"Ukradzione" zdjęcia na niemieckiej stronie

Data: 2013-09-01 22:55:50
Autor: Koziołek
"Ukradzione" zdjęcia na niemieckiej stronie
Piszę w cudzysłowie, bo sam je niemiaszkom sprezentowałem.

Z racji tego, że właśnie mija kolejna rocznica, jak to szwaby złamały szlaban, przypomniałem sobie, że mnie też skrzywdzili. Przypomniałem sobie - i się wkurwilem.
Otóż kilka lat temu wysłałem do właściciela niemieckej strony poświęconej firmie Luxman foty mojego amplitunera. Jako że sprzęt był w stanie "perfetto", gość spytał, czy może zamieścić je u siebie. Za free, jedynie podając autora. Wyraziłem zgodę, foty wisiały tak przez jakiś czas. Niestety po jakimś czasie zniknąłem ja - jako autor - natomiast pojawił się na zdjęciach podpis z adresem niemieckiego serwisu.
Zaznaczam, że niedawno wysłałem maila w którym poruszyłem ww. temat i poprosiłem o podanie mnie jako autora, wraz z linkiem do mojej strony. Niestety odzewu się nie doczekałem.
Oczywiście dysponuję oryginalami zdjęć w dużej rozdzielczości.
Czy jest to do ugrania bez wozu pieniędzy, czy też może bez niego Niemiec nadal będzie pluł mi w twarz bezkarnie?

Link do strony o Luxmanie, z moimi fotami:
http://www.hifi-studio.de/hifi-klassiker/luxman/Luxman_R-800S/Luxman_R-800S.htm

Wątek na audiostereo.pl, w którym po raz pierwszy wrzuciłem ww. foty:
http://www.audiostereo.pl/luxman-r800s-juz-jedzie_33413.html#entry763666

Pozdr.,

Koziołek
--
www.przepraszamzacrossposta.blox.pl
www.blogmateuszka.blox.pl

Data: 2013-09-02 02:56:26
Autor: Kabelek
[...]

W Niemczech jest stado kancelarii specjalizujących się w tych sprawach
(prawa autorskie).
Jeżeli zależy ci tylko na podaniu autora, to dogadaj się z jakąś
kancelarią. Możesz też żądać jakąś stówkę za wszystkie zdjęcia, a reszta co
ugrają to dla kancelarii. I wierz mi oni obedrą ich ze skóry, że odechce im
się raz na zawsze.
Spróbuj dogadać się u tych :
http://www.waldorf-frommer.de/

Kabelek

Data: 2013-09-03 22:28:50
Autor: Koziołek
Kabelek napisał:
[...]

Dzięki wielkie!

Pozdrawiam,

Koziołek

"Ukradzione" zdjęcia na niemieckiej stronie