Ukraina Wschodnia będzie kolejną Irlandią Północną?

Data: 2014-07-03 19:26:08
Autor: A. Filip
Ukraina Wschodnia będzie kolejną Irlandią Północną?
Bo ja w krótkoterminowe zwycięstwo EURo-majdaniarzy nad RUBlo-separatystami
jestem gotów uwierzyć i obstawiać, interesują mnie długofalowe reperkusje
rozwiązania Krwawe Lato (Bloody Summer).

--
A. Filip  -- Talibowie W KLEWKACH nie byli! :-)
Nie kłopocz się o nieszczęście trzy lata, a przemieni się w błogosławieństwo.

Data: 2014-07-03 19:50:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ukraina Wschodnia bdzie kolejn Irlandi Pnocn?

"A. Filip" vbrmhzgyif@e734.huge.strangled.net

Bo ja w krtkoterminowe zwycistwo EURo-majdaniarzy nad RUBlo-separatystami
jestem gotw uwierzy i obstawia, interesuj mnie dugofalowe reperkusje
rozwizania Krwawe Lato (Bloody Summer).

Ani w Iraq nie jest spokojnie, ani W Irlandii Pnocnej nakanianej
si do protestantyzmu nie byo spokojnie, ani na prawosawnej
Ukrainie nie bdzie spokojnie, pki ta Ukraina bdzie katolicyzowana.

Co powiedzieliby Polacy, gdyby byli kamstwem, sprytem, cwaniactwem,
pienidzmi, si/przemoc, strachem itp. nakaniani do obcej im
religii? Choby do buddyzmu?

Co powiedzieli w czasie Potopu, gdy Szwedzi (wraz z Bogusawom
Radziwiem) nakaniali Polakw do protestantyzmu -- wiemy.

Data: 2014-07-04 00:40:26
Autor: Jakub A. Krzewicki
Ukraina Wschodnia będzie kolejną Irlandią Północną?
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Co powiedzieliby Polacy, gdyby byli kłamstwem, sprytem, cwaniactwem,
pieniędzmi, siłą/przemocą, strachem itp. nakłaniani do obcej im
religii? Choćby do buddyzmu?

Do buddyzmu w Polsce nikt nie nakłania przemocą czy przekupstwem i raczej nie będzie z uwagi na pokojowy charakter misji tej religii w Europie (mówię o buddyzmie północnym, z którym sam mam związki, z południowym - Therawadą bywa różnie, ale ten nie prowadzi szerszej misji na północy z zasady). Jeśli chodzi o szerzenie wiary siłą, miałeś pewnie na myśli wahabizm.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2014-07-04 01:25:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ukraina Wschodnia bdzie kolejn Irlandi Pnocn?

"Jakub A. Krzewicki" lp4m34$ocn$1@node2.news.atman.pl

Miae pewnie na myli wahabizm.

Miaem na myli religi obc zdecydowanej wikszoci Polakw.

Data: 2014-07-04 02:53:21
Autor: Jakub A. Krzewicki
Ukraina Wschodnia będzie kolejną Irlandią Północną?
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

"Jakub A. Krzewicki" lp4m34$ocn$1@node2.news.atman.pl

Miałeś pewnie na myśli wahabizm.

Miałem na myśli religię obcą zdecydowanej większości Polaków.

Że zgadnę, mozaizm ;)

Ale tak na poważnie, to nawet i do tej ostatniej religii siłą się w Polsce nie przymusza. Przekupstwem i owszem się zdarza.

No i historycznie w ten sposób robiono również w PL z katolicyzmem (udało się) i z prawosławiem (nie wyszło).

Prawdę mówiąc, jedyną religią, która Polsce nie została narzucona z zewnątrz jest słowiańskie rodzimowierstwo.

--
СВЕТ
МИР

Ukraina Wschodnia będzie kolejną Irlandią Północną?