Ukraina Wschodnia będzie kolejną Irlandią Północną?

Data: 2014-07-03 19:50:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ukraina Wschodnia będzie kolejną Irlandią Północną?

"A. Filip" vbrmhzgyif@e734.huge.strangled.net

Bo ja w krótkoterminowe zwycięstwo EURo-majdaniarzy nad RUBlo-separatystami
jestem gotów uwierzyć i obstawiać, interesują mnie długofalowe reperkusje
rozwiązania Krwawe Lato (Bloody Summer).

Ani w Iraq nie jest spokojnie, ani W Irlandii Północnej nakłanianej
siłą do protestantyzmu nie było spokojnie, ani na prawosławnej
Ukrainie nie będzie spokojnie, póki ta Ukraina będzie katolicyzowana.

Co powiedzieliby Polacy, gdyby byli kłamstwem, sprytem, cwaniactwem,
pieniędzmi, siłą/przemocą, strachem itp. nakłaniani do obcej im
religii? Choćby do buddyzmu?

Co powiedzieli w czasie Potopu, gdy Szwedzi (wraz z Bogusławom
Radziwiłłem) nakłaniali Polaków do protestantyzmu -- wiemy.

Data: 2014-07-04 00:40:26
Autor: Jakub A. Krzewicki
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

Co powiedzieliby Polacy, gdyby byli kłamstwem, sprytem, cwaniactwem,
pieniędzmi, siłą/przemocą, strachem itp. nakłaniani do obcej im
religii? Choćby do buddyzmu?

Do buddyzmu w Polsce nikt nie nakłania przemocą czy przekupstwem i raczej nie będzie z uwagi na pokojowy charakter misji tej religii w Europie (mówię o buddyzmie północnym, z którym sam mam związki, z południowym - Therawadą bywa różnie, ale ten nie prowadzi szerszej misji na północy z zasady). Jeśli chodzi o szerzenie wiary siłą, miałeś pewnie na myśli wahabizm.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2014-07-04 01:25:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ukraina Wschodnia będzie kolejną Irlandią Północną?

"Jakub A. Krzewicki" lp4m34$ocn$1@node2.news.atman.pl

Miałeś pewnie na myśli wahabizm.

Miałem na myśli religię obcą zdecydowanej większości Polaków.

Data: 2014-07-04 02:53:21
Autor: Jakub A. Krzewicki
[...]

Że zgadnę, mozaizm ;)

Ale tak na poważnie, to nawet i do tej ostatniej religii siłą się w Polsce nie przymusza. Przekupstwem i owszem się zdarza.

No i historycznie w ten sposób robiono również w PL z katolicyzmem (udało się) i z prawosławiem (nie wyszło).

Prawdę mówiąc, jedyną religią, która Polsce nie została narzucona z zewnątrz jest słowiańskie rodzimowierstwo.

--
СВЕТ
МИР

Ukraina Wschodnia będzie kolejną Irlandią Północną?