Ukraińska milicja

Data: 2013-12-13 22:57:10
Autor: Jacek Biały
Ukraińska milicja
Po uzyskaniu niepodległości przez Ukrainę w 1991 roku pojawiła się pilna
potrzeba zastąpienia radzieckich jednostek specjalnych milicji OMON.
(...)
Wszystko zostało po staremu. Państwo nadal uważa, że funkcjonariusz powinien
utrzymać się sam. W ukraińskiej milicji każdy musi sobie kupić mundur i zapłacić
za paliwo do radiowozu. Władze dają jednak możliwości zarobienia. To milicja
kontroluje i czerpie zyski z każdego nielegalnego biznesu: handlu narkotykami,
prostytucji, hazardu, czy włamań. - Raz na dwa-trzy miesiące naczelnik
przychodził do nas i mówił, że musi zawieźć do Kijowa 200 tys. dolarów -
opowiada Igor Melnyk, były funkcjonariusz czernihowskiego Urzędu Spraw
Wewnętrznych. - I musieliśmy tyle zebrać i się zrzucić, inaczej by nas
wszystkich zwolniono - dodaje. Naczelnika nie interesowało, skąd milicjanci
wezmą pieniądze. Wzruszał ramionami na argument, że już wszystkich
przedsiębiorców w mieście obłożyli "podatkiem" i ci nie mają więcej pieniędzy.
Tak wygląda cały system.
Same posady w milicji też się kupuje. Stanowisko wyższego oficera,
zarządzającego wydziałem, to koszt kilkudziesięciu tysięcy dolarów. To jednak
nie koniec opłat. Szeregowi milicjanci z drogówki biorą standardowo 50 hrywien
łapówki, np. za przekroczenie prędkości. W ciągu zmiany muszą uzbierać tysiąc, z
czego większość oddają swojemu dowódcy. Ten musi zebrać kilkadziesiąt tysięcy
hrywien i podzielić się z wyższym oficerem. W ten sposób w korupcyjnej
piramidzie do wysokich urzędników w MSW w Kijowie napływają z całego kraju
miliony.
(...)
Bijatyki na manifestacjach to dla nich rodzaj sportu. Prawdziwą pracą jest
udział w milicyjnej piramidzie korupcji. - Nic dziwnego, że tak zażarcie bronią
tej władzy - mówi Igor. - Ja miałem dość, odszedłem, bo nie mogłem na to
patrzeć. Nie po to uczyłem się prawa, żeby zostać złodziejem.
http://swiat.newsweek.pl/berkut-ukrainska-milicja-kontra-majdan-w-kijowie-newsweek-pl,artykuly,276697,1.html

Data: 2013-12-13 22:58:07
Autor: boukun
Ukraińska milicja
Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości news:l8fvta$qju$1node2.news.atman.pl...
Po uzyskaniu niepodległości przez Ukrainę w 1991 roku pojawiła się pilna
potrzeba zastąpienia radzieckich jednostek specjalnych milicji OMON.

Zejdź na ziemię, oni uzyskali taką niepodległość, jak i my w 1989 roku, opanowani przez UBecję na wieki...

boukun

Data: 2013-12-13 23:48:31
Autor: miś z okienka
Ukraińska milicja

Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy.0[WYTNIJ]@o2.pl> napisał w wiadomości
Po uzyskaniu niepodległości przez Ukrainę w 1991 roku pojawiła się pilna
potrzeba zastąpienia radzieckich jednostek specjalnych milicji OMON.

Zejdź na ziemię

Ty najpierw czytaj ,  potem pisz.

Data: 2013-12-14 00:14:27
Autor: boukun

[...]