Ukradziony opis aukcji

Data: 2013-04-11 12:47:22
Autor: poszukiwacz
Ukradziony opis aukcji
Budzik wrote:
Konkurencja ukradła opis mojej aukcji.
Obrazki też?
Styl strony też?

Jeśli sam tekst opisu przywłaszczył a nie masz wyłączności na sprzedawany towar to ciężko udowodnić że nie wolno użyć takiego samego opisu na towar powszechnie dostępny.

Data: 2013-04-11 12:51:49
Autor: Liwiusz
Ukradziony opis aukcji
W dniu 2013-04-11 12:47, poszukiwacz pisze:
Budzik wrote:
[...]

Zupełnie nie rozumiem Twojego toku rozumowania. Co ma do tego "powszechna dostępność towaru"? Uważasz, że mogę dowolnie dysponować np. tekstami recenzji filmów?

--
Liwiusz

Data: 2013-04-11 15:05:56
Autor: Bydlę
Ukradziony opis aukcji

Budzik wrote:
[...]

Czytałeś temat?

--
Bydlę

Data: 2013-04-13 11:22:47
Autor: Bydlę
Ukradziony opis aukcji

On 2013-04-11 12:51:49 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

Budzik wrote:
[...]

I w nim są recenzje filmów?
;>

--
Bydlę

Data: 2013-04-13 13:29:57
Autor: Liwiusz
Ukradziony opis aukcji
On 2013-04-11 15:39:53 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

On 2013-04-11 12:51:49 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

Budzik wrote:
[...]

Nie. Ale zastosowano ogólny argument, że opisy powszechnie dostępnych produktów nie podlegają prawu autorskiemu. Pogląd ten wymagał jego obalenia, z uwagi na powagę tej grupy.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-13 16:51:41
Autor: Andrzej Lawa
Ukradziony opis aukcji
W dniu 13.04.2013 13:29, Liwiusz pisze:

I w nim są recenzje filmów?

Nie. Ale zastosowano ogólny argument, że opisy powszechnie dostępnych
produktów nie podlegają prawu autorskiemu. Pogląd ten wymagał jego
obalenia, z uwagi na powagę tej grupy.

Musiałem coś przegapić... Kto i kiedy rzekomo rzucił taki argument?

Data: 2013-04-13 16:54:39
Autor: Liwiusz
Ukradziony opis aukcji
W dniu 2013-04-13 16:51, Andrzej Lawa pisze:
[...]

user poszukiwacz 2013-04-11 12:47

Data: 2013-04-13 17:13:50
Autor: Andrzej Lawa
Ukradziony opis aukcji
W dniu 13.04.2013 16:54, Liwiusz pisze:

[...]

  "Ciężko" <> "nie da się". Przynajmniej takie mam wrażenie ;)

Data: 2013-04-16 19:33:20
Autor: Bydlę
Ukradziony opis aukcji

On 2013-04-11 15:39:53 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>
On 2013-04-11 12:51:49 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>
said:
[...]

Wrażenia z seansu nie mogą być produktem.

--
Bydlę

Data: 2013-04-11 16:31:39
Autor: poszukiwacz
Ukradziony opis aukcji
Liwiusz wrote:
[...]

Według ciebie opis towaru to recenzja?
Miałem na myśli to co ZAWSZE jest opisem towaru a nie czymś więcej.

Data: 2013-04-11 16:40:11
Autor: Krzysztof Jodłowski
Ukradziony opis aukcji
Miałem na myśli to co ZAWSZE jest opisem towaru a nie czymś więcej.

A dalej idąc jak ktoś sprzedaje wysoki, biały wazonik z niebieskimi kwiatkami, to wersji sposobów jego opisu jest skończona i dość mała ilość. Ale przy bardziej skomplikowanych towarach wersji oczywiście może być zdecydowanie więcej. Nie zmienia to faktu, że każdy może opisać towar dowolnie i bardzo ciężko będzie dowieść że "ktoś skopiował mój opis" a  nawet jeśli brzmienie jest identyczne, to jeszcze trzeba dowieść że to dzieło autorskie.

Krzysztof

Data: 2013-04-11 17:57:59
Autor: Budzik
Ukradziony opis aukcji
Osobnik posiadający mail bluelaser@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Kwestia udowodnienia jest bezsporna (literówka, przecinki, podkreślenia, czy pogrubienia dokładnie w tym samym miejscu.)

--
Pozdrawia... Budzik
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

Data: 2013-04-12 21:11:59
Autor: Andrzej Lawa
Ukradziony opis aukcji
W dniu 11.04.2013 19:57, Budzik pisze:

Kwestia udowodnienia jest bezsporna

A ja się jednak będę spierał ;->

(literówka, przecinki, podkreślenia,
czy pogrubienia dokładnie w tym samym miejscu.)

Niektóre elementy opisów są dość uniwersalnie stosowane, np.
"Sprzedam skuter, czerwony *bezwypadkowy*" - ważna, wyróżniająca cecha dość często jest w tekście ogłoszenia... wyróżniania ;)

Nie jest to coś na tyle unikalnego, by mało być chronione przez PA.

Żeby nie kołować dookoła sedna: bez konkretnego przykładu twojego wysoce rozbudowanego i indywidualnego dzieła opisującego towar, twój wątek wygląda jako "kwestia akademicka" w najlepszym przypadku, a w najgorszym - próba bezsensownego "bicia piany" na poziomie pozywania za znieważenie bo ktoś ci język pokazał ;)

Jak już zwracano ci tu uwagę zakwalifikowanie czegoś pod ochronę PA wymaga indywidualnej oceny i bez konkretnego przykładu nic się nie da konkretnie powiedzieć.

Data: 2013-04-12 22:48:02
Autor: m
Ukradziony opis aukcji
On 04/12/2013 09:11 PM, Andrzej Lawa wrote:

[...]

Co najmniej co trzeci opis aukcji jest swoistym "dziełem sztuki". Tj - widać że autor aukcji wiele trudu włożył w to żeby ostatni szmelc i badziew opisać jako superprzydatną i atrakcyjną rzecz. IMHO wiele aukcji jak najbardziej kwalifikuje się jako dzieło w rozumieniu P.A.

p. m.

Data: 2013-04-14 21:57:49
Autor: Budzik
Ukradziony opis aukcji
Osobnik posiadający mail alawa.news@lechistan.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Andrzeju, czy uznasz, że moja wypowiedz powyżej została skopiowana z Twojej, czy też że użyłem uniwersalnych, stosowanych zwrotów i stąd podobieństwo?

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2013-04-15 20:05:28
Autor: Andrzej Lawa
Ukradziony opis aukcji
W dniu 14.04.2013 23:57, Budzik pisze:
[...]

Uznam, że głupio trollujesz jak ostatni dureń.

Data: 2013-04-16 08:10:27
Autor: Budzik
Ukradziony opis aukcji
Osobnik posiadający mail alawa.news@lechistan.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Uznam, że głupio trollujesz jak ostatni dureń.

Ten poziom Twojego argumentowania jak zwykle mnie zasmucił ale nie zdziwił.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2013-04-16 11:18:13
Autor: Andrzej Lawa
Ukradziony opis aukcji
W dniu 16.04.2013 10:10, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail alawa.news@lechistan.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Uznam, że głupio trollujesz jak ostatni dureń.

Ten poziom Twojego argumentowania jak zwykle mnie zasmucił ale nie zdziwił.

To nie był argument tylko stwierdzenie faktu.

Data: 2013-04-16 11:01:00
Autor: Budzik
Ukradziony opis aukcji
Osobnik posiadający mail alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Uznam, że głupio trollujesz jak ostatni dureń.

Ten poziom Twojego argumentowania jak zwykle mnie zasmucił ale nie
zdziwił.
To nie był argument tylko stwierdzenie faktu.

Nie ma sprawy, Andrzeju. Taki styl...

Data: 2013-04-13 11:24:44
Autor: Bydlę
Ukradziony opis aukcji
On 2013-04-11 16:40:11 +0200, Krzysztof Jodłowski <bluelaser@poczta.onet.pl> said:

Miałem na myśli to co ZAWSZE jest opisem towaru a nie czymś więcej.

A dalej idąc jak ktoś sprzedaje wysoki, biały wazonik z niebieskimi kwiatkami, to wersji sposobów jego opisu jest skończona i dość mała ilość.

Nie ilość, a liczba i to nieskończona.
;>

Nie zmienia to faktu, że każdy może opisać towar dowolnie

No właśnie...

 i bardzo ciężko będzie dowieść że "ktoś skopiował mój opis" a  nawet jeśli brzmienie jest identyczne, to jeszcze trzeba dowieść że to dzieło autorskie.

Ale zacząć od przedstawienia dowodów na bycie autorem danego tekstu.

--
Bydlę

Data: 2013-04-13 12:57:42
Autor: Krzysztof Jodłowski
OT liczba - ilość
Nie ilość, a liczba i to nieskończona.
;>

:)
__________________
Liczba oznacza "stan liczebny" albo pojęcie, którego treścią jest wynik liczenia wyrażony zwykle cyframi. Liczba odnosi się więc do rzeczy "policzalnych", przedmiotów (żywych i martwych), które można kolejno policzyć.
Ilość jest miarą tego, co może być mierzone lub ważone, to jest odnosi się do rzeczy "niepoliczalnych", np. gazów, cieczy, ciał sypkich, pojęć abstrakcyjnych itp.
_________________

Więc jeśli "nieskończona" to faktycznie liczba, ale jeśli "dość mała" (czyli raczej policzalna), to ilość.
To były wersje, a te są konkretnie policzalne przy ograniczonej ilości słów (permutacje itp.). Więc chyba było dobrze...

Krzysztof

Data: 2013-04-13 13:05:13
Autor: Andrzej Kubiak
OT liczba - ilość
Dnia Sat, 13 Apr 2013 12:57:42 +0200, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

[...]

Słowa też są policzalne.
"Przy ograniczonej liczbie słów" :>

AK

Data: 2013-04-13 13:11:13
Autor: Krzysztof Jodłowski
OT liczba - ilość
Słowa też są policzalne.
"Przy ograniczonej liczbie słów" :>

Ale też dobrze brzmi :)
No i z punktu widzenia informatyka, to wszystkich słów się nie policzy, bo zawsze można stworzyć nową kombinację liter tworzących słowo. Wiem z punktu widzenia polonisty, to słowa można policzyć, bo tu i teraz w danym języku jest ilość/liczba :) ograniczona. Szaleństwo...

Data: 2013-04-13 16:35:39
Autor: Andrzej Kubiak
OT liczba - ilość
Dnia Sat, 13 Apr 2013 13:11:13 +0200, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

No i z punktu widzenia informatyka, to wszystkich słów się nie policzy,

Bardzo kiepskiego informatyka.

bo zawsze można stworzyć nową kombinację liter tworzących słowo

I po utworzeniu tej nowej kombinacji informatyk nie będzie potrafił
dotychczasowej liczby zwiększyć o jeden?

AK

Data: 2013-04-13 13:17:49
Autor: Gotfryd Smolik news
OT liczba - ilość
On Sat, 13 Apr 2013, Krzysztof Jodłowski wrote:

Liczba oznacza "stan liczebny" [...]
Liczba odnosi się więc do rzeczy "policzalnych"[1]
[...]
Ilość jest miarą tego, co może być mierzone lub ważone, to jest odnosi się do rzeczy "niepoliczalnych" [...]
_________________

Więc jeśli "nieskończona" to faktycznie liczba, ale jeśli "dość mała"
(czyli raczej policzalna[2]), to ilość.

[1],[2]
  Stwierdzono niespójność zeznań.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-15 21:23:41
Autor: Bydlę
OT liczba - ilość
On 2013-04-13 12:57:42 +0200, Krzysztof Jodłowski <bluelaser@poczta.onet.pl> said:

Nie ilość, a liczba i to nieskończona.
;>

Liczba oznacza "stan liczebny"

Liczby używamy do rzeczy policzalnych.

Ilość jest miarą tego, co może być mierzone lub ważone

Np. trochę wody lub szczyptę soli.

Natomiast opisy aukcji są policzalne, więc nie ilość...
;>>>

--
Bydlę

Ukradziony opis aukcji