[foto] Ukraina - pogranicze obwod贸w lwowskiego i wo艂y艅skiego

Data: 2015-10-20 13:39:05
Autor: twistedme
[foto] Ukraina - pogranicze obwod贸w lwowskiego i wo艂y艅skiego
W dniu 2015-10-19 o 20:28, ppontek pisze:
Cze艣膰!

W weekend pokr臋cili艣my si臋 na Ukrainie po pograniczu obwod贸w lwowskiego
i wo艂y艅skiego.

Tereny, na kt贸rych z pozoru "nie ma nic ciekawego", ale w rzeczywisto艣ci
to inny 艣wiat, tu偶 za miedz膮. Wsie jak z naszego (jak偶e ju偶 odleg艂ego)
dzieci艅stwa. Zapach prawdziwej wsi, wszechobecna chudoba (w kilka
znaczeniach tego s艂owa jednocze艣nie), klimatyczne sklepy i malownicze
krajobrazy. Ludzie bardzo przyja藕ni. Weekend odpoczynku.

Do ostatniej chwili trudno by艂o si臋 zdecydowa膰 gdzie pojedziemy.
Prognozy pogody zmienia艂y si臋 i generalnie nie wr贸偶y艂y niczego dobrego.
Na szcz臋艣cie prognozy sprawdzi艂y si臋 i g艂贸wne opady przesz艂y w nocy -
chwa艂a im za to. W sobot臋 od ok. po艂udnia upierdliwa m偶awka, w nocy
zlewa, od niedzielnego poranka coraz 艂adniej - wiele chwil ze s艂o艅cem.
By艂o ciep艂o, mo偶e troch臋 doskwiera艂 wiatr.

Par臋 fot:
https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/JesiennySpacerWCzasieIPrzestrzeni

PABLO
Fajnie, pozazdro艣ci膰, ju偶 widz臋 jak namawiam 偶on臋 i dzieciaki na tak膮 wypraw臋 hahaha.

Pytanie zupe艂nie poboczne: Zabezpieczacie si臋 jako艣 specjalnie przed kleszczami?

Data: 2015-10-20 20:31:41
Autor: ppontek
W dniu 2015-10-20 o 13:39, twistedme pisze:

Fajnie, pozazdro艣ci膰, ju偶 widz臋 jak namawiam 偶on臋 i dzieciaki na tak膮
wypraw臋 hahaha.

Spr贸buj!

Pytanie zupe艂nie poboczne: Zabezpieczacie si臋 jako艣 specjalnie przed
kleszczami?

Specjalnie - nie. Przy okazji - po trosze tak, ja np. z kilku powod贸w, niezale偶nie od warunk贸w (czyli tak偶e jak jest upa艂) w臋druj臋 w d艂ugich spodniach, solidnych butach, koszuli z d艂ugim r臋kawem i w czapeczce.

Pewnie przy okazji zabezpiecza to troch臋 i przed kleszczami.

PABLO

Data: 2015-10-21 10:57:55
Autor: kawoN
W dniu 20.10.2015 o 20:31, ppontek pisze:

[...]

Zawsze jestem pe艂en podziwu dla Twojego d艂ugiego ubioru.
Widz臋, 偶e ch艂opaki te偶 zawsze w d艂ugich spodniach.

Jeste艣cie prawdziwymi twardzielami :-)

pozdr.
kawoN

Data: 2015-10-21 20:05:03
Autor: ppontek
W dniu 2015-10-21 o 10:57, kawoN pisze:

Zawsze jestem pe艂en podziwu dla Twojego d艂ugiego ubioru.
Widz臋, 偶e ch艂opaki te偶 zawsze w d艂ugich spodniach.

Bior臋 przyk艂ad z mieszka艅c贸w gor膮cych kraj贸w - oni s膮 zwykle opatuleni na ile si臋 tylko da.

A tak bardziej na powa偶nie to po prostu nie lubi臋 jak s艂o艅ce spali sk贸r臋 i potem wszystko cz艂owieka "pali", nie lubi臋 jak mnie jedz膮 robale, nie lubi臋 jak krzal kaleczy/parzy mi nogi/r臋ce, nie lubi臋 mie膰 brudu/kurzu/py艂u przyklejonego do spoconego cia艂a, itp. D艂ugie ubranie (spodnie, koszula, czapeczka) doskonale przed tym chroni膮 - tak偶e przed upa艂em.

PABLO

Data: 2015-10-22 09:40:08
Autor: kawoN
W dniu 21.10.2015 o 20:05, ppontek pisze:

[...]

No w艂a艣nie, ja te偶 nie lubi臋 tego co Ty
ale w d艂ugim jest mi zdecydowanie za gor膮co :-)
Jedyne co akceptuje to co艣 na g艂owie - zbyt
cenna 偶eby j膮 przegrza膰 ;-)

pozdr.
kawoN

Data: 2015-10-22 19:38:28
Autor: ppontek
W dniu 2015-10-22 o 09:40, kawoN pisze:
W dniu 21.10.2015 o 20:05, ppontek pisze:

No w艂a艣nie, ja te偶 nie lubi臋 tego co Ty
ale w d艂ugim jest mi zdecydowanie za gor膮co :-)

Szczerze m贸wi膮c, na s艂o艅cu to mi jest mniej gor膮co w d艂ugich, przewiewnych spodniach ni偶 w kr贸tkich, kiedy s艂o艅ce operuje wprost na sk贸r臋.

Jeszcze bardziej r贸偶nic臋 odczuwa si臋 wieczorem, po upalnym dniu. Ci, kt贸rzy byli ubrani w kr贸tkie r臋kawy/nogawki st臋kaj膮 obolali i poparzeni (pomimo u偶ywania krem贸w wszelakich oczywi艣cie, kt贸re moim zdaniem jedyne co robi膮, to zbieraj膮 wszelki kurz i brud), a ja sobie spokojnie siedz臋 przy ognisku.

PABLO

Data: 2015-10-22 09:41:30
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2015-10-21 o 20:05, ppontek pisze:

A tak bardziej na powa偶nie to po prostu nie lubi臋 jak s艂o艅ce spali sk贸r臋
i potem wszystko cz艂owieka "pali", nie lubi臋 jak mnie jedz膮 robale, nie
lubi臋 jak krzal kaleczy/parzy mi nogi/r臋ce, nie lubi臋 mie膰

Zbieraj膮c tego lata bor贸wki (te dziko rosn膮ce w polskich lasach, nie ameryka艅skie, zwane z nieznanych powod贸w jagodami w niekt贸rych cz臋艣ciach Polski :)), w d艂ugich spodniach, wysokich butach, zosta艂em zaatakowany przez kleszcza, kt贸ry docelowo usadowi艂 si臋 na moim... ty艂ku. Prze偶y艂 do pierwszego usiadu na krze艣le. Wida膰 nawet pe艂na uchrona ubraniowa nie chroni przed robactwem.

Z drugiej strony jad膮c na rowerze w kr贸tkich spodniach przez nadmorskie krzaczory zosta艂em smagni臋ty po nodze Barszczem Sosnowskiego. Sw臋dzia艂o przez dobrych kilka tygodni. Nawet po 2 miesi膮cach odezwa艂o si臋 w Grecji po solidniejszej k膮pieli s艂onecznej.

Data: 2015-10-22 09:53:08
Autor: m
W dniu 22.10.2015 o 09:41, Andrzej Ozieblo pisze:
> [...]

Zbieraj膮c tego lata bor贸wki (te dziko rosn膮ce w polskich lasach, nie ameryka艅skie, zwane z nieznanych powod贸w jagodami w niekt贸rych cz臋艣ciach Polski :)),

Bo s膮 jagodami. Tak jak te偶 jab艂ka, pomidory i 艣liwki.

p. m.

Data: 2015-10-22 10:20:07
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2015-10-22 o 09:53, m pisze:

> [...]
Polski :)),

  > Bo s膮 jagodami. Tak jak te偶 jab艂ka, pomidory i 艣liwki.

Znaczy si臋 jagodami bor贸wki czarnej, taki skr贸t my艣lowy. :)

Data: 2015-10-22 10:36:08
Autor: bans
[foto] Ukraina - pogranicze obwod贸w lwowskiego i wo艂y艅skiego
W dniu 2015-10-22 o 09:53, m pisze:

Bo s膮 jagodami. Tak jak te偶 jab艂ka, pomidory i 艣liwki.

艢liwka nie.

--
bans

Data: 2015-10-22 14:37:40
Autor: cytawa
  m pisze:

Bo s膮 jagodami. Tak jak te偶 jab艂ka, pomidory i 艣liwki.

Sliwki to nie jagody tylko pestkowce, jab艂ka tez nie jagody tylko owoce szupinkowe, bardziej juz truskawki ale to jagody zbiorowe.

Jan Cytawa

[foto] Ukraina - pogranicze obwod贸w lwowskiego i wo艂y艅skiego