[foto] Ukraina, Bieszczady Wschodnie (Pikuj)

Data: 2016-09-13 20:32:24
Autor: ppontek
[foto] Ukraina, Bieszczady Wschodnie (Pikuj)
Parę fot z weekendowej wycieczki w ukraińskie Bieszczady Wschodnie czyli .... Pikuj po raz nie wiem już który.

https://goo.gl/photos/37vwsRVwA8Yu7QXd8

Jak by ktoś był zainteresowany - relacja tutaj:

http://garmin.bikestats.pl/1513986,20160910-Ukraina-Pikuj-12.html

PABLO

Data: 2016-09-14 14:40:12
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-09-13 o 20:32, ppontek pisze:
[...]

Widzę, że jakoś przeżyłeś koniec picasaweb i zaadoptowałeś sie do nowego. :) Gratulacje dla malucha i jego woźnicy. I jak zwykle, świetnie sie ogląda i... podziwia.

Szkoda, że nie ma kilku zdań wprowadzających na początku galerii. Możesz przekleić kawałek z bikestats. Przydałyby się też krótkie opisy do zdjęć i daty. Wiem, że to ostatnie jest uciążliwe, bo niektóre zdjęcia są kolażami (nie mylić z kolarzem :), ale da się. A na razie wszystkie mają datę 12.09 :) Można by też poodzielać poszczególne etapy tekstem, jak to zrobił Marek z relacji z Rumunii.

A w części słownej (bikestats), dołożyłbym co jakiś czas jakieś typowe zdjęcie ilustrujące poszczególne akapity.

Tyle sugestii. :)

Data: 2016-09-14 18:15:33
Autor: ppontek
W dniu 2016-09-14 o 14:40, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

To wciąż jest tymczasowe rozwiązanie. Niestety nadal nie umiem znaleźć adresu (a dokładnie numeru ID dla konta klubik-karpacki) do głównej strony galerii (jak dawniej). Bez tego, zamieszczanie tam zdjęć nie ma sensu.

Gratulacje dla malucha i jego woźnicy. I jak zwykle, świetnie
sie ogląda i... podziwia.

Dziękuję.

[...]

Podpisy będą, ale wciąż nie zdecydowałem się na docelowe miejsce na zdjęcia.

A w części słownej (bikestats), dołożyłbym co jakiś czas jakieś typowe
zdjęcie ilustrujące poszczególne akapity.

Miałem ten sam pomysł :-)

Tyle sugestii. :)

Dzięki, każda sugestia jest mile widziana!

Graba!
PABLO

Data: 2016-09-14 12:07:36
Autor: Marek
ppontek napisał:

To wciąż jest tymczasowe rozwiązanie. Niestety nadal nie umiem znaleźć adresu (a dokładnie numeru ID dla konta klubik-karpacki) do głównej strony galerii (jak dawniej). Bez tego, zamieszczanie tam zdjęć nie ma sensu.

Może równie usłużni jak kompetentni pracownicy tych okularów na gumce Ci
pomogą? Warto chyba do nich napisać i wyłożyć problem.
Nie chciałbym wyjść na sobka, ale źle mi się ogląda gołe foty, bez
tradycyjnego komentarza. Twoje opisy są na tyle lakoniczne, że świetnie
by wypadły w nowym layoucie. Byłoby "tak jak w kinie" :).
Napisane nie zginie. Raczej, a nawet chyba.
Nawet jak zmienisz właściciela hosta, w którym wiszą Twoje fotki, to łatwiej
jest opis skopiować i wkleić, niż pisać od nowa. Zwłaszcza, że tu czas
(i pamięć) działa na niekorzyść.

--
Marek

Data: 2016-09-15 09:32:17
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-09-14 o 18:15, ppontek pisze:

[...]

Fakt, denerwujące, że nie można zapodać linku do zestawu (setu) galerii. Ja stosuję następujące rozwiązanie. Część słowno-muzyczną do zdjęć umieszczam na osobnej stronie. W moim przypadku jest to google sites (znów google). Trochę przypomina Twój bikestats. Czyli narzędzie do pisania własnych stron internetowych. BTW takie sobie. Po lewej stronie można umieścić linki do wszystkich wypraw Klubiku Karpackiego. Kliknięcie na jeden z nich powoduje wejście w słowny opis (np. jak Twój w bikestats). Można też umieszczać w nim zdjęcia. I na końcu relacji słownej dajesz link do konkretnej galerii zdjęć czy filmiku na youtube.

Podsumowując. Główny adres stronu Klubiku Karpackiego możesz udostępnić. Wchodzący widzi po lewej stronie nazwy poszczególnych wypraw. Wchodzi w jedną, czyta (lub nie) tekst, a na końcu znajduje link do galerii. Ja to stosuję z powodzeniem.

Podpisy będą, ale wciąż nie zdecydowałem się na docelowe miejsce na
zdjęcia.

Zostań przy GP. Nie jest źle, a powinno być tylko lepiej.

Data: 2016-09-15 01:15:12
Autor: Zarazek
[foto] Ukraina, Bieszczady Wschodnie (Pikuj)
Fakt, denerwujące, że nie można zapodać linku do zestawu (setu) galerii.

Ale przecież można (get.google.com/albumarchive/id). Tyle, że tak podany zestaw nie jest posortowany datami, więc panuje bałagan.

Data: 2016-09-15 19:35:30
Autor: ppontek
W dniu 2016-09-15 o 10:15, Zarazek pisze:

Ale przecież można (get.google.com/albumarchive/id).

Ten link prowadzi do "404. That's an error.".

Może działa u Ciebie po zalogowaniu, u mnie nie działa ani przed, ani po zalogowaniu.

PABLO

Data: 2016-09-15 23:24:39
Autor: Zarazek
[foto] Ukraina, Bieszczady Wschodnie (Pikuj)
No to zobacz, czy widzisz moją galerię:

https://get.google.com/albumarchive/112636166120222350161

Data: 2016-09-16 11:46:18
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2016-09-16 o 08:24, Zarazek pisze:
No to zobacz, czy widzisz moją galerię:

https://get.google.com/albumarchive/112636166120222350161

Ja widzę, ale masz rację, że to trochę mirsz-marsz. Zdecydowanie brakuje możliwości linku do setu albumów, tego co widzi właściciel.

Pooglądam Twoje produkcje, skoro je wystawiłeś. Na razie przerzuciłem Suwalszczyznę. Widzę, że pociąga Cie to co i mnie - szerokie, kręte szutrówki na pierwszym planie. A Suwalszczyzna jest po prostu piękna.

Data: 2016-09-15 23:26:18
Autor: Zarazek
[foto] Ukraina, Bieszczady Wschodnie (Pikuj)
Dostałeś 404, bo zamiast "id" w tym linku trzeba wstawić numer.

Przykładowo moja galeria - powinieneś ją widzieć:

https://get.google.com/albumarchive/112636166120222350161

Data: 2016-09-15 23:38:58
Autor: Zarazek
[foto] Ukraina, Bieszczady Wschodnie (Pikuj)
Dodam jeszcze, że jeśli jesteś zalogowany do google photos, to po przejściu pod adres:
https://get.google.com/albumarchive/

....powinien on zostać uzupełniony o twój numer ID.

Data: 2016-09-16 00:56:33
Autor: Jacek G.
W dniu piątek, 16 września 2016 08:26:20 UTC+2 użytkownik Zarazek napisał:
Dostałeś 404, bo zamiast "id" w tym linku trzeba wstawić numer.

Przykładowo moja galeria - powinieneś ją widzieć:

https://get.google.com/albumarchive/112636166120222350161

Fajne zdjęcia. Zajrzałem na pierwszy ogień do albumu z Suwalszczyzny, gdzie też w tym roku byłem i odwiedzałem podobne, a często te same miejsca.
Wrzucaj czasem linka jak będziesz miał relacje z kolejnych wyjazdów.
--
Jacek G.

Data: 2016-09-16 11:20:45
Autor: Ignac
[...]

Tak, widzę, widzę - Zarazku Ty mój, Esteto nieziemski!

Data: 2016-09-16 19:26:27
Autor: ppontek
W dniu 2016-09-16 o 08:26, Zarazek pisze:
Dostałeś 404, bo zamiast "id" w tym linku trzeba wstawić numer.

Przykładowo moja galeria - powinieneś ją widzieć:

https://get.google.com/albumarchive/112636166120222350161

Moja (Paweł Pontek) "galeria" jeszcze przed likwidacją Picasy generowała adres z tym numerem ID (zamiast nazwy użytkownika).

Natomiast "galeria" klubikowa do samego końca generowała adres z nazwą użytkownika.

Po zalogowaniu się najpierw miałem błąd 404, potem pustą stronę (bez albumów). Coś tam poklikałem i Google kazało mi skojarzyć archiwum zdjęć z kontem Google (cokolwiek by to miało znaczyć). Zrobiłem to i teraz pod tym adresem są widoczne tylko stare albumy, tzn. te, które były przed likwidacją Picasy, te które pojawiły się po likwidacji mają status "widoczne tylko dla osób posiadających link" i nie są widoczne. Nie wiem gdzie można zmienić ten status (ktoś wie?), poza tym są w dziwnej kolejności.

PABLO

Data: 2016-09-16 09:43:24
Autor: kawoN
W dniu 13.09.2016 o 20:32, ppontek pisze:
Parę fot z weekendowej wycieczki w ukraińskie Bieszczady Wschodnie czyli
... Pikuj po raz nie wiem już który.
https://goo.gl/photos/37vwsRVwA8Yu7QXd8

Piękne, szczególnie rowery na szczycie :-)

Jak by ktoś był zainteresowany - relacja tutaj:
http://garmin.bikestats.pl/1513986,20160910-Ukraina-Pikuj-12.html

Uśmiałem się :-) Narracja krąży wokół jednego elementu ;-)
Masz chłopie żelazne zdrowie. Ja bym usnął za kółkiem.
Mimo, że nie potrafię spać w dzień, a w nocy mam bardzo
czujny sen. O spaniu w pociągach, autokarach czy samochodach
(jako pasażer) mogę zapomnieć.

pozdr.
kawoN

Data: 2016-09-21 11:28:19
Autor: JDX
On 2016-09-13 20:32, ppontek wrote:
Parę fot z weekendowej wycieczki w ukraińskie Bieszczady Wschodnie czyli
... Pikuj po raz nie wiem już który.

https://goo.gl/photos/37vwsRVwA8Yu7QXd8
Zdjęcia mają zbyt małą rozdzielczość. Obecnie wyświetlacze o
rozdzielczości FullHD (bądź większej) to chyba standard i IMO w takie
rozdzielczości zdjęć należy celować. A już kolaże 800x500 pikseli
złożone z 6 zdjęć wyglądają po prostu fatalnie:
https://photos.google.com/share/AF1QipPRVTPvCHSDdgz3BDeAIwt0YvE2K6AizJPw7HjvUGWqP60vOGc5wZta7Cnab6d1vg/photo/AF1QipNkDVnzGSkyO9FQqd8sdvJLuG_TeOm49QsDiHJm?key=ZU4yVmxOLVotYjdQTmdaX3JUVEVWTC0yZDYwQzRR

Data: 2016-09-21 15:30:58
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Wed, 21 Sep 2016 11:28:19 +0200, JDX napisał(a):

[...]

Oj nie narzekaj. Przecież nie będziesz tego drukował jako plakat.
Dla mnie rozmiar idealny.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-09-22 07:40:00
Autor: ppontek
W dniu 2016-09-21 o 11:28, JDX pisze:
Zdjęcia mają zbyt małą rozdzielczość.

Zależy do czego. Jedynym celem tej prezentacji jest relacja "jak było" (i jak mogłoby mniej-więcej być, gdyby ktoś zechciał wybrać się z nami).

A to akurat chyba dobrze (wystarczająco) widać.

Obecnie wyświetlacze o
rozdzielczości FullHD (bądź większej) to chyba standard i IMO w takie
rozdzielczości zdjęć należy celować.

No cóż. Ja jestem staromodny.

PABLO

Data: 2016-09-22 08:54:39
Autor: kawoN
W dniu 22.09.2016 o 07:40, ppontek pisze:
[...]

Zdecydowanie. Nigdy przy Twoich relacjach nie zwracałem uwagi
na rozdzielczość. Bronią się zawartością :-)

Podejrzewam, że gdyby wrzucić super hiper rozdzielczość
oraz trochę "podciągnąć" jak to obecnie się robi
w większości zdjęć to te relacje straciłyby na autentyczności.

pozdr.
kawoN

Data: 2016-09-22 15:27:42
Autor: JDX
On 2016-09-22 07:40, ppontek wrote:
[...]

Taka fotka nie zajmuje nawet 1/4 powierzchni mojego 24" monitora
1920x1200, czyli żadnego tam ajwaj. No i widać ją raczej słabo, gdy
człowiek siedzi sobie ,,rozwalony" w fotelu, daleko od monitora, tak ze
dwa razy dalej niż odległość ,,ergonomiczna". Poza tym człowiek jest
jednak przyzwyczajony do ,,luksusu", bo tak małe zdjęcia na serwisach
,,zdjęciowych" to raczej mało kto już publikuje.

Obecnie wyświetlacze o
rozdzielczości FullHD (bądź większej) to chyba standard i IMO w takie
rozdzielczości zdjęć należy celować.

No cóż. Ja jestem staromodny.
Ja też. Ale jednak trzeba być staromodnym z umiarem. I np. dlatego na
moim ,,głównym" komputerze używam WinXP, a nie DOS-a. :-D A monitor mam
24" WUXGA, a nie 15" SVGA (800x600). :-D

[foto] Ukraina, Bieszczady Wschodnie (Pikuj)