups.com...

> [...]

>A jak dojechalem to cyk, czerwone. I nikt z podporzadkowanej nie >jechal...

Cos mi chodzi po glowie, ze nawet sie z tym nie kryja i czasem to pisza.
Pol minuty ... normalny cykl swiatel.
Aczkolwiek mam wrazenie, ze czasem zapala sie czerwone, ale tym z poprzecznej zielone wcale nie :-)
Zreszta - zapalic im zielone, jak ulica zbliza sie szybko pojazd ... i pewnie nie bedzie mu sie chcialo hamowac ... taa ... bardzo wychowawcze, ale i bardzo kosztowne jednoczesnie :-)

Z drugiej strony moze byc sens, zeby sie jednak zmienialy, bo moze ktos tam na plastikowym rowerze jedzie i go pętla nie wykrywa - wiec moze przypadkiem trafiles.

W innych miejscach mają system "all red" - pali sie stale czerwone, jak pojazd sie zbliza to mu zapala zółte, ale z takim opoznieniem ... ze jak jedzie 50 to nawet nie zdazy zahamowac :-)

Ale pol minuty zadna kara, chyba ze to bedzie jawnie opisane - i wszycy beda wiedziec - jedziesz za szybko to poczekasz .

J.

To all red to jest na kolejnym skrzyzowaniu.
Tam jak sie dojezdza na zoltym to chyba nie lapie radarek a petli pod asfaltem nie ma. I sie stoi dopoki ktos z tylu nie dojedzie.

Ze trzy razy tak mi sie zdarzylo. Stalem dobre 40-60 sekund (niestety nie zaklikalem se rejestratorem) i za kazdym razem zapalalo sie zielone jak ktos z tylu dojezdzal.

Wiesz, 2-3 w nocy. Troche dziwne jak na przypadek...

Data: 2019-10-08 08:46:01
Autor: kk
Ukradli mój pomysł
Konie, idźmy w konie!

Data: 2019-10-08 09:05:02
Autor: J.F.
Ukradli mój pomysł
Dnia Mon, 7 Oct 2019 16:13:35 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

[...]

Ale jaki mandat i ile punktow ?

Bo ci, ktorym sie spieszy zaplaca i pojada dalej,
ci ktorym sie az tak bardzo nie spieszy poczytaja ksiazke ... zero
wartosci wychowawczej, zero :-)

No chyba, ze mandat wysoki, no to po prostu masz 45 minut aresztu, w
miare znosna kara, a nieobecnosc ... usprawiedliwiona :-)

J.

Data: 2019-10-08 09:27:20
Autor: Zenek Kapelinder
Ukradli mój pomysł
Nie mnie pytaj jaki mandat i ile punktów. Wyślij zapytanie do drogówki w Estoni. Jak odpisza to podziel się informacją. Przed chwilą było o tym w wiadomosciach. Nie było wyraźnej informacji ze jak kara polegajaca na unieruchomieniu to i punkty. Zastanow się i jeszcze raz napisz o tym usprawieliwieniu w pracy w przypadku zatrzymania na godzine. Odbywanie kary nie jest usprawiedliwieniem nieobecności w pracy za to zawsze skutkuje rozwiązaniem umowy o pracę.. Oczywiscie kara ograniczenia wolności na godzine nie stanowi powodu do zwolnienia kogoś z pracy. Ale premie za spóźnienie można zabrać. Wymysl coś dla bardzo dobrze zarabiajacego mobilnego doradcy finansowego co ma limit punktów na wyczerpaniu i jedzie do bardzo ważnego dla firmy klienta. Ma do wyboru przyjąć mandat i punkty i oddać PJ albo odbyć 45 minut kary i stracić klienta.

Data: 2019-10-08 19:14:30
Autor: kk
Ukradli mój pomysł
Należy okradać kierowców.

Data: 2019-10-09 03:29:39
Autor: japanizer
Ukradli mój pomysł
On Wednesday, October 9, 2019 at 1:27:23 AM UTC+9, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Może też jechać zgodnie z przepisami i dojechać na czas..

Data: 2019-10-09 11:31:17
Autor: J.F.
Ukradli mój pomysł
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:36f260f8-8025-4458-9eaa-b19747da7530@googlegroups.com...
[...]

A to zalezy. Teraz ponoc rynek pracownika, to moze nie warto za szybko zwalniac czy karac zbyt mocno :-)

A szef ... moze tez lubi szybko i zrozumie :-)

P.S. niektorzy skazani pracuja w normalnych fabrykach.
Jesli to akurat fabryka w ktorej wczesniej pracował ... ciekawe co z umową, bo zerwac umowę, po to, żeby ja zawrzeć na nowo na minimalną stawkę krajową ... smierdzi mi to jakims wykorzystywaniem czlowieka :-)

[...]

No widzisz, sam piszesz - punkty i oddac PJ.

A nie - 200zl  albo 45 minut. I decyduj co wazniejsze - wk*/stracony klient i premia miesieczna czy 200zl konkretnego wydatku ...

J.

Data: 2019-10-08 18:42:02
Autor: Jacek Maciejewski
Ukradli mój pomysł
Dnia Mon, 7 Oct 2019 16:13:35 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

W Estoni testują przymusowy postój za przekroczenie prędkości.

Usłyszałem o tym w TV onegdaj, uśmiałem się po pachy. Świetny pomysł i
popieram. Już widzę cavalino na poboczu jak gryzie pazury :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-10-08 20:44:08
Autor: wowa
Ukradli mój pomysł
W Estoni testują przymusowy postój za przekroczenie prędkości. Jesli kierowca

No ale tak patrząc szerzej, to jak to może być egzekwowane? Patrol też stoi godzinę? A jak będzie kilku pacjentów to cały dzień mogą stać i ich pilnować. Może zabierają kluczyki i zwrot za godzinę? Chyba że naród taki honorowy i słowo wystarczy?
Wojtek

Data: 2019-10-08 13:10:57
Autor: Zenek Kapelinder
Ukradli mój pomysł
Jesli to robią to znaczy że znaleźli odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości. Tez mam pytanie. Czy wiesz że nie ma żadnego problemu zeby i u nas wdrożyć taka procedurę?

Data: 2019-10-08 13:29:40
Autor: WS
Ukradli mój pomysł
On Tuesday, October 8, 2019 at 10:10:59 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Jesli to robią to znaczy że znaleźli odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości. Tez mam pytanie. Czy wiesz że nie ma żadnego problemu zeby i u nas wdrożyć taka procedurę?

Co za roznica mandat czy przymusowy postoj? Problem jest raczej w prawdopodobienstwie wpadki... Znam kilka osobb, ktore maja podejscie typu "mandat + punkty raz na kilka lat to kolejny podatek, ktorym nie warto sie przejmowac" ;)
Jesli policja bedzie w stanie skutecznie namierzac wykroczenia, to nie ma najmniejszego znaczenia czy daja mandaty, czy jakies "spowolnienia". Obecnie (CB, yanosiki, miganie dlugimi, ...) szansa "wpadki" jest praktycznie zerowa...

Data: 2019-10-08 13:53:00
Autor: sczygiel
Ukradli mój pomysł
W dniu wtorek, 8 października 2019 15:29:42 UTC-5 użytkownik WS napisał:
> [...]

Jesli policja bedzie w stanie skutecznie namierzac wykroczenia, to nie ma najmniejszego znaczenia czy daja mandaty, czy jakies "spowolnienia". Obecnie (CB, yanosiki, miganie dlugimi, ...) szansa "wpadki" jest praktycznie zerowa...

Roznicy nie ma.
Ale dla zapominalskiego lepsza kara w postaci postoju bo to go wiele nie kosztuje a jednak jego wina nie jest wieksza od etatowego szalenca.

Feler jest w tym jak rozpoznac zapierdalacza od kogos kto sie po prostu zapomnial.

Bo tu mowimy o wychowaniu a nie o karze. Kara jest jak sie juz cos zlego uczyni.
A samo zapieprzanie, wjazd pod zakaz, nawet jazda po pijaku to jednak tylko przyczynki a nie skutek.

Ale widze ze wielu ludziom sie juz ten rozdzial zaciera i za jazde po pojaku chcieli by karac jak za spowodowanie wypadku. Nawet jak u nas dozwolone jest sporo mniej promili niz gdzie indziej. Ale to juz inna historia.

Data: 2019-10-08 14:32:26
Autor: Zenek Kapelinder
Ukradli mój pomysł
Bys sie nie zdziwil ze skutecznością ostrzeżeń. W reportażu pokazali parking z odpoczywajacymi po szybszej jeździe kierowcami. Sadzisz ze Estonia to jakaś dzicz i nie maja w samochodach ichnich janosikow? Zrobili odcinek próbny o długości 50 kilometrow. Według Twojej teorii ichnia policja powinna ponieść porażkę. A nie poniosła.

Data: 2019-10-09 13:25:59
Autor: J.F.
Ukradli mój pomysł
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:38c2fac9-274a-4df2-8eb2-f48fb7ed0f0e@googlegroups.com...
Bys sie nie zdziwil ze skutecznością ostrzeżeń. W reportażu pokazali parking z odpoczywajacymi po szybszej jeździe kierowcami.
Sadzisz ze Estonia to jakaś dzicz i nie maja w samochodach ichnich janosikow?

Mozliwe ze nie - choc akurat w google od niedawna jest podobna funkcja.

Zrobili odcinek próbny o długości 50 kilometrow.

W jakim sensie ? Gdzies na tym odcinku lapia sa parkingi, czy zrobili odcinkowy pomiar predkosci ?

Według Twojej teorii ichnia policja powinna ponieść porażkę. A nie poniosła.

W telewizji wszystko ladnie wyglada :-)

A na postoju kierowcy instaluja ichniego janosika :-)

J.

Data: 2019-10-08 22:51:55
Autor: kk
Ukradli mój pomysł
On 2019-10-08 22:29, WS wrote:
[...]

Żeby była tak niska trzeba korzystać z tych różnych dupstw a normalnie ludzie nie poieprzą się w to.

Namierzanie wykroczeń nie ma zasadniczo sensu. Jest tyle możliwości, że każdego można złapać wielokrotnie. Musiałby być jakiś system oceny ile złych na ile dobrych by to miało jakikolwiek sens.

Data: 2019-10-09 00:34:14
Autor: RadoslawF
Ukradli mój pomysł

Jesli to robią to znaczy że znaleźli odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości. Tez mam pytanie. Czy wiesz że nie ma żadnego problemu zeby i u nas wdrożyć taka procedurę?

Jest.
Patrol będzie stał i pilnował już złapanego zamiast łapać kolejnych
na chwałę komedianta i innych przełożonych.
Więc się nie wykażą, ani iloscią ani wielkością mandatów.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-08 17:10:09
Autor: Zenek Kapelinder
Ukradli mój pomysł
Jesli to już robią to znaczy że znaleźli rozwiązanie stworzonych przez Ciebie sztucznych problemów. Pokazali w wiadomosciach. Na bank ci co rzadza to widzieli. Jak im się idea spodoba to za miesiac mogą to w Polsce powtórzyć. Koszty wejścia niewielkie. W zasadzie zerowe. Radar przy parkingu.

Data: 2019-10-08 23:30:54
Autor: WS
Ukradli mój pomysł
On Wednesday, October 9, 2019 at 2:10:12 AM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
Jak im się idea spodoba to za miesiac mogą to w Polsce powtórzyć. Koszty wejścia niewielkie. W zasadzie zerowe. Radar przy parkingu.

Ale w jaki sposob ma to cos poprawic? Toz to tylko szopka dla TV...
Przeciez to oznacza mniej dotkliwe karanie: teraz masz mandat, przy tym rozwiazaniu wybierasz: mandat albo przerwa
Rownie(bardziej) skutecznie moga same mandaty proponowac...
Przy sensownej jezdzie limit +20-40km/h prawdopodobienstwo mandatu za predkosc jest minimalne... i tu jest problem.

Data: 2019-10-09 12:06:50
Autor: RadoslawF
Ukradli mój pomysł

[...]

Robią to w kraju gdzie liczy się zmniejszenie ilości wypadków i
polepszenie bezpieczeństwa. U nas policja realizuje założoną ilość
wystawionych mandatów. A liczy się tylko żeby wyrobili normę i
nic więcej. Więc u nas to rozwiązanie się nie przyjmie.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-09 03:28:18
Autor: Zenek Kapelinder
Ukradli mój pomysł
Pierdolisz Radosław. Znajdź w necie informacje jakie są wpływy z mandatów a jakie straty budżetu związane z wypadkami drogowymi. Przy tak chujowym stosunku jaki jest nie dziwi mnie że kaza policji karac każdego kto się nawinie. W Estoni pewno podobnie i kara pozbawienia wolności na godzine jest raczej ukłonem w stronę kierowców.

Data: 2019-10-09 17:50:25
Autor: RadoslawF
Ukradli mój pomysł

[...]

Sam pierdolisz a w dodatku brakuje ci argumentów.
Strat budżetu związanych z wypadkami drogowymi nie pokryjesz
wpływami z mandatów.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-09 10:08:40
Autor: Zenek Kapelinder
Ukradli mój pomysł
Wiem że wpływy z mandatów, za predkosc" to ułamek tego co traci budżet. W związku z tym należy je zastąpić innym rozwiązaniem bo mandaty się nie sprawdzają. Gdybym teraz zostal królem to od jutra od 6:00 nie było by mandatow za przekroczenie prędkości. Było by zamiast tego ograniczone wolnosci do kilku godzin, w zależności od prędkości. Za pół roku jak by ktoś przy wyprzedzaniu przekraczal prędkość to wyprzedzamy by pokazywał wyprzedzające ze jest glupi, a następnie dzwonił by na policję zeby zatrzymali głupiego.

Data: 2019-10-09 12:34:37
Autor: Zenek Kapelinder
Ukradli mój pomysł
Masz szanse. Za kilka dni wybory. Głosuj na takich co maja to w programie. A jak takich nie ma to trzeba było założyć odpowiednią partie i wygrac w wyborach.

Data: 2019-10-09 19:40:44
Autor: kk
Ukradli mój pomysł
On 2019-10-09 19:08, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

A ja bym zlikwidował ograniczenia prędkości i rozgonił to ścierwo co żeruje na nich.

Data: 2019-10-10 15:55:28
Autor: J.F.
Ukradli mój pomysł
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:86f9a782-e8ff-48a8-82c1-decec2ad2b4f@googlegroups.com...
[...]

Zenku, wykrywalnosc, mowi Ci to cos ?
Wszystko zalezy od tego, jak czesto by mnie lapano - raz na 2 lata moze i bylbym sklonny poswiecic tych pare godzin.

A budzet, mowi ci cos ? Bo jak obywatel bedzie pare godzin leniuchowal zamiast wplacic 500 zl ... to na dzieci zabraknie, na trzynasta emeryture zabraknie  :-)

No i zawsze mozesz zajrzec do Skandynawii ... 2% dochodu, nie mniej niz 500zl.
Czy tez sie nie sprawdzi ? Raczej nie, ale suweren bedzie zadowolony, jak sie dowie ile XXX zaplacil :-)

Za pół roku jak by ktoś przy wyprzedzaniu przekraczal prędkość to wyprzedzamy by pokazywał wyprzedzające ze jest glupi, a następnie dzwonił by na policję zeby zatrzymali głupiego.

Mowisz ?
Roznie sie o Polakach mowi, ale na razie tak masowo nie dzwonia.
Czy to nie domena Szwajcarow, a i to nielicznych ?
Do tego musialbys jeszcze Krolewska Policje pilnowac, zeby dobrze pracowala, a nie zniechecala donosicieli :-)

J.

Data: 2019-10-09 13:20:58
Autor: J.F.
Ukradli mój pomysł
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d9db1d7$0$526$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Oj tam oj tam - dopisze sie "mandatow lub zatrzymanych na 45 minut" i zadziala.

Tylko jak za jednym krzakiem schowac tyle samochodow ? :-)

J.

Data: 2019-10-09 06:41:08
Autor: KarolR
Ukradli. Wódz Kaczyńskim decyduje o wszystkim.
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości

Czy wiesz że nie ma żadnego problemu zeby i u nas wdrożyć taka procedurę?

Niestety, u nas jest z tym problem, bo wódz Kaczyński nie ma na to
czasu.
Dla Kaczyńskiego najważniejsze jest umacnianie swojej dyktatury.
Po zlikwidowaniu demokratycznego sądownictwa, musi teraz
zlikwidować niezależne media.
Na takie głupoty jak Prawo o Ruchu Drogowym to on nie ma czasu.
Wódz Kaczyńskim decyduje o wszystkim.

Data: 2019-10-09 11:01:51
Autor: J.F.
Użytkownik "KarolR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qnjodt$dnq$1@news.mixmin.net...
[...]

Ma i nie ma.
https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/jazda-na-suwak-i-korytarz-życia-zwolennicy-nowych-przepisów-powinni-poczekać-z-otwieraniem-szampana/ar-AAIoeNd

Moze jeszcze zdazy cos poprawic.
Przez 4 lata nie bylo czasu, ale w ostatnim tygodniu, juz po wyborach, moze sie znajdzie :-)

J.

Data: 2019-10-09 11:37:21
Autor: J.F.
Ukradli mój pomysł
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:15d49e39-e784-4224-8cb9-94d048a01007@googlegroups.com...
Jesli to robią to znaczy że znaleźli odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości. Tez mam pytanie.
Czy wiesz że nie ma żadnego problemu zeby i u nas wdrożyć taka procedurę?

No jak nie ma, jak jest ?
Powinna byc ustawa, Sejm, Senat, Prezydent ...

No dobra - przekonasz Prezesa, to za tydzien moze byc wdrozone.

A tak swoja droga - zwykle wypisanie mandatu u nas trwa i trwa i trwa .... i juz masz kare dodatkową.
A jak sie kierowca piekli, to trwa dluzej :-)

Co oni tam robia ... przeciez to nijak nie powinno tyle trwac.
No dobra - zlapia kogos na predkosci to moze i powinno trwac jeszcze dluzej, ale raz mi tak trzezwosc sprawdzali ... dobrze, ze akurat plyn w spryskiwaczu sie skonczyl ...

J.

Data: 2019-10-09 03:36:22
Autor: japanizer
Ukradli mój pomysł
On Wednesday, October 9, 2019 at 3:44:10 AM UTC+9, wowa wrote:
> W Estoni testują przymusowy postój za przekroczenie prędkości. Jesli kierowca No ale tak patrząc szerzej, to jak to może być egzekwowane? Patrol też stoi godzinę? A jak będzie kilku pacjentów to cały dzień mogą stać i ich pilnować. Może zabierają kluczyki i zwrot za godzinę? Chyba że naród taki honorowy i słowo wystarczy?

Kiedyś pewnemu Wolakowi opisywałem, jak działają bramki w metrze w Japonii, np. w Tokio - są po prostu cały czas otwarte, można przez nie przejść bez biletu. Coś jak tu:

https://expatsguide.jp/wp/wp-content/uploads/Orange-Ticket-Gate.jpg

Lecz mimo to - wszyscy kupują bilety (nie ma kontroli biletów w wagonach metra czy na peronach).

Wolak bardzo się zadumał nad głupotą Japończyków, po czym rzekł - "to po co oni w ogóle kupują bilety, skoro można jeździć za darmo"?

Trochę podobna sytuacja.

Data: 2019-10-09 10:43:14
Autor: blast
Ukradli mój pomysł
[...]

Myślę że niejeden kierowca po takim przymusowym postoju próbowałby nadgonić stracony czas. Tak więc boję się że takie rozwiązanie może pogorszyć bezpieczeństwo.

Ukradli mój pomysł